Browse
Recent Submissions
Item ТЕОРЕТИЧНІ УЯВЛЕННЯ ПРО СТАТИЧНІСТЬ ТА ВЗАЄМОПОВ’ЯЗАНІСТЬ СУДОВИХ ДОКТРИН ІЗ ВИРІШЕННЯ ПОДАТКОВИХ СПОРІВ. Theoretical concepts about stativity and interconnection of judicial doctrines in resolution of tax disputes(2020) СМИЧОК Є.М.; Smychok Y.M.У статті проаналізовано питання щодо теоретичних уявлень про статичність та взаємопов’язаність судових доктрин із вирішення податкових спорів. Автором було досліджено та розкрито поняття статики, встановлено ознаки статичних судових доктрин. The article analyzes the issues of theoretical concepts of static and interconnectedness of judicial doctrines with the resolution of tax disputes. The author investigated and disclosed the concepts of statics, established the signs of static judicial doctrines.Item ОТРИМАННЯ ДЕРЖАВНИМ СЛУЖБОВЦЕМ НЕГАТИВНОЇ ОЦІНКИ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ СЛУЖБОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ПІДСТАВА ПРИПИНЕННЯ ДЕРЖАВНО-СЛУЖБОВИХ ПРАВОВІДНОСИН. Receiving a negative assessment by a public servant on the results of official activity as a ground for termination of public service relations(2020) CТЕЦЬ О.М.; Stets O.M.Стаття присвячена встановленню якісно-змістовної характеристики отримання державним службовцем негативної оцінки за результатами службової діяльності як підстави припинення державно-службових правовідносин. Визначено, що оцінювання службової діяльності державного службовця має багатоаспектне правове значення в межах службового права: є окремим інститутом службового права; відображає стан державної служби у цілому; явля- ється різновидом неюрисдикційних формалізованих адміністративних процедур; виступає елементом службової кар’єри окремого державного службовця; є різновидом державно-службових правовідносин тощо. The article is devoted to the establishment of qualitative and substantive characteristics of a public servant receiving a negative assessment on the results of official activity as a ground for termination of public service relations. It is determined that the evaluation of the official activity of a public servant has a multifaceted legal significance within official law: it is a separate institution of official law; reflects the state of the civil service as a whole; is a kind of non-jurisdictional formalized administrative procedures; acts as an element of the career of an individual public servant; is a kind of public service relations, etc.Item ТЕХНОГЕННІ ВІДХОДИ ЯК ОБ’ЄКТ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ. Technogenic waste as an object of administrative and legal regulation(2020) ПЛОХИЙ В.М.; Plokhyi V.M.Метою наукової статті визначено дослідження техногенних відходів як об’єкту адміністративно-правового регулювання. Визначено, що питання пра- вового регулювання поводження з техногенними відходами є проблемою, що має характер комплексного міжгалузевого дослідження, і вимагає зосередження зусиль представників технічних, економічних, екологічних, юридичних наук. The purpose of the scientific article is to study man-made waste as an object of administrative and legal regulation. It is determined that the issue of legal regulation of man-made waste management is a problem that has the character of a comprehensive intersectoral study, and requires the concentration of efforts of representatives of technical, economic, environmental, legal sciences.Item АКТИ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ В СИСТЕМІ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ. Acts of strategic planning in the system of administrative and legal regulation(2020) БІЛОШИЦЬКА Н.М.; Biloshytska N.M.У статті здійснено дослідження ролі актів стратегічного планування в системі адміністративно-правового регулювання України. В статті наголошено, що цільовим призначенням актів стратегічного планування в силу їх адміністративно-правового характеру є спрямоване поліпшення правового стану держави, діяльності громадських інститутів і життя громадян. В даний час ефективна система стратегічного планування в Україні необхідна для вирішення найважливіших питань поліпшення якості життя населення, підвищення темпів зростання економіки і гарантій безпеки країни, тобто того, що становить пріоритети розвиненої правової держави. The article examines the role of strategic planning acts in the system of administrative and legal regulation of Ukraine. The article notes that the purpose of strategic planning acts, due to their administrative and legal nature, is to improve the legal state of the state, the activities of public institutions and the life of citizens. Currently, an effective strategic planning system in Ukraine is necessary to address the most important issues of improving the quality of life of the population, increasing the growth rate of the economy and ensuring the country's security, that is, what constitutes the priorities of a developed state governed by the rule of law. It is noted that it is necessary to clearly define the functions of strategic planning by law, in particular: goal setting, forecasting, planning and programming, as well as to consolidate the system of implementation of these activities and determine how exactly the activities of government bodies are implemented, including by adopting generally binding power prescriptions that are adopted in a certain form by the law-making body within its competence and are aimed at establishing, changing or canceling legal norms designed for multiple application, that is, by adopting normative legal acts.Item ПРИНЦИПИ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПОЛІЦІЇ У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН(2020) ТІЩЕНКО В.В.У статті досліджено принципи адміністративної діяльності поліції у сфері забезпечення прав і свобод громадян. Доведено, що питання про принципи адміністративної діяльності поліції в сучасний період практично не піднімалося, вельми скромно в юридичній науці досліджено і принципи організації та діяльності української поліції. The article examines the principles of administrative activity of the police in the field of ensuring the rights and freedoms of citizens. It is proved that the question of the principles of administrative activity of the police in the modern period was practically not raised, and the principles of organization and activity of the Ukrainian police are also very modestly studied in legal Science.Item МІЖНАРОДНЕ КОСМІЧНЕ ПРАВО І МІЛІТАРИЗАЦІЯ КОСМОСУ. International space law and militarization of space(2020) ПОПОВ В.М.; Popov V.М.; БОГАТОВ О.І.; Bogatov O.І.Стаття присвячена аналізу змін міжнародних правових відносин у процесі космічної діяльності, пов’язаної з розміщенням систем озброєння в навколоземному просторі, на інших космічних тілах, їх використання у військових цілях і нанесення шкоди суб’єктам міжнародного космічного права (МКП) на Землі і в космосі. Постійна зміна міжнародної ситуації, динаміка розвитку зброї, поява нових загроз (COVID-19) вимагають аналізу та розвитку міжнародно-правових відносин у процесі космічної діяльності. The article is devoted to the analysis of changes in international legal relations in the process of space activities related to the placement of weapons systems in near-Earth space, on other space bodies, their use for military purposes and harming the subjects of international space law (MCP) on Earth and in space, from the Earth and from space. The constant change in the international situation, the dynamics of the development of weapons, the emergence of new threats (COVID-19) require the analysis and development of international legal relations in the process of space activities.Item ДЕЯКІ ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ СУРОГАТНОГО МАТЕРИНСТВА З ІНОЗЕМНИМ ЕЛЕМЕНТОМ. Some problematic aspects of surrogate motherhood with a foreign element(2020) ГОЖІЙ І.О.; Hozhii I.O.; ТОФАН А.О.; Tofan A.O.Сім’я – соціокультурний інститут, дієвий інструмент соціалізації особистості та гуманізації соціуму. Відповідно до традицій, які склалися у суспільстві, метою укладення шлюбу та створення сім’ї є народження та виховання дітей. Водночас кожне п’яте подружжя має проблеми з репродуктивною функцією. У більшості випадків саме сурогатне материнство є останнім шансом відчути радість батьківства для безплідних подружніх пар. The family is a socio-cultural institute, an effective tool for socializing the individual and humanizing the society. According to the tradition in society, the purpose of marriage and family formation is the birth and upbringing of children. However, every fifth couple has problems with reproductive function. In the vast majority of cases, surrogate motherhood is the last chance to experience the joy of fatherhood for infertile couples.Item НОРМАТИВНІ ГАРАНТІЇ СТАТУСУ ВІЙСЬКОВОПОЛОНЕНИХ У МІЖНАРОДНОМУ ПРАВІ ТА ЇХ ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ УКРАЇНИ. Statutory guarantees of the status of prisoners of war in international law and their significance for Ukraine(2020) ГОДЖЕК Я.С.; Godzhek I.S.У статті розглядаються актуальні питання закріплення нормативно-правових гарантій статусу військовополонених у міжнародному праві та їх забезпечення. Норми міжнародного гуманітарного права спрямовані на захист прав військовополонених, визначення їх статусу. За весь час існування людства міжнародне співтовариство розробило та погодило норми міжнародного гуманітарного права і сформувало основні принципи ведення війни. Один з найістотніших серед них – це принцип захисту жертв війни, що виражається у забезпеченні воюючими сторонами правового захисту військовополонених. Для забезпечення збереження життя і здоров’я осіб, свобода яких обмежена у зв’язку із збройними конфліктами, норми міжнародного права визначають низку мінімальних стандартів утримання таких осіб. The article deals with topical issues of securing the legal guarantees of the status of prisoners of war in international law and their support. The norms of international humanitarian law are aimed at protecting the rights of prisoners of war, determining their status. Throughout the existence of mankind, the international community has developed and agreed upon the rules of international humanitarian law and formed the basic principles of warfare. One of the most significant of these is the principle of protection for the victims of war, which is expressed by the warring parties providing legal protection to prisoners of war. In order to preserve the life and health of persons whose freedom is restricted by armed conflict, international law defines a number of minimum standards for the detention of such persons.Item НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ФУНКЦІЙ СЛІДЧИХ ПІДРОЗДІЛІВ ОРГАНІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ. Ways of the National Police bodies investigative units’ functions improvement(2020) ПАСЬКО О.М.; Pasko O.M.Автором розглянуто сучасний стан професійної діяльності слідчих і необхідність відповідати сучасним інформаційним технологіям, які плинні та мінливі. Для цього працівник органів досудового розслідування повинен бути спроможним чітко визначати, обмірковувати та виконувати професійні функції сфери діяльності. У зв’язку із реорганізаційними етапами у Національній поліції України виникає нагальна потреба уточнення й узагальнення функцій слідчого відповідно до нових законодавчих змін у державі. Тому автором визначені єдині та уніфіковані функції працівників слідства органів досудового розслідування з урахуванням чинного законодавства України та сфер діяльності: особистісної, соціальної та діяльнісної. Проаналізовано нормативно-правові акти, які визначать діяльність слідчого на предмет забезпечення груп функцій. This work deals with the current state of professional activity of investigators and the need to be at a high level meeting the requirements of modern information technologies, which are unstable and changeable. In this regard, the pre-trial investigation officer must be able to clearly define, reflect and perform the professional functions in the operative sphere. And in connection with the reorganization stages in the National Police of Ukraine, there is an urgent need to clarify and summarize the investigator’s functions according to the new legislative changes in the country. Therefore, the author defines the unified functions of the officers of the pretrial investigation bodies, taking into account the current legislation of Ukraine and the activity spheres: personal, social and activity-like. The normative legal acts are analyzed, which will determine the activity of the investigator for ensuring the groups of functions.Item ТАКТИЧНІ ОПЕРАЦІЇ ТА ЇХ РОЛЬ У ПІДВИЩЕННІ ЕФЕКТИВНОСТІ РОЗСЛІДУВАННЯ САМОВІЛЬНОГО ЗАЙНЯТТЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ ТА САМОВІЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА. Tactical operations and their role in improving the efficiency of investigation of unauthorized occupation of land and unauthorized construction(2020) ГРИШКО І.К.; Hryshko I.K.Стаття присвячена дослідженню ролі тактичних операцій у підвищенні ефективності розслідування самовільного зайняття земельної ділянки та самовільного будівництва. Проведено аналіз наукових підходів до проблем ефективності розслідування за допомогою тактичних операцій, висловлено своє авторське бачення цієї проблематики. Запропоновано розглядати ефективність розслідування самовільного зайняття земельної ділянки та самовільного будівництва як кінцевий бажаний результат цілеспрямованої, системної діяльності суб’єктів досудового розслідування (слідчих, детективів НАБУ, ДБР), яка полягає у збиранні, дослідженні доказів, встановленні об’єктивної істини у справі, вирішенні завдань розслідування, завдяки раціональному використанню ними оптимальної сукупності певних дій і (або) заходів, що призводить до одержання очікуваних успішних результатів (наслідків) кримінальних проваджень. The article is devoted to the study of the role of tactical operations in improving the efficiency of the investigation of unauthorized occupation of land and unauthorized construction. The analysis of scientific approaches to problems of efficiency of investigation by means of tactical operations is carried out, the author's vision of this problem is expressed. It is proposed to consider the effectiveness of the investigation of unauthorized occupation of land and unauthorized construction as the final desired result of purposeful, systematic activities of pre-trial investigation (investigators, NABU detectives, SBI), which consists in collecting, examining evidence, establishing objective truth in the case tasks of the investigation, due to their rational use of the optimal set of certain actions and (or) measures, which leads to the expected successful results (consequence) criminal proceedings.Item ДЕЯКІ ЗАСОБИ ВПЛИВУ НА ЗАСУДЖЕНОГО З МЕТОЮ ЗАПОБІГАННЯ ВЧИНЕННЮ НИМ НОВОГО ЗЛОЧИНУ У ВИПРАВНІЙ КОЛОНІЇ УКРАЇНИ. Some means of influencing the convicted person in order to prevent him from committing a new crime in the correctional colony of Ukraine(2020) БОГАТИРЬОВА О.І.; Bohatyrova O.I.; КОЛОДЧИНА А.Л.; Kolodchina A.L.У цій статті розглянуто такі засоби виправлення і ресоціалізації засуджених, які за змістом мають запобігти вчиненню засудженим у виправній колонії нового злочину, зокрема: встановлений порядок виконання та відбування покарання (режим); соціально-виховна робота та суспільно корисна праця. Доведено, що вчинення засудженим у виправній колонії нового злочину нівелює режим, а тому він потребує свого удосконалення, зокрема, в частині надання права посадовим та службовим особам установ виконання покарань на носіння та користування засобами відеофіксації. Це дозволить працівникам виправних колоній, з одного боку, самим дотримуватись у поведінці із засудженими принципу законності, а з іншого боку, засуджений має розуміти, що вчинене їм правопорушення фіксується як доказ протиправної поведінки. This article considers the following means of correction and re-socialization of convicted persons, which in terms of content should prevent convicted persons from committing a new crime in a correctional colony, in particular: the established procedure for the execution and serving of a sentence (regime); Socio-educational work and socially useful work. It has been proved that the commission of a new crime by convicted persons in a correctional colony equalizes the regime, and therefore it requires its improvement, in particular in terms of granting officials and officials of penal institutions the right to carry and use video recording facilities. This will allow the employees of correctional colonies, on the one hand, to adhere to the principle of legality in their conduct with the convicted persons, and on the other hand, the convicted person must understand that the offence committed by him is recorded as evidence of unlawful conduct.Item ПРАВИЛА УНИКНЕННЯ ЗОВНІШНЬОГО ПОДВІЙНОГО ОПОДАТКУВАННЯ: ТЕОРЕТИКО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ. Rules for avoiding external double taxation: theoretical and legal aspect(2020) ОЛЕНДЕР І.Я.; Olender I.Ya.У роботі досліджено правила уникнення зовнішнього подвійного оподаткування. Автор акцентує увагу на невизначеності переліку таких правил. Проаналізовано вітчизняні та зарубіжні наукові дослідження з проблематики зовнішнього подвійного оподаткування і правил його уникнення. У статті сформовано науково обґрунтований перелік правил уникнення зовнішнього подвійного оподаткування. До такого переліку віднесено правило визначення пріоритету між принципами резидентства і принципом териториальності та правило визначення «національності» платника податків. Автором визначено основне правило уникнення зовнішнього подвійного оподаткування – визначення пріоритету між принципами резидентства та принципом териториальності, від якого залежить, які надалі використовуватимуться правила уникнення зовнішнього подвійного оподаткування. Встановлено, що правило визначення «національності» щодо платників податків включає правило «резидентства», яке полягає у встановленні критеріїв належності до резидентства фізичних і юридичних осіб. Здійснено аналіз типових міжнародних договорів щодо уникнення зовнішнього подвійного оподаткування на предмет наявності критеріїв, за якими визначається резидентство платника податків. Наголошено на складності визначення «національності» доходів і на необхідності визначення «національності» комерційної діяльності для визначення «національності» активних доходів. Досліджено категорію «доходи» як таку, що потребує конкретизації та детального вивчення для встановлення змісту «національності» доходів. Акцентовано увагу на наявності двох напрямів визначення «національності» комерційної діяльності: 1) закріплення правила «ділової установи (постійного представництва)»; 2) встановлення правила «здійснення діяльності». Встановлено відсутність чіткої межі у застосуванні зазначених правил між уникненням і ухиленням від сплати податків. In the scientific work the author investigated the rules of avoiding external double taxation. The author emphasizes the uncertainty of the list of rules for avoiding external double taxation. The author analyzes domestic and foreign research on external double taxation and rules for its avoidance. The article forms a scientifically substantiated list of rules for avoiding external double taxation. This list includes the rule of determining the priority between the principles of residence and the principle of territoriality and the rule of determining the “nationality” of the taxpayer. The author defines the basic rule of avoiding external double taxation – the rule of determining the priority between the principles of residency and the principle of territoriality, which depends on what will be used in the future rules to avoid external double taxation. It is established that the rule of determining “nationality” in relation to taxpayers includes the rule of “residence”, which is to establish the criteria for belonging to the residence of individuals and legal entities. An analysis of standard international agreements on the avoidance of external double taxation for the presence of criteria for determining the residence of the taxpayer. The difficulty of determining the “nationality” of income is emphasized. The author points out the need to determine the “nationality” of commercial activity to determine the “nationality” of active income. The category “income” is studied as one that requires specification and detailed study to establish the content of “nationality” of income. Emphasis is placed on the existence of two areas of determining the “nationality” of commercial activity: 1) consolidation of the rule of “business institution (permanent establishment)”; 2) establishing the rule of “carrying out activities”. There is a lack of a clear line in the application of these rules between tax avoidance and evasion.Item ПОДАТКОВІ ПІЛЬГИ ЯК ВТРАТИ ДОХОДІВ БЮДЖЕТУ: РИЗИКИ, ЩО ЗАГРОЖУЮТЬ ПОДАТКОВІЙ БЕЗПЕЦІ УКРАЇНИ. Tax benefits as a loss of budget revenues: risks to Ukraine’s tax security(2020) КОЛОМІЄЦЬ П.В.; Kolomiiets P.V.Реалії сучасного соціально-економічного становища України свідчать про критично-нагальну необхідність вивчити доцільність існування інституту податкової пільги. Для глибшого розуміння сутності проблеми податкових пільг в Україні використано дієвий інструмент для вирішення поставленого завдання в цій статті – метод наукового дослідження – історико-правовий метод теоретичного пошуку, за допомогою якого у хронологічній послідовності проведено всебічне дослідження ґенези і закономірностей розвитку законодавства у сфері правового регулювання інституту податкової пільги починаючи з періоду України в складі Радянського Союзу і до перших років її існування як незалежної держави. На основі результатів теоретичного методу аналізу нормативно-правових актів органів влади у податковій сфері, зокрема і з питань податкової безпеки в Україні, простежено процес формування правових засад інституту податкових пільг та з’ясовано роль цього інституту у правовому регулюванні податкової безпеки. Проведене дослідження є також актуальним, адже податкові пільги є втратами доходів бюджету і ризиками, що загрожують податковій безпеці України. The realities of the current socio-economic situation in Ukraine indicate a critical and urgent need to study the feasibility of the existence of the institution of tax relief. To better understand the essence of the problem of tax benefits in Ukraine, used an effective tool to solve the problem in this article – a method of scientific research – historical and legal method of theoretical research, which chronologically conducted a comprehensive study of the genesis and patterns of legislation in the field of legal regulation the institution of tax relief since the period of Ukraine as part of the Soviet Union and the first years of its existence as an independent state. Based on the results of the theoretical method of analysis of regulations of the authorities in the tax sphere, including tax security in Ukraine, the process of forming the legal basis of the institution of tax benefits and clarifies the role of this institution in the legal regulation of tax security. The study is also relevant, because tax benefits are losses of budget revenues and risks that threaten the tax security of Ukraine.Item ОБ’ЄКТ І ПРЕДМЕТ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ. An object and article of government control are in the field of providing of informative safety of Ukraine(2020) ЯКОВЛЄВ П.О.; Yakovlev P.O.У статті розкривається зміст і пропонується авторський варіант тлумачення таких категорій, як об’єкт і предмет державного регулювання у сфері забезпечення інформаційної безпеки України. Об’єктом державного регулювання у сфері забезпечення інформаційної безпеки запропоновано вважати суспільні відносини, які формуються у процесі державно-владної діяльності уповноважених органів управління, спрямованої на забезпечення життєво важливих інтересів особи, суспільства і держави в інформаційній сфері. Зазначено, що як інтереси особи в інформаційній сфері, так і інтереси суспільства та держави визначаються здебільшого актуальними загрозами, а також ступенем впровадження досягнень глобального і національного технічного прогресу у сфері формування й оперування інформаційними даними. In the article maintenance opens up and offered authorial variant of interpretation of such categories as object and article of government control in the field of providing of informative safety of Ukraine. In the field of providing of informative safety it is suggested the object of government control to count public relations, that is formed in the process of the state-imperious activity of the authorized organs of management, sent to providing vitally of important interests of person, society and state in an informative sphere. It is marked that both interests of person in an informative sphere and interests of society and state are determined, mostly, actual now to time by threats, and also degree of introduction of achievements of global and national technical progress in the field of forming and operating informative data.Item СТВОРЕННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ПРАЦІ. Creation and tasks of the civil service of Ukraine on labor issues(2020) СУХАНОВ С.А.; Sukhanov S.A.У статті досліджено створення та завдання Державної служби України з питань праці. Історія становлення і розвитку державної служби взагалі та державної служби з питань праці, що забезпечують реалізацію функцій держави, пов’язані з розвитком і становленням держави та її органів. Кожен етап історичного розвитку суспільства у різних країнах характеризується особливими підходами до соціуму та конкретно осіб, котрі реалізують державні управлінські функції. Але ознайомлення із процесом еволюції державної служби в ракурсі історичних етапів має свої особливості з урахуванням національної своєрідності країн. Зрозуміло, що в цій ситуації дослідження проблеми становлення державної служби, в т. ч. державної служби з питань праці, в історичному ракурсі має ґрунтуватися на різноплановому аналізі історичних періодів і місця в історії осіб, які виконують функції держави, в поєднанні з розглядом філософських, правових, політологічних вчень стосовно питання, що вивчається. In the article creation and task of Government service of Ukraine are investigational on questions labour. History of becoming and development of government service in general, and government service on questions labour, that the states related to development and becoming of the state and his organs provide realization of functions. Every stage of historical development of society in different countries is characterized the special going near society and certainly persons that will realize state administrative functions. But an acquaintance with the process of evolution of government service in foreshortening of the historical stages has the features, taking into account national originality of countries. Clear that in this situation of research of problem of becoming of government service, including government service on questions labour, in the historical foreshortening must be base on analysis of historical periods and place in histories of persons, that execute the functions of the state, in combination with consideration of philosophical, legal, political science manoeuvres in relation to a question that is studied.Item ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ МОДЕЛІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОЛІТИКИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ. Organizational and legal models of information security policy implementation in Ukraine(2020) ПЕРУН Т.С.; Perun T.S.У контексті визначення інформації як стратегічного ресурсу будь-якої держави, продуктивної сили і цінного майна розглядаються проблеми інформаційної безпеки. Їх вирішення потребує належного правового регулювання і вироблення національної моделі інформаційної безпеки. Оскільки інформаційна безпека – це невід’ємна частина загальної та національної безпеки, зміст якої базується насамперед на положеннях Конституції України, а також на положеннях основних базових документів, у роботі виділені рівні інформаційної безпеки, дано характеристику принципів інформаційної безпеки. Формулюються найважливіші завдання забезпечення інформаційної безпеки України. Задаються напрями забезпечення інформаційної безпеки, а також організаційно-технічні заходи щодо захисту інформації в загальнодержавних інформаційних і телекомунікаційних системах. In the context of the informational information of a strategic resource of any power, productive strength and valuable mine, problems of informational security are seen. First, I will require proper legal regulation and the first national model of information technology. So, as the information on the security is completely unimportant, the country is based on the provisions of the Constitution of Ukraine, as well as on the provisions of the basic documents, as well as the operation of the basic principles. I am formulated to have the best care of the information security of Ukraine. I am asking myself about securing information security, as well as organizational and technical support, go to clean up information in the overseas information and telecommunication systems.Item ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ РІШЕНЬ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ШТАТНИХ СТРУКТУР ПРИКОРДОННИХ ПІДРОЗДІЛІВ. Features of implementation of information and analytical activity in the preparation of decisions regarding the formation of organizational and staff structures(2020) МЕЙКО О.В.; Meiko O.V.У статті автором розкрито зміст проблеми реалізації інформаційно-аналітичної діяльності у Державній прикордонній службі України. У вступі проаналізовано ступінь актуальності запропонованої проблеми для країни загалом і для прикордонного відомства зокрема. Визначено мету представленої публікації та проаналізовано пошуково-бібліографічним методом наукові праці (статті, монографії, дисертації, навчальні посібники), присвячені питанням інформаційно-аналітичної діяльності. Аналіз показав переважання зарубіжної літератури, оскільки згаданий вид діяльності виник саме на Заході. The article describes the content of the problem of realization of information and analytical activity in the State Border Service of Ukraine. The introduction analyses the degree of relevance of the proposed problem for the country as a whole and for the border agency in particular. The purpose of the presented publication is determined and the scientificbibliographic method (articles, monographs, dissertations, textbooks) devoted to the issues of information and analytical activity is analysed. The analysis showed the predominance of foreign literature, since the mentioned activity originated in the West.Item КОНВЕНЦІЯ ПРО ЗАХИСТ ПРАВ ЛЮДИНИ ТА ОСНОВОПОЛОЖНИХ СВОБОД ЯК ДЖЕРЕЛО АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВА. Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms as a source of administrative law(2020) КОРНІЄНКО М.В.; Korniienko M.V.У статті акцентується увага на необхідності переосмислення змісту джерел адміністративного права України. Як методологічне підґрунтя дослідження визначено розуміння джерела права як способу зовнішнього вираження норм права, з якого суб’єкти правозастосування черпають відповідні норми для вирішення справи. Акцентується увага на тому, що твердження про віднесення України до романо-германської правової сім’ї, в якій як джерело права використовується нормативно-правовий акт та не застосовується судовий прецедент, потребує переосмислення, з огляду на умовність таких тверджень та діяльність Європейського суду з прав людини. The article focuses on the need to rethink the content of the sources of administrative law of Ukraine. The methodological basis of the research is the understanding of the source of law as a way of external expression of the rules of law, from which the subjects of law enforcement draw the appropriate rules to resolve the case. Emphasis is placed on the fact that the allegation that Ukraine belongs to the RomanoGermanic law family, in which a normative legal act is used as a source of law and no judicial precedent is applied, needs to be reconsidered, given the conditionality of such allegations and the European Court of Human Rights activities.Item «ОБОВ’ЯЗКОВІ» СУБ’ЄКТИ НАГОРОДНОЇ ПРОЦЕДУРИ ЯК ВИДУ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ПРОЦЕДУРИ ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ. “Mandatory” subjects of the award procedure as a type of administrative procedure under the legislation of Ukraine(2020) КОВБАС І.В.; Kovbas I.V.Проблематика удосконалення процедури відзначення осіб (колективів осіб) за їх заслуги перед державою та українським народом нерозривно пов’язана із суб’єктним забезпеченням такої процедури. В аспекті оптимізації системи суб’єктів публічної адміністрації, перерозподілу їх повноважень, розширення засад участі громадськості у відповідних правовідносинах важливо з’ясувати питання окреслення кола суб’єктів, які беруть участь у нагородній процедурі, визначити їх рольові позиції, що своєю чергою дозволить виокремити проблемні питання елементного складу кола таких суб’єктів, запропонувати рекомендації щодо оптимізації їх кількості та удосконалення якості їх участі у такій процедурі. Важливо зазначити, що серед усього розмаїття суб’єктів нагородної процедури своє чільне місце посідають «обов’язкові» суб’єкти, без яких взагалі неможлива нагородна процедура. Relevance. The issue of improvement for procedure that rewards a person (persons) based on their merits before the state and Ukrainian people are directly linked with subjective means to ensure such procedure. In an aspect of optimizing the system of subjects in public administration, reviewing their authority, expanding the principles of public participation in relevant legal relations, it is important to figure out a question of forming the circle of subjects that take part in award procedure, determine their roles, which in turn will allow to separate problematic questions of elemental composition of such circle, and to propose recommendations for optimizing their quantity and improving the quality of their participation in such procedure.Item ПРАВОВИЙ МЕХАНІЗМ ПУБЛІЧНОГО АДМІНІСТРУВАННЯ У СФЕРІ ТУРИСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Legal mechanism of public administration in the field of tourism(2020) ДУБОВ С.М.; Dubov S.M.Стаття присвячена характеристиці правового механізму публічного адміністрування у сфері туристичної діяльності в Україні. Розкрито зміст поняття «правовий механізм». Визначено коло суб’єктів публічного адміністрування у сфері туристичної діяльності в Україні з урахуванням специфіки діяльності, усієї внутрішньодержавної та зарубіжної широти публічного владного впливу, можливості залучення до таких процесів суб’єктів недержавного сектору. Визначено роль та способи групування форм публічного адміністрування у сфері туристичної діяльності в Україні. Установлено критерії ідентифікації правових форм владного впливу, на основі яких виокремлено та досліджено такі способи його зовнішнього вираження, як адміністративні акти, адміністративні договори, автоматизовані правові наслідки. The article is devoted to the characteristics of the legal mechanism of public administration in the field of tourism in Ukraine. The meaning of the concept of “legal mechanism” is revealed. The range of subjects of public administration in the field of tourism in Ukraine is determined, taking into account the specifics of the activity, the entire domestic and foreign breadth of public influence, the possibility of involving non-state sector entities in such processes. The role and methods of grouping forms of public administration in the field of tourism in Ukraine are determined. Criteria for identification of legal forms of power influence have been established, on the basis of which such ways of its external expression as administrative acts, administrative agreements, automated legal consequences have been singled out and studied. Particular attention is paid to previous decisions and consultations as administrative acts with transitional properties that play a deterrent role.