Праці навчально-наукового інституту №1
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Праці навчально-наукового інституту №1 by Title
Now showing 1 - 20 of 140
Results Per Page
Sort Options
Item Адміністративно-правова протидія Національною поліцією незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів(2018) Бараш, Є. Ю.; Шевчук, Г. В.; Тараніч, Є. А.; Стрільців, Олександр МихайловичМонографія присвячена розкриттю проблем застосування Національною поліцією адміністративно-правових заходів у протидії правопорушенням у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів. Надано характеристику та висвітлено проблемні питання застосування адміністративнопопереджувальних заходів, заходів адміністративного припинення і забезпечення адміністративного провадження в справах про адміністративні правопорушення в сфері незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів.Item Антинаркотична профілакика(2013) Чернєй, В.В.; Расюк, Е.В.; Стрільців, О.М.; Алексійчук, М.М.; Василевич, В.В.; Василенчук, В.В.; Герман, О. В.; Джужа, О.М.; Кротюк, А.М.; Матвійчук, О. В.; Микитчик, А.В.; Прохоренко, С.М.; Сомик, О.С.; Стеблюк, В.В.Item Банди, терористичні об’єднання, не передбачені законом воєнізовані або збройні формування – спеціальні види злочинних об’єднань чи самостійні форми співучасті? Gangs, terrorist organizations, paramilitary or armed formations not provided for by law - special types of criminal organizations or independent forms of complicity?(2019) Вознюк, Андрій Андрійович /; Vozniuk, Andrii AndriiovychУ роботі встановлено, що злочинні об’єднання, з одного боку, передбачені ст. 28 КК України, а, з другого, – ст. 143, 181, 257, 258-3, 260 КК України, не в повній мірі співвідносяться як загальні та спеціальні, з огляду на окремі неузгодженості. Усі види злочинних об’єднань, про які йде мова у ст. 143, 181, 257, 258-3, 260, 392 КК України, є самостійними формами співучасті. The work established that criminal associations, on the one hand, are provided for by Art. 28 of the Criminal Code of Ukraine, and, from the second, Art. 143, 181, 257, 258-3, 260 of the Criminal Code of Ukraine, are not fully correlated as general and special, due to individual inconsistencies. All types of criminal associations referred to in Art. 143, 181, 257, 258-3, 260, 392 of the Criminal Code of Ukraine are independent forms of complicity.Item Банківська безпека.Banking security(2014) Скачек, Людмила Миколаївна; Skachek, LydmilaУ посібнику надаються методи та засоби здобуття інформації щодо банківської діяльності, а також організації комерційної та конфіденційної таємниць банків. Розглядаються правові основи банківської діяльності та правове забезпечення захисту банківської інформації, ризики та їх оцінка у банківській діяльності, злочини та забезпечення безпеки.Видання має стати у пригоді працівникам підрозділів безпеки банків, а також працівникам банків, студентам та аспірантам вищих навчальних закладів.Item Взаємодія органів досудового розслідування з підрозділами Державної аудиторської служби України під час призначення та проведення ревізій у кримінальному провадженні.Interaction of pre-trial investigation bodies with units of the State Audit Office of Ukraine during appointment and conducting of audits in criminal proceedings(2018) Вознюк, Андрій Андрійович; Voznyuk, Andriy; Брисковська, Оксана Миколаївна; Oksana, Briskovska; Запотоцький, Андрій Петрович; Zapototsky, Andrey; Неганов, Віктор Вадимович; Neganov, Victor; Дарага, Роман Дмитрович; Daraga, Roman; Єрмаков, Юрій Олександрович; Ermakov, Yuri; Лисецький, Олексій Олександрович; Lisetskii, AlexeyРозглянуто правові підстави й особливості взаємодії органів досудового розслідування з підрозділами Державної аудиторської служби України під час призначення та проведення ревізій у кримінальному провадженні. Висвітлено проблемні питання в цій сфері та запропоновано шляхи їх вирішення.Для слідчих, детективів, працівників прокуратури, суду, адвокатів, а також науковців, викладачів і курсантів.The legal grounds and peculiarities of interaction of pre-trial investigation bodies with the departments of the State Audit Office of Ukraine during the appointment and conducting of audits in criminal proceedings are considered. The problem issues in this area are highlighted and ways of their solution are proposed. For investigators, detectives, prosecutors, court, lawyers, as well as academics, teachers and cadets.Item ВИЗНАЧЕННЯ КОЛА ПОТЕРПІЛИХ ВІД КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПЕРЕДБАЧЕНОГО СТ. 360 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ. DETERMINATION OF THE CIRCUIT OF VICTIMS OF A CRIMINAL OFFENSE PROVIDED BY ART. 360 of the CRIMINAL CODE OF UKRAINE(2020-10-03) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrПроаналізовано ознаки потерпілого від кримінального правопорушення, передбаченого ст. 360 КК України. Обґрунтовано, що першочергово ним є власник (власники) об’єктів та обладнання телекомунікаційних мереж, а додатково (факультативно) потерпілими можуть бути користувачі телекомунікаційних послуг The signs of the victim of a criminal offense under Art. 360 of the Criminal Code of Ukraine. It is substantiated that first of all it is the owner (owners) of objects and equipment of telecommunication networks, and in addition (optionally) victims can be users of telecommunication services.Item ВИКОРИСТАННЯ ДОПОМОГИ ЗМІ ТА ГРОМАДСЬКОСТІ ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ ЗАЙНЯТТЯ ГРАЛЬНИМ БІЗНЕСОМ. USE OF MEDIA AND PUBLIC ASSISTANCE IN INVESTIGATION OF GAMING BUSINESS(2017-04-13) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrЗМІ також відіграють важливе самостійне значення у виявленні фактів зайняття гральним бізнесом, яке може відбуватися як шляхом отримання інформації правоохоронними органами самостійно із ЗМІ, що є підставою для проведення оперативно-розшукової діяльності. У різних ЗМІ (газети, телебачення, інтернет-сайти) час від часу з’являються повідомлення про проведення журналістами розслідувань та виявлення фактів зайняття гральним бізнесом. Опубліковані матеріали з додаванням фотографій гральних закладів стали підставою для повторних перевірок НПУ законності їх діяльності. The media also play an important independent role in identifying the facts of gambling, which can occur both by obtaining information by law enforcement agencies independently from the media, which is the basis for operational and investigative activities. From time to time, various media outlets (newspapers, television, Internet sites) report that journalists are investigating and revealing gambling. Published materials with the addition of photos of gambling establishments became the basis for repeated inspections of the NPU legality of their activities.Item Використання електронних (цифрових) доказів у кримінальних провадженнях.Use of electronic (digital) evidence during criminal proceedings(2020-08-21) Гуцалюк, Михайло Васильович; Hutsaliuk, Mykhailo; Гавловський, Владислав Данилович; Havlovskyi, Vladyslav; Хахановський, Валерій Георгійович; Khakhanovskyi, Valerii; Самойлов, Станіслав Вадимович; Samoilov, Stanislav; Киричок, Володимир Миколайович; Kyrychok, Volodymyr; Степанець, Дмитро Сергійович; Stepanets, Dmytro; Одинокова, Ольга Анатоліївна; Odynokova, Olha; Кагітін, Сергій Миколайович; Kahitin, Serhii; Школьніков, Владислав Ігоревич; Shkolnikov, Vladyslav; Корнейко, Олександр Васильович; Korneiko, OleksandrРозглянуто основні поняття, особливості та принципи роботи з електронними (цифровими) доказами, а також кримінально-процесуальні засади пошуку й вилучення комп'ютерної техніки та інформації з неї. Визначено особливості збирання електронних (цифрових) доказів, виявлення, огляду, фіксації, вилучення та упакування їх носіїв. Зазначена друга редакція методичних рекомендацій декілька розширює матеріали, що були викладені за тією ж назвою авторами у першій редакції видання 2017 року, зокрема, в тому числі додатково наведені основні положення державного стандарту ДСТУ ISO/IEC 27037:2017 та новітні зміни в національному законодавстві. Рекомендації розраховані на працівників слідчих, оперативних та інших практичних підрозділів правоохоронних органів, науковців, викладачів та здобувачів навчальних закладів юридичної освіти.Item Використання спеціальних знань при розслідуванні злочинів проти безпеки виробництва.Use of special knowledge at investigation of crimes against the security of production(2016) Таран, Олена Вікторівна; Taran, Elena; Тимофєєва, Неля Василівна; Timofeeva, NeliaУ методичних рекомендаціях розкрито основні питання використання спеціальних знань при розслідуванні злочинів проти безпеки виробництва: форми використання спеціальних знань, правові підстави призначення експертизи, особливості організації використання спеціальних знань, а також призначення окремих видів експертиз.Для слідчих, оперативних працівників, а також курсантів і науковців вищих юридичних навчальних закладів.In the main guidelines disclosed the use of expertise in the investigation of crimes against the security of the production, use form of expertise, the legal basis for an examination, especially the use of expertise, as well as the appointment of certain types of expertise.For investigators, operational staff and students and scholars of higher legal education.Item Використання технологій штучного інтелекту у правоохоронній діяльності. Use of artificial intelligence technologies in law enforcement activities(2022) Федоренко Оксана Анатоліївна; Fedorenko Oksana Anatolyivna; Стрільців Олександр Михайлович; Striltsiv Oleksandr Mykhailovych; Тарасенко Олег Сергійович; Tarasenko Oleg SerhiyovychВисвітлено напрями та досвід ефективного використання технологій штучного інтелекту правоохоронними органами України та зарубіжних країн у різноманітних сферах запобігання та протидії злочинності. The directions and experience of effective use of artificial intelligence technologies by law enforcement agencies of Ukraine and foreign countries in various spheres of crime prevention and counteraction are highlighted.Item Використання інформації, що знаходиться в операторів та провайдерів телекомунікацій у кримінальному провадженні. Use of information held by telecommunications operators and providers in criminal proceedings(2021) Таран, Олена Вікторівна; Taran, Olena Viktorivna; Брисковська, Оксана Миколаївна; Bryskovska, Oksana Mykolaivna; Тарасенко, Олег Сергійович; Tarasenko, Oleh Serhiiovych; Вознюк, Андрій Андрійович; Vozniuk, Andrii Andriiovych; Запотоцький, Андрій Петрович; Zapototskyi, Andrii Petrovych; Мотиль, Віктор Іванович; Motyl, Viktor IvanovychРозкрито поняття телекомунікацій, види телекомунікаційних послуг, проаналізовано законодавче регулювання діяльності операторів і провайдерів телекомунікацій у контексті вирішення завдань кримінального провадження, визначено особливості здійснення тимчасового доступу до речей і документів, які знаходяться в операторів та провайдерів телекомунікацій, а також проведення негласних слідчих (розшукових) дій (ст. 263, 264, 268 КПК України). Тhe concept of telecommunications, types of telecommunications services, the legislative regulation of the activities of operators and telecommunications providers in the context of solving the tasks of criminal proceedings are analyzed, the peculiarities of temporary access to things and documents that are in the possession of telecommunications operators and providers, as well as the conduct of secret investigative (search) actions are determined (Articles 263, 264, 268 of the Criminal Procedure Code of Ukraine).Item Виявлення та документування розкрадань вантажів та елементів інфраструктури на залізничному транспорті. Detection and documentation of theft of goods and infrastructure elements in railway transport(2021) Бурак, Марія Василівна; Burak, Mariia Vasylivna; Брисковська, Оксана Миколаївна; Bryskovska, Oksana Mykolaivna; Бурлака, Владислав Васильович; Burlaka, Vladyslav Vasylovych; Сущенко, Віктор Дмитрович; Sushchenko, Viktor Dmytrovych; Чеботар, Оксана Сергіївна; Chebotar, Oksana Serhiivna; Дякін, Ярослав Олександрович; Diakin, Yaroslav Oleksandrovych; Мотиль, Віктор Іванович; Motyl, Viktor Ivanovych; Романов, Максим Юрійович; Romanov, Maksym YuriiovychНадано кримінально-правову та криміналістичну характеристику розкрадань вантажів та елементів інфраструктури на залізничному транспорті. Особлива увага приділяється комплексному підходу щодо попередження, виявлення та документування розкрадань вантажів та елементів інфраструктури. A criminal-legal and forensic description of the theft of cargo and infrastructure elements on railway transport is provided. Special attention is paid to a comprehensive approach to the prevention, detection and documentation of cargo and infrastructure theft.Item Виявлення та досудове розслідування кримінальних правопорушень, пов’язаних із фальсифікацією лікарських засобів або обігом фальсифікованих лікарських засобів(2013) Цуцкірідзе, М. С.; Мельничук, В. М.; Стрільців, О. М.; Стародуб, С. П.Розглянуто кримінально-правову характеристику злочинів, пов’язаних із фальсифікацією лікарських засобів та обігом фальсифікованих лікарських засобів. Визначено особливості виявлення та розслідування злочинів цієї категорії, висвітлено напрями доказування на початковому етапі розслідування та проведення слідчих (розшукових) дій.Item Воєнний та надзвичайний стан як обставини, що впливають на кваліфікацію кримінального правопорушення або призначення покарання. Martial law and state of emergency as circumstances affecting the qualification of a criminal offense or the imposition of punishment(2022) Вознюк, Андрій Андрійович /; Vozniuk, Andrii AndriiovychУ статті досліджено проблемні питання тлумачення і застосування кримінально-правових положень про воєнний та надзвичайний стан, а також пов’язані з ними обставини, що впливають на кваліфікацію кримінального правопорушення або призначення покарання – період збройного конфлікту, бойову обстановку, іншу надзвичайну подію, особливий період. Розроблено пропозиції щодо їх вдосконалення. Аргументовано, що розв’язати ці проблемні питання, можна шляхом: 1) застосування науково-обґрунтованого підходу щодо включення досліджуваних обставин, як кваліфікуючих чи особливо кваліфікуючих ознак, в окремі склади кримінальних правопорушень; 2) уніфікації цих обставин з урахуванням форми їх існування (обставин, що обтяжують покарання та обставин, що впливають на кваліфікацію кримінального правопорушення), а також найбільш оптимальних конструкцій для диференційованого їх застосування у КК («під час» та «з використанням умов»); 3) заборони одночасного вживання термінів «воєнний стан» та «особливий період» в одній і тій самій конструкції обставини, що обтяжує покарання чи впливає на кваліфікацію; 4) заміни в п. 11 ч. 1 ст. 67 КК терміна «злочин» на – «кримінальне правопорушення» та терміна «інша надзвичайна подія» на – «надзвичайна ситуація». Обставини, що обтяжують покарання, передбачені п. 11 ч. 1 ст. 67 КК, рекомендовано викласти в такі редакції: «Вчинення кримінального правопорушення в особливий період, під час надзвичайного стану або надзвичайної ситуації». Більш небезпечними визнано обставини, які можна позначити конструкцією – «вчинення кримінального правопорушення з використанням умов особливого періоду, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану». Саме цю конструкцію можна використати у відповідних кваліфікованих та особливо кваліфікованих складах кримінальних правопорушень. Як варіант, вплив на посилення міри призначеного покарання за наявності цієї обставини можна досягти шляхом встановлення спеціального правила призначення покарання у ст. 67 КК. The article examines the problematic issues of interpretation and application of criminal law provisions on martial law and state of emergency, as well as related circumstances that affect the qualification of a criminal offense or sentencing – a period of armed conflict, hostilities, other emergencies, special period. Proposals for their improvement have been developed. It is argued that these problematic issues can be solved by: 1)the application of a scientifically sound approach to the inclusion of the investigated circumstances, as qualifying or especially qualifying features, in certain components of criminal offenses; 2) unification of these circumstances taking into account the form of their existence (aggravating circumstances and circumstances affecting the qualification of a criminal offense), as well as the most optimal designs for their differentiated application in the Criminal Code («during» and «using conditions»); 3) prohibition of the simultaneous use of the terms «martial law» and «special period» in the same construction of a circumstance that aggravates the punishment or affects the qualification; 4) replacement in paragraph 11 of Part 1 of Art. 67 of the Criminal Code, the term «crime» on – «criminal offense» and the term «other emergency» on – «emergency». Aggravating circumstances provided for in paragraph 11 of Part 1 of Art. 67 of the Criminal Code, it is recommended to state as follows: «Committing a criminal offense in a special period, during a state of emergency or emergency». More dangerous are the circumstances that can be described by the construction – «the commission of a criminal offense using the conditions of a special period, emergency or state of emergency». This construction can be used in the corresponding qualified and especially qualified structures of criminal offenses. Alternatively, the impact on the strengthening of the sentence imposed in the presence of this circumstance can be achieved by establishing a special rule of sentencing in Art. 67 of the Criminal Code.Item ВОЄННИЙ ТА НАДЗВИЧАЙНИЙ СТАН ЯК ОБСТАВИНИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА КВАЛІФІКАЦІЮ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ АБО ПРИЗНАЧЕННЯ ПОКАРАННЯ. MARTIAL LAW AND STATE OF EMERGENCY AS CIRCUMSTANCES AFFECTING THE QUALIFICATION OF A CRIMINAL OFFENSE OR THE IMPOSITION OF PUNISHMENT(2022) Вознюк, Андрій Андрійович; Vozniuk, Andrii AndriiovychУ статті досліджено проблемні питання тлумачення і застосування кримінально-правових положень про воєнний та надзвичайний стан, а також пов’язані з ними обставини, що впливають на кваліфікацію кримінального правопорушення або призначення покарання – період збройного конфлікту, бойову обстановку, іншу надзвичайну подію, особливий період. Розроблено пропозиції щодо їх вдосконалення. Аргументовано, що розв’язати ці проблемні питання, можна шляхом: 1) застосування науково-обґрунтованого підходу щодо включення досліджуваних обставин, як кваліфікуючих чи особливо кваліфікуючих ознак, в окремі склади кримінальних правопорушень; 2) уніфікації цих обставин з урахуванням форми їх існування (обставин, що обтяжують покарання та обставин, що впливають на кваліфікацію кримінального правопорушення), а також найбільш оптимальних конструкцій для диференційованого їх застосування у КК («під час» та «з використанням умов»); 3) заборони одночасного вживання термінів «воєнний стан» та «особливий період» в одній і тій самій конструкції обставини, що обтяжує покарання чи впливає на кваліфікацію; 4) заміни в п. 11 ч. 1 ст. 67 КК терміна «злочин» на – «кримінальне правопорушення» та терміна «інша надзвичайна подія» на – «надзвичайна ситуація». Обставини, що обтяжують покарання, передбачені п. 11 ч. 1 ст. 67 КК, рекомендовано викласти в такі редакції: «Вчинення кримінального правопорушення в особливий період, під час надзвичайного стану або надзвичайної ситуації». Більш небезпечними визнано обставини, які можна позначити конструкцією – «вчинення кримінального правопорушення з використанням умов особливого періоду, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану». Саме цю конструкцію можна використати у відповідних кваліфікованих та особливо кваліфікованих складах кримінальних правопорушень. Як варіант, вплив на посилення міри призначеного покарання за наявності цієї обставини можна досягти шляхом встановлення спеціального правила призначення покарання у ст. 67 КК. The article examines the problematic issues of interpretation and application of criminal law provisions on martial law and state of emergency, as well as related circumstances that affect the qualification of a criminal offense or sentencing – a period of armed conflict, hostilities, other emergencies, special period. Proposals for their improvement have been developed. It is argued that these problematic issues can be solved by: 1) the application of a scientifically sound approach to the inclusion of the investigated circumstances, as qualifying or especially qualifying features, in certain components of criminal offenses; 2) unification of these circumstances taking into account the form of their existence (aggravating circumstances and circumstances affecting the qualification of a criminal offense), as well as the most optimal designs for their differentiated application in the Criminal Code («during» and «using conditions»); 3) prohibition of the simultaneous use of the terms «martial law» and «special period» in the same construction of a circumstance that aggravates the punishment or affects the qualification; 4) replacement in paragraph 11 of Part 1 of Art. 67 of the Criminal Code, the term «crime» on – «criminal offense» and the term «other emergency» on – «emergency». Aggravating circumstances provided for in paragraph 11 of Part 1 of Art. 67 of the Criminal Code, it is recommended to state as follows: «Committing a criminal offense in a special period, during a state of emergency or emergency.» More dangerous are the circumstances that can be described by the construction – «the commission of a criminal offense using the conditions of a special period, emergency or state of emergency.» This construction can be used in the corresponding qualified and especially qualified structures of criminal offenses. Alternatively, the impact on the strengthening of the sentence imposed in the presence of this circumstance can be achieved by establishing a special rule of sentencing in Art. 67 of the Criminal Code.Item ВІДМЕЖУВАННЯ УМИСНОГО ПОШКОДЖЕННЯ АБО РУЙНУВАННЯ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ МЕРЕЖІ (СТ. 360 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ) ВІД ДЕЯКИХ СУМІЖНИХ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ. DETERMINATION OF INTENTIONAL DAMAGE OR DESTRUCTION OF THE TELECOMMUNICATIONS NETWORK (ARTICLE 360 OF THE CRIMINAL CODE OF UKRAINE) FROM SOME SUMYS(2020-11-20) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrЗа наявності конкуренції кримінально-правових норм, які передбачені ст. 194 та 360 КК України, за правилами кваліфікації (теорії кваліфікації) необхідно застосовувати останню, оскільки вона є спеціальною по відношенню до ст. 194 КК України. Для відмежування кримінальних правопорушень, передбачених ст. 194-1, 270-1 та 360 КК України слід ураховувати предмет кримінально протиправного посягання. Відмежовувати зазначені кримінальні правопорушення за основним безпосереднім об’єктом, на нашу думку, не є доцільним через відсутність уніфікованих позицій правозастосувачів та науковців щодо його визначення In the presence of competition of criminal law norms which are provided by Art. 194 and 360 of the Criminal Code of Ukraine, according to the rules of qualification (theory of qualification) it is necessary to apply the latter, as it is special in relation to Art. 194 of the Criminal Code of Ukraine. To distinguish between criminal offenses under Art. 194-1, 270-1 and 360 of the Criminal Code of Ukraine should take into account the subject of criminal wrongful encroachment. In our opinion, it is not expedient to distinguish these criminal offenses by the main direct object due to the lack of unified positions of law enforcers and scientists on its definition.Item ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА УХИЛЕННЯ ВІД НАКЛАДЕНИХ САНКЦІЙНИХ ОБМЕЖЕНЬ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ТА АМЕРИКАНСЬКОМУ КРИМІНАЛЬНОМУ ПРАВІ: СУЧАСНИЙ АСПЕКТ. Liability for evasion of sanction limitations imposed on the aggressor state in European and American criminal law.(2022) ВОЗНЮК, Андрій; Voznyuk, Andriy; КАМЕНСЬКИЙ, Дмитро; Kamensky, DmytroУ науковій статті подано авторський аналіз деяких положень європейського та американського регулятивного і кримінального права в частині юридичної регламентації меж і порядку застосування економічних санкцій до російської федерації у відповідь на військове вторгнення в Україну, а також підстав відповідальності фізичних та юридичних осіб за ухилення від накладених санкцій. Розкрито підстави та подано хронологію застосування економічних санкцій з боку ЄС та США, висвітлено механізми та адресати «санкційного» впливу. Аргументовано, що розкриття окремих видів технологічної таємниці може створити безпосередню загрозу національній безпеці будь-якої держави. Зазначено, що федеральне законодавство США за своїм змістом покликане жорстко охороняти це благо від проявів злочинної діяльності. За результатами проведеного дослідження сформульовано висновок про багатовимірну і подекуди неоднозначну економіко-правову природу як власне санкційних механізмів, так і кримінально-правового інструментарію протидії схемам ухилення від санкцій з метою продовження забороненої господарської діяльності. The research paper presents co- authors’ analysis of some provisions of European and American regulatory and criminal law in terms of legal regulations and the procedure for applying economic sanctions to the Russian Federation in response to the military invasion of Ukraine, as well as the grounds for the liability of individuals and legal entities for violating the imposed sanctions. In general terms, the grounds have been revealed and the chronology of the «sanction» actions of the EU and the USA have been presented, key mechanisms and recipients of the sanctions influence have been highlighted. Based on current examples from law enforcement practice, mechanisms of application and, in some cases, appeals of criminal law bans describing the grounds of liability for violation of the sanctions regime have been illustrated. It has been argued that the disclosure of certain types of commercial or «technological» secrets can create a direct threat to the national security of any given state. It has been noted that US federal legislation is by «design» intended to strictly protect these benefits from criminal activity: the materials of published court practice testify to numerous attempts to acquire sensitive secret information of a military nature. It has been proven that in view of the dominant position of the USA in the world economy, primarily in the field of high technologies, the need to ensure economic well-being and national security and defense is only one of the priority areas of activity of competent authorities in the context of countering federal criminal offenses. Based on the results of the research, a conclusion has been formulated about the multidimensional and sometimes ambiguous economic and legal nature of both sanctioning mechanisms and criminal law instruments for countering schemes for evasion of sanctions to extend the ban on economic activity.Item ДЕТЕКТИВ БЮРО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ ЯК СУБ’ЄКТ ДОКАЗУВАННЯ В КРИМІНАЛЬНОМУ ПРОВАДЖЕННІ. DETECTIVE OF THE BUREAU OF ECONOMIC SECURITY OF UKRAINE AS A SUBJECT OF EVIDENCE IN CRIMINAL PROCEEDINGS(2021-05-17) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrДетектив Бюро економічної безпеки України під час виконання покладених на нього повноважень є представником влади, діє від імені держави і перебуває під її захистом. Детектив Бюро економічної безпеки України в межах досудового розслідування належить до сторони обвинувачення, користується всіма повноваженнями слідчого, які передбачені КПК України, і є суб’єктом доказування в кримінальному провадженні. Він є самостійним у своїй процесуальній діяльності, втручання в яку осіб, що не мають на те законних повноважень, забороняється. The detective of the Bureau of Economic Security of Ukraine in the performance of his duties is a representative of the government, acts on behalf of the state and is under its protection. The detective of the Bureau of Economic Security of Ukraine within the pre-trial investigation belongs to the prosecution, enjoys all the powers of an investigator under the CPC of Ukraine, and is the subject of evidence in criminal proceedings. He is independent in his procedural activities, interference in which persons who do not have the legal authority to do so is prohibited.Item ДЕЯКІ АСПЕКТИ КОДИФІКАЦІЇ АДМІНІСТРАТИВНО-ДЕЛІКТНОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ У СВІТЛІ ЙОГО РЕФОРМУВАННЯ. SOME ASPECTS OF CODIFICATION OF ADMINISTRATIVE AND CRIMINAL LEGISLATION OF UKRAINE IN THE LIGHT OF ITS REFORM(2021-04-30) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, Oleksandr; Кав’юк, Олена Василівна; Kaviuk, OlenaУ статті проаналізовано основні підходи до тлумачення поняття «кодифікація». З’ясовано співвідношення поняття «кодифікація» з іншими видами систематизації законодавства (інкорпорацією і консолідацією). Обґрунтовано необхідність проведення реформи адміністративно-деліктного законодавства України та визначено її основні напрямки. Аргументовано що кодифікація є найбільш придатною для систематизації адміністративно-деліктного законодавства в Україні. Доведено, що процес кодифікації адміністративно-деліктного законодавства повинен базуватись на її загальних принципах з урахуванням чинних положень Конституції України, та відповідати сучасним вимогам правової, соціальної, демократичної держави. The article analyzes the main approaches to the interpretation of the concept of "codification". The correlation of the concept of "codification" with other types of systematization of legislation (incorporation and consolidation) is clarified. The necessity of reforming the administrative-tort legislation of Ukraine is substantiated and its main directions are determined. It is argued that codification is the most suitable for systematization of administrative tort law in Ukraine. It is proved that the process of codification of administrative-tort legislation must be based on its general principles, taking into account the current provisions of the Constitution of Ukraine, and meet the modern requirements of a legal, social, democratic state.Item Деякі проблеми питання нормативного врегулювання порядку затримання уповноваженою службовою особою.Some problems of regulatory regulation of the detention order by an authorized officer(2018) Кулик, М.Й.; Симчук, А.С.; Kulyk, M.; Symchuk, A.Стаття присвячена окремим питанням, що стосуються затримання уповноваженою особою у кримінальному провадженні. У контексті акцентується увага на визначення правового статусу уповноважених суб’єктів, які наділені правом без ухвали слідчого судді, суду затримувати особу підозрювану у вчиненні злочину, а також визначені безпосередні умови допустимості застосування затримання такої особи, що надає можливість повною мірою зрозуміти та оцінити досліджувану проблематику. У висновку авторами визначені проблеми кримінальної процесуальної регламентації затримання і запропоновані ключові положення вирішення актуальних питань.