№3
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing №3 by Title
Now showing 1 - 20 of 49
Results Per Page
Sort Options
Item BUDAPEST MEMORANDUM 1994 – (NON)GUARANTEES FOR UKRAINE. Будапештський меморандум 1994 р. – (Не)гарантії Україні(2023) IVZHENKO D.A.; Івженко Д.А.The article analyses the provisions of the Budapest Memorandum, with which Ukraine was supposed to ensure and secure its sovereignty from aggression as a result of giving up nuclear weapons. However, in order to understand in more detail why this did not happen, the article pays attention to the analysis of the historical and legal conditions of signing the Budapest Memorandum and its consequences for Ukraine. The separate role of the United States of America in the process of Ukraine's loss of the status of a nuclear power was also noted. In addition, certain aspects of the US policy in the field of nuclear non-proliferation are considered, as well as the joint efforts of the US and russia to deprive Ukraine of the nuclear status inherited from the USSR in 1991–1996. У статті проаналізовані положення Будапештського Меморандуму, якими начебто Україна мала забезпечити та убезпечити свій суверенітет від агресії внаслідок відмови від ядерної зброї. Однак, щоб детальніше зрозуміти чому це так і не сталося, в статті приділена увага аналізу історико-правових умови підписання Будапештського меморандуму та його наслідків для України. Зауважена також окрема роль Сполучених Штатів Америки в процесі втрати Україною статусу ядерної держави. Окрім того, розглянуто окремі аспекти політики США у сфері нерозповсюдження ядерної зброї, а також спільні зусилля США та росії щодо позбавлення України успадкованого від СРСР ядерного статусу у 1991–1996 рр.Item SYSTEM OF BODIES COMBATING ORGANIZED CRIME OF UKRAINE: PROBLEMS AND POSSIBLE SOLUTIONS. Система органів боротьби з організованою злочинністю України – проблеми та шляхи їх вирішення(2023) SHAMARA O.V.; Шамара О.В.; KOMASHKO V.V.; Комашко В.В.The article presents the results of the analysis of the state of Ukrainian legislation in the field of combating organized crime, through the prism of fulfilling Ukraine's obligations under the United Nations Convention against Transnational Organized Crime, as well as implementation of decisions of the National Security and Defense Council of Ukraine “On the National Security Strategy of Ukraine” dated September 14, 2020 and “On the State Security Strategy and Strategy for Combating Organized Crime” dated December 30, 2023. У статті представлено результати аналізу стану законодавства України у сфері боротьби з організованою злочинність, через призму виконання зобов’язань України, за результатами ратифікації Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти транснаціональної організованої злочинності, а також на підставі виконання рішень Ради національної безпеки і оборони України схвалено проекти від 14 вересня 2020 року Стратегії національної безпеки України та від 30 грудня 2021 року Стратегію забезпечення державної безпеки та Стратегії боротьби з організованою злочинністю.Item THE CONCEPT AND ESSENCE OF THE CATEGORY “PRINCIPLE OF ADMINISTRATIVE LEGAL PROCEEDINGS”. Поняття та сутність категорії «принцип адміністративного судочинства»(2023) YATSUBA V.V.; Яцуба В.В.The article analyses the approach to the concept and essence of the category of «principle of administrative legal proceedings». It is indicated that the problem of forming effective ways to protect the rights, freedoms, legitimate interests of a person and a citizen, as well as a legal entity, has become urgent for Ukraine since it gained independence. Considering the experience of Ukraine along with the experience of established democracies, we can say that our country in comparison has passed quite a short way of introducing and asserting democratic traditions and values. During the years of independence, significant steps have been taken in this direction. However, the problem of the formation of effective means and measures to protect the rights, freedoms, legitimate interests are still relevant for us. У статті проаналізовано підході до поняття та сутності категорії «принцип адміністративного судочинства». Вказано, що проблема формування дієвих способів захисту прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина, а також юридичної особи стала нагальною для України з часів набуття нею незалежності. Розглядаючи досвід України поряд з досвідом держав сталої демократії, можна сказати, що наша країна в порівнянні з іншими пройшла цілком нетривалий шлях запровадження і утвердження демократичних традицій і цінностей. За роки незалежності було здійснено значні кроки у цьому напрямку. Проте, проблема формування дієвих засобів і заходів захисту прав, свобод, законних інтересів усе ще залишається актуальною для нас.Item TO THE QUESTION OF LEGAL PERSONALITY OF THE PHENOMENON OF VIRTUAL (DIGITAL) PERSONALITY IN THE UNDERSTANDING OF CIVIL LAW. До питання щодо правосуб'єктності феномена віртуальної (цифрової) особистості (цивільно-правовий аспект)(2023) ORESHYCH V.V.; Орешич В.В.The article is devoted to the analysis of the problem of human identification on the Internet and the study of the phenomenon of virtual identity. The author traces the course of the process of virtual identification of a person in the Internet space and the ways of creating a virtual identity. Стаття присвячена аналізу проблеми ідентифікації людини у мережі Інтернет та дослідженню феномену віртуальної ідентичності особистості. Прослідковуються перебіг процесу віртуальної ідентифікації особистості в Інтернет-просторі та шляхи створення віртуальної ідентичності.Item АДВОКАТСЬКА ЕТИКА ТА РЕПУТАЦІЯ. Ethics of advocate and reputation(2023) БОНДАР І.В.; Bondar I.V.Висвітлено сучасний стан та проблемні аспекти репутації адвоката в Україні та чинниках, що на неї впливають. Рівень професійної відповідності високим стандартам професії залежить не тільки від закріплених норм, але й від особистості самого адвоката. The current state and problematic aspects of an advocate`s reputation in Ukraine and factors that influence on it are highlighted. The level of professional compliance with high standards of profession depends not only on fixed norms but also on advocate`s own identity.Item АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРОВАДЖЕННЯ ПО ЗДІЙСНЕННЮ КОНТРОЛЮ ЗА ДОТРИМАННЯ ТРУДОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА В СФЕРІ ХАРЧУВАННЯ. Administrative proceedings on monitoring compliance with labor legislation in the food sector(2023) ГУРЖІЙ Т.О.; Hurzhii T.О.; БРОДА А.Ю.; Broda A.Yu.; МУШЕНОК С.І.; Mushenok S.I.В даній науковій статті здійснено дослідження сутності та стадій адміністративного провадження по здійсненню контролю за дотримання трудового законодавства в сфері харчування. Виокремлено стадії адміністративного провадження по здійсненню контролю за дотримання трудового законодавства в сфері харчування: 1. стадія звернення суб’єкта заявника, тобто працівника/посадової особи/суду/уповноваженого суб’єкта публічної адміністрації, який вважає, що трудові права в сфері харчування порушено; 2. стадія прийняття рішення уповноваженим суб’єктом про здійснення перевірки суб’єкта господарювання за дотримання трудового законодавства в сфері харчування; 3. стадія проведення інспекційного відвідування, тобто безпосередньо визначення дати та часу проведення контрольної перевірки; 4. стадія складення акту перевірки та винесення припису; 5. стадія – оскарження прийнятого рішення; 6. стадія є факультативною та має назву здійснення пост-контрольних заходів. This scientific article examines the essence and stages of administrative proceedings to monitor compliance with labor legislation in the food sector. The stages of administrative proceedings for monitoring compliance with labor legislation in the food sector are distinguished: 1. the stage of an appeal by the subject of the applicant, i.e. an employee/official/court/authorized subject of public administration, who believes that labor rights in the field of food are violated; 2. the stage of decision-making by the authorized subject to conduct an inspection of the business entity for compliance with labor legislation in the food sector; 3. the stage of the inspection visit, i.e. direct determination of the date and time of the inspection; 4. the stage of drawing up the inspection report and issuing the order; 5. stage – appeal of the adopted decision; 6. stage is optional and has the name implementation of post-control measures.Item АДМІНІСТРАТИВНИЙ ШТРАФ ЯК ВИД АДМІНІСТРАТИВНОГО СТЯГНЕННЯ. Administrative fine as a type of administrative recovery(2023) ГОРДІЙЧУК М.В.; Hordiichuk M.V.; КОТЕНКО Н.М.; Kotenko N.M.У статті досліджуються особливості реалізації такого адміністративного стягнення, як штраф. Проводиться аналіз ознак розглянутого стягнення. Встановлено, що штрафи притаманні різним галузям права, вони мають не тільки схожі, але й відмінні риси. Але, в будь-якому випадку, штраф виступає переважною формою задоволення порушених інтересів, яку застосовує держава, та зручним засобом диференціації й індивідуалізації відповідальності. Призначення штрафу полягає в тому, щоб, впливаючи на свідомість правопорушників, попереджати нові порушення з боку винного (приватна превенція) та правопорушення інших осіб (загальна превенція). Зазначається, що адміністративний штраф у зв’язку із широким спектром застосування даного виду стягнення (його передбачено у більшості статей КУпАП), а також можливістю варіювання розміру при його призначенні є найефективнішим видом адміністративного стягнення. The article examines the peculiarities of the implementation of such an administrative penalty as a fine. An analysis of the signs of the considered penalty is being carried out. It has been established that fines belong to different branches of law, they have not only similar, but also distinctive features. But, in any case, the fine is the predominant form of satisfaction of violated interests, which is applied by the state, and a convenient means of differentiation and individualization of responsibility. The purpose of the fine is to influence the consciousness of offenders to prevent new violations by the guilty party (private prevention) and offenses by other persons (general prevention). It is noted that an administrative fine in connection with the wide range of application of this type of penalty (it is provided for in most articles of the Code of Administrative Offenses), as well as the possibility of varying its amount when it is imposed, is the most effective type of administrative penalty.Item АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ В СИСТЕМІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ДІЯЛЬНОСТІ МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ. Administrative and legal status of the National Police of Ukraine in the system of ensuring the organization and activities of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine(2023) РУДЕНКО М.М.; Rudenko M.M.В статті розкритий адміністративно-правовий статус Національної поліції України в системі забезпечення організації та діяльності Міністерства внутрішніх справ України. Сформовано, що адміністративно-правового статусу Національної поліції країни складається з: 1) загального, що визначає місце і роль Національної поліції в системі органів виконавчої влади, правоохоронних органах та суспільстві в цілому; 2) цільового, що визначається місією поліції щодо служби суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку; 3) організаційного, що віддзеркалює порядок виникнення (зміни, та припинення) правового статусу, структуру Національної поліції, яка складається з таких галузевих підрозділів та має комплексні структурні підрозділи на місцях; 4) структурного, до складу якого входить системи завдань, функцій, повноважень (адміністративних та інших обов’язків і прав); 5) публічно-запобіжного, який складається з етичних правил поведінки, а також ступенем відповідальності підрозділів і працівників Національної поліції, у випадку не належного виконання своїх обов’язків чи зловживання владою; 6) спеціального (надзвичайний) що встановлює особливості етичної поведінки та повноважень при уведенні в Україні в режимі надзвичайних станів, наприклад, правового режиму воєнного стану. The article reveals the administrative and legal status of the National Police of Ukraine in the system of ensuring the organization and activities of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. It was established that the administrative and legal status of the National Police of the country consists of: 1) general, which determines the place and role of the National Police in the system of executive authorities, law enforcement agencies and society as a whole; 2) the target, determined by the police mission regarding service to society by ensuring the protection of human rights and freedoms, countering crime, maintaining public safety and order; 3) organizational, which reflects the order of emergence (changes and termination) of legal status, the structure of the National Police, which consists of the following branch divisions and has complex structural divisions on the ground; 4) structural, which includes a system of tasks, functions, powers (administrative and other duties and rights); 5) public preventive, which consists of ethical rules of conduct, as well as the degree of responsibility of units and employees of the National Police, in case of improper performance of their duties or abuse of power; 6) special (emergency) that establishes the specifics of ethical behavior and powers when introducing a state of emergency in Ukraine, for example, a legal regime of martial law.Item АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС СТАРОСТИ В УКРАЇНІ ТА ПРАВОВЕ СТАНОВИЩЕ СОЛТИСІВ У РЕСПУБЛІЦІ ПОЛЬЩА: ПОРІВНЯЛЬНО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ. The administrative-legal status of the headman in Ukraine and the legal position of the soltys in the Republic of Poland: a comparative legal aspect(2023) ЗИМЕНКО О.В.; Zymenko O.V.У статті здійснено порівняльно-правовий аналіз особливостей адміністративно-правового статусу старости в Україні та правового становища солтисів у Республіці Польща. The article provides a comparative and legal analysis of the peculiarities of the administrative and legal status of the headman in Ukraine and the legal position of the soltys in the Republic of Poland.Item АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСОБИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ ОРГАНАМИ І ПІДРОЗДІЛАМИ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ: ПОНЯТТЯ ТА ВИДИ. Administrative and legal means of ensuring road traffic safety by bodies and units of the National Police: concepts and types(2023) МАТЧУК С.В.; Matchuk S.V.Статтю присвячено розкриттю змісту та види правової категорії «адміністративно-правові засоби забезпечення безпеки дорожнього руху органами і підрозділами Національної поліції». Виявлено, що відсутність теоретично усталеного розуміння юридичної категорії «адміністративно-правові засоби» спровокувала різнобічне її трактування вченими, у тому числі адміністративістами. З’ясовано, що дорожній рух – це нормативно врегульований процес результатом якого є пересування людей та вантажів автомобільними дорогами, вулицями, залізничними переїздами за допомогою транспортних засобів або без них. The article is devoted to the disclosure of the content and types of the legal category "administrative and legal means of ensuring road traffic safety by bodies and units of the National Police." It was revealed that the lack of a theoretically established understanding of the legal category "administrative and legal means" provoked its diverse interpretation by scientists, including administrativeists. It was found that road traffic is a normatively regulated process, the result of which is the movement of people and goods along highways, streets, railway crossings with or without vehicles.Item АДМІНІСТРАТИВНІ ПРОЦЕДУРИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ ЗАЛІЗНИЧНИМ ТРАНСПОРТОМ ЗАГАЛЬНОГО КОРИСТУВАННЯ В УКРАЇНІ. Administrative procedures for ensuring management of public rail transport in Ukraine(2023) ЗАЙКІНА Г.М.; Zaikina H.M.Актуальність статті полягає в тому, що Україна потребує побудови нової моделі управління залізничним транспортом загального користування, що обумовлено низкою факторів. Основним нормативно-правовим актом, що визначає засади реалізації адміністративної процедури в Україні, є Конституція. Зокрема стаття 19 визначає обов’язок органів державної влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. The relevance of the article lies in the fact that Ukraine needs to build a new model of public rail transport management, which is due to a number of factors. In particular, Article 19 defines the obligation of state authorities, local self-government bodies and their officials to act on the basis, within the limits of authority and in the manner provided for by the Constitution and laws of Ukraine.Item АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ДЕЛЕГУВАННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ ОРГАНАМ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ. Current issues of delegation of powers to local self-government bodies(2023) ТИТИКАЛО Р.С.; Tytykalo R.S.В даній статті розкрито актуальні питання делегування повноважень органам місцевого самоврядування. Вважаємо, що кожна територіальна громада чи об’єднана територіальна громада повинна мати ефективний менеджмент, що виражається за допомогою результативного, дієвого, точного та неухильного виконання власних та делегованих повноважень органами місцевого самоврядування. This article discloses topical issues of delegation of powers to local selfgovernment bodies. We believe that each territorial community or united territorial community should have effective management, which is expressed through effective, efficient, accurate and cons.Item АНАЛІЗ РІШЕНЬ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СУДУ З ПРАВ ЛЮДИНИ У СПРАВАХ ПРО ДОСТУП ДО ІНФОРМАЦІЇ: НОРМАТИВНИЙ ТА ПРАКТИЧНИЙ РАКУРСИ. Analysis of judgements of the European Court of Human Rights in cases on access to information: normative and practical perspectives(2023) ДРОНОВ В.Ю.; Dronov V.Yu.Стаття присвячена дослідженню міжнародно-правових документів, що містять норми про право на доступ до інформації, а також аналізу практики Європейського суду з прав людини у таких справах. Відповідні норми містяться у Загальній декларації прав людини 1948 року, Міжнародному Пакті про громадянські і політичні права 1966 року. Найбільшу увагу у дослідженні приділено Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року. Стаття 10 цього документу передбачає право кожного на свободу вираження поглядів, що включає свободу дотримуватися своїх поглядів, одержувати і передавати інформацію та ідеї без втручання органів державної влади і незалежно від кордонів. Але ця стаття також передбачає й можливість ліцензування відповідної діяльності, а також встановлення обмежень, тощо. Необхідність в демократичному суспільстві – категорія, яка використана у частині другій цієї ж статті, розглядається й у досліджених нами справах. The article is devoted to the study of international legal documents containing norms on the right to access to information, as well as to the analysis of the practice of the European Court of Human Rights in such cases. The corresponding norms are contained in the Universal Declaration of Human Rights of 1948, the International Covenant on Civil and Political Rights of 1966. The greatest attention in the study is paid to the Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms of 1950. Article 10 of this document provides for everyone's right to freedom of expression, which includes the freedom to hold opinions and to receive and impart information and ideas without interference by public authority and regardless of frontiers. But this article also provides for the possibility of licensing the relevant activity, as well as setting restrictions, etc. Necessity in a democratic society – the category used in the second part of the same article is also considered in the cases researched by us.Item ВЗАЄМОДІЯ СУДОВОЇ ВЛАДИ ТА ГРОМАДСЬКОСТІ: ДЕЯКІ АСПЕКТИ ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ ВИЗНАЧЕНОСТІ. Interaction between the judiciary and the public: some aspects of terminological definition(2023) ІЛ’ЮК Д.Д.; Iliuk D.D.У статті проаналізовано термінологічні особливості визначення понять «судова влада» і «громадськість» в контексті їх взаємовідносин. Сформовано підхід до визначення судової влади як самостійної гілки влади, що належить судам, які утворюють єдину судову систему, єдність якої забезпечується єдиними засадами організації та діяльності судів. The article examines the terminological peculiarities of the concepts of "judicial authority" and "public" in the context of their mutual relations. An approach to the definition of judicial power as an independent branch of power belonging to the courts that form a union judicial system, the unity of which is ensured by the single principles of the organization and operation of the courts, has been formed.Item ГАРМОНІЗАЦІЯ ЗАКОНОДАВСТВА ЄС ТА УКРАЇНИ З ОХОРОНИ ПРАВ НА ТОРГОВЕЛЬНІ МАРКИ: НОРМАТИВНО-ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ. Harmonization of the legislation of the EU and Ukraine on the protection of trademark rights: regulatory and legal analysis(2023) ЯКОВЮК І.В.; Yakoviuk I.V.; АБРАМОВ С.Ю.; Abramov S.Yu.; БОРИСЕНКО П.В.; Borysenko P.V.Авторами статті здійснено науковий аналіз деяких з нормативно-правових актів Європейського Союзу у сфері правового регулювання торговельних марок. Було визначено, які саме положення необхідно імплементувати в національне законодавство України, що є актуальним в рамках гармонізації законодавства з охорони прав на торговельні марки. У статті наголошується на важливості правової охорони торговельних марок, на специфічній природі цього елементу інтелектуальної власності та на необхідності гармонізації правових підходів у цій сфері як на регіональному, так і на національному рівні. The authors of the article carry out a scientific analysis of some of the EU legal acts in the field of legal regulation of trademarks. The author has determined which provisions should be implemented into the national legislation of Ukraine, which is relevant in the context of harmonization of trademark protection legislation. The article emphasizes the importance of legal protection of trademarks, the specific nature of this element of intellectual property and the need to harmonize legal approaches in this area at both the regional and national levels.Item ДО ПИТАННЯ ВИЗНАЧЕННЯ МЕЖ ДОКАЗУВАННЯ У КРИМІНАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ. Determining the limits of proving in a criminal proceeding(2023) ТОРБАС О.О.; Torbas O.O.В статті автор досліджує сутність меж доказування у кримінальному процесі та коло суб’єктів, які відповідні межі визначають. Автор зазначає, що межі доказування як віртуальну ідеальну сукупність доказів визначають не суб’єкти, які проводять оцінку доказів, а суб’єкти, які уповноважені на прийняття процесуальних рішень після оцінки доказів. In the article, the author examines the essence of the limits of proving in the criminal process and the circle of subjects who determine the corresponding limits. The author notes that the limits of proving as a virtual ideal set of evidence are determined not by the subjects that evaluate the evidence, but by the subjects that are authorized to make procedural decisions after the evaluation of the evidence.Item ДО ПИТАННЯ ПРО ПРИВАТИЗАЦІЮ ЗЕМЕЛЬ ДЕРЖАВНИХ І КОМУНАЛЬНИХ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ ТА ОРГАНІЗАЦІЙ. To the issue of privatization of state lands and communal agricultural enterprises, institutions and organizations(2023) ЛІСОВА Т.В.; Lisova T.V.Статтю присвячено окремим питанням, які виникають у сфері приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій. У статті зазначається, що праці вітчизняних науковців присвячені певним актуальним питанням проведення приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій. Проаналізовано наукові погляди науковців з цього приводу. The article is devoted to specific issues that arise in the field of land privatization of state and communal agricultural enterprises, institutions and organizations. The article notes that the works of domestic scientists are devoted to certain topical issues of privatization of the lands of state and communal agricultural enterprises, institutions and organizations. The scientific views of scientists on this issue were analyzed.Item ДОСТУП ДО ІНФОРМАЦІЇ В УМОВАХ ВІЙНИ. Access to information in conditions of war(2023) КМЕТИК-ПОДУБІНСЬКА Х.І.; Kmetyk-Podubinska Kh.I.Право на доступ до інформації напряму пов’язане з участю суспільства у процесі прийняття рішень в державі, сприяє прозорості діяльності влади, є важливим компонентом належного врядування, показником демократичності та плюралізму у суспільстві [14]. Водночас, насиченість сучасного вітчизняного інформаційного простору різноманітною інформацією, проблеми інформаційних загроз та потреба вжиття необхідних інформаційних заходів оборони держави актуалізує потребу дослідження доступу до інформації в умовах війни. The right to access information is directly related to the participation of society in the decision-making process in the state, contributes to the transparency of government activities, is an important component of proper governance, an indicator of democracy and pluralism in society [14]. At the same time, the saturation of the modern domestic information space with various information, the problems of information threats and the need to take the necessary information measures for the defense of the state actualize the need for research on access to information in conditions of war.Item ЕКОНОМІКО-ПРАВОВІ ПЕРЕДУМОВИ НЕПЛАТОСПРОМОЖНОСТІ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ, ЩО ОПИНИЛИСЯ НА ТИМЧАСОВО ОКУПОВАНИХ ТЕРИТОРІЯХ УКРАЇНИ. Economic and legal prerequisites of the insolvency of business entities in the temporary occupied territories of Ukraine(2023) ВЕРЕЩАГІНА К.А.; Vereshchahina K.А.У статті досліджується руйнівний вплив збройного конфлікту на території України, які тимчасово знаходяться під окупацією та має безпрецедентний характер. У 2022 році в Україні введено воєнний стан, що мало вплив на діяльність суб’єктів господарювання. Для менеджменту багатьох підприємств реальністю стали кризові фактори, а саме: можливість окупації та власне сама окупація, фізичне знищення виробничих та операційних об’єктів, загрози ракетних обстрілів, дефіцит електроенергії, зміни у логістичних ланцюгах. Визначено, що ситуація на окупованих територіях України призводить до кризи неплатоспроможності та фізично унеможливлює продовження роботи та господарської діяльності цілого ряду суб’єктів та бізнесів. Бізнес і судова система перебувають все ще на стадії адаптації до умов воєнного стану. Загалом у певній мірі адаптувався до ситуації, той бізнес підприємства, якого перебувають або перебували на окупованих територіях. The article examines the devastating impact of the armed conflict on the territory of Ukraine, which is temporarily under occupation and has an unprecedented character. In 2022, martial law was introduced in Ukraine, which had an impact on the activities of business entities. For the management of many enterprises, crisis factors have become a reality, namely: the possibility of occupation and the actual occupation itself, physical destruction of production and operational facilities, threats of rocket fire, shortage of electricity, changes in logistics chains. It was determined that the situation in the occupied territories of Ukraine leads to a crisis of insolvency and physically makes it impossible to continue the work and economic activity of a number of subjects and businesses. Business and the judicial system are still at the stage of adaptation to the conditions of martial law.Item ЗМІНА ПІДХОДІВ ДО ПРАВОРОЗУМІННЯ ЯК ПІДСТАВА ВІДСТУПУ ВІД ПРАВОВИХ ВИСНОВКІВ ВЕРХОВНОГО СУДУ: АНАЛІЗ СУДОВОЇ ПРАКТИКИ. The change of approaches to legal understanding as a ground for departing from legal conclusions of the supreme court: analysis of court practice(2023) ЛУПУ Ю.Д.; Lupu Yu.D.Статтю присвячено висвітленню теоретико-правових та практичних питань відступу від правового висновку Верховного Суду на підставі зміни підходів до праворозуміння. Автором обґрунтовано, що після внесення змін до Конституції України щодо правосуддя мала місце зміна основоположної конституційної засади правосуддя з верховенства закону на верховенство права, що стало однією з основних причин зміни підходів до праворозуміння у вітчизняній судовій практиці. The article is devoted to the coverage of theoretical-legal and practical issues of deviation from the legal opinion of the Supreme Court on the basis of changing approaches to legal understanding. The author substantiated that after the amendments to the Constitution of Ukraine regarding justice there was a change in the fundamental constitutional principle of justice from the supremacy of the law to the supremacy of law, which became one of the main reasons for the change in approaches to legal understanding in domestic judicial practice.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »