# 2
Permanent URI for this community
Browse
Browsing # 2 by Title
Now showing 1 - 20 of 36
Results Per Page
Sort Options
Item The Formation of the Legislation of Ukraine on the Right of Common Joint Property in Apartment Houses.Становлення законодавства України щодо права спільної сумісної власності в багатоквартирних будинках(2018) Магдич, В. П.; Mahdych, V.Питання спільної сумісної власності в багатоквартирних будинках України досліджували такі вітчизняні вчені: М. К. Галянтич, Г. І. Коваленко, В. Бригілевич та ін. У наукових публікаціях не здійснено аналіз становлення законодавства України щодо права спільної сумісної власності в багатоквартирних будинках. Опрацьовано нормативно-правову базу у сфері теоретичного обґрунтування питань спільної сумісної власності в багатоквартирних будинках Української УРСР та незалежної України. The issue of common joint property in apartment houses in Ukraine was studied by such domestic scientists as M. Haliantych, G. Kovalenko, V. Brygilevych and others. At the same time, there was no analysis in scientific publications concerning the formation of the legislation of Ukraine on the right of common joint property in apartment houses.Item Актуальні питання обмеження щодо одержання подарунків.Topical Questions about the Limitations of Receiving Gifts(2018) Рощпукін, С. В.; Roshchupkin, S.Проаналізовано порушення встановлених законом обмежень щодо одержання подарунків (ст. 1725 кодексу України про адміністративні правопорушення). Зазначено основні ознаки подарунка як предмета адміністративного правопорушення, повʼязаного з корупцією, а саме: грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, які надають одержують безоплатно або за ціною, нижчою мінімальної ринкової. Подарунок розглянуто крізь призму речей, які охоплює це поняття. изначено ключові прогалини антикорупційного законодавства, що стосуються встановлення вартості подарунка, який відповідає загальновизнаним уявленням про гостинність. Окреслено винятки з обмежень щодо одержання подарунків від близьких осіб та отримання їх як загальнодоступних знижок на товари, послуги, загальнодоступних виграшів, призів, премій, бонусів. Запропоновано розширити перелік осіб, які отримують подарунки та належать до близького оточення осіб, уповноважених на виконання функцій держави та органів місцевого самоврядування. Обґрунтовано доцільність внесення змін до антикорупційного законодавства в частині чіткого визначення юридичного складу правопорушення, чітких обмежень щодо одержання подарунків під час виконання посадовими особами своїх адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих функцій. The article analyzes violations of the restrictions established by law in obtaining gifts provided for in Article 1725 of the Code of Administrative Offenses. The main features of the gift are formed as the subject of an administrative offense related to corruption, including: 1) cash or other property, benefits, benefits, services, intangible assets, 2) Providence free of charge or ) at a price below the minimum market. The author considers a gift through the prism of things covered by these concepts, in particular property, benefits, benefits, services, intangible assets that Providence free or at a price lower than the minimum market value. In addition, the author analyzes key gaps in anti-corruption legislation regarding the value of a gift that is consistent with generally accepted notions of hospitality for the proper qualification of an administrative offense related to corruption. Exceptions to the restrictions on the receipt of gifts in the context of receiving gifts from close persons and to receive them as public discounts on goods, services, public prizes, prizes, bonuses, bonuses, and also it is proposed to expand the list of persons who receive gifts and are included in the circle of a close the environment of persons authorized to perform functions of the state and local self-government bodies. Proposed changes to the anti-corruption legislation in terms of a clear definition of the legal composition of the offense, and the definition of clear restrictions on the receipt of gifts when officials perform their administrative and economic and organizational and regulatory functions.Item Біоетичні принципи як утвердження в міжнародному праві нового рівня захисту прав людини.The Bioethical Principles as the Approval of a New Level of Human Rights Protection in International Law(2018) Островська, Б. В.; Ostrovska, B.З розвитком медицини, біології та генетики у ХХ ст. поширеними стали наукові досліди та медичні маніпуляції над людьми. Це зумовило необхідність збереження життя, здоров’я та гідності людини, а також закріплення на міжнародному рівні універсальних правил щодо втручання в організм людини, оскільки науково-технічних прогрес у цих сферах нерозривно пов’язаний з правами людини та їх захистом у міжнародному праві. Важливу роль у процесі утвердження та захисту прав людини відіграють біоетичні принципи як керівні положення щодо дотримання етичних вимог під час застосування біомедицини стосовно людини.Scientific research and medical manipulations on human being became widespread with the development of medicine, biology and genetics in the XX century. This has created necessety to protect life, health and dignity of a human being, and consolidate the universal rules of interference with human body on the international level. For this purpose, bioethical principles play special role in establishment and protection of human rights as guidelines for ethical requirements in case of biomedical achievements application to human being.Item Визначення платоспроможності особи як один зі способів перевірки її незаконного збагачення.Determination the Solvency of a Person as One of the Ways of Checking his Illegal Enrichment(2018) Стрільців, О. М.; Василинчук, В. І.; Вязмікін, С. А.; Striltsiv, O.; Vasylynchuk, V.; Viazmikin, S.Окреслено загальні напрями перевірки платоспроможності особи, яка може бути причетна до незаконного збагачення. Визначено, що така перевірка має охоплювати аналіз (порівняння) за певний період часу двох основних складових: а) отримані активи (доходи) зазначеної особи та членів її сім’ї; б) видатки і стиль життя. Під час визначення дохідної та видаткової частин необхідно ґрунтуватися на декларації особи, яка може бути причетна до незаконного збагачення, а також членів її сім’ї. Також слід ураховувати в процесі підрахунку дохідної частини коштів кожного повнолітнього працездатного члена сім’ї, який зазначений у декларації, сум коштів, що не підлягають декларуванню (50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня звітного року). Запропоновано одним зі способів використання як доказів у кримінальному провадженні про незаконне збагачення встановлення витрати побутового рівня – ураховувати суму мінімального прожиткового мінімуму, згідно зі щорічним чинним законодавством України, на одну особу. Для цього спочатку слід встановити різницю між загальною сумою отриманих активів (доходів) особи, яка може бути причетна до незаконного збагачення, та членів її сім’ї із загальною сумою витрат на побутовому рівні, а потім отриману суму порівняти з активами, які є предметом незаконного збагачення. Зазначене надасть додаткові докази щодо протиправного стилю життя особи та членів її сім’ї, а також можливостей отримувати протиправні активи.In article determinates general ways of person’s solvency audition, that may be participated in illegal enrichment. Determined, that such audition have to consist of analysis (comparing) for a certain period of time two main parts: а) received actives (incomes) that person and its relatives; b) expenditures and lifestyle. Herewith during determination of incomes and expenditures it is necessary to use declaration of person, that can be involved in illegal enrichment crimes, and its relatives. Emphasizes the need to take into account funds which are not an object of declaration (50 subsistence minimum established for able-bodied persons on January 1 of the reporting year) during process of calculating income part of funds of any adult able-bodied member of the family mentioned in declaration. Was proposed, as one of the ways of using as evidence in criminal proceedings about illegal enrichment, determination of household living expenses – determine amount of the minimum subsistence minimum established by the annual Ukrainian legislation in force per one person. It is considered necessary at first establish the difference between the total amount of the received assets (revenues) of the person that can be involved in illegal enrichment and his relatives with general amount of household living expenses. Secondary, gained sum compare with actives which are the object of illegal enrichment. The specified will provide additional evidences about illegal lifestyle of person and its family and about possibility in receiving illegal actives.Item Виконання доручень слідчих щодо розшуку осіб, які ухиляються від слідства за господарські злочини.Execution of Orders of Investigators about Searching Persons who Evade Investigation for Economic Crimes(2018) Сітайло, О. М.; Sitailo, O.Висвітлено особливості виконання оперативними підрозділами доручень слідчих щодо розшуку осіб, які ухиляються від слідства за господарські злочини. У процесі виконання доручень слідчого щодо розшуку осіб, які ухиляються від слідства за вчинені господарські злочини, важливе значення мають форми взаємодії слідчого з уповноваженими оперативними підрозділами: а) процесуальні: доручення слідчого щодо проведення негласної слідчої (розшукової) дії (ст. 40, 246 КПК України); надання допомоги слідчому під час провадження негласних слідчих (розшукових) дій (ст. 40 КПК України); б) організаційні: обмін інформацією; координація; консультації. Дорученням слідчого слід вважати письмову вимогу слідчого до керівника оперативного підрозділу, що передбачає спільну й узгоджену співпрацю з розподілом компетенції, функцій, повноважень, взаємних обов’язків, спрямовану на встановлення та затримання осіб, які ухиляються від слідства за господарські злочини. Запропоновано припинити практику формулювання слідчими завдань у дорученнях, які не належать до слідчих (розшукових) і негласних слідчих (розшукових) дій, та внести зміни до ч. 1 ст. 41 КПК України, передбачивши можливість дачі доручень слідчого не лише на проведення слідчих (розшукових) і негласних слідчих (розшукових) дій, а й на проведення інших процесуальних дій у кримінальному провадженні.In this article author revealed features of execution of operational units of orders of investigators about searching persons who evade investigation for economic crimes. In process of execution investigator’s orders about searching persons who evade investigation for committed economic crimes main attention related to form of cooperation between investigator and operational: а) processual: instructions from investigator about carrying out secret investigative (searching) action (Articles 40 and 246 Criminal Procedural Code of Ukraine); help to investigator in process of realization secret investigative (searching) (Article 40 Criminal Procedural Code of Ukraine); б) organizational: exchange of information; cooperation; consultations. Author proposed to consider under investigator’s order written demand from investigator to head of operational unit that includes mutual aids, joint and agreed cooperation with division of competences, functions, powers and responsibilities and directed on identification and arrest of persons, who evade from investigation for economic crimes. Is proposed to stop a practice of forming investigator’s issues, that not attitude to investigative (searching) and secret investigative (searching) action. Also proposed to make changes in part 1 of Article 41 Criminal Procedural Code of Ukraine where anticipate the possibility of giving orders by investigator not only for carrying out investigative (searching) and secret investigative (searching) actions, but also for carrying out another processual actions during criminal proceedings.Item Віктимологічна проілактика злочинів проти життя та здоровя дітей.(2018) Железняк, П. А.; Zhelezniak, P.Досліджено особливості застосування заходів віктимологічної профілактики злочинів проти життя та здоров’я дітей. Визначено види цих злочинів. Зауважено, що особливої уваги потребує аналіз злочинів, учинених спеціальним суб'єктом (батьками або особами, що їх заміняють). Необхідність дослідження жертви злочину зумовлена підвищенням ефективності профілактики конкретних злочинів та профілактики злочинності шляхом впливу на потенційного потерпілого. Схарактеризовано сучасний стан і тенденції віктимізації дітей у контексті злочинів проти життя та здоров’я. Констатировано значущість охорони життя і здоров’я неповнолітнього, а також визначено особливості кримінальної відповідальності, передбаченої за посягання на нього.In the article the features of application of measures of victimological prevention of crimes against children’s life and health are explored. The types of crimes encroaching on children’s life and health are defined. Particular attention reuires the analysis of crimes committed by a special subject (parents or persons substituting them). The need to study a victim of a crime is due to an increase in the effectiveness of the prevention of specific crimes and the prevention of crime through the impact on the potential victim. The current state and trends of victimization of children from crimes against life and health are characterized.Item Досвід зарубіжних країн у наступальній стратегії боротьби з організованою злочинністю.The Experience of Foreign Countries in Preventing the Organized Transnational Crime(2018) Джужа, О. М.; Dzhuzha, O.Метою статті є аналіз заходів впливу на організовану транснаціональну злочинність. Окреслено проблемні аспекти в дослідженні організованої транснаціональної злочинності, причин, заходів запобігання їй. Розглянуто елементи наступальної стратегії боротьби з організованою злочинністю, що мають принциповий характер. Не реалізувавши їх, суспільство не зможе розраховувати на успіх у протиборстві зі злочинним світом. Обґрунтовано актуальність наукової та політичної проблеми виявлення шляхів впливу громадянського суспільства на державу, щоб примусити її вжити необхідних заходів з протидії злочинності. Висновки. Зарубіжний досвід засвідчує, що для ефективної протидії організованій злочинності слід активізувати механізм зміцнення державної системи руйнівного впливу на злочинність і створити соціальні механізми, які сприяли б усуненню системоутворювальних чинників, які зумовлюють переваги організованої злочинності, а також подолати пріоритет темпів еволюції мафії над темпами еволюції державних антикримінальних, антикорупційних структур. The purpose of the article is to analyze the impact of organized transnational crime. The problematic aspects of organized transnational crime, its causes, measures of its prevention are outlined. Considered elements of the offensive strategy to combat organized crime are of a fundamental nature. Without realizing them, society can not rely on success in confronting the criminal community. In this regard, a very relevant scientific and political problem is finding ways to influence civil society on the state in order to force it to take the necessary active measures of influence on crime. Conclusions Foreign experience shows that effective counteraction to organized crime requires the launch of a mechanism to strengthen the state system of destructive impact on crime and create social mechanisms that would eliminate system-forming factors that determine the benefits of organized crime, as well as eliminate the priority of the pace of evolution of the Mafia over the pace of evolution state anti-criminal, anti-corruption structures. The experience of confronting the state and organized crime shows that the latter is less sensitive to traditional measures of influence. In the process of criminal evolution, she was able to develop immunity to traditional crime prevention, investigation, enforcement and punishment. The task of society in confronting organized crime is to develop such measures of devastating influence on this criminal phenomenon, in the realization of which it would be possible to refrain from rolling down for a dangerous threshold of arbitrariness and lawlessness. The task of criminological science is to find the most effective measures for the destruction of organized crime within the framework of law. The system of devastating influence on organized crime will only be able to function effectively when it succeeds in neutralizing the protective mechanisms of the mafia structure. The impact on organized crime should be based on special principles, the main of which is the unconditional need for a long-term strategy.Item Досудове врегулювання господарського спору: обов’язок чи право.Pre-Trial Settlement of a Commercial Dispute: an Obligation or Right(2018) Балюк, І. А.; Baliuk, I.Зазначено, що правовий інститут досудового врегулювання господарського спору має тривалу історію розвитку. На цьому шляху правові вимоги поступово змінювалися, послабляючи обов’язковість впровадження досудового врегулювання спору від абсолютної імперативної вимоги дотримання до цілковитої відмови від неї. Причому залишалась можливість застосовувати досудове врегулювання спору за взаємною згодою сторін як альтернативний спосіб вирішення господарського спору. Останні зміни господарського процесуального законодавства зумовили повернення такого інституту, як обов’язок, у передбачених законом випадках, який треба застосовувати, перш ніж звертатися до господарського суду. Водночас залишилася можливість використовувати досудове врегулювання господарського спору як альтернативний засіб вирішення господарських спорів.The legal institute of pre-trial settlement of an commercial dispute has a long history of its development. In this way the legal requirements gradually changed, decreasing the mandatory implementation of the pre-trial settlement of the dispute from the absolute imperative requirement of compliance to the absolute abandonment of it. At the same time, it remained possible to apply the pre-trial settlement of a dispute by mutual consent of the parties as an alternative way to resolve an economic dispute. Recent changes in the commercial procedural legislation have again led to the return of such an institution as a duty to pre-trial settlement of commercial disputes in cases envisaged by law, which must be applied before appealing to the economic court. At the same time, it was still possible to use the pre-trial settlement of a commercial dispute as an alternative means of resolving commercial disputes.Item Захист демократії в Чеській Республіці: аргументи конституційної юриспруденції.The Defense of Democracy in the Czech Republic: the Arguments of Constitutional Jurisprudence(2018) Лемак, В. В.; Копча, В. В.; Lemak, V.; Kopcha, V.Досліджено механізм проведення люстрації в Чеській Республіці. Із цією метою проаналізовано відповідне законодавство, яким було встановлено обмеження в доступі до посад для деяких категорій осіб у зв’язку із їхньою поведінкою під час тоталітарного режиму. Увагу акцентовано на аналізі рішення Конституційного суду Чеської Республіки, яким було вирішено питання про конституційність законів про люстрацію. Констатовано, що Конституційний суд визнав сутність люстрації як позбавлення громадян можливості доступу до посад в органах державної влади, яке здійснюють безпосередньо на підставі формальних, категоріальних ознак, а не шляхом індивідуального засудження осіб, за критеріями, встановленими законом, з огляду на обов’язок поважати демократичні принципи. Кожна держава вправі визначати умови доступу до участі в управлінні; однією з таких умов є лояльність до демократії. Водночас жодна особа не обмежується в доступі до політичної функції (депутати, сенатори). У люстраційних законах не йдеться про встановлення вини та покарання. Натомість здійснення люстраційних процедур підлягає судовому контролю. Висновки. Застосування люстраційного законодавства в Чеській Республіці безпосередньо вплинуло на напрями, послідовність і темпи системних реформ. Крім того, за допомогою люстраційного законодавства було розв’язано ще одну проблему – захисту прав осіб, яких воно стосується. Ці особи були захищені від протиправного використання архівних матеріалів щодо них. The article is devoted to the study of the mechanism of lustration in the Czech Republic. To this end, the relevant legislation was analyzed, which established restrictions on access to posts for certain categories of persons in connection with their behavior during the totalitarian regime. Particular attention was paid to the analysis of the decision of the Constitutional Court of the Czech Republic, which resolved the question of the constitutionality of laws on lustration. It was emphasized that the Constitutional Court recognized the nature of lustration as the removal of citizens from the possibility of access to positions in state authorities, which is carried out directly on the basis of formal, categorical features, rather than by individual conviction of persons, according to the criteria established by law, based on the duty to respect democratic the principles. Each state has the right to determine the conditions for access to participation in governance and one of these conditions is loyalty to democracy. At the same time, no person is limited to access to the political function (deputies, senators). In lustration laws, there is no question of guilt and punishment. Instead, the implementation of lustration procedures will be subject to judicial review. It is concluded that the application of lustration law in the Czech Republic has had an undeniable effect on the directions, sequence and pace of systemic reforms. In addition, lustration law has solved one more problem – the protection of the rights of persons it concerns. These individuals were protected against the unlawful use of archival materials relating to them.Item Значення деяких принципів права на стадії створення кримінального законодавства .Significance of Some Legal Principles at the Stage of Creation of Criminal Legislation(2018) Babanina, V.; Бабаніна, В. В.Досліджено сучасні підходи науковців до питання про значення деяких принципів кримінального права на стадії створення кримінального законодавства. Доведено, що всі принципи в кримінальному законодавстві тісно пов’язані між собою, а неврахування одного з них призводить до порушення функціонування кримінально-правової системи загалом. Особливу увагу зосереджено на таких принципах, як справедливість, стабільність і принципі динамічного розвитку. Аргументовано положення стосовно доцільності закріплення принципів в окремих статтях Кримінального кодексу України. Усі принципи кримінального права слугують підґрунтям кримінальної правотворчості та кримінального правозастосування. Їх дотримання в кримінальному законодавстві слід розглядати на двох основних рівнях: правотворчості та застосування покарання чи інших заходів кримінальноправового характеру.The modern scientists’ approaches to the question of importance of some principles of criminal law at the stage of the creation of criminal legislation are studied. The article substantiates the provision that all principles of criminal law are closely interrelated, the exclusion of one of them leads to a violation of the functioning of the entire criminal justice system. Particular attention is given to such principles as justice, stability and dynamic development. The idea of the appropriateness of consolidating the principles in certain articles of the Criminal Code of Ukraine is supported. All the principles of criminal law are at the core of criminal law-making and criminal law enforcement, therefore their compliance with criminal law should be considered on two main levels – law-making and the use of punishment or other criminal-legal measures. It is proved that criminal legislation requires a thorough and system monitoring as well as a comprehensive study of its improvement.Item Корупція як одна з найактуальніших проблем сучасного українського суспільства.Corruption as One of the Most Topical Problems of the Modern Ukrainian Society(2018) Гультай, М. М.; Hultai, M.Проаналізовано окремі проблемні питання негативного впливу корупції на права та свободи людини. Розглянуто недоліки антикорупційного законодавства в Україні, назрілі в ній суспільно-економічні проблеми – низький рівень життя населення, бідність, майнову диференціацію соціуму, відчуженість значної кількості громадян від політичного та економічного життя країни, тінізація економіки й легалізація доходів, одержаних злочинним шляхом, як живильне середовище для корупції. Обґрунтовано необхідність запровадження громадського контролю за діяльністю органів публічної влади, посилення організаційної та правової незалежності спеціалізованих антикорупційних органів. Наведено статистику щодо питань, пов’язаних із корупцією. Висвітлено механізми відмивання коштів через корупцію та незаконну економічну діяльність, ризики такого відмивання, зокрема фіктивне підприємництво, ухиляння від сплати податків і шахрайство. Констатовано нагальність запровадження діяльності Вищого антикорупційного суду, що є одним з основних напрямів державної антикорупційної політики. Виокремлено причини невиконання заходів, передбачених засадами державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2014–2017 роки. The article analyses specific problematic issues of the negative impact of corruption on human rights and freedoms, examines the shortcomings of the anticorruption legislation in Ukraine, and socioeconomic problems in Ukraine, i.e. low living standards, poverty, property differentiation of the population, alienation of a significant number of citizens from political and economic life of country, shadowisation of the economy and legalization of proceeds from crime, as factors that are a breeding ground for corruption. The necessity of introducing public control over the activities of public authorities and strengthening the organizational and legal independence of specialized anti-corruption bodies is substantiated. The publication also provides statistics on issues related to corruption in Ukraine, investigates the mechanisms of money laundering through corruption and illegal economic activity, the risks of such laundering, such as false entrepreneurship, tax evasion and fraud; analyses the importance and relevance of the implementation of the High Anti-Corruption Court, which is one of the main areas of state anticorruption policy; the reasons for non-fulfillment of the measures envisaged by the principles of the state anti-corruption policy in Ukraine (Anti-corruption strategy) for 2014–2017 are discussed, and others.Item Кримінологічна характеристика учасників транснаціональних організованих злочинних угруповань економічної спрямованості.Criminological Characteristics of Personality of Transnational Organized Economic Crime Associations’ Members(2018) Полянська, В. С.; Polianska, V.Розглянуто кримінологічну характеристику особи членів транснаціональних організованих злочинних угруповань економічної спрямованості. Визначено, що кримінологічна характеристика учасників транснаціональних злочинних угруповань спрямована на виявлення та систематизацію даних про особистісні риси та рольовий статус членів цих угруповань з метою пізнання особливостей механізму формування і функціонування таких злочинних об’єднань. Установлено, що лідерам й активним учасникам транснаціональних організованих злочинних угруповань економічної спрямованості притаманні такі характеристики: здебільшого це особи чоловічої статі, старші, порівняно із загальнокримінальними злочинцями, за віком, які часто не мають кримінального минулого, наділені високим соціальним статусом, мають належний освітній та інтелектуальний рівні, рівень професійної підготовки, знання в галузі інформаційних технологій, економіки, фінансів, міжнародної торгівлі, досвід зарубіжних поїздок, широке коло спілкування, розвинені комунікативні здібності, володіють однією або кількома іноземними мовами. Зазначено, що учасники транснаціонального злочинного угруповання можуть бути громадянами різних держав. Констатовано, що до складу транснаціональних злочинних угруповань економічної спрямованості можуть входити колишні та чинні працівники органів державної влади та місцевого самоврядування, зокрема депутати різних рівнів, правоохоронці, судді, митники, прикордонники, працівники фінансово-кредитних установ, особи, що надають посередницькі, страхові й інші послуги, адвокати, юристи.This article is concerning on research of persons of transnational organized economic crime associations’ members. It is specified that criminological characteristics of transnational crime associationsʼ members is aimed at defining and systematization of data on their personal qualities and role status with the purpose of determination of peculiarities of these associations' forming and functioning mechanisms. It is ascertained that transnational organized economic crime associations' leaders and active members are usually males, having older age (in comparison with usual criminals), frequently without previous criminal past, higher social status, appropriate educational and intellectual level, relevant professional training, knowledge and expertise in the field of informational technologies, economics, finance, international trading, foreign trips experience, wide circle of contacts, good communication and skills, able to speak one or more foreign languages. It is stated that transnational crime associationsʼ members could be citizens of different states. It is noted that former and current state and local government servants, deputies of different levels, law enforcement officers, judges, customs officers, border guards officers, lending and financial institutions officials, lawyers, intermediary and insurance service providers could be transnational organized economic crime associationsʼ members.Item Кібербулінг в країні соціально небезпечне явище чи злочин: визначення та протидія.Cyberbullying in Ukraine Socio-Dangerous Phenomena or Crime: Determination and Contest(2018) Миронюк, Т. В.; Запорожець, А. К.; Muroniuk, T.; Zaporozhets, A.Проаналізовано проблему кібербулінгу в Україні, сформульовано відповідні пропозиції та рекомендації, спрямовані на законодавче визначення цього поняття та забезпечення правового захисту особи від виявів цього явища в Україні. Для виконання поставлених завдань використано в комплексі загальнонаукові та спеціально-правові методи. The author aims to investigate the legal assessment of cybersellation in Ukraine and to formulate on this basis appropriate proposals and recommendations aimed at the legal definition of this concept and legal protection of a person from cyberselling in Ukraine. In carrying out the research for the solution of the tasks, the general scientific and special-legal methods were used in the complex.Item Методологічні засади дослідження кримінальної відповідальності за погрозу або насильство щодо журналіста.Methodological rounds of research of Criminal responsibility for Threat or Violence Against a Journalist(2018) Бондпрчук, А. С.; Bondarchuk, A.Проаналізовано сучасні підходи до методологічних засад дослідження погрози або насильства щодо журналіста. Вивчено різні наукові позиції стосовно зазначеної проблеми. На підставі цього встановлено систему методів, прийомів і засобів наукового пізнання, які утворюють комплекс раціональних шляхів, засобів і форм руху мислення від незнання до знання, від припущення до істини, від конкретного до абстрактного, від одиничного до узагальненого, від явища до сутності. Під час вибору методів дослідження було враховано передусім специфіку об’єкта дослідження. Виконання поставлених завдань здійснено за допомогою системи загальнофілософських, загальнонаукових і спеціальних методів. азначені методи наукового дослідження використано у взаємозв’язку, що сприяло здійсненню всебічного аналізу, обґрунтуванню теоретичних висновків і практичних рекомендацій з питань кримінальної відповідальності за погрозу або насильство щодо журналіста.The modern approaches to the methodological principles of research of threat or violence against a ournalist have been analyzed. ifferent scientific positions onto mentioned problem have been studied. n the basis of this, a system of methods and means of scientific research has been defined and is represented by a set of rational ways, means and forms of thinking – from ignorance to knowledge, from assumptions to truth, from concrete to abstract, from individual to general, from phenomena to essence. hile choosing research methods, first and foremost, the specifics of obect of research have been taken into account. The set tasks have been completed on the basis of general philosophical, scientific and special methods.Item Міждисциплінарні та філософські підходи до інтерпретації поняття «безпека».Interdisciplinary and Philosophical Approaches to the Interpretation of the Concept of «Security»(2018) Тихомиров, Д. О.; Tykhomyrov, D.Констатовано наявність множинності підходів до інтерпретації поняття безпеки. Висвітлено результати їх аналізу та систематизації. Обґрунтовано плюралізм тлумачення цього поняття, виокремлено підходи вчених до розв’язання проблем безпеки в контексті формування її міждициплінарного поняття шляхом: 1) систематизації дисциплінарних трактувань безпеки, з’ясування спільного та відмінного між ними, подальшого розроблення теорії безпеки (теорії національної безпеки, інституційної теорії безпеки тощо); 2) дослідження проблем сутності безпеки, що притаманно її філософському осмисленню (висвітлення сутності безпеки через природу речей, категорії існування або відображення, аксіологічний підхід); 3) прийняття за основу найбільш уживаного в науковому та законодавчому полі тлумачення безпеки; 4) утворення та розроблення безпекознавства як соціально-гуманітарної науки, основним предметом дослідження якої є безпека в усіх аспектах її вияву. Обґрунтовано багатоаспектність філософського пізнання безпеки, доцільність розмежування філософського підходу та галузевих філософських засад інтерпретації безпеки. Здійснено порівняльний аналіз інтерпретацій поняття «безпека» у філософських науках, виокремлено онтологічні, гносеологічні, аксіологічні й інші аспекти філософського тлумачення цього поняття.The article points to the complexity of the notion of security and the existence of a plurality of approaches to its interpretation, even within one of the research areas. The results of the analysis and systematization of scientific interpretations of the concept of «safety» are described, pluralism and multiplicity of its understanding are substantiated, scientistsʼ approaches to solving security problems in the context of the formation of its interdisciplinary concept are based on: 1) systematization of disciplinary understanding of safety, finding out the general and distinct of them, further developing the theory of safety (national safety theory, institutional safety theory); 2) studying the essence of safety, inherent in its philosophical comprehension (disclosure of the essence of safety through the nature of things, categories of existence or reflection, axiological approach); 3) adoption of the most widely used scientific and legislative understanding of safety; 4) formation and development of safety science as a social and humanitarian science, the main subject of research is safety in all aspects of its manifestation. The multifaceted philosophical knowledge of safety, the expediency of distinguishing the philosophical approach and the branch philosophical principles of the interpretation of safety is substantiated. A comparative analysis of the plurality of interpretations of the notion of safety in philosophical sciences is conducted, the ontological, epistemological, axiological and other aspects of the philosophical interpretation of this notion are singled out.Item Ознаки принципів цивільного права.Signs of the Principles of Civil Law(2018) Басай, О. В.; Basai, О.Встановлено характерні ознаки принципів цивільного права. Розглянуто погляди вітчизняних і зарубіжних учених щодо ознак принципів цивільного права. Проаналізовано їхні праці та оцінено сформульовані в них висновки. Констатовано, що зміст, сутність і склад принципів цивільного права залежать від того, які завдання є для нього пріоритетними в певний історичний період, оскільки в праві можуть бути реалізовані лише ідеї, які не суперечать розвиткові суспільства в конкретний період. Визначено, що стійкість і стабільність принципів залежать від економічних та політичних закономірностей, на яких вони ґрунтуються. Зміна останніх зазвичай зумовлює трансформацію правових принципів, що регулюють відповідні суспільні відносини. У разі кардинальних перетворень у суспільстві та правовій системі принципи цивільного права доцільно переглянути з точки зору їх складу та змісту в нових умовах. У процесі еволюційного розвитку правової системи принципи можуть оновлюватися, наповнюватися новим змістом. Доведено, що ознаками принципів цивільного права є те, що вони: по-перше, виражають головні засади цивільного права, які зумовлюють подальший розвиток цивільного права, об’єднують його норми; по-друге, є універсальними, оскільки впливають на всі цивільно-правові норми, потребують урахування під час правозастосування; по-третє, є об’єктивними, тобто відповідають характеру суспільних відносин, зумовлені розвитком економіки держави, залежать від завдань, які є пріоритетними у відповідний історичний період; по-четверте, є стабільними, оскільки зміна якого-небудь принципу цивільного права загрожує гармонії, стабільності, розвитку всього цивільного права; по-п’яте, є мобільними (динамічними). The purpose of this article is to identify the characteristic features of the principles of civil law. The views of domestic and foreign scholars on the features of the principles of civil law are considered. An analysis of their work is carried out and an own assessment of the conclusions formulated in them is provided. It is established that the content, essence, composition of the principles of civil law depends on what tasks are for him priority in the corresponding historical period, since in the law can be realized only such ideas that do not contradict the development of society in a particular period. It is determined that the principles are stable and stable only to the extent that these are the economic and political laws that underlie them. The change of the latter, as a rule, has the result of a change in the legal principles governing the relevant social relations. In the case of radical, revolutionary transformations in society and the legal system, the principles of civil law can be revised in terms of their composition and content in the new conditions. In the course of evolutionary development of the legal system, the principles can be updated, filled with new content. It is concluded that the signs of the principles of civil law are that they: firstly, express the basic principles of civil law, which determine the further development of civil law, unite its norms; and secondly, they are universal, since they affect all civil norms, which need to be taken into account in every legal process; Thirdly, they are objective, that is, they correspond to the character of social relations caused by the development of the stateʼs economy, depending on the tasks that are priority in the relevant historical period; Fourthly, they are stable, since the change of any principle of civil law threatens the harmony, stability, development of all civil law; fifth, are mobile (dynamic).Item Організаційно-правові засади діяльності органів державної реєстрації актів цивільного стану у сфері протидії насильству в сім’ї на стадії укладення шлюбу.Organizational and Legal Principles of Activity Bodies of Public Registration of Activities of the Civil Situation in the Field of Countervailing Violence in the Family at the Stage of the Planning of the Slave(2018) Рудик, В. А.; Пророченко, В. В.; Rudyk, V.; Prorochenko, V.Питання насильства в сім’ї, з огляду на поширеність цього явища в суспільстві, розглядають на національному та міжнародному рівнях як масштабну проблему. Її розв’язання залежить переважно від якості правового регулювання та чіткої і злагодженої роботи державних органів. Головним аспектом такої діяльності є забезпечення прав і свобод людини, суспільного порядку та безпеки, створення механізмів профілактики та протидії цьому явищу. Мета статті полягає в тому, щоб на підставі аналізу чинного законодавства, повноважень органів державної влади у сфері протидії насильству в сім’ї сформулювати пропозиції щодо внесення змін до законодавства й оптимізації діяльності органів державної реєстрації актів цивільного стану та їх взаємодії з іншими вповноваженими органами з метою попередження домашнього насильства на стадії укладення шлюбу.The issue of domestic violence, due to the widespread spread of this phenomenon in society, is viewed on a national and international level as a major problem. Its solution depends predominantly on the quality of legal regulation and the precise and coordinated work of public authorities. The main aspect of such activities is the provision of human rights and freedoms, public order and security, the creation of mechanisms for prevention and control of this phenomenon. Despite the public interest in this issue, both from the state, from civil activists and from the citizens themselves, the issue of domestic violence has not yet been resolved and requires the search for new approaches to prevention and struggle.Item Освітній омбудсмен у системі забезпечення та захисту прав здобувачів освіти.Educational Ombudsmen in the System of Supply and Protection of Educational Lawʼs Rights(2018) Рижук, Ю. М.; Полякова, І. М.; Ryzhuk, Yu.; Poliakova, I.Розглянуто функціонування інституту спеціалізованого омбудсмена – освітнього омбудсмена в Україні. Увагу акцентовано на механізмі захисту права на освіту в навчальних закладах. Основою формування єдиного європейського простору вищої освіти визнано забезпечення доступу до якісної вищої освіти, що орієнтує суспільство на отримання нових знань, підвищення кваліфікації, задоволення власних інтересів людини та громадянина. Доведено, що проблеми захисту законних прав та інтересів учасників навчального процесу пов’язані із забезпеченням конституційного права на освіту та його фактичною реалізацією. Проаналізовано особливості становлення інституту омбудсмена, висвітлено повноваження спеціалізованих омбудсменів у зарубіжних країнах. Аргументовано важливість становлення інституту уповноваженого із захисту прав здобувачів освіти, перспективи його розвитку в Україні. Зауважено, що в сучасному світі у зв’язку з розвитком інформаційного суспільства та вдосконаленням механізмів захисту прав людини в різних сферах передбачено наявність різних спеціалізованих омбудсменів, серед яких: омбудсмен з прав дитини; омбудсмен з прав літніх людей; омбудсмен з питань рівних можливостей; омбудсмен з питань меншин; омбудсмен із захисту прав споживачів; із захисту особистих даних; банківські та страхові омбудсмени. З-поміж них вирізняється інститут омбудсмена в системі освіти – університетський омбудсмен, що активно функціонує на всіх рівнях. У контексті дослідження проблеми захисту освітніх прав встановлено, що в Україні також існує належна правова база, яка дає змогу державі належним чином забезпечувати право громадян на отримання освіти. Запровадження посади омбудсмена в університетах практично доводить, що механізм забезпечення інтересів студентів є цілком реальним. The article is devoted to the consideration of the functioning of the institution of a specialized ombudsman – an educational ombudsman in Ukraine. The main emphasis is placed on the mechanism for protecting the right to education in educational institutions. The article emphasizes that the basis of the formation of a united European higher education area is the provision of access to high-quality higher education, which strengthens the societyʼs orientation towards obtaining new knowledge, raising the level of qualification and ultimately satisfying the interests of the individual and the citizen. Problems of protecting the legal rights and interests of participants in the educational process are connected with ensuring the constitutional right to education and its actual implementation. The article analyzes the peculiarities of the formation of the institution of the ombudsman, the powers of specialized ombudsmen in foreign countries, and, directly, emphasizes the importance of establishing an institution for the protection of the rights of educators and its prospects for development in the Ukrainian state. The author noted that in the modern world in connection with the development of the information society and the improvement of mechanisms for the protection of human rights in various spheres, various specialized ombudsmen operate: the Ombudsman for the rights of the child; ombudsman for the rights of the elderly; Ombudsman on Equal Opportunities; minority ombudsman; ombudsman for consumer rights protection; protection of personal data; bank and insurance ombudsmen, including the ombudsman institution in the education system, the university ombudsmen active at all levels. In the aspect of studying the problem of the protection of educational rights, the researcher emphasized that Ukraine also has a strong legal framework that allows the state to properly ensure the citizensʼ right to education (amendments to the Law of Ukraine «On the Authorized Representative of the Verkhovna Rada of Ukraine on Human Rights» dated November 2012, the Law of Ukraine «On Education» dated September 5, 2017, the draft Regulations «Some Issues of the Educational Ombudsman»). A striking example of the implementation of the mechanism for the provision and protection of the rights of participants in the educational process is the introduction by the order of the Rector of the University of the Regulation «On the Ombudsman on the Rights of the Student of the State Higher Educational Institution» Vadym Hetman Kyiv National Economic University. The introduction of a corresponding post at universities, practically shows that the mechanism of ensuring the interests of students is absolutely real.Item Особливості тактики обшуку під час розслідування злочинів у сфері нелегального обігу синтетичних наркотиків.Certain Aspects of Search Strategy During Crime Investigation in the Area of Illegal Synthetic Drugs(2018) Калиновська, О. І.; Kalynovska, О.Одним з основних чинників, який призводить до поширення наркотиків, насамперед «синтетичних», є їх легкодоступність. Реалії сьогодення засвідчують, що масштабне розповсюдження наркотиків здійснюють через мережу Інтернет, тому будь-хто (незалежно від віку) може придбати ці речовини, причому забезпечують сувору конфіденційність зацікавлених осіб. Синтетичні наркотичні речовини мають «формально легальний» характер, тому що законом не встановлена на них заборона. Висвітлено особливості підготовки та проведення обшуку в провадженнях, пов’язаних із незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин, виокремлено речовини, що становлять оперативний інтерес, можливі місця їх виявлення, проаналізовано вплив цих особливостей на проведення зазначеної слідчої (розшукової) дії. The accessibility of drugs is one of the main reasons why this substance, namely, «synthetic», acquires distribution. The facts of contemporary life indicate that the large-scale distribution of drugs is carried out through the Internet, anyone (regardless of age) can buy narcotic substances via this channel since there is a complete confidentiality of people concerned from both sides. Another important factor is that synthetic drugs formally have a legal nature, because the Law does not prohibit them, since a lengthy legislative process needs to be completed in order to prohibit any new psychotropic substance. Finally, when it comes to prohibition, the new alternatives have already emerged at the market, causing a lot of problems. For example, Chief Physician of Department for Drug Addiction Treatment at one of the hospitals in Munich warns that synthetic drugs used nowadays have a much stronger effect than those that were known before.Item Правові й організаційні засади протидії транснаціональній організованій злочинності в Україні: концептуальне бачення(2018) Бесчастний, В. М.Рец. на кн.: Жаровська Г. П. Транснаціональна організована злочинність в Україні: феномен, детермінація, протидія : монографія / Г. П. Жаровська. – Чернівці : Чернів. нац. ун-т, 2018. – 568 с.