№3
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing №3 by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 40
Results Per Page
Sort Options
Item ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ РІШЕНЬ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ШТАТНИХ СТРУКТУР ПРИКОРДОННИХ ПІДРОЗДІЛІВ. Features of implementation of information and analytical activity in the preparation of decisions regarding the formation of organizational and staff structures(2020) МЕЙКО О.В.; Meiko O.V.У статті автором розкрито зміст проблеми реалізації інформаційно-аналітичної діяльності у Державній прикордонній службі України. У вступі проаналізовано ступінь актуальності запропонованої проблеми для країни загалом і для прикордонного відомства зокрема. Визначено мету представленої публікації та проаналізовано пошуково-бібліографічним методом наукові праці (статті, монографії, дисертації, навчальні посібники), присвячені питанням інформаційно-аналітичної діяльності. Аналіз показав переважання зарубіжної літератури, оскільки згаданий вид діяльності виник саме на Заході. The article describes the content of the problem of realization of information and analytical activity in the State Border Service of Ukraine. The introduction analyses the degree of relevance of the proposed problem for the country as a whole and for the border agency in particular. The purpose of the presented publication is determined and the scientificbibliographic method (articles, monographs, dissertations, textbooks) devoted to the issues of information and analytical activity is analysed. The analysis showed the predominance of foreign literature, since the mentioned activity originated in the West.Item ТАКТИЧНІ ОПЕРАЦІЇ ТА ЇХ РОЛЬ У ПІДВИЩЕННІ ЕФЕКТИВНОСТІ РОЗСЛІДУВАННЯ САМОВІЛЬНОГО ЗАЙНЯТТЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ ТА САМОВІЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА. Tactical operations and their role in improving the efficiency of investigation of unauthorized occupation of land and unauthorized construction(2020) ГРИШКО І.К.; Hryshko I.K.Стаття присвячена дослідженню ролі тактичних операцій у підвищенні ефективності розслідування самовільного зайняття земельної ділянки та самовільного будівництва. Проведено аналіз наукових підходів до проблем ефективності розслідування за допомогою тактичних операцій, висловлено своє авторське бачення цієї проблематики. Запропоновано розглядати ефективність розслідування самовільного зайняття земельної ділянки та самовільного будівництва як кінцевий бажаний результат цілеспрямованої, системної діяльності суб’єктів досудового розслідування (слідчих, детективів НАБУ, ДБР), яка полягає у збиранні, дослідженні доказів, встановленні об’єктивної істини у справі, вирішенні завдань розслідування, завдяки раціональному використанню ними оптимальної сукупності певних дій і (або) заходів, що призводить до одержання очікуваних успішних результатів (наслідків) кримінальних проваджень. The article is devoted to the study of the role of tactical operations in improving the efficiency of the investigation of unauthorized occupation of land and unauthorized construction. The analysis of scientific approaches to problems of efficiency of investigation by means of tactical operations is carried out, the author's vision of this problem is expressed. It is proposed to consider the effectiveness of the investigation of unauthorized occupation of land and unauthorized construction as the final desired result of purposeful, systematic activities of pre-trial investigation (investigators, NABU detectives, SBI), which consists in collecting, examining evidence, establishing objective truth in the case tasks of the investigation, due to their rational use of the optimal set of certain actions and (or) measures, which leads to the expected successful results (consequence) criminal proceedings.Item ВИДИ ГАРАНТІЙ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНСТИТУЦІЙНОЇ СВОБОДИ ОСОБИ НА ПІДПРИЄМНИЦЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ В УКРАЇНІ. Kinds of guarantees of realization of the person’s constitutional freedom for business activity in Ukraine(2020) ОЛІЙНИК А.Ю.; Olinyk A.Yu.У статті розглянуто види гарантій реалізації конституційної свободи особи на підприємницьку діяльність. Автори їх поділяють на: а) правові (В. Погорілко, В. Федоренко); б) юридичні (П. Глущенко); в) загальні та спеціальні (П. Рабінович, В. Сіренко, О. Скакун, О. Совгиря, М. Хавронюк, Н. Шукліна); г) загальні та правові (К. Волинка) та ін. Можна стверджувати, що усі автори не заперечують того факту, що гарантії конституційних прав і свобод – це умови і засоби їх забезпечення реалізації. Не заперечується ними й поділ гарантій на загальні та спеціальні, а також і те, що вони закріплюються Конституцією і законами України, є гарантіями як конституційних прав, так і конституційних свобод, включаючи і конституційну свободу особи на підприємницьку діяльність. The article deals with the types of guarantees for the realization of a person’s constitutional freedom for business activities. The authors divide them into: a) legal (V. Pogorilko, V. Fedorenko); b) legal (P. Glushchenko); c) general and special (P. Rabinovich, V. Sirenko, O. Skakun, O. Sovgyrya, M. Khavroniuk, N. Shuklina); d) general and legal (K. Volynka) and others. It can be argued that all authors do not deny the fact that guarantees of constitutional rights and freedoms are the conditions and means of ensuring their implementation. There is no denying that the division of guarantees into general and special ones, as well as the fact that they are enshrined in the Constitution and laws of Ukraine, are guarantees of both constitutional rights and constitutional freedoms, including the constitutional freedom of a person to do business.Item НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ФУНКЦІЙ СЛІДЧИХ ПІДРОЗДІЛІВ ОРГАНІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ. Ways of the National Police bodies investigative units’ functions improvement(2020) ПАСЬКО О.М.; Pasko O.M.Автором розглянуто сучасний стан професійної діяльності слідчих і необхідність відповідати сучасним інформаційним технологіям, які плинні та мінливі. Для цього працівник органів досудового розслідування повинен бути спроможним чітко визначати, обмірковувати та виконувати професійні функції сфери діяльності. У зв’язку із реорганізаційними етапами у Національній поліції України виникає нагальна потреба уточнення й узагальнення функцій слідчого відповідно до нових законодавчих змін у державі. Тому автором визначені єдині та уніфіковані функції працівників слідства органів досудового розслідування з урахуванням чинного законодавства України та сфер діяльності: особистісної, соціальної та діяльнісної. Проаналізовано нормативно-правові акти, які визначать діяльність слідчого на предмет забезпечення груп функцій. This work deals with the current state of professional activity of investigators and the need to be at a high level meeting the requirements of modern information technologies, which are unstable and changeable. In this regard, the pre-trial investigation officer must be able to clearly define, reflect and perform the professional functions in the operative sphere. And in connection with the reorganization stages in the National Police of Ukraine, there is an urgent need to clarify and summarize the investigator’s functions according to the new legislative changes in the country. Therefore, the author defines the unified functions of the officers of the pretrial investigation bodies, taking into account the current legislation of Ukraine and the activity spheres: personal, social and activity-like. The normative legal acts are analyzed, which will determine the activity of the investigator for ensuring the groups of functions.Item МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД ПРОТИДІЇ КІБЕРЗЛОЧИННОСТІ ОРГАНАМИ КІБЕРПОЛІЦІЇ. International experience in combating cybercrime by cyberpolice bodies(2020) БІЛОБРОВА Т.В.; Bilobrova T.V.У статті досліджено успішний міжнародний досвід протидії кіберзлочинності органами поліції. Встановлено, що дослідження діяльності органів поліції зазначених держав та їх національного законодавства є сьогодні вельми актуальним та своєчасним в умовах удосконалення адміністративно-правового статусу Департаменту кіберполіції Національної поліції України. З’ясовано, що належний рівень функціонування органів поліції, які здійснюють заходи щодо боротьби з кіберзлочинністю, залежить від належного рівня їх правового регулювання, що в США є достатньо сильною основою для ефективного здійснення національної політики в галузі кібербезпеки. Визначено, що у США ФБР спільно з іншими урядовими установами створило ряд бюро та робочих груп з питань боротьби з кіберзлочинністю з різними категоріями громадян та відповідно до їх соціального статусу. The article examines the successful international experience in combating cybercrime by police. It is established that the study of the activities of the police bodies of these states and their national legislation is very relevant and timely today in terms of improving the administrative and legal status of the Cyber Police Department of the National Police of Ukraine. It has been established that the proper level of functioning of police bodies carrying out measures to combat cybercrime depends on the proper level of their legal regulation, which in the United States is a strong enough basis for effective implementation of national cybersecurity policy.Item СТВОРЕННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ПРАЦІ. Creation and tasks of the civil service of Ukraine on labor issues(2020) СУХАНОВ С.А.; Sukhanov S.A.У статті досліджено створення та завдання Державної служби України з питань праці. Історія становлення і розвитку державної служби взагалі та державної служби з питань праці, що забезпечують реалізацію функцій держави, пов’язані з розвитком і становленням держави та її органів. Кожен етап історичного розвитку суспільства у різних країнах характеризується особливими підходами до соціуму та конкретно осіб, котрі реалізують державні управлінські функції. Але ознайомлення із процесом еволюції державної служби в ракурсі історичних етапів має свої особливості з урахуванням національної своєрідності країн. Зрозуміло, що в цій ситуації дослідження проблеми становлення державної служби, в т. ч. державної служби з питань праці, в історичному ракурсі має ґрунтуватися на різноплановому аналізі історичних періодів і місця в історії осіб, які виконують функції держави, в поєднанні з розглядом філософських, правових, політологічних вчень стосовно питання, що вивчається. In the article creation and task of Government service of Ukraine are investigational on questions labour. History of becoming and development of government service in general, and government service on questions labour, that the states related to development and becoming of the state and his organs provide realization of functions. Every stage of historical development of society in different countries is characterized the special going near society and certainly persons that will realize state administrative functions. But an acquaintance with the process of evolution of government service in foreshortening of the historical stages has the features, taking into account national originality of countries. Clear that in this situation of research of problem of becoming of government service, including government service on questions labour, in the historical foreshortening must be base on analysis of historical periods and place in histories of persons, that execute the functions of the state, in combination with consideration of philosophical, legal, political science manoeuvres in relation to a question that is studied.Item СПОСОБИ ЗАХИСТУ ПРАВА НА ДІЛОВУ РЕПУТАЦІЮ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ: ПОНЯТТЯ ТА КРИТЕРІЇ ВИБОРУ ЕФЕКТИВНОГО СПОСОБУ ЗАХИСТУ. Ways of protecting the right to business reputation of business entities: concepts and criteria for choosing an effective way of protection(2020) КРАВЧЕНКО Т.С.; Kravchenko T.S.У статті досліджується поняття способів захисту ділової репутації суб’єктів господарювання. Проведено аналіз законодавства, наукової літератури та правозастосовної практики щодо цього питання. На підставі аналізу уточнено поняття способів захисту права на ділову репутацію суб’єктів господарювання. The article explores the concept of ways to protect the business reputation of businesses. An analysis of legislation, scientific literature and law enforcement practice on this issue. Based on the analysis, the concept of ways to protect the right to business reputation of business entities is clarified. It is determined that the ways to protect the right to business reputation of business entities are not prohibited by law substantive legal actions or a set of actions (measures) aimed at terminating the violation or threat of violation of the right to business reputation of the business entity and restoration of the violated right.Item ЩОДО УЗУФРУКТУ КОРПОРАТИВНИХ ПАЇВ (ЧАСТОК, АКЦІЙ). On the usufruct of the corporate shares (stocks)(2020) СМІТЮХ А.В.; Smitiukh A.V.Відштовхуючись від розуміння корпоративного паю (частки, акції) як оборотоздатного символу, що посвідчує корпоративні права, є безтілесним майном та об’єктом речових прав, у статті розглядається можливість визнання і закріплення у правовій системі України узуфрукту корпоративного паю (частки, акції). На відміну від сервітуту, суперфіцію та емфітевзису, які завжди встановлюються щодо нерухомого майна, узуфрукт може розглядатися як універсальна правова конструкція, що застосовується до будь-якого індивідуально-визначеного майна, яке є джерелом доходу. The possibility of the implementation of the usufruct of the corporate shares (stocks) in the legal system of Ukraine is considered in the article. It is based on the understanding of the corporate share (stock) as a transferrable symbol certifying corporate rights and a disembodied property able to be under the rights in rem. Unlike easement, superficies and emphyteusis established in respect of the real estate only, the usufruct can be considered as a universal legal institiute that can be applied to any specific piece of property that is able to be a source of the revenue.Item ПОДАТКОВІ ПІЛЬГИ ЯК ВТРАТИ ДОХОДІВ БЮДЖЕТУ: РИЗИКИ, ЩО ЗАГРОЖУЮТЬ ПОДАТКОВІЙ БЕЗПЕЦІ УКРАЇНИ. Tax benefits as a loss of budget revenues: risks to Ukraine’s tax security(2020) КОЛОМІЄЦЬ П.В.; Kolomiiets P.V.Реалії сучасного соціально-економічного становища України свідчать про критично-нагальну необхідність вивчити доцільність існування інституту податкової пільги. Для глибшого розуміння сутності проблеми податкових пільг в Україні використано дієвий інструмент для вирішення поставленого завдання в цій статті – метод наукового дослідження – історико-правовий метод теоретичного пошуку, за допомогою якого у хронологічній послідовності проведено всебічне дослідження ґенези і закономірностей розвитку законодавства у сфері правового регулювання інституту податкової пільги починаючи з періоду України в складі Радянського Союзу і до перших років її існування як незалежної держави. На основі результатів теоретичного методу аналізу нормативно-правових актів органів влади у податковій сфері, зокрема і з питань податкової безпеки в Україні, простежено процес формування правових засад інституту податкових пільг та з’ясовано роль цього інституту у правовому регулюванні податкової безпеки. Проведене дослідження є також актуальним, адже податкові пільги є втратами доходів бюджету і ризиками, що загрожують податковій безпеці України. The realities of the current socio-economic situation in Ukraine indicate a critical and urgent need to study the feasibility of the existence of the institution of tax relief. To better understand the essence of the problem of tax benefits in Ukraine, used an effective tool to solve the problem in this article – a method of scientific research – historical and legal method of theoretical research, which chronologically conducted a comprehensive study of the genesis and patterns of legislation in the field of legal regulation the institution of tax relief since the period of Ukraine as part of the Soviet Union and the first years of its existence as an independent state. Based on the results of the theoretical method of analysis of regulations of the authorities in the tax sphere, including tax security in Ukraine, the process of forming the legal basis of the institution of tax benefits and clarifies the role of this institution in the legal regulation of tax security. The study is also relevant, because tax benefits are losses of budget revenues and risks that threaten the tax security of Ukraine.Item ФУНКЦІЇ ДЕРЖАВИ ТА ФУНКЦІЇ ГАЛУЗІ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРАВА УКРАЇНИ (ЕКОНОМІЧНА ТА ПОЛІТИЧНА ФУНКЦІЇ). Functions of the state and functions of the branch of constitutional law of Ukraine (economic and political functions)Functions of the state and functions of the branch of constitutional law of Ukraine (economic and political functions)(2020) СІНЬКЕВИЧ О.В.; Sinkevych О.V.На сучасному етапі, в умовах економічної кризи важливим науковим питанням є розробка проблем функцій галузі конституційного права України. Адже саме мобілізація усіх ресурсів сприятиме виходу з економічної кризи та подоланню усіх інших наслідків пандемії коронавірусної інфекції, яка поставила перед конституційним правом низку викликів – як проводити масові заходи, більшість із яких є необхідними для широкого залучення населення до участі у здійсненні державної влади та місцевого самоврядування? Як мають функціонувати органи публічної влади в умовах пандемії? Як мінімально обмежувати конституційні права людини і громадянина? При аналізі останніх досліджень і публікацій привертає найбільшу увагу той факт, що питання зв’язку між функціями держави та функціями права загалом (і між функціями держави та функціями конституційного права України зокрема) залишаються малодослідженим фахівцями-конституціоналістами; є лише поодинокі статті у наукових виданнях, але у них швидше відображена постановка питання, а не шляхи його вирішення. Метою статті є демонстрація впливу функцій держави на функції галузі конституційного права України та формулювання пропозицій щодо можливостей врахування цього впливу. At the present stage, in the conditions of economic crisis, an important scientific issue is the development of problems of the functions of the branch of constitutional law of Ukraine. After all, the mobilization of all resources will help to overcome the economic crisis and overcome all other consequences of the coronavirus pandemic, which posed a number of challenges to constitutional law – how to hold mass events, most of which are necessary to involve the population in government and local government? How should public authorities function in a pandemic? How to restrict minimally the constitutional rights of man and citizen? In analyzing recent research and publications, the fact that the question of the relationship between the functions of the state and the functions of law in general (and between the functions of the state and the functions of constitutional law of Ukraine in particular) remain unexplored by constitutionalists; there are only a few articles in scientific journals, but they reflect the question rather than ways to solve it. The purpose of the article is to demonstrate the influence of state functions on the functions of the branch of constitutional law of Ukraine and to formulate proposals on the possibilities of taking into account this influence.Item ОСНОВНІ НАПРЯМИ ТРАНСФОРМАЦІЇ СУСПІЛЬНОЇ ПРАВОСВІДОМОСТІ В АСПЕКТІ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ. The main directions of transformation of public legal consciousness in the aspect of European integration of Ukraine(2020) КІМ К.В.; Kim K.V.У статті розкривається зміст процесів трансформації суспільної правосвідомості у зв’язку з активізацією процесів європейської інтеграції. Обґрунтовано, що трансформація правосвідомості широких верств суспільства і сприйняття універсальних цінностей Європейського Союзу є важливим чинником успішності європейської інтеграції України. Акцентовано увагу на тому, що після внесення змін до чинної Конституції України у державі створено всі формальні передумови для трансформації суспільної правосвідомості. Запропоновано виокремлювати кілька основних напрямів змінення суспільної правосвідомості, які ідейно базуються на втіленні універсальних цінностей Європейського Союзу на національному рівні: визнання дотримання людської гідності центральним орієнтиром уваги органів охорони правопорядку, усвідомлення унікальності і важливості свободи, демократії і рівності як цілей суспільного розвитку і державної діяльності, формування поваги до концепції правової держави і верховенства права в Україні, формування толерантного ставлення до прав меншин. Доведено, що прийняття кожним громадянином зазначених цінностей цілком відповідає ідеї євроінтеграції як цивілізаційного вибору українського народу. The article reveals the content of the processes of transformation of public legal consciousness in connection with the intensification of the processes of European integration. It is substantiated that the transformation of legal consciousness of broad sections of society and the perception of universal values of the European Union is an important factor in the success of Ukraine's European integration. Emphasis is placed on the fact that after the amendments to the current Constitution of Ukraine, all formal preconditions for the transformation of public legal consciousness have been created in the state. It is proposed to identify several main areas of change of public legal awareness, which are ideologically based on the implementation of universal values of the European Union at the national level: recognition of human dignity as the central focus of law enforcement, awareness of the uniqueness and importance of freedom formation of respect for the concept of the rule of law and the rule of law in Ukraine, the formation of a tolerant attitude to pr in the minority. It is proved that the acceptance of these values by every citizen fully corresponds to the idea of European integration as a civilization choice of the Ukrainian people.Item ПРАВИЛА УНИКНЕННЯ ЗОВНІШНЬОГО ПОДВІЙНОГО ОПОДАТКУВАННЯ: ТЕОРЕТИКО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ. Rules for avoiding external double taxation: theoretical and legal aspect(2020) ОЛЕНДЕР І.Я.; Olender I.Ya.У роботі досліджено правила уникнення зовнішнього подвійного оподаткування. Автор акцентує увагу на невизначеності переліку таких правил. Проаналізовано вітчизняні та зарубіжні наукові дослідження з проблематики зовнішнього подвійного оподаткування і правил його уникнення. У статті сформовано науково обґрунтований перелік правил уникнення зовнішнього подвійного оподаткування. До такого переліку віднесено правило визначення пріоритету між принципами резидентства і принципом териториальності та правило визначення «національності» платника податків. Автором визначено основне правило уникнення зовнішнього подвійного оподаткування – визначення пріоритету між принципами резидентства та принципом териториальності, від якого залежить, які надалі використовуватимуться правила уникнення зовнішнього подвійного оподаткування. Встановлено, що правило визначення «національності» щодо платників податків включає правило «резидентства», яке полягає у встановленні критеріїв належності до резидентства фізичних і юридичних осіб. Здійснено аналіз типових міжнародних договорів щодо уникнення зовнішнього подвійного оподаткування на предмет наявності критеріїв, за якими визначається резидентство платника податків. Наголошено на складності визначення «національності» доходів і на необхідності визначення «національності» комерційної діяльності для визначення «національності» активних доходів. Досліджено категорію «доходи» як таку, що потребує конкретизації та детального вивчення для встановлення змісту «національності» доходів. Акцентовано увагу на наявності двох напрямів визначення «національності» комерційної діяльності: 1) закріплення правила «ділової установи (постійного представництва)»; 2) встановлення правила «здійснення діяльності». Встановлено відсутність чіткої межі у застосуванні зазначених правил між уникненням і ухиленням від сплати податків. In the scientific work the author investigated the rules of avoiding external double taxation. The author emphasizes the uncertainty of the list of rules for avoiding external double taxation. The author analyzes domestic and foreign research on external double taxation and rules for its avoidance. The article forms a scientifically substantiated list of rules for avoiding external double taxation. This list includes the rule of determining the priority between the principles of residence and the principle of territoriality and the rule of determining the “nationality” of the taxpayer. The author defines the basic rule of avoiding external double taxation – the rule of determining the priority between the principles of residency and the principle of territoriality, which depends on what will be used in the future rules to avoid external double taxation. It is established that the rule of determining “nationality” in relation to taxpayers includes the rule of “residence”, which is to establish the criteria for belonging to the residence of individuals and legal entities. An analysis of standard international agreements on the avoidance of external double taxation for the presence of criteria for determining the residence of the taxpayer. The difficulty of determining the “nationality” of income is emphasized. The author points out the need to determine the “nationality” of commercial activity to determine the “nationality” of active income. The category “income” is studied as one that requires specification and detailed study to establish the content of “nationality” of income. Emphasis is placed on the existence of two areas of determining the “nationality” of commercial activity: 1) consolidation of the rule of “business institution (permanent establishment)”; 2) establishing the rule of “carrying out activities”. There is a lack of a clear line in the application of these rules between tax avoidance and evasion.Item ПРАВОВИЙ МЕХАНІЗМ ПУБЛІЧНОГО АДМІНІСТРУВАННЯ У СФЕРІ ТУРИСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Legal mechanism of public administration in the field of tourism(2020) ДУБОВ С.М.; Dubov S.M.Стаття присвячена характеристиці правового механізму публічного адміністрування у сфері туристичної діяльності в Україні. Розкрито зміст поняття «правовий механізм». Визначено коло суб’єктів публічного адміністрування у сфері туристичної діяльності в Україні з урахуванням специфіки діяльності, усієї внутрішньодержавної та зарубіжної широти публічного владного впливу, можливості залучення до таких процесів суб’єктів недержавного сектору. Визначено роль та способи групування форм публічного адміністрування у сфері туристичної діяльності в Україні. Установлено критерії ідентифікації правових форм владного впливу, на основі яких виокремлено та досліджено такі способи його зовнішнього вираження, як адміністративні акти, адміністративні договори, автоматизовані правові наслідки. The article is devoted to the characteristics of the legal mechanism of public administration in the field of tourism in Ukraine. The meaning of the concept of “legal mechanism” is revealed. The range of subjects of public administration in the field of tourism in Ukraine is determined, taking into account the specifics of the activity, the entire domestic and foreign breadth of public influence, the possibility of involving non-state sector entities in such processes. The role and methods of grouping forms of public administration in the field of tourism in Ukraine are determined. Criteria for identification of legal forms of power influence have been established, on the basis of which such ways of its external expression as administrative acts, administrative agreements, automated legal consequences have been singled out and studied. Particular attention is paid to previous decisions and consultations as administrative acts with transitional properties that play a deterrent role.Item «ОБОВ’ЯЗКОВІ» СУБ’ЄКТИ НАГОРОДНОЇ ПРОЦЕДУРИ ЯК ВИДУ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ПРОЦЕДУРИ ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ. “Mandatory” subjects of the award procedure as a type of administrative procedure under the legislation of Ukraine(2020) КОВБАС І.В.; Kovbas I.V.Проблематика удосконалення процедури відзначення осіб (колективів осіб) за їх заслуги перед державою та українським народом нерозривно пов’язана із суб’єктним забезпеченням такої процедури. В аспекті оптимізації системи суб’єктів публічної адміністрації, перерозподілу їх повноважень, розширення засад участі громадськості у відповідних правовідносинах важливо з’ясувати питання окреслення кола суб’єктів, які беруть участь у нагородній процедурі, визначити їх рольові позиції, що своєю чергою дозволить виокремити проблемні питання елементного складу кола таких суб’єктів, запропонувати рекомендації щодо оптимізації їх кількості та удосконалення якості їх участі у такій процедурі. Важливо зазначити, що серед усього розмаїття суб’єктів нагородної процедури своє чільне місце посідають «обов’язкові» суб’єкти, без яких взагалі неможлива нагородна процедура. Relevance. The issue of improvement for procedure that rewards a person (persons) based on their merits before the state and Ukrainian people are directly linked with subjective means to ensure such procedure. In an aspect of optimizing the system of subjects in public administration, reviewing their authority, expanding the principles of public participation in relevant legal relations, it is important to figure out a question of forming the circle of subjects that take part in award procedure, determine their roles, which in turn will allow to separate problematic questions of elemental composition of such circle, and to propose recommendations for optimizing their quantity and improving the quality of their participation in such procedure.Item ІНСТИТУТ ВИБОРЧИХ ЦЕНЗІВ (ВИМОГ): ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ТА ПРАКТИКА ЗАСТОСУВАННЯ В УКРАЇНІ. Institute of electoral qualifications (requirements): history and practice of application in Ukraine(2020) ЛАБЕНСЬКА Л.Л.; Labenska L.L.Стаття присвячена основним етапам історичного розвитку та правової природи інституту виборчих цензів (вимог), а також їх відповідної трансформації та стану сучасного законодавчого закріплення в Україні. На підставі відповідних історичних джерел проаналізовано зв’язок між основними виборчими вимогами для місцевих виборів за часів 19–20 сторіччя та сучасної України. Також аргументована доцільність використання в науковому обігу для відповідних виборчих вимог саме терміна «виборчий ценз», а не «ценз». The article deals with main stages of historical development and legal nature of institute of electoral qualifications (requirements), as well as their corresponding transformation and the state of the present legislative support in Ukraine. Based on relevant historical sources, the relationship between the main electoral requirements for local elections in the 19th and 20th centuries and today Ukraine has been analyzed. The author has also substantiated the expediency of using in scientific circulation for the relevant electoral requirements the term “electoral qualification”, but not “qualification”.Item ОСНОВНІ ДЕТЕРМІНАНТИ, ЯКІ ЗУМОВЛЮЮТЬ КОРУПЦІЙНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ В УКРАЇНІ. The main determinants that determine corruption offenses in Ukraine(2020) ЛЕГКА О.В.; Lehka O.V.У статті окреслено проблематику основних корупційних факторів, які зумовлюють корупційні правопорушення в Україні. З’ясовано, що корупційні загрози зазвичай мають соціальні передумови, властиві усім державам, але найбільше країнам із перехідною економікою, до яких і належить Україна. Визначено, що детермінанти, які зумовлюють корупційні правопорушення в Україні, поділяються на політичні, економічні, правові, організаційно-управлінські та соціально-психологічні криміногенні фактори. Виокремлено основні детермінанти корупційних загроз: недосконалість вітчизняного кримінального законодавства щодо відповідальності за корупційні правопорушення; толерантність суспільства до окремих протиправних виявів; стійкість традицій і звичок (наприклад, традиція вирішувати переважну більшість питань із посадовцями або службовими особами за допомогою корупційних схем); політична нестабільність у країні; різке зниження рівня життя (фінансова криза); майнова нерівність членів суспільства (у країні практично відсутній середній клас); тінізація суспільно-економічних відносин; посадова корупційна злочинність. The article outlines the problems of the main corruption factors that determine corruption offenses in Ukraine. It was found out that corruption threats, as a rule, have social prerequisites inherent in all States, but most of all in countries with transition economies, which include Ukraine. It is determined that the determinants that cause corruption offenses in Ukraine are divided into political, economic, legal, organizational and managerial, and socio-psychological criminogenic factors. The main determinants of corruption threats are highlighted: imperfection of domestic criminal legislation on responsibility for corruption offenses; tolerance of society to certain illegal manifestations; stability of traditions and habits (for example, the tradition to solve the vast majority of issues with officials or officials using corruption schemes); political instability in the country; a sharp decline in the standard of living (financial crisis); property inequality of members of society (there is almost no middle class in the country); shadowing of socio-economic relations; official corruption crime.Item АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА НЕВИКОНАННЯ ОБОВ’ЯЗКІВ ПО УТРИМАННЮ ТА ВИХОВАННЮ НЕПОВНОЛІТНІХ ЇХ БАТЬКАМИ (ІНШИМИ ЗАКОННИМИ ПРЕДСТАВНИКАМИ). Administrative and legal liability for failure to fulfill responsibilities for the maintenance and upbringing of minors by their parents (other legal representatives)(2020) АРТЕМЕНКО А.В.; Artemenko A.V.Статтю присвячено правовому регулюванню відносин у сфері встановлення та застосування адміністративної відповідальності за невиконання батьками (іншими законними представниками) неповнолітніх обов’язків по їх утриманню та вихованню. Є ряд питань, які потребують особливої уваги. Серед них такі: неповідомлення про існування загрози життю, здоров’ю неповнолітнього, залишення неповнолітнього без нагляду, недостатня ефективність заходів адміністративної відповідальності – попередження і адміністративного штрафу, що застосовуються до батьків (інших законних представників) неповнолітніх, що не виконують обов’язків по утриманню та вихованню дітей внаслідок зловживання алкоголем, наркотичними речовинами, небажання мати стабільний заробіток. Вказані фактори ставлять сім’ю, а особливо неповнолітніх, у небезпечне становище. The article is devoted to the legal regulation of relations in the field of establishing and applying administrative liability for non-fulfillment by parents (other legal representatives) of minor responsibilities for their maintenance and upbringing. There are a number of issues that need’s special attention. Among them: leaving a minor unattended, insufficient effectiveness of administrative liability measures – warnings and administrative fines applied to parents (other legal representatives) of minors who do not fulfill the responsibilities for the maintenance and upbringing of children due to alcohol and drug abuse, unwillingness to have stable earnings. These factors put the family, especially minors, in a dangerous situation.Item ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ МОДЕЛІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОЛІТИКИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ. Organizational and legal models of information security policy implementation in Ukraine(2020) ПЕРУН Т.С.; Perun T.S.У контексті визначення інформації як стратегічного ресурсу будь-якої держави, продуктивної сили і цінного майна розглядаються проблеми інформаційної безпеки. Їх вирішення потребує належного правового регулювання і вироблення національної моделі інформаційної безпеки. Оскільки інформаційна безпека – це невід’ємна частина загальної та національної безпеки, зміст якої базується насамперед на положеннях Конституції України, а також на положеннях основних базових документів, у роботі виділені рівні інформаційної безпеки, дано характеристику принципів інформаційної безпеки. Формулюються найважливіші завдання забезпечення інформаційної безпеки України. Задаються напрями забезпечення інформаційної безпеки, а також організаційно-технічні заходи щодо захисту інформації в загальнодержавних інформаційних і телекомунікаційних системах. In the context of the informational information of a strategic resource of any power, productive strength and valuable mine, problems of informational security are seen. First, I will require proper legal regulation and the first national model of information technology. So, as the information on the security is completely unimportant, the country is based on the provisions of the Constitution of Ukraine, as well as on the provisions of the basic documents, as well as the operation of the basic principles. I am formulated to have the best care of the information security of Ukraine. I am asking myself about securing information security, as well as organizational and technical support, go to clean up information in the overseas information and telecommunication systems.Item APPLICATION OF ADMINISTRATIVE AND LEGAL REGULATIONS FOR CUSTOMS CLEARANCE ON CERTAIN TYPES OF SEA TRANSPORT. Застосування адміністративно-правового регламенту митного оформлення на певних видах морського транспорту(2020) DZHEMLIKHANOV T.H.; Джемліханов Т.Х.Стаття присвячена дослідженню особливостей здійснення митного оформлення щодо певних видів морського транспорту. Встановлено застосування адміністративно-правового регламенту під час здійснення митного оформлення на морському транспорті, який належить до особливого типу. Визначено основні митні процедури стосовно військових кораблів і суден військово-морських сил. Охарактеризовано специфіку таких суден і відображено їх як представників державної влади. Висвітлено першочерговість митних заходів щодо таких суден. Виокремлено митні формальності відносно суден каботажного плавання та товарів, що ними перевозяться. Судна, що здійснюють каботажне плавання, перебувають під митним контролем протягом усього часу каботажу. Митні формальності відносно судна каботажного плавання, що плаває під Державним прапором України, закінчуються після завершення ним каботажного перевезення та за відсутності на ньому товарів і транспортних засобів, що перебувають під митним контролем. Визначено, що дозволяється перевезення на судні каботажного плавання водночас із українськими товарами й іноземних товарів за умови їх надійної ідентифікації, а в разі неможливості її забезпечення українські товари розміщуються на борту судна окремо від іноземних товарів. Крім того, іноземні товари перебувають під митним контролем протягом усього часу каботажу. Тому митний контроль являє собою багатопланову й різноманітну діяльність. Для здійснення митного контролю створюються зони митного контролю. У пунктах пропуску через державний кордон України зони митного контролю встановлюють митниці за згодою із Прикордонними військами. У пунктах на митному кордоні України, що є межами спеціальних митних зон, митниця самостійно визначає території зон митного контролю. The article is devoted to the study of the features of customs clearance in respect of certain types of sea transport. It has been established that the application of administrative and legal regulations in the implementation of customs clearance on sea transport, which belongs to a special type. The basic customs procedures for warships and naval vessels are determined. The specifics of such courts are characterized and reflected as representatives of state power. Highlighted the priority of customs measures in relation to such ships. Highlighted are the customs formalities in relation to coastal vessels and the goods by which they are transported. Ships engaged in coastal navigation are under customs control during the whole time of coasting. Customs formalities for a coastal vessel flying the State Flag of Ukraine end after it has completed coastal transportation and in the absence of goods and vehicles under customs control. It has been determined that shipment of a coastal vessel simultaneously with Ukrainian goods and foreign goods is permitted upon reliable identification, and if it is not possible to secure it, Ukrainian goods are placed on board the vessel separately from foreign goods. In addition, foreign goods are under customs control during the whole time of cabotage. Therefore, customs control is a multifaceted and diverse activity. For the implementation of customs control, customs control zones are created. At checkpoints across the state border of Ukraine, customs control zones are established by customs as agreed with the Border Troops. At points on the customs border of Ukraine, are the borders of special customs zones, customs independently determines the territory of customs control zones.Item ПРАВО НА ТАЄМНИЦЮ КОРЕСПОНДЕНЦІЇ ЗАСУДЖЕНИХ: ОКРЕМІ АСПЕКТИ РЕАЛІЗАЦІЇ. The right to secrecy of the convicts’ correspondence: separate aspects of implementation(2020) ЛЕВЧЕНКО А.В.; Levchenko A.V.Стаття присвячена дослідженню окремих аспектів реалізації права на таємницю кореспонденції засуджених, що включає їх право на таємницю листування, телефонних розмов, іншої кореспонденції, зокрема електронної. Встановлено, що засуджені на час відбування покарання значно обмежуються в своїх конституційних правах. Це стосується і їх права на таємницю кореспонденції. Національне законодавство дозволяє здійснювати втручання в таємницю кореспонденції і, попри наявні законодавчі гарантії забезпечення цього права, установами виконання покарань неодноразово перевищувались дозволені межі його обмеження. Тому вкрай важливим і потрібним є визначення особливостей регулювання та меж обмеження цього права для засуджених осіб, а також гарантій його реалізації і захисту. The article is devoted to the investigation of certain aspects of the exercise of the right to secrecy of the convicts’ correspondence, including their right to the secrecy of correspondence in the form of letters, telephone conversation, other correspondence, in particular electronic correspondence. It has been established that prisoners who are serving their sentences are significantly restricted in their constitutional rights. This also applies to their right to secrecy of correspondence. National legislation allows for interference with the secrecy of correspondence and, despite the existing legal guarantees of securing this right, the penal institutions have repeatedly exceeded the permissible limits of its restriction. Therefore, it is extremely important and necessary to determine the specifics of the regulation and the limits of the restriction of this right for convicted persons, as well as guarantees for its implementation and protection.