№2 Ч.2
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing №2 Ч.2 by Title
Now showing 1 - 20 of 44
Results Per Page
Sort Options
Item ADMINISTRATIVE RESPONSIBILITY FOR VIOLATION OF IN AREA OF PROTECTION OF NATURAL ENVIRONMENT AND USE OF NATURAL RESOURCES: APPROACHES TO UNDERSTANDING. Адміністративна відповідальність за правопорушення в галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів: підходи до розуміння(2020) HORODETSKA І.А.; Городецька І.А.The article presents the analysis and systematization of basic scientific approaches to understanding of the administrative responsibility for violations in area of protection of natural environment and the use of natural resources. It was emphasized that the lack of a normative definition of the concept of “administrative responsibility” and its uniformly established interpretation in the doctrinal sources of administrative law has led to the establishment of a variety of scientific approaches to understanding of such responsibility for violations in area of protection of natural environment and the use of natural resources. It is determined that definitive analysis and consideration of the generic feature of the concept of “administrative responsibility” are utilized in order to separate the new and substantiate the existing concepts of administrative responsibility. Статтю присвячено аналізу та систематизації основних наукових підходів до розуміння адміністративної відповідальності за правопорушення в галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів. Наголошено на тому, що відсутність нормативного визначення поняття «адміністративна відповідальність» і єдиного усталеного його трактування у доктринальних джерелах з адміністративного права привела до розмаїття наукових підходів до розуміння такої відповідальності за правопорушення в галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів. Визначено, що на виокремлення нових та обґрунтування наявних концепцій адміністративної відповідальності спрямовано, зокрема, дефініційний аналіз та врахування родової ознаки поняття «адміністративна відповідальність».Item АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОВІДНОСИНИ У СФЕРІ УПРАВЛІННЯ СЕКТОРОМ БЕЗПЕКИ: ПОНЯТТЯ, ЗМІСТ ТА ОЗНАКИ. Administrative relations in the field of security sector management: concepts, content and characteristics(2020) ГОНЧАРЕНКО Г.А.; Honcharenko H.A.Статтю присвячено дослідженню особливостей сутності адміністративно-правових відносин у сфері управління сектором безпеки. Встановлено, що адміністративно-правові відносини у сфері управління сектором безпеки ‒ це суспільні відносини, які регламентовані адміністративно-правовими нормами, наявні між їх учасниками, які мають взаємні суб’єктивні права й обов’язки щодо дотримання законодавства у сфері забезпечення національної безпеки. Аргументовано, що їх об’єктом є суспільні відносини з дотримання законодавства у сфері забезпечення національної безпеки. Визначено, що адміністративно-правові відносинами у сфері управління сектором безпеки складаються з чотирьох структурних елементів, таких як суб’єкт, об’єкт, зміст, юридичні факти. Встановлено, що учасниками адміністративно-правових відносин у досліджуваній сфері є фізична або юридична особа й суб’єкти сектору безпеки, а зміст адміністративно-правових відносинами у сфері управління сектором безпеки становлять взаємні права й обов’язки останніх. The article is devoted to the study of features of the essence of administrativelegal relations in the field of security sector management. It has been established that administrative and legal relations in the field of security sector management are public relations that are regulated by administrative and legal norms existing between their participants, having mutual subjective rights and obligations regarding compliance with legislation in the field of ensuring national security. It is argued that their object is public relations to comply with legislation in the field of national security. It is determined that the administrative-legal relations in the sphere of security sector management consist of 4 structural elements as a subject, object, content, legal facts. It has been established that the participants in the administrative-legal relations in the field under study are the individual or legal entity and the security sector management entities, and the contents of the administrative-legal relations in the security sector management are the mutual rights and obligations of the latter.Item АНАЛІЗ ТЕОРЕТИЧНИХ ПІДХОДІВ ДО НАУКОВОГО РОЗУМІННЯ ЯВИЩА КОРУПЦІЇ. Analysis of theoretical approaches to the scientific understanding of the corruption phenomenon(2020) КОРЕЦКА-ШУКЄВІЧ Д.; Koretska-Shukievich D.Досліджуються позиції вчених, а також положення чинного законодавства України в частині визначення змісту поняття «корупція» та виявлення його ознак. Визначено спільні та відмінні ознаки теоретичних підходів учених щодо визначення поняття. Наголошено на розбіжностях щодо законодавчого закріплення поняття «корупція» та його визначенні у теорії адміністративного права. Проаналізовано доктринальні підходи науковців щодо розуміння змісту поняття «корупція», а також особливостей пізнання явища як правової, соціальної, економічної та моральної категорії, що завдає шкоди нормальному функціонуванню етичних і правових відносин у суспільстві та державі. Scientists positions, as well as the provisions of the current legislation of Ukraine concerning the definition of the content of the “corruption” concept and the identification of signs of the phenomenon are researched. Common and distinctive features of the scientists theoretical approaches to definition of the concept are defined. Emphasis is made on the relevant differences regarding the legislative consolidation of the concept of “corruption” and its counterparts in the law theorists scientific works. Doctrinal approaches of scientists to understanding the content of the “corruption” concept, as well as the peculiarities of cognition of phenomenon as a legal, social, economic and moral category, which damages normal functioning of ethical and legal relations in society and the state are analyzed.Item ВПЛИВ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ НА ФОРМУВАННЯ МІСЦЕВИХ ФІНАНСІВ: НАЦІОНАЛЬНИЙ І ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД. The effect of decentralization on the formation of local finance: national and foreign experience(2020) КИСЛА К.О.; Kysla K.O.; ФОМЕНКО Ю.О.; Fomenko Yu.O.Із підписанням і ратифікацією Європейської хартії місцевого самоврядування, яка реалізує концепцію місцевого самоврядування, засади його функціонування, правову та фінансову основи, країни-учасниці зобов’язалися виконувати положення щодо здійснення розподілу своїх грошових ресурсів між бюджетами державного та місцевого рівнів із урахуванням принципів, регламентованих Хартією. З огляду на це нині в Україні відбувається децентралізація, тобто передача повноважень і фінансів від державної влади органам місцевого самоврядування на основі Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади і Плану заходів щодо її реалізації. Саме тому актуальним є розгляд теоретичних і практичних питань фінансової децентралізації в Україні з урахуванням досвіду зарубіжних країн. With the signing and ratification of the European Charter of Local Self-Government, which expresses the concept of local self-government, the principles of its functioning, legal and financial basis, the participating countries have undertaken to implement the provisions on the allocation of their monetary resources between state and local budgets, taking into account the principles that govern the principles Charter. In view of this, decentralization is taking place in Ukraine at the present time, ie the transfer of powers and finances from state authorities to local self-government bodies on the basis of the Concept of reforming local self-government and territorial organization of government and the Action Plan for its implementation. That is why it is relevant to consider in the article theoretical and practical issues of financial decentralization of power in Ukraine, taking into account the experience of foreign countries.Item ВІДШКОДУВАННЯ ЗБИТКІВ, ЗАПОДІЯНИХ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ ПОЗОВУ В АДМІНІСТРАТИВНОМУ СУДОЧИНСТВІ: ПІДСТАВИ, ПОРЯДОК, НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ. Compensation for damages caused by securing a claim in administrative proceedings: grounds, order, directions of improvement(2020) МАРЦИНКЕВИЧ С.А.; Martsynkevych S.A.У статті проаналізовано питання щодо відшкодування збитків, завданих забезпеченням позову в адміністративному судочинстві. Акцентовано увагу на тому, що відшкодування збитків, заподіяних забезпеченням позову, здійснюється виключно за рахунок особи, за заявою якої такі заходи забезпечення позову вживалися судом. Наголошено на важливості з’ясування питання про необхідність доведення повного складу правопорушення у разі відшкодування збитків, завданих забезпеченням позову. Відзначено, що самі по собі дії позивача з ініціювання вжиття заходів забезпечення позову не можуть мати результатом спричинення відповідачу або іншій пов’язаній особі збитків без винесення судом ухвали про вжиття таких заходів. The article deals with the issues of compensation for damages caused by securing a claim in administrative proceedings. Attention is drawn to the fact that the compensation for the damage caused by the security of the claim is carried out solely at the expense of the person whose statement such measures of the claim were taken by the court. The importance of clarifying the issue of the need to prove the full composition of the offense in the event of damages caused by the security of the claim is emphasized. It is noted that the actions of the plaintiff in initiating the enforcement of the claim cannot in themselves result in causing damage to the defendant or other related person without the court ordering such measures.Item ВІЗІЯ МОДЕРНІЗАЦІЇ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЇЗАЦІЇ: ПОГЛЯД У МАЙБУТНЄ. Vision of modernization of administrative law of Ukraine in the context of Europeanization: forward thinking(2020) РАДИШЕВСЬКА О.Р.; Radyshevska O.R.У статті проаналізовано виклики модернізації адміністративного права України, окреслено реалії та перспективи його змін в умовах європеїзації. Зазначено, що впродовж останніх років Україна чітко продемонструвала рішучі наміри щодо модернізації національного адміністративного права і правової системи загалом, установлення тісніших зв’язків з європейськими організаціями, зокрема Європейським Союзом, Радою Європи, Організацією з безпеки і співробітництва в Європі, Організацією Північноатлантичного договору. Наголошено на потребі комплексної трансформації національного адміністративного права як галузі права і законодавства, правничої науки та навчальної дисципліни, на основі європейських принципів, стандартів, ідей і моделей. The author in the article analyzes the issues of modernization of administrative law of Ukraine, outlines the realities and prospects of its changes in the conditions of Europeanization. It is noted that in recent years Ukraine has clearly demonstrated a strong intention to modernize national administrative law and the legal system as a whole, to establish closer links with European regional organizations, in particular with the European Union, the Council of Europe, the OSCE, and NATO. The author emphasized on the comprehensive transformation of national administrative law as a branch of law and legislation, legal science and academic discipline based on European principles, standards, ideas and models.Item ЗАСТОСУВАННЯ НОРМ ПРАВА СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ: ТЕОРЕТИКО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ. Application of social protection law rules: theoretical and legal aspects(2020) ОРЛОВСЬКИЙ О.Я.; Orlovsky O.Ya.У статті проаналізовано теоретико-правові підходи до розуміння поняття застосування норм права соціального захисту. З’ясовано, що застосування норм є однією з найважливіших форм реалізації права соціального захисту, мірилом його ефективності. Сьогодні можна виокремити три концептуальні підходи до розуміння поняття правозастосування: як особливої форми реалізації норм права, яка здійснюється державними та громадськими організаціями в межах їх компетенції у формі владно-організуючої діяльності з конкретизації норми права; як владної діяльності органів держави чи інших органів, повноваження яких делегує держава, які видають індивідуальні акти на основі норм права; як форми реалізації норм права, яка включає юридично-організаційну діяльність держави із втілення правових норм щодо конкретних суб’єктів. The article under discussion deals with theoretical and legal approaches to understanding the concept of application of social protection law. It has been ascertained that the application of norms is one of the most important forms of implementation of social protection law, a measure of its effectiveness. Today, there are three conceptual approaches to understanding the concept of law enforcement: as a peculiar form of implementation of the norms of law, which is administered by state and non-state organizations within their competence in the form of government-organizing activities, with the aim of specifying the norms of law; as a power activity of sate and other bodies, whose authorities are delegated by the state and which issue individual acts on the basis of the norms of law; as a form of implementation of the norms of law, which includes state’s legal and organizational activities regarding the implementation of the norms of law on specific subjects. In addition, the article justifies that the application of law cannot be regarded as a form of purely state activity.Item ЗАХОДИ НЕТАРИФНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ПЕРЕМІЩЕННЯ ВЕТЕРИНАРНИХ ПРЕПАРАТІВ ЧЕРЕЗ МИТНИЙ КОРДОН УКРАЇНИ. Measures of non-tariff regulation of the movement of veterinary drugs through the customs border of Ukraine(2020) ЗОРІНА О.Г.; Zorina O.G.У статті проведено аналіз наукових підходів до заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Встановлено авторський перелік заходів нетарифного регулювання під час переміщення ветеринарних препаратів через митний кордон України. Метою статті є з’ясування видів заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності під час переміщення ветеринарних препаратів через митний кордон України‚ що забезпечить належний рівень захисту здоров’я тварин та пов’язаного з цим здоров’я людей. The article analyzes the scientific approaches in relation to non-tariff regulation of foreign economic activity. The author’s list of measures of non-tariff regulation when moving veterinary drugs across the customs border of Ukraine. The purpose of this article is to establish the types of measures for non-tariff regulation of foreign economic activity during the movement of veterinary drugs across the customs border of Ukraine, which will provide an appropriate level of protection for animal health and related human health.Item ЗБАЛАНСУВАННЯ ПУБЛІЧНИХ ТА ПРИВАТНИХ ІНТЕРЕСІВ ЯК ФАКТОР ЕФЕКТИВНОСТІ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ВІДНОСИН ВЛАСНОСТІ НА ТВАРИННИЙ СВІТ. The balancing of public and private interests as a factor of legal regulation effectiveness of animal ownership(2020) ШЕХОВЦОВ В.В.; Shekhovtsov V.V.Необхідність наукового обґрунтування здійснення права власності на об’єкти тваринного світу в контексті сучасних глобалізаційних правових формацій набуває великого значення як для теорії права, так і для правозастосовної діяльності. У статті запропоновано та досліджено правові механізми збалансування публічної та приватної власності, критерієм розмежування яких є законний інтерес: 1) обмеження оборотоздатності окремих видів об’єктів тваринного світу: а) тих, що знаходяться у стані природної волі є виключною власністю Українського народу (домінанта публічної власності); б) тих, що занесені до Червоної книги України, оскільки ці дикі тварини становлять виключну цінність для держави. Такі тварини можуть перебувати у приватній власності лише у виняткових випадках і лише зі спеціальною метою, яка виключає отримання прибутку; 2) обмеження прав власників та встановлення меж здійснення ними своїх прав на об’єкти тваринного світу: а) у разі набуття права власності на тварин; б) у разі здійснення повноважень щодо володіння, користування та розпорядження об’єктами тваринного світу. The necessity of scientific grounding the possessions of wildlife in the context of modern legal formations has a significant importance both for law theory and for law enforcement practice. There has been explored and proposed the legal mechanisms of balancing public and private property on animals on the ground of research of legitimate interest as an crucial criterion for the delimitation:1) the circumscription of conveyance of certain species of wildlife objects: a) those who are in a state of natural freedom are the exclusive property of the Ukrainian peoplehood (the dominant idea of public property); b) those who are listed on Red Book of Ukraine inasmuch as this animals has exceptional values to the state. Such animals may be privately owned only in unusual case and for the sole purpose of excluding profit; 2) restriction of the rights of the owners and establishment of limits for the exercise of their rights to the objects of wildlife: a) upon acquisition of the ownership on the animals; b) when exercising authority to own, use and dispose of wildlife objects.Item МАТЕРІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПРАЦІВНИКА: ПОНЯТТЯ ТА ОСОБЛИВОСТІ. Employee liability: concepts and features(2020) ГАЙДАРЕНКО Л.О.; Haidarenko L.O.У статті проведено аналіз такої категорії у трудовому праві, як матеріальна відповідальність працівника. Зазначено, що матеріальна відповідальність працівника є різновидом юридичної відповідальності. Саме тому необхідно детально розглянути питання юридичної відповідальності, щоб відповісти на питання, що таке матеріальна відповідальність працівника. The article analyzes the category of labor law as a liability of the employee. It is noted that the employee’s liability is a form of legal liability. This is why legal liability issues need to be considered in detail to answer what a contractual liability of an employee is.Item МАТЕРІАЛЬНІ НОРМОТВОРЧІ ПРИНЦИПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОДАТКОВИХ ВІДНОСИН. Material rulemaking principles of tax relations realization(2020) МАМАЛУЙ О.О.; Mamalui O.O.У науковій статті проаналізовано основні доктринальні підходи до принципів права, досліджено основні властивості вихідних положень права. Автором розглянуто основні загальнотеоретичні підходи до розуміння такого поняття як «принципи права». У роботі розглянуто історичний аспект розробки фундаментальних засад оподаткування, зокрема послідовну зміну уявлень про принципи оподаткування, теоретичні напрацювання науковців в аспекті принципів оподаткування. In the scientific article the basic doctrinal approaches to the principles of law are analyzed, the basic properties of the initial provisions of law are investigated. The author discusses the basic general theoretical approaches to understanding such a concept as “principles of law”. The paper deals with the historical aspect of the development of fundamental principles of taxation, in particular the consistent change of ideas about the principles of taxation, the theoretical achievements of scientists in the aspect of taxation principles.Item МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ КОРУПЦІЇ В УКРАЇНІ ЗА УМОВ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ. Methodological aspects of administrative and legal support preventing and counteracting corruption in Ukraine in conditions of European integration(2020) ПРИХОДЬКО А.А.; Prikhodko A.A.У статті надано роз’яснення сутнісного розуміння методологічних аспектів адміністративно-правового забезпечення запобігання та протидії корупції в Україні за умов євроінтеграції. Дана тематика не є новою для вітчизняної адміністративно-правової науки, однак жоден науковець сучасності безпосередньо її не вивчав, що й зумовлює актуальність порушеного питання. На основі зазначено сформульовано мету дослідження, яка полягає в розкритті фундаментальних квінтесенційних особливостей розуміння категорій методології дослідження й аналізу адміністративно-правового забезпечення запобігання та протидії корупції в Україні за умов євроінтеграції, оскільки стверджується, що правильно обраний методологічний підхід дозволить віднайти правильний вектор руху в напрямі викорінення корупційних проявів на території України, тим самим закласти фундамент якісно нових державно-політичних, соціально-економічних перетворень у країні. The article provides an explanation of the essential understanding of the methodological aspects of administrative and legal support preventing and combating corruption in Ukraine in the context of European integration. This topic is not new in national administrative and legal science, but no scientist of the present has not directly studied it. Based on this, a research goal is formed. it is stated that a properly chosen methodological approach will allow finding the right vector of motion of corruption manifestations in the territory of Ukraine, thereby laying the foundation of qualitatively new state-political, socio-economic reforms in the country.Item МІЖДЕРЖАВНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО УКРАЇНИ В ГАЗОВІЙ СФЕРІ. Inter-state cooperation of Ukraine in the gas sphere(2020) ДЕШКО Л.М.; Deshko L.M.; АЛЬОНКІН О.А.; Alonkin O.A.; БУЛИЧЕВА Н.А.; Bulycheva N.A.; ДЕРУНЕЦЬ Н.О.; Derunets N.O.; МИХАЙЛОВСЬКИЙ В.І.; Mykhailovskyi V.I.Розглянуто сучасний стан газової складової енергетичної сфери міжнародно-правових відносин за участі України. Акцентовано увагу на тому, що Україна на сьогодні володіє унікальною реально функціонуючою газотранспортною інфраструктурою, яка є другою за потужністю після Російської в Європі, що створює сприятливі умови для нашої держави для міждержавного співробітництва в газовій складовій енергетичної сфери міжнародно-правових відносин. Підкреслено, що географічне розташування України роблять її територію потенційно привабливою для транспортування природного газу з основних регіонів-експортерів цього традиційного виду непоновлюваного джерела енергії – перш за все з Росії та Центральної Азії, а в перспективі з Каспійського регіону та навіть Близького Сходу. The current state of the gas component of the energy sphere of international legal relations with the participation of Ukraine is considered. Attention is drawn to the fact that Ukraine today has a unique, truly functioning gas transport infrastructure, which is the second largest after Russia in Europe, which creates favorable conditions for our country for interstate cooperation in the gas component of the energy sphere of international legal relations. It is emphasized that the geographical location of Ukraine makes its territory potentially attractive for natural gas transportation from the main exporting regions of this traditional non-renewable energy source - primarily from Russia and Central Asia, and in the future from the Caspian region and even the Middle East.Item МІЖНАРОДНІ СОЦІАЛЬНІ СТАНДАРТИ: ПОРІВНЯЛЬНО-ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ. International social standards: comparative legal analysis(2020) ОПІШНЯК С.О.; Opishniak S.O.Статтю присвячено науковому аналізу основних підходів до визначення поняття «міжнародні соціальні стандарти», досліджено джерела міжнародних соціальних стандартів, зокрема зосереджено увагу на європейських соціальних стандартах, оскільки Україна знаходиться на шляху до євроінтеграції, що зумовлює необхідність адаптації українського соціального законодавства до вимог законодавства Європейського Союзу. Автором зроблено висновок, що основними особливостями міжнародних соціальних стандартів є: договірний характер, оскільки вони встановлюються шляхом підписання договору; узгодженість волі держав-учасниць договору, оскільки ніхто не може бути примушений визнати обов’язковість дотримання стандартів; стосуються усієї сфери соціального забезпечення, а не окремих її елементів; є вихідними вимогами, що не можуть порушуватись чи ігноруватись державою під час формування національного законодавства у сфері соціального забезпечення; мають різну правову природу із суміжною категорією «принципів соціального права». The article is devoted to the scientific analysis of the main approaches to the determination of the definition of international social standards, legal sources of international social standards are examined, in particular the attention is focused on the European social standards, since Ukraine is on the way to the European integration and this causes the necessity to adapt the Ukrainian legislation to requirements of European Union. We distinguish the main features of the international social standards, such as contractual character, because standards are establishing by signing of a contract; coordination of the will of the participants of the contract, since nobody might be forced to incur obligations; it is related to the all sphere of social protection; it is fundamental requirements that can not be infringed or ignored by the legislator during the lawmaking; it has the different legal essence in comparison with the adjacent category “principles of social law”.Item НАГЛЯД ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ПРАЦІ ЩОДО ВИМОГ ОФОРМЛЕННЯ ТРУДОВИХ ВІДНОСИН ІЗ НАЙМАНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ. Supervision of the Civil Service of Ukraine on Labor with regard to the requirements of registration of labor relations with employees(2020) СУХАНОВ С.А.; Sukhanov S.A.У статті досліджено повноваження Державної служби України з питань праці щодо нагляду та контролю за оформленням трудових відносин з найманими працівниками. У зв’язку зі збільшенням розмірів чинних штрафів і введенням нових за порушення законодавства про працю візити Держпраці турбують суб’єктів господарювання набагато більше, адже сьогодні розмір фінансової санкції може сягати 372300 грн. за одне порушення. Варто визнати, що така ситуація змушує підприємців замислюватися й над приведенням своєї діяльності у відповідність до законодавства про працю, і над превентивними заходами, звісно ж, над можливістю недопущення перевірки або оскарження її результатів. The article explores the powers of the State Labor Service of Ukraine to supervise and control the registration of employment relations with employees. Due to the increase of the existing penalties and introduction of new ones for violation of the labor legislation, the visits of the State Labor Party are worrying the economic entities much more, because today the amount of the financial sanction can reach UAH 372300 for one violation. Admittedly, this situation causes entrepreneurs to think about aligning their activities with labor law and preventive measures, and, of course, about the possibility of preventing the inspection or contesting of its results.Item ОСОБЛИВОСТІ НАДАННЯ ОРГАНАМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ. Peculiarities of the provision of administrative services by local self-government bodies(2020) КИРИЧЕНКО Ю.М.; Kyrychenko Y.M.У статті досліджено особливості надання адміністративних послуг органами місцевого самоврядування. Визначено такі ознаки адміністративних послуг: 1) адміністративні послуги є результатом здійснення владних повноважень суб’єктом їх надання (органом виконавчої влади, іншим державним органом, органом влади Автономної Республіки Крим, органом місцевого самоврядування, їх посадовими особами, державним реєстратором, суб’єктом державної реєстрації, уповноваженими відповідно до закону надавати адміністративні послуги); 2) підставою надання адміністративних послуг є закон; 3) передумовою надання адміністративних послуг є виключно волевиявлення фізичної або юридичної особи; 4) результатом надання адміністративної послуги є адміністративний акт, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та / або обов’язків особи, яка звернулася до владного суб’єкта по отримання відповідної послуги. The article explores the peculiarities of the provision of administrative services by local governments. The following features of administrative services have been identified: 1) administrative services are the result of the exercise of authority by the subject of their provision (executive authority, other state body, authority of the Autonomous Republic of Crimea, local government body, their officials, state registrar, state entity registrations authorized under the law to provide administrative services); 2) the basis for the provision of administrative services is law; 3) the prerequisite for the provision of administrative services is solely the will of a natural or legal person; 4) the result of the provision of an administrative service is an administrative act aimed at acquiring, altering or terminating the rights and / or obligations of a person who has addressed a power entity to obtain the relevant service.Item ОСОБЛИВОСТІ ТА ОЗНАКИ КОМПЛЕКСНОГО ВИКОРИСТАННЯ ЗЕМЕЛЬ. Features and signs of the complex use of earths(2020) ШАРАПОВА С.В.; Sharapova S.V.Стаття присвячена питанням особливостей комплексного використання земель та виявлення основних ознак такого використання. Розглянуті основні наукові погляди стосовно поняття «земля», що може розглядатися в кількох значеннях і якостях, a саме як: складова частина природного середовища; основний засіб виробництва в сільському і лісовому господарстві; об’єкт господарювання в інших сферах; просторовий базис; місце проживання людей; певна територія тощо. Особлива увага приділяється функціям, які виконує земля. Підкреслюється, що кожна із функцій відіграє свою важливу роль у виробництві, економіці, промисловості, суспільстві тощо. Наголошується, що незалежно від того, яку саме функцію реалізує земля, всі вони здійснюються комплексно, одночасно з урахуванням особливостей кожної з них. The article deals with the peculiarities of complex land use and the identification of the main features of such use. The basic scientific views on the concept of “earth”, which can be considered in several meanings and qualities, are considered, namely: an integral part of the natural environment; the main means of production in agriculture and forestry; facility in other areas; spatial basis; people’s place of residence; certain territory, etc. Particular attention is paid to the functions performed by the earth. It is emphasized that each function plays an important role in production, economy, industry, society and so on. It is emphasized that no matter what the function of the land, all of them are carried out in a comprehensive manner, at the same time taking into account the characteristics of each of them. Particular attention is paid to the significant role of land in its use as a primary means of production, namely in agriculture and forestry, where the main function in land use is the soil cover.Item ПОГЛЯДИ НАУКОВЦІВ СТОСОВНО КОМПЛАЄНСУ ЯК ЕЛЕМЕНТУ ПОДАТКОВОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ. Scientists’ views on compliance as an element of tax security in Ukraine(2020) КОЛОМІЄЦЬ П.В.; Kolomiiets P.V.Проблематика податкового комплаєнсу є відносно новою для вітчизняної фінансової науки і правозастосовної практики, зокрема у сфері забезпечення податкової безпеки. Сучасна сфера справляння податків і зборів, яку регулює Податковий кодекс України, є високоризикованою, що зумовлено наявністю таких податкових ризиків, як корупція, офшор, пільги, недоїмка, тіньова економіка, недосконала податкова термінологія та неякісне податкове законодавство, фіктивні підприємства й ухилення від виконання свого конституційного обов’язку зі сплати податків. Перелічені ризики загрожують податковій безпеці України, адже вони є чинниками ненаповнення державного бюджету. Саме тому у сфері оподаткування необхідно дотримуватися вимог законодавства, що регулює відносини у сфері справляння податків. Недотримання цієї вимоги може спричинити незворотні наслідки як для самої держави, так і для платників податків. Запобігання цим негативним наслідкам є завданням ефективної системи податкового комплаєнсу як елементу податкової безпеки України. Tax compliance issues are relatively new to domestic financial science and law enforcement, particularly in the area of tax security. The current tax and levying sphere, regulated by the Tax Code of Ukraine, is highly risky, due to the presence of such tax risks as corruption, offshore, privileges, arrears, shadow economy, imperfect tax terminology and poor tax legislation, fictitious companies and failure to carry out its constitutional duty to pay taxes. These risks threaten Ukraine’s tax security, as they are a factor in failing to fill the state budget. That is why in the field of taxation it is necessary to observe the requirements of the legislation governing relations in the field of tax collection. Failure to do so may have irreversible consequences for both the state itself and the taxpayers. Preventing these negative consequences is the task of an effective tax compliance system, as an element of Ukraine’s tax security.Item Право і суспільство №2 Ч.2(2020)Item ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ АГРАРНИХ ХОЛДИНГІВ В УКРАЇНІ: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ ТА ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОГО СТАНУ. Legal providing for the activities of agricultural holdings in Ukraine: historical aspect and problems of the current state(2020) САМСОНОВА Я.О.; Samsonova Y.O.; ФЕДЮК В.В.; Fediuk V.V.Стаття спрямована на висвітлення історичних етапів становлення та розвитку правового регулювання організації та діяльності аграрних холдингів як нових інтегрованих суб’єктів виробництва сільськогосподарської продукції в Україні. Проаналізовано в історичному контексті перші кроки щодо законодавчої регламентації окремих аспектів холдингових відносин на теренах колишнього Союзу Радянських Соціалістичних Республік як підвалин для початкового етапу становлення правового регулювання відносин за участю аграрних холдингів в Україні. Виокремлено три етапи розвитку правового забезпечення діяльності аграрних холдингів на основі аналізу нормативно-правових актів, ухвалених за часів незалежності української держави, які можна охарактеризувати внутрішньою суперечністю в межах системи законодавства, наявністю прогалин та відсутністю спеціального закону. The article is dedicated to coverage of historical stages of formation and development of legal regulation of organization and activities of agricultural holdings as a new integrated regions of agricultural production in Ukraine. Analyzed in historical context the first steps in the legislative regulation of certain aspects of the holding of relations on the territory of the former USSR as the basis for the initial stage of formation of legal regulation of relations with participation of agricultural holdings in Ukraine. Allocated three stages of development of legal support of activity of agricultural holdings on the basis of analysis of normative-legal acts adopted since independence of the Ukrainian state, which can be characterized by an internal contradiction within the system of legislation, gaps and the absence of a special law.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »