2021 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2021 рік by Title
Now showing 1 - 20 of 271
Results Per Page
Sort Options
Item BUSINESS REPUTATION OF THE COMPANY AS ONE OF THE MOST IMPORTANT COMPONENTS OF THE COMPANY'S SUCCESS. БІЗНЕС-РЕПУТАЦІЯ КОМПАНІЇ ЯК ОДИН ІЗ НАЙВАЖЛИВІШИХ КОМПОНЕНТІВ УСПІХУ КОМПАНІЇ(2021) КОВАЛЬОВА, Ганна Олександрівна; KOVALOVA, Hanna; AL ALI, Adil Mohamed Abdalla Sultan; ЗАМЛИНСЬКИЙ, Віктор Анатолійович; ZAMLYNSKYI, ViktorThe paper examines the company's business reputation in detail as one of the most important components of a company's success. Currently, there is no doubt that goodwill is the most important intangible asset of the enterprise, despite the fact that it differs significantly from other intangible assets in its content, methods of acquisition or disposal, valuation methods. The paper presents an analysis of the issue of business reputation and shows its relevance, reveals such concepts as “reputation”, “business reputation”, methods of management and evaluation of business reputation of the company. Today, the problem of reputation management is experiencing a real peak of its relevance. “Reputation – a valuable intangible asset of the company, which accumulates over the years and can be destroyed immediately” – this phrase in one variation or another is constantly heard at conferences, flashes on the pages of business publications, appears in corporate business plans. Experts agree that a good reputation makes a company more attractive to investors, increases its capitalization, increases income, provides a stronger position in entering new markets and supports the general population. Obviously, to achieve a noticeable effect, any actions to manage business reputation, taken by the organization, must be long-term and systematic, be integrated into key business processes. Researchers publish research results that prove the positive impact of reputation on other parameters of the business model. There is no doubt that reputation must be managed. Therefore, this is exactly what was described in detail in the paper. У статті докладно розглядається бізнес-репутація компанії, як один із найважливіших компонентів успіху компанії. На сьогодні не підлягає сумніву той факт, що ділова репутація є найважливішим нематеріальним активом підприємства, не зважаючи на те, що вона істотно відрізняється від інших нематеріальних активів своїм змістом, способами придбання або відчуження, методами оцінки. У статті подано аналіз самої проблематики бізнес-репутації й показана її актуальність, розкрито такі поняття, як «репутація», «ділова репутація», розглянуті методи управління та оцінки ділової репутації компанії. Сьогодні проблема управління репутацією переживає справжній пік своєї актуальності. «Репутація – цінний нематеріальний актив компанії, який накопичується роками й може бути зруйнований відразу» – ця фраза в тих чи інших варіаціях постійно звучить на конференціях, миготить на сторінках ділових видань, з’являється в корпоративних бізнес-планах. Експерти сходяться на думці, що хороша репутація робить компанію більш привабливою для інвесторів, збільшує її капіталізацію, збільшує дохід, забезпечує більш міцні позиції на виході на нові ринки та підтримує широке населення. Очевидно, що для досягнення помітного ефекту будь-які дії з управління діловою репутацією, що здійснюються організацією, повинні бути довгостроковими та систематичними, інтегруватися в ключові бізнес-процеси. Дослідники публікують результати досліджень, які доводять позитивний вплив репутації на інші параметри бізнес-моделі. Немає сумнівів, що репутацією потрібно керувати. Тому саме це було детально описано у статті.Item CТАНОВЛЕННЯ ЛЮДИНОЦЕНТРИСТСЬКОГО ПІДХОДУ ДО ЗАПОБІГАННЯ КАТУВАННЯМ В УКРАЇНІ. FORMATION OF A HUMAN-CENTRIC APPROACH TO THE PREVENTION OF TORTURE IN UKRAINE(2021) ЯМЕЛЬСЬКА, Христина Юріївна; YAMELSKA, KhrystynaУ статті розглянуто роль ключових міжнародних стандартів прав людини та актів м’якого права органів Ради Європи у запобіганні неналежному поводженню з особами, позбавленими свободи в контексті людино центристського підходу. У статті висвітлено шляхи охорони права особи на гідність через призму законодавчої діяльності органів влади, адвокаційної діяльності інституцій громадянського суспільства та міжнародних правозахисних організацій. Окрему увагу приділено розгляду питання поняття та суті правової ідеології та її становленню в Україні. The paper is concerned with the role of key international human rights standards and soft law instruments of the Council of Europe in the preventing ill-treatment of persons deprived of their liberty in the context of the human centrist approach. The paper determine the purpose of the formation of human-centric legal ideology in Ukraine, which is the creation of a mechanism of effective restriction of public power in the interests of protecting the fundamental rights. The paper is dedicated to the doctrine of human-centric legal ideology in Ukraine and its human dignity key element. Considering the fact that the process of forming a democratic human-centric legal ideology in Ukraine is still not complete, the paper highlights the cases of mass violations of fundamental human rights by law enforcement agencies, where a special problem is the illegal practice of law enforcement agencies against human dignity. One of its case is the ill-treatment and use of torture against persons deprived of their liberty. The paper highlights the ways to protect the right to dignity through the prism of legislative activity of government bodies and advocacy of civil society institutions. The Article 28 of the Constitution of Ukraine, which establishes the right to respect for human dignity as one of the key values of the Ukrainian legal system, is revealed. The category of dignity is revealed through the prism of Articles 5 of the Universal Declaration of Human Rights of December 10, 1948, Articles 7 and 10 of the International Covenant on Civil and Political Rights of December 16, 1966 and Article 3 of the European Convention on Human Rights of November 4, 1950. Judgments of the European Court of Human Rights, acts of the European Committee against Torture.Item ECONOMIC AND LEGAL DUE DILIGENCE OF THE ALLOCATION OF ON-BUDGET EXPENDITURES FOR THE SES OF UKRAINE. ЕКОНОМІКО-ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ РОЗПОДІЛУ ВИДАТКІВ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ ДЛЯ ДСНС УКРАЇНИ(2021) ЧУБАНЬ, Вікторія Сергіївна; CHUBAN, Viktoriia; ПАСИНЧУК, Кирило Миколайович; PASYNCHUK, Kyrylo; КРІЧКЕР, Ольга Юхимівна; KRICHKER, OlhaThe paper raises the issue of economic and legal due diligence of the allocation of expenditures of the state budget of Ukraine for the State Emergencies Service of Ukraine (SES of Ukraine). The research shows that under the political transformations in Ukraine, characterized by variability and uncertainty of environmental factors, the role and importance of effective functioning of law enforcement agencies, in particular the State Emergency Service of Ukraine, is increasing. Their network is shrinking, the number of staff is being downsized. At the same time, the control of financial bodies over the economic and targeted use of funds is being strengthened, and a regime of strict limitation of budget expenditures and other state expenditures is being introduced to reduce the budget deficit and prevent financial crisis. A number of laws, statutes, codes, rules, regulations and requirements on the distribution of state budget expenditures of Ukraine has been analyzed. The three-times shrinking of resources aimed initially at the construction (purchase) of housing for the rank and file and senior staff of the Civil Protection Service in 2021 is considered to be a negative social indicator for the SES of Ukraine. The positive dynamics is traced in the increase in funding for the activities of the civil defense forces by 6 %. It is noted that in recent years no funds have been allocated for the purchase of fire and other special equipment of domestic production. It is concluded that this level of funding is not sufficient, because the effectiveness of emergency response is determined by the level of combat capability of the material and technical base of the bodies and units of the SES of Ukraine. With an insufficient funding, the required level of protection of the population and territories from emergencies cannot be achieved. У статті порушено проблему економіко-правового аналізу розподілу видатків державного бюджету України для Державної служби України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України). Досліджено, що в умовах політичних перетворень в Україні, що характеризуються мінливістю та невизначеністю чинників зовнішнього середовища, посилюються роль і значення ефективного функціонування силових відомств, зокрема Державної служби України з надзвичайних ситуацій України. Їх мережа скорочується, кількість персоналу зменшується. Одночасно посилюється контроль фінансових органів за економічним та цільовим використанням коштів, запроваджується режим жорсткого обмеження видатків бюджету та інших державних видатків з метою зменшення дефіциту бюджету та запобігання фінансовій кризі. Проаналізовано частину нормативно-правових актів щодо розподілу видатків державного бюджету України. Також у статті наголошено, що негативним соціальним показником для ДСНС України буде скорочення в 2021 р. фінансування будівництва (придбання) житла для осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту у 3 рази. Позитивною динамікою, відмічено, збільшення фінансування забезпечення діяльності сил цивільного захисту на 6 %. Зазначено, що протягом останніх років не виділяються кошти на придбання пожежної та іншої спеціальної техніки вітчизняного виробництва. Зроблено висновок, що такий рівень фінансування не є достатнім, адже ефективність реагування на надзвичайні ситуації визначається рівнем боєздатності матеріально-технічної бази органів та підрозділів ДСНС України. За неналежного рівня фінансування не буде досягнуто необхідного рівня захищеності населення і територій від надзвичайних ситуацій.Item EMERGENCIES IN UKRAINE: ANALYTICAL AND STATISTICAL STUDY. НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ В УКРАЇНІ: АНАЛІТИКО-СТАТИСТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ(2021) ALHAMMADI, Taleb Abdullah Mohammed Ali; Алі АЛЬХАММАДІ, Талеб Абдулла Мохаммед; ALNUAIMI, Hamed Rashed Sayed Abdullah; АЛЬНУАІМІ, Хамед Рашеа Саєд АбдуллаKnowledge of the causes and nature of emergencies allows for the early adoption of protective measures with reasonable behaviour to reduce all types of damage significantly. Preliminary information for business structures makes it possible to carry out preventive work, alert forces and means, explain to people the rules of conduct. All business structures and the population must be ready to act in extreme situations, participate in the elimination of natural disasters, accidents and catastrophes, to master the methods of providing first aid to victims. To address these issues, most developed countries in Europe and America have established unique medical systems, the main tasks of responding to emergencies and participating in eliminating health consequences. The study showed that the number of emergencies is small and can be observed in some species in 2020, but each emergency is a human life, so it is necessary to strive for their number to lead to 0. The proposed measures will allow businesses to anticipate emergencies more effectively. Знання причин та характеру надзвичайних ситуацій дозволяє в умовах раннього прийняття захисних заходів, із розумною поведінкою, значно зменшити всі види збитків. Попередня інформація для бізнес-структур дає можливість проводити профілактичну роботу, насторожувати сили та засоби, пояснювати людям правила поведінки. Усі бізнесструктури та населення повинні бути готові діяти в екстремальних ситуаціях, брати участь у ліквідації стихійних лих, аварій та катастроф, мати можливість опанувати методи надання першої допомоги потерпілим. Для вирішення цих питань більшість розвинених країн Європи та Америки створили спеціальні медичні системи, основними завданнями яких є реагування на надзвичайні ситуації та участь у ліквідації наслідків для здоров’я. Дослідження показало, що кількість надзвичайних ситуацій невелика і можна спостерігати їх зниження за деякими видами у 2020 р, проте кожне надзвичайна подія - це людські життя, тому необхідно прагнути, щоб їх кількість вело до 0. Запропоновані заходи дозволять бізнес-структурам ефективніше передбачати надзвичайні ситуації.Item EVALUATION OF DIFFUSION OF HIGHTECH PRODUCTS: MORPHOLOGICAL ANALYSIS. ОЦІНЮВАННЯ ДИФУЗІЇ ВИСОКОТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ: МОРФОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ(2021) КАРКОВСЬКА, Вероніка Ярославівна; KARKOVSKA, Veronika; МИРОЩЕНКО, Наталія Юріївна; MYROSHCHENKO, Nataliia; ЗАРИЦЬКА, Оксана Леонідівна; ZARYTSKA, Oksana; ПРОКОПИШИН- РАШКЕВИЧ, Любов Миколаївна; PROKOPYSHYN-RASHKEVYCH, LiubovThe urgency of scientific research is confirmed by the fact that under the conditions of globalization, reform of the national economy, as well as strengthening of integration processes, the level of competitiveness of industrial enterprises is determined by many factors, with innovative activity being the key one. It is thanks to innovations that the business entity has the ability to strengthen its market positions, improve its economic efficiency, and create higher added value. А necessary condition for ensuring a certain level of efficiency of innovation is the dissemination of the results of these activities to the consumer, not just their creation. This purpose can be achieved through the diffusion of innovation results of industrial enterprises. The method of diffusion identification during commercialization of high-tech products of industrial enterprises has been improved, which takes into account the tools of morphological analysis and allows commercialization project managers to synthesize factor and result features of diffusion and also allows to establish causal relationships between factor and result features of such diffusion. В умовах глобалізації, реформування національної економіки, а також посилення інтеграційних процесів рівень конкурентоспроможності промислових підприємств визначається багатьма чинниками, ключовим із яких є інноваційна активність. Саме завдяки інноваціям суб’єкт господарювання має змогу посилювати свої ринкові позиції, покращувати показники економічної ефективності, а також створювати більшу додану вартість. Необхідною умовою забезпечення визначеного рівня ефективності інноваційної діяльності є поширення результатів цієї діяльності до споживача, а не тільки їх створення. Цієї мети можна досягнути за допомогою дифузії результатів інноваційної діяльності промислових підприємств. Вдосконалено метод ідентифікування дифузії під час комерціалізації високотехнологічної продукції промислових підприємств, що враховує інструментарій морфологічного аналізу й уможливлює для керівників проєктів комерціалізації синтезування факторних та результативних ознак явища дифузії, а також дає змогу встановлювати причинно- наслідкові зв’язки між факторними та результативними ознаками такої дифузії у розрізі кожної вузлової точки й кожного варіанту зміни її параметрів, що знижує рівень суб’єктивізму управління процесами комерціалізації.Item FUNDAMENTALS OF ENTERPRISE INVESTMENT POLICY IN MODERN CONDITIONS OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT. ОСНОВИ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА У СУЧАСНИХ УМОВАХ СТАЛОГО РОЗВИТКУ(2021) ZAMLYNSKYI, Viktor; ЗАМЛИНСЬКИЙ, Віктор Анатолійович; KOLISNICHENKO, Yana; КОЛІСНІЧЕНКО, Яна Валентинівна; ZAMLYNSKYI, Yan; ЗАМЛИНСЬКИЙ, Ян ВікторовичThe main topic of this work is the basics of investment policy of the enterprise, its concepts and methods of effective implementation. In our opinion, this topic is an integral part of understanding the modern functioning of the organization as a successful mechanism of market activity, which requires the formation of the concept of sustainable development. When strategizing and implementing investment policy, it is necessary to adhere to the principles of sustainable development on ecological-resource, economic and social principles and appropriate institutional support, i.e. to act in the interests of both modern and future generations. In addition, the investment process is directly related to the social, economic and environmental aspects of global and regional nature, the economic situation of any state, so they not only increase production, thereby contributing to gross national income, developing economic competition, meeting the demand for goods and services. Thus, the above conditions lead to the search for the most favorable sources of investment, increase investment potential and improve the analysis of the investment condition of the company. The modern economy forces entrepreneurs to develop new methods of assessing and analyzing the investment condition of their organization for further implementation of the strategy of global sustainable development. Every enterprise that has a strategic development plan must commit itself to the continuous promotion of the three components of sustainable development – social, economic and environmental. From the point of view of investment in enterprise growth, it is necessary to develop a global program of maximum assistance to sustainable enterprises. Today, human resources are a real management resource and play a key role in establishing a positive reputation of companies, the use of financial and natural resources in accordance with the concept of sustainable development. Social and environmental responsibility of the enterprise determines the success of its economic and social positions, forms a unique image of the enterprise among consumers, investors, competitors, financial institutions, suppliers, the media. Головною темою роботи є основи інвестиційної політики підприємства, її поняття й методи ефективного впровадження. На нашу думку, ця тематика є невід’ємною частиною розуміння сучасного функціонування організації як успішного механізму ринкової діяльності, яка потребує формування концепції сталого розвитку. У стратегуванні й реалізації інвестиційної політики необхідно дотримуватись принципів сталого розвитку на еколого-ресурсних, економічних та соціальних засадах та відповідному інституційному забезпеченні, тобто діяти в інтересах як сучасних, так і прийдешніх поколінь. Крім того, процеси інвестування на пряму пов’язані з урахуванням соціальних, економічних і екологічних аспектів глобального та регіонального характеру, економічною ситуацією будь-якої держави, отже, вони не тільки збільшують обсяги виробництва, тим самим сприяючи зростанню валового національного доходу, розвиваючи економічну конкуренцію, задовольняючи попит на товари й послуги. Так, вищезгадані умови призводять до пошуку найбільш сприятливих джерел інвестицій, підвищення інвестиційного потенціалу та вдосконалення аналізу інвестиційного стану компанії. Сучасна економіка змушує підприємців розробляти нові методики оцінювання та аналізу інвестиційного стану їх організації для подальшої реалізації стратегії глобального сталого розвитку. Кожне підприємство, яке має план стратегічного розвитку повинно брати на себе зобов’язання з безперервного просування трьох компонентів сталого розвитку – соціального, економічного та екологічного. З погляду інвестицій у зростання підприємств – необхідно розробляти глобальну програму максимального сприяння стійким підприємствам. Людські ресурси сьогодні є реальним управлінським ресурсом та відіграють визначальну роль у встановленні позитивної репутації компаній, використанні фінансових і природних ресурсів відповідно до концепції сталого розвитку. Соціальна й екологічна відповідальність підприємства зумовлює успішність його економічних і соціальних позицій, формує унікальний образ підприємства у споживачів, інвесторів, конкурентів, фінансових установ, постачальників, засобів масової інформації.Item INFORMATION AND ANALYTICAL SUPPORT FOR THE MANAGEMENT OF TANGIBLE CURRENT ASSETS OF THE ENTERPRISE. ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ МАТЕРІАЛЬНИМИ ОБОРОТНИМИ АКТИВАМИ ПІДПРИЄМСТВА(2021) POLOVA, Tetiana; ПОЛЬОВА, Тетяна Володимирівна; SIENIEV, Stepan; СЄНЄВ, Степан ВолодимировичThe paper investigates that the realization and control of the implementation of management decisions on tangible current assets is impossible without appropriate information and analytical support of this process. The main prerequisites for creating an effective management system of tangible current assets are indicated. The definition of information-analytical support of tangible current assets management of the enterprise is offered, which allows to consider it as: a component of tangible current assets management system; purposeful set of actions of management staff; the process of forming and transmitting available analytical information. It is established that the technology of accounting and analytical management of tangible current assets involves three stages: previous, basic and final. The characteristics of these stages are given and the tasks, the solution of which is realized within the functional subsystems of accounting, analysis, control, planning and forecasting, are determined. The authors define the object and subject, the purpose of management of tangible current assets, the task is formed, the principles of the system of management of tangible current assets of the enterprise are substantiated. Implementation of stages of technology to create appropriate information and analytical support is possible only with adequate management and technical support. Management support is related to determining the amount and structure of information needed for managers at different levels; clear setting of parameters and settings of the information exchange system; application of reliable methods of protection of the available information; using adapted information to justify and make strategic decisions. Technical support involves the use of computer engineering means, which allows you to filter, verify, duplicate and store information. У статті досліджено, що реалізація та контроль виконання управлінських рішень щодо матеріальних оборотних активів неможливі без відповідного інформаційно-аналітичного супроводу цього процесу. Зазначено основні передумови створення ефективної системи управління матеріальними оборотними активами. Запропоновано визначення інформаційно-аналітичного забезпечення управління матеріальними оборотними активами підприємства, яке дозволяє розглядати його як: складову системи управління матеріальними оборотними активами; цілеспрямований комплекс дій управлінського персоналу; процес формування й передачі наявної аналітичної інформації. Встановлено, що технологія обліково-аналітичного забезпечення управління матеріальними оборотними активами передбачає три етапи: попередній, основний і заключний. Надано характеристику цих етапів та визначено завдання, вирішення яких реалізується в межах функціональних підсистем обліку, аналізу, контролю, планування і прогнозування. Авторами визначено об’єкт та суб’єкт, мету управління матеріальними оборотними активами, сформовано завдання, обґрунтовано принципи системи управління матеріальними оборотними активами підприємства. Реалізація етапів технології створення належного інформаційно-аналітичного забезпечення можлива лише за умови адекватного управлінського та технічного супроводу. Управлінський супровід пов'язаний з визначенням обсягу і структури інформації, необхідної для менеджерів різних рівнів; чітким встановленням параметрів і налаштування системи обміну інформацією; застосуванням надійних методик захисту наявної інформації; використанням адаптованої інформації для обґрунтування та прийняття стратегічних рішень. Технічний супровід передбачає застосування засобів обчислювальної і комп’ютерної техніки, які дозволяють здійснювати фільтрування, перевірку достовірності, дублювання і зберігання інформаційних даних.Item KEY PRIORITIES OF STRATEGIC MANAGEMENT OF AIRPORTS IN UKRAINE. КЛЮЧОВІ ПРІОРИТЕТИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ АЕРОПОРТАМИ УКРАЇНИ(2021) ШКОДА, Тетяна Никодимівна; SHKODA, Tetiana NykodymivnaThe efficiency of the airport depends not only on the organization of air services and the success of business diversification, but also on the airport infrastructure, the development of which is one of the most important areas of effective strategic management of the airport and an important factor in its strategic positioning. The key priorities of strategic airport management are determined based on the understanding of the importance of these aviation infrastructure' objects for development of the air transport industry and the national economy and implemented through the use of effective airport development tools taking into account the socio-economic development of Ukraine. Ефективність функціонування аеропорту залежить не тільки від рівня організації обслуговування повітряних перевезень та успішності ведення диверсифікаційної діяльності, а й від інфраструктури аеропорту, розвиток якої є одним з найважливіших напрямків ефективного стратегічного управління аеропортом та важливим чинником його стратегічного позиціонування. Ключові пріоритети стратегічного управління аеропортами визначаються виходячи з розуміння важливості цих об’єктів авіаційної інфраструктури для розвитку авіатранспортної галузі країни та національної економіки та реалізуються завдяки використанню дієвих інструментів розвитку аеропортів з урахуванням особливостей соціально-економічного розвитку України.Item PROSPECTS OF VENTURE INVESTMENT INNOVATIVE ACTIVITY IN MODERN CONDITIONS OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT. ПЕРСПЕКТИВИ ВЕНЧУРНОГО ІНВЕСТУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ СТІЙКОГО РОЗВИТКУ(2021) PASTUSHENKO, Kateryna; ПАСТУШЕНКО, Катерина Валеріївна; L ALI, Adil Mohamed Abdalla Sultan A; АЛЬ-АЛІ, Адель Мохамед Абдула Султан; ZAMLYNSKYI, Viktor; ЗАМЛИНСЬКИЙ, Віктор АнатолійовичSustainable development of the country's economy depends on the level of innovation of each enterprise. Enterprises have an unsatisfactory level of innovative development and their strategies do not meet the goals of sustainable development, which is a consequence of many years of erroneous approaches to the management of enterprises and the country's economy. In modern conditions, venture investment is able to overcome the negative trends caused by insufficient funding, low level of interest of business management in innovations with a high level of risk. The paper substantiates the relevance of attracting venture capital for the development of innovative activities of enterprises. It is analyzed how venture investment differs from the usual. The current state and trends of venture investment in Ukraine have been carefully studied. Problems and obstacles to the functioning of the domestic venture business have been identified. Based on the obtained research results and taking into account the best foreign experience, a comprehensive step-by-step technology of attracting venture capital by innovative enterprises on the basis of sustainable development has been formed. The stages of venture financing and the activity of a venture company in general, mechanisms and incentives for increasing interest in the implementation of innovations in accordance with the goals of sustainable development at the enterprise level are considered. The influence of venture entrepreneurship on the innovative activity of companies is investigated. Also, attention is focused on how the venture manager manages the organization. The ways of formation, disadvantages and advantages of using venture capital at the globalized stage of development as a means of promoting new products and technologies on world markets in the context of sustainable socio-economic development are proposed. The paper considers the current state of venture investment and identifies areas for further development in the development of socio-economic system. Стійкий розвиток економіки країни залежить від рівня інноваційної діяльності кожного підприємства. Підприємства мають незадовільний рівень інноваційного розвитку та їхні стратегії не відповідають цілям стійкого розвитку, що є наслідком багаторічних хибних підходів до управління підприємствами та економікою країни. В сучасних умовах саме венчурне інвестування здатне подолати негативні тенденції, викликані недостатнім фінансуванням, низьким рівнем зацікавленості керівництва підприємств в інноваціях з високим рівнем ризику. У статті обґрунтовано актуальність залучення венчурних інвестицій для розвитку інноваційної діяльності підприємств. Проаналізовано, чим венчурне інвестування відрізняється від звичайного. Ретельно досліджено сучасний стан і тенденції розвитку венчурного інвестування в Україні. Ідентифіковано проблеми та перешкоди функціонування вітчизняного венчурного бізнесу. На підставі отриманих результатів дослідження та врахування кращого іноземного досвіду сформовано комплексну поетапну технологію залучення венчурного капіталу інноваційними підприємствами на засадах стійкого розвитку. Розглянуто етапи венчурного фінансування та загалом діяльності венчурної компанії, механізми i стимули для підвищення зацікавленості у впровадженні інновацій у відповідності до цілей стійкого розвитку на рівні підприємства. Досліджено те, який вплив має венчурне підприємництво на інноваційну діяльність компаній. А також акцентовано увагу на тому, як проводить управління організацією венчурний менеджер. Запропоновані шляхи формування, недоліки та переваги використання венчурного капіталу на глобалізованому етапі розвитку як засобу просування нових продуктів і технологій на світові ринки в контексті забезпечення сталого соціально-економічного розвитку. У статті розглянуто сучасний стан венчурного інвестування та визначені напрями подальшого розвитку у розбудові соціально-економічної системи.Item REGIONAL BUDGET POLICY: CONCEPTUAL DOMINANTS AND VECTORS OF DEVELOPMENT. БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА РЕГІОНУ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ДОМІНАНТИ ТА ВЕКТОРИ РОЗВИТКУ(2021) ZIANKO, Vitalii; ЗЯНЬКО, Віталій Володимирович; NECHYPORENKO, Tetiana; НЕЧИПОРЕНКО, Тетяна ДмитрівнаThe paper is devoted to the implementation of regional budget policy in Ukraine. The main vectors of budget policy development as a component of socio-economic policy at the local level are highlighted. Within the framework of the declared budget policy, the peculiarities of the formation and functioning of local (regional) budgets are considered. The interpretation of the definitions of "budget" and "policy" is presented, and the author's definition of the essence of the budget policy of the region is offered. The conceptual dominants of budget policy, the implementation of which takes place through the budget mechanism, are studied. It is proved that budget policy is an important lever of influence and a real reflection of the tactics and strategy of public authorities and local governments in the budget sphere. It is substantiated that the effectiveness of the implementation of regional budget policy directly depends on the sequence of steps aimed at increasing the level of competitiveness of the regions and overcoming the existing regional disparities. On the basis of generalization of thematic researches and practice the offers concerning application of levers of budgetary regulation which define a level of efficiency of budgetary policy of region are formulated. It is stated that the content of the budget policy of the region should be to determine the course, tasks and activities of the state and local governments in the field of formation and use of budget funds. Full implementation of the budget policy of the region stimulates the functioning of economic activity of administrativeterritorial units, promotes rational budget planning, as well as the effective filling, distribution and use of local financial resources. Стаття присвячена питанням здійснення регіональної бюджетної політики в Україні. Висвітлено основні вектори розвитку бюджетної політики як складової соціально-економічної політики на місцевому рівні. У рамках задекларованої бюджетної політики розглянуто особливості формування та функціонування місцевих (регіональних) бюджетів. Представлено трактування дефініцій «бюджет» і «політика», та запропоновано авторське визначення сутності бюджетної політики регіону. Досліджено концептуальні домінанти бюджетної політики, реалізація якої відбувається через бюджетний механізм. Доведено, що бюджетна політика виступає вагомим важелем впливу та реальним відображенням тактики і стратегії державних органів влади та місцевого самоврядування у бюджетній сфері. Обґрунтовано, що ефективність реалізації регіональної бюджетної політики безпосередньо залежить від послідовності кроків, спрямованих на підвищення рівня конкурентоспроможності регіонів та подолання існуючих регіональних диспропорцій. На основі узагальнення тематичних досліджень і практики сформульовано пропозиції щодо застосування важелів бюджетного регулювання, які обумовлюють рівень ефективності бюджетної політики регіону.Item THE ROLE OF CREDIT RESOURCES IN FINANCIAL SUPPORT OF AGRICULTURAL MANUFACTURERS IN MODERN ECONOMIC CONDITIONS. РОЛЬ КРЕДИТНИХ РЕСУРСІВ В ФІНАНСОВОМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ВИРОБНИКІВ В СУЧАСНИХ ЕКОНОМІЧНИХ УМОВАХ(2021) HRYSHCHUK, Nadiia; ГРИЩУК, Надія ВікторівнаThe paper examines the relevance of lending to the agricultural sector as an external source of financing for agricultural producers. Using the analysis of commercial banks, the role of bank lending as an important source of financial support for the functioning of agricultural enterprises is revealed. The analysis of the loan portfolio of agricultural enterprises is carried out with the definition of the dominant feature – the Program of reduction of credit resources due to the introduction of new credit programs.It is outlined that the access of agricultural enterprises to credit resources gives them the opportunity to master the innovative technologies needed to ensure the appropriate level of their competitiveness. The actual offers of credit products for financing the development of agriculture in Ukraine through the tools of preferential lending, specialized banking programs are described. Emphasis is placed on the problems that hinder the development of the agricultural sector, the state of lending to agricultural producers, the regulation of lending to agricultural enterprises. The current state of loans by banking institutions to the agroindustrial complex, stimulation of its development by the state are analyzed and researched, special emphasis is placed on modern programs of credit products, their positioning in line with traditional forms of credit. It is substantiated and proved that credit support for the functioning of agricultural producers in the modern economicenvironment is aimed at developing a system of interaction with the agricultural sector of the economy, which is an important factorin economic growth, improving the economic situation in a competitive environment. Suggestions and recommendations for more effective financing of the agricultural sector of Ukraine in modern economic conditions are provided. У статті досліджено питання актуальності кредитування аграрного сектора як зовнішнього джерела фінансування сільськогосподарських виробників. Вдаючись до аналізу діяльності комерційних банків, розкрито роль банківського кредитування як важливого джерела фінансового забезпечення функціонування сільськогосподарських підприємств. Здійснено аналіз кредитного портфеля аграріїв із визначенням домінантної риси – Програми здешевлення кредитних ресурсів завдяки впровадженням нових кредитних програм. Окреслено, що доступ сільськогосподарських підприємств до кредитних ресурсів надає їм можливість освоєння інноваційних технологій, необхідних для забезпечення належного рівня їхньої конкурентоспроможності. Охарактеризовано актуальні пропозиції кредитних продуктів для фінансування розвитку сільського господарства в Україні через інструменти пільгового кредитування, спеціалізовані банківські програми. Акцентовано на проблеми, що гальмують розвиток аграрного сектору стан кредитування сільськогосподарських виробників, регулювання кредитування сільськогосподарських підприємств. Проаналізовано й досліджено поточний стан позик банківськими установами агропромисловому комплексу, стимулювання його розвитку з боку держави, особливо акцентовано на сучасні програми надання кредитних продуктів, їх позиціонування поряд з традиційними формами надання кредиту. Обґрунтовано й доведено, що кредитне забезпечення функціонування сільськогосподарських виробників в умовах сучасного економічного середовища спрямоване на розвиток системи взаємодії з аграрним сектором економіки, що є вагомим чинником економічного зростання, поліпшення економічної ситуації в конкурентоспроможному середовищі. Надані пропозиції та рекомендації щодо більш ефективного фінансування аграрного сектору України за сучасних економічних умов.Item THE STRATEGY OF THE COMBINED SALES AS THE MODERN INSTRUMENT FOR ENHANCING THE PRODUCT DISTRIBUTION PLANNING OF ENTERPRISES ON FOREIGN MARKETS. СТРАТЕГІЯ КОМБІНОВАНОГО ЗБУТУ ЯК СУЧАСНИЙ ІНСТРУМЕНТ УДОСКОНАЛЕННЯ ПЛАНУВАННЯ РОЗПОДІЛУ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ НА ІНОЗЕМНИХ РИНКАХ(2021) CHYRKOVA, Yuliia; ЧИРКОВА, Юлія Леонідівна; BILETS, Lesia; БІЛЕЦЬ, Леся ВолодимирівнаNowadays, sales activities are a determining component of the competitiveness of almost every enterprise engaged in foreign economic activities. In modern economic conditions and the strengthening of the world globalization process, more and more attention is paid to the distribution of export-oriented products as the main component of the enterprise marketing activities. To implement efficient distribution of products, first of all, it must be well planned. It's considered that it is exactly planning, which is the most important condition for the effective implementation of the marketing activities of the exporting enterprise. The aim of the work is to determine the essence of the combined sales strategy as an up-to-date tool for improving the planning of the products distribution at enterprises in the context of the intensification of activities in foreign markets. The analysis of the latest research and publications has been carried out. The “products distribution” concept is presented as the main component of the enterprise marketing activities. In general, product distribution is an enterprise's activity aimed at overcoming the spatial, temporal and quantitative commodity differences between the production and consumer spheres, which also includes the transfer of ownership of products to meet the needs of consumers and achieve the company's goals in target markets. Meanwhile, the combined marketing implies a combination of direct and indirect methods of the commodities promotion, that is, a manufacturer can form his own sales network, but at the same time does not refuse the services of intermediaries. The advantages and disadvantages of using this method for manufacturing companies were listed. It also describes the conditions under which it is advisable to use the strategy of combined sales, especially it concerns the companies in the conditions of export activation. The factors influencing the implementation of the combined sales strategy by the enterprise in the context of the intensification of activities in foreign markets are presented. На сьогодні збутова діяльність є визначальною складовою конкурентоспроможності чи не кожного підприємствасуб’єкта зовнішньоекономічної діяльності. За сучасних економічних умов та посилення процесу світової глобалізації, все більше уваги приділяється розподілу експортоорієнтованої продукції, як основному складнику збутової діяльності підприємства. Задля здійснення ефективного розподілу продукції насамперед його необхідно якісно спланувати. Вважається, що саме планування є найважливішою умовою результативного здійснення збутової діяльності підприємства-експортера. Метою статті є визначення сутності стратегії комбінованого збуту як базового інструмент удосконалення планування розподілу продукції підприємств в умовах активізації діяльності на іноземних ринках. Проведено аналіз останніх досліджень та публікацій. Подано поняття «розподіл продукції» як основну складову збутової діяльності підприємства. Загалом розподіл продукції – це направлена на подолання просторових, часових та кількісних товарних відмінностей між виробничими та споживчими сферами діяльність підприємства, що також включає в себе передачу права власності на продукцію задля задоволення потреб споживачів та досягнення цілей компанії на цільових ринках. За цих умов комбінований збут передбачає поєднання прямого та непрямого методів просування товарів, тобто виробник може формувати власну збутову мережу, але не відмовлятися при цьому від послуг посередників. Перелічено переваги та недоліки використання цього методу для компаній-виробників. Також описано, за яких умов доцільно використовувати саме стратегію комбінованого збуту, особливо що стосується підприємств в процесі активізації експортних операцій. Подано чинники, що здійснюють вплив за реалізації підприємством стратегії комбінованого збуту в умовах активізації діяльності на іноземних ринках.Item THEORETICAL AND APPLIED PRINCIPLES OF SYSTEM OF PERSONNEL ADAPTATION. ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ ПРИНЦИПИ СИСТЕМИ АДАПТАЦІЇ ПЕРСОНАЛУ(2021) KYRYLENKO, Oksana; КИРИЛЕНКО, Оксана Миколаївна; BOROVYK, Vitalii; БОРОВИК, Віталій ДмитровичIn modern conditions, as development and reform of economic and socio-labor spheres, continuous technical progress and inconstant world environment, staffing requirements are constantly growing. Today, important issues for the system of employment and adaptation are their improvement with the help of modern personnel technologies, which would take into account external and internal factors, strategic orientation, could adapt to the natural response to excessive market spontaneity. Staff adaptation is the fundamental basis of any organization and further work with the employee. The adaptation measures in a complex way, are playing the role of basis for adaptation programs. That program, in turn, describes the tasks, main goals, deadlines and identifies the employees responsible for the adaptation; establishes a sequence of actions to achieve the set goals and indicates what knowledge, skills, competencies and skills a new employee should have and what results he or she should show after the end of the adaptation period. From the organizational point of view, there are several periods of adaptation. First, this is a familiarization period lasting one month. The second period is an evaluation one. In the third period, there is a gradual integration into the organization. In the article there is identifying of most common features of personnel adaptation system regardless the industry and organization in which that system operates. The goals of personnel adaptation in organization are defined. In today's labor market, the question of not only the formation of the ideal staff in the organization, but also the retention of valuable staff – this is the task can be performed by an effective system of staff adaptation. У сучасних умовах, у міру розвитку та реформування економічної та соціально-трудової сфер, постійного технічного прогресу та непостійного світового середовища, вимоги до персоналу постійно зростають і змінюються. Сьогодні важливими питаннями системи зайнятості та адаптації є їх вдосконалення за допомогою сучасних кадрових технологій, які б враховували зовнішні та внутрішні фактори, стратегічну спрямованість, могли б адаптуватися до природного реагування на надмірну стихійність ринку. Адаптація персоналу є фундаментальною основою будь-якої організації та подальшої роботи з працівником. Заходи адаптації в комплексі відіграють роль основи програм адаптації. Ця програма, в свою чергу, описує завдання, основні цілі, терміни та визначає працівників, відповідальних за адаптацію; встановлює послідовність дій для досягнення поставлених цілей та вказує, якими знаннями, вміннями, компетенціями та навичками має володіти новий працівник і які результати він мусить показати після закінчення адаптаційного періоду. З організаційної точки зору існує кілька періодів адаптації. По-перше, це ознайомчий період, який триває один місяць. Другий період – оціночний, тривалістю до одного року, коли досягається сумісність з командою. Під час третього періоду відбувається поступова інтеграція в організацію. У статті визначено найбільш загальні особливості системи адаптації персоналу незалежно від галузі та організації, в якій функціонує ця система. Визначено цілі адаптації персоналу в організації. На сучасному ринку праці постає питання не лише про формування ідеального персоналу в організації, а й про утримання цінних кадрів, які є набутими організацією – це є завданням, котре може виконувати ефективна система адаптації персоналу.Item TRENDS IN THE DEVELOPMENT OF THE AIR TRANSPORTATION MARKET OF UKRAINE AND INFLUENCING FACTORS. ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ РИНКУ АВІАЦІЙНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ УКРАЇНИ ТА ЧИННИКИ ВПЛИВУ(2021) OVSAK, Oksana; ОВСАК, Оксана Павлівна; SADLOVSKA, Iryna; САДЛОВСЬКА, Ірина Петрівна; LISKOVYCH, Nazarii; ЛІСКОВИЧ, Назарій ЮрійовичGiven the current complex realities of conducting aviation business in a pandemic, the application of large-scale measures to combat its spread, as well as taking into account the development of liberalization of the air market, analysis of the effectiveness of Ukrainian airlines and identify current trends in Ukraine's air transportation market is an important task. The changes identified in the air transportation market of Ukraine can be explained not only by the consequences of the pandemic, but also by the consequences of air transportation market liberalization. The signing of the Agreement on the Common Aviation Area in September 2021 between Ukraine and the EU will have a direct impact on the development of air transportation market of Ukraine, both in terms of supply and demand. Domestic airlines will be able to benefit from market liberalization only if they increase their competitiveness. Зважаючи на сучасні складні реалії ведення авіаційного бізнесу в умовах пандемії, застосування масштабних заходів боротьби з її поширенням, а також враховуючи розвиток лібералізації авіаринку, проведення аналізу ефективності діяльності авіакомпаній України та виявлення сучасних тенденцій розвитку ринку авіаційних перевезень України є важливою задачею. Виявлені зміни ринку авіаперевезень України можуть бути пояснені не лише наслідками пандемії, але й наслідками лібералізації ринку авіаперевезень, що набуває обертів. Підписання у вересні 2021 р. Угоди про спільний авіаційний простір між Україною та ЄС матиме безпосередній вплив на розвиток ринку авіаперевезень України як з боку пропозиції, так і з боку попиту. Вітчизняні авіакомпанії зможуть отримати переваги від лібералізації ринку лише за умов підвищення своєї конкурентоспроможності.Item АДАПТАЦІЯ І РОЗВИТОК КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЯК ІНСТРУМЕНТУ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ. ADAPTATION AND DEVELOPMENT OF HUMAN RESOURCES AS AN INSTRUMENT OF INCREASING THE COMPETITIVENESS OF THE ORGANIZATION(2021) ГУРАЛЬСЬКА, Вікторія Валентинівна; HURALSKA, Viktoriia; ШАРКОВА, Ганна Іванівна; SHARKOVA, Hanna; СКРИПНИК, Наталія Анатоліївна; SKRYPNYK, NataliiaУ результаті дослідження розглянуто процес адаптації й розвитку кадрового потенціалу як інструменту підвищення конкурентоспроможності організації. Охарактеризовано, яким способом якісна адаптація та розвиток впливають на здатність підприємства конкурувати та займати високі позиції серед суперників. У статті проаналізовано основні функції управління та розвитку кадрового потенціалу на ринку трудових ресурсів, а також наведено хронологію виникнення понять стосовно ролі людини як суб’єкта економічної діяльності. There is a redistribution of the structure of workers; the amount of manual labor is reduced, while mental labor becomes more popular in modern conditions of modernization of production and use of advanced technologies. The role of the human factor is steadily growing; companies have very high demands on the skills and knowledge of employees. One of the key resources of competitiveness is the human resources of the company's employees. The process of adaptation and development of human resources as an instrument of increasing the competitiveness of the organization studied: V.V. Bezsmertna, T.Yu. Bazarov, L.B. Balabanova, O.V. Sardak, A.M. Grinenko, et.al. Thus, it should be noted that the development of human resources of the organization involves direct investment in employees, aimed at increasing their competitiveness and, consequently, the competitiveness of the organization. Implementing this task, management needs to identify and assess their employment’s opportunities, choose the best way to manage labor potential, be able to interest staff in development and thus increase human resources.Item АДАПТИВНЕ УПРАВЛІННЯ ДИНАМІЧНИМИ ЗМІНАМИ ПІДПРИЄМСТВА. ADAPTIVE MANAGEMENT OF DYNAMIC CHANGES OF THE ENTERPRISE(2021) ОНОПРІЄНКО, Дмитро Олександрович; ONOPRIIENKO, DmytroРозглянуто питання адаптивного управління динамічними змінами підприємства в сучасних умовах. Зазначено, що переважна більшість підприємств функціонує в мінливому й надзвичайно конкурентному зовнішньому середовищі й час від часу потребує динамічних змін, що досягається застосуванням адаптивного управління. Адаптивне управління динамічними змінами забезпечується цілеспрямованим формуванням і застосуванням механізмів реалізації можливостей підприємства, як сукупності його динамічних здатностей і ключових компетенцій. This paper describes the adaptive management of dynamic changes in a present-day enterprise. Efficiency of implementation of changes in the enterprise is achieved by adaptive change management, which ensures adequate response of the management structure of the enterprise to changes in the external and internal environment. Adaptive management of dynamic changes is ensured by the purpose-oriented formation and widespread use of mechanisms for the implementation of the company's potential, as an aggregate of its key competences. The key competences that will provide the company with competitive advantages are created by influencing the dynamic capabilities on the functional competences.Item АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОРЯДОК ОСКАРЖЕННЯ РІШЕНЬ, ДІЙ ЧИ БЕЗДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ ПУБЛІЧНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ З НАДАННЯ ПУБЛІЧНИХ ПОСЛУГ У СФЕРІ МІГРАЦІЇ ТА ГРОМАДЯНСТВА. ADMINISTRATIVE PROCEDURE FOR APPEALING AGAINST DECISIONS, ACTIONS OR OMISSIONS OF PUBLIC ADMINISTRATION ENTITIES REGARDING THE PROVISION OF PUBLIC SERVICES IN THE FIELD OF MIGRATION AND CITIZENSHIP(2021) ІВАНОВ, Сергій Миколайович; IVANOV, SerhiiСтаттю присвячено висвітленню адміністративного порядку оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів публічної адміністрації щодо надання публічних послуг у сфері міграції та громадянства. Адміністративне оскарження являє собою складний комплексний правовий інститут, що включає як процедурні, так і процесуальні норми. Основними формами адміністративного оскарження виступають судова та позасудова; причому, якщо судове оскарження може виступати виключно факультативною стадією адміністративної процедури, позасудова форма розгляду скарги, також будучи факультативною стадією адміністративної процедури, водночас сама є різновидом адміністративної процедури. Інакше кажучи, зазначені форми оскарження у світлі тематики нашого дослідження логічно буде означити як адміністративно-процесуальну та адміністративно-процедурну. The paper is devoted to the coverage of the administrative procedure for appealing against decisions, actions or inaction of public administration entities on the provision of public services in the field of migration and citizenship. An administrative appeal is a complex, complex legal institution that includes both procedural and procedural rules. The main forms of administrative appeal are judicial and extrajudicial; moreover, if a court appeal may be exclusively an optional stage of the administrative procedure, then the out-of-court form of consideration of the complaint, also being an optional stage of the administrative procedure, is itself a kind of administrative procedure. In other words, these forms of appeal in the light of the subject of our study will logically be defined as administrative-procedural and administrative-procedural. It is established that the administrative and procedural support of public management of migration is not used effectively enough to appeal in the administrative as a tool to protect the rights of individuals. To overcome this negative trend, we need both transformations in the field of regulatory support, in particular the above amendments to the Law of Ukraine “On Citizens' Appeals” and raising the level of legal culture and legal awareness of all subjects of administrative and legal relations in the study area. The result of intensifying the use of administrative-procedural forms of appeal in the study area should be to reduce the number of administrative lawsuits against the staff and departments of the DMS and ensure the implementation of the principle of efficiency of administrative decisions in the implementation of administrative procedures in public administration of citizenship and migration.Item АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПОДАТКОВОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ. CURRENT ISSUES OF LEGAL ENVIRONMENT OF TAX SECURITY OF UKRAINE(2021) БРИГІНЕЦЬ, Олександр Олексійович; BRYHINETS, Oleksandr OleksiiovychУ статті наголошується на тому, що для ефективного забезпечення фінансової безпеки громадян України вкрай важливим є досягнення належного рівня податкової безпеки держави, як базового структурного елементу фінансової безпеки держави. Визначено загрози, що впливають на сучасний стан вітчизняної податкової безпеки держави. Досліджено низку нормативно-правових актів, якими регулюється забезпечення податкової безпеки України. Визначено комплекс дій, що є оптимальним для підвищення рівня податкової безпеки України. The paper notes that in order to effectively ensure financial the safety of citizens of Ukraine is extremely important to achieve an appropriate level of tax security of the state as a basic structural element of financial state security. Identified threats affecting the current state the domestic tax security of the state. A number of regulatory and legal acts regulating the provision of tax security in Ukraine. A set of actions has been determined that is optimal for increasing the level of tax security of Ukraine. Politics should become the basis of state tax security ensuring the safety of domestic producers, because they are the most payers of taxes and fees, guarantors of a developed economic system, a source of employment in a market economy. Many problems getting in the way the study of tax security is explained by the fact that «tax security state» as a term is practically not regulated in the legislation of our state, its specifics and the composition of threats that can cause him significant harm. The vast majority of domestic and foreign scientists, considering issues of tax security, focus on micro-level, namely on the tax security of enterprises. While this the problem requires in-depth development and a systematic approach to determining the concept of «tax security» is precisely at the macro level of the study of the tax state security. To ensure the proper level of tax security it is necessary to determine its current state, the main components and factors of influence, examining the features of the functioning of the domestic tax system. It was noted that the future cooperation of the State Tax Service of Ukraine and Bureau of Economic Security will help eliminate duplication of functions law enforcement and reducing unnecessary and unjustified pressure on taxpayers, and will also help improve efficiency investigation of economic crimes and improve Ukrainian investment attractiveness.Item АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ СИСТЕМ [email protected] ПЕРЕКАЗУ КОШТІВ В УКРАЇНІ. ANALYSIS OF THE ACTIVITY OF MONEY TRANSFER SYSTEMS IN UKRAINE(2021) ЯЦЬКОВА, Руслана Вікторівна; YATSKOVA, Ruslana Viktorivna; БЛАЩУК-ДЕВ’ЯТКІНА, Наталя Зіновіївна; BLASHCHUK-DEVIATKINA, Natalia ZinoviivnaУ статті досліджено теоретичні аспекти поняття «система переказу коштів» та виокремлено їх поділ на певні види. Подано аналіз діяльності платіжних систем в Україні та обґрунтовано необхідність їх розвитку. Визначено, як система переказу коштів має позитивний вплив на економіку загалом. Проаналізовано переваги та недоліки систем переказів коштів зі сторін банку, країни та користувачів, а також надано рекомендації стосовно застосування основних чинників, що сприятимуть вдосконаленню цих систем. The paper explores the theoretical aspects of the concept of a “system of funds transfer” and highlights their division into certain types. An analysis of the activity of payment systems in Ukraine was given and the necessity of their development was substantiated. It is determined how the system of money transfer has a positive impact on the economy in general. The advantages and disadvantages of money transfer systems were analyzed and recommendations have been made regarding the application of the main factors that will contribute to the improvement of these systems. All of the above is the purpose of this paper. The results of the conducted research show that now transfers through payment systems are becoming increasingly popular, but market development will depend entirely on several key factors: the development of infrastructure, legislation, and finance. In conclusion, we can say that payment systems play one of the most important roles in the modern economy. They provide economic entities with the opportunity to make payments on liabilities that arise in the course of economic activity, and the rational organization of payment systems contributes to the smooth functioning of the financial sector. Reliable and efficient payment systems are a guarantee of the stable functioning of both the country's banking system and the economy in general.Item АНАЛІЗ КРЕДИТНОГО ПОРТФЕЛЯ КОМЕРЦІЙНИХ БАНКІВ УКРАЇНИ У СУЧАСНИХ УМОВАХ. ANALYSIS OF CREDIT PORTFOLIO OF COMMERCIAL BANKS OF UKRAINE IN MODERN CONDITIONS(2021) АНТИПЕНКО, Надія Василівна; ANTYPENKO, Nadiia; ОХРІМЕНКО, Валерія Валеріївна; OKHRIMENKO, ValeriiaУ статті визначено, що кредитний портфель може формуватися кількома типами, які залежать від мети банку. Тип портфеля являє собою характеристику портфеля, що базується на співвідношенні прибутку та ризику. Зазначено авторами основні типи кредитного портфеля. Наведено три етапи, що визначають процес формування кредитного портфеля банком. Досліджено тенденції змін банківської сфери що зумовлені існуючою економічною ситуацією в Україні, яка була спричинена пандемією COVID-19. The paper defines that the loan portfolio can be formed by several types that depend on the purpose of the bank. The portfolio type is a portfolio characteristic based on the ratio of profit and risk. The main types of loan portfolio are specified by the authors. There are three stages that determine the process of forming a loan portfolio by the bank. The purpose of the paper is to study the concept of "loan portfolio" and justify the complementary components of the concept, which makes it possible to formulate a complex definition. It is justified that the loan portfolio is an instrument that allows you to manage the active operations of the bank, which are aimed at increasing the profitability, efficiency of activities achieved by providing loans in various areas of lending, taking into account the requirements of the credit policy of the bank and banking supervision bodies. The tendencies of changes in the banking sector due to the existing economic situation in Ukraine caused by the COVID-19 pandemic are investigated.