№4
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing №4 by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 69
Results Per Page
Sort Options
Item СОЦІАЛЬНО-ТРУДОВИЙ АСПЕКТ ВІДНОСИН ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ В КОНТЕКСТІ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЮ СЛУЖБОЮ. The social and labor aspects of the relations of civil servants in the context of reforming the public service management system(2022) БАБІЙ А.Ю.; Babii A.Yu.Стаття присвячена соціальному аспекту реформування системи управління державною службою. Автором висвітлена характеристика сучасної системи управління державною службою в Україні та сформоване її визначення. Зауважено, що від ефективності організації та правового регулювання праці державних службовців, в тому числі оплати праці, розвитку кадрового потенціалу, вирішення соціальних питань залежить успішність як державно-кадрової стратегії, так і успішність функціонування державної служби в цілому. The article is devoted to the social aspect of reforming the public service management system. The author gives the characteristics of the modern civil service management system in Ukraine and forms its definition. It is noted that the effectiveness of the organization and legal regulation of the labour of civil servants, including wages, the development of personnel potential, the success of social issues depend on the success of both the public-personnel strategy and the success of the public service as a whole.Item Право і суспільство №4(2022)Item ПРЕДМЕТ ТА ЗАСОБИ ДОКАЗУВАННЯ У СПРАВАХ ПРО ВИДАЧУ ОБМЕЖУВАЛЬНИХ ПРИПИСІВ ПРИ ВЧИНЕННІ ДОМАШНЬОГО НАСИЛЬСТВА. The subject matter and means of proof in cases of issuance of restraining orders in cases of domestic violence(2022) КОВБАС І.В.; Kovbas I.V.Статтю присвячено предмету та засобам доказування у справах про видачу обмежувальних приписів при вчиненні домашнього насильства. Система правових норм, що забезпечують захист прав постраждалих від домашнього насильства, діє ефективно лише за умови, що потенційним заявникам буде відомо про докази, які вважаються достатніми для доведення факту домашнього насильства, і за умови однакового підходу до оцінки таких доказів суб’єктами правозастосування у подібних ситуаціях. Необхідність напрацювання єдиного стандарту доказування в таких справах та ширшої обізнаності потенційних заявників щодо доказів, які слід зібрати, викликає актуальність дослідження проблем доказування в цій категорії справ. The article is devoted to the subject and means of proof in cases of issuing restraining orders in cases of domestic violence. The system of legal norms that ensure the protection of the rights of victims of domestic violence works effectively only on the condition that potential applicants are aware of the evidence that is considered sufficient to prove the fact of domestic violence, and on the condition of the same approach to the assessment of such evidence by law enforcement agents in similar situations. The need to develop a uniform standard of proof in such cases and to make potential applicants more aware of the evidence that should be collected makes it important to study the problems of proof in this category of cases.Item ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ У СФЕРІ ЕКОНОМІКИ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ. Prevention of corruption in the economic sphere in the conditions of digitalization(2022) БУГЕРА С.І.; Bugera S.I.Стаття присвячена дослідженню проблем запобігання корупції у сфері економіки в умовах цифровізації. Встановлено, що низькі темпи реалізації антикорупційної політики в Україні суттєво сповільнюють її економічне зростання. Тому метою Антикорупційної стратегії на 2021–2025 роки є досягнення суттєвого прогресу в запобіганні та протидії корупції, а також забезпечення злагодженості та системності антикорупційної діяльності всіх органів державної влади та органів місцевого самоврядування. У цій Антикорупційній стратегії корупція розглядається як ключова перешкода стабільному економічному зростанню і розбудові ефективних та інклюзивних демократичних інститутів. The article is devoted to the study of the problems of preventing corruption in the economy in the conditions of digitalization. It was established that the low rate of implementation of anti-corruption policy in Ukraine significantly slows down its economic growth. Therefore, the goal of the Anti-corruption Strategy for 2021– 2025 is to achieve significant progress in preventing and countering corruption, as well as ensuring coherence and systematic anti-corruption activities of all state authorities and local self-government bodies. In this Anti-corruption Strategy, corruption is considered as a key obstacle to stable economic growth and the building of effective and inclusive democratic institutions.Item ПРАВО НА ДОСТУП ДО СУДУ У ЄВРОПЕЙСЬКІЙ СИСТЕМІ ЗАХИСТУ ПРАВ ЛЮДИНИ. The right of access to a court in the European human rights protection system(2022) БАЛАЦЬКА О.Р.; Balatska O.R.Стаття присвячена дослідженню міжнародних норм та стандартів щодо доступу до правосуддя, які розроблені та набули розвитку в європейській регіональній системі захисту прав людини. Проаналізовано положення Європейської конвенції про захист прав людини та основоположних свобод та Хартії основних прав Європейського Союзу, оскільки саме норми цих міжнародних документів є обов’язковими для держав-учасниць Ради Європи та Європейського Союзу. The article is devoted to studying international norms and standards regarding access to justice, developed in the European regional human rights protection system. The provisions of the European Convention on the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms and the Charter of Fundamental Rights of the European Union are analyzed since it is the norms of these international documents that are binding on the member states of the Council of Europe and the European Union.Item ПОНЯТТЯ ТА ЗМІСТ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИХ ЗАСАД ДІЯЛЬНОСТІ ПАТРУЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ В УКРАЇНІ. The concept and content of the administrative and legal basis of patrol police activity in Ukraine(2022) ДРОНІК Д.С.; Dronik D.S.Стаття присвячена дослідженню адміністративно-правових засад діяльності патрульної поліції в Україні, враховуючи недостатню розробленість та фрагментарність цього питання у спеціалізованих дослідженнях. Аналізуються основні результати змістовного дослідження розуміння поняття «адміністративно-правові засади» у сучасній адміністративно-правовій доктрині, узагальнюються теоретико-методологічні розробки вчених щодо виокремлення характеристик (елементів), що виділяються у змісті адміністративно-правових засад діяльності органів публічного адміністрування. The article is devoted to the study of the administrative and legal foundations of the activities of the patrol police in Ukraine, given the lack of development and fragmentation of this issue in specialized studies. The main results of a meaningful study of understanding the concept of "administrative and legal foundations" in the modern administrative and legal doctrine are analyzed, the theoretical and methodological developments of scientists are summarized in terms of characteristics (elements) that stand out in the content of the administrative and legal foundations of the activities of public administration bodies.Item ВІЙСЬКОВА ДИСЦИПЛІНА: ПОНЯТТЯ, ОСОБЛИВОСТІ НОРМАТИВНОГО ЗАКРІПЛЕННЯ, МІСЦЕ У СИСТЕМІ ПРАВОВИХ КАТЕГОРІЙ, ФУНКЦІЇ. Military discipline: concept, characteristics of normative enforcement, place in the system of legal categories, functions(2022) ЗАЛУЖНИЙ В.Ф.; Zaluzhnyi V.F.У статті: доведено, що дисципліна – це усталений порядок дій індивідів, модель їх поведінки, що відповідає праву, моралі, вимогам тієї чи іншої організації; або обов’язкове дотримання встановленого порядку, правил усіма членами колективу. Виділено сутнісні ознаки поняття «дисципліна». Доведено, що виділення військової дисципліни у окремий вид обумовлюється специфікою сфери її застосування та особливостями адміністративно-правового статусу її носіїв. In gender: it has been proven that discipline is an established order of actions of individuals, a model of their behavior that corresponds to law, morality, and the requirements of one or another organization; or mandatory compliance with established procedures and rules by all team members. The essential features of the concept of "discipline" are highlighted. It has been proven that the separation of military discipline into a separate type is determined by the specifics of the scope of its application and the peculiarities of the administrative and legal status of its bearers.Item МІЖНАРОДНО-ПРАВОВІ АКТИ У СФЕРІ ПРАВ ЛЮДИНИ ЯК ОСНОВА МЕХАНІЗМІВ ПЕРЕХІДНОГО ПРАВОСУДДЯ. International legal acts in the field of human rights as the basis of mechanisms of transitional justice(2022) ФІЛАТОВ В.В.; Filatov V.V.У статті автор здійснив комплексний аналіз міжнародно-правових актів у сфері прав людини, як базису для формування механізмів перехідного правосуддя. Актуальність теми обумовлена тим, що реалізація механізмів перехідного правосуддя в Україні вимагає наукового осмислення основних засад та категорій моделі перехідного правосуддя. Доведено, що застосування моделі перехідного правосуддя здебільшого є об’єктивним процесом, який обумовлений нездатністю влади та суспільства до конструктивного діалогу задля примирення і сталого розвитку. In the article, the author carried out a comprehensive analysis of international legal acts in the field of human rights, as a basis for the formation of transitional justice mechanisms. The topicality of the topic is due to the fact that the implementation of transitional justice mechanisms in Ukraine requires a scientific understanding of the basic principles and categories of the transitional justice model. It is proven that the application of the model of transitional justice is mostly an objective process, which is caused by the inability of the authorities and society to engage in constructive dialogue for reconciliation and sustainable development.Item АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС ОРГАНІВ ТА ОСІБ, ЯКІ ЗДІЙСНЮЮТЬ ПРИМУСОВЕ ВИКОНАННЯ СУДОВИХ РІШЕНЬ І РІШЕНЬ ІНШИХ ОРГАНІВ В УКРАЇНІ, ЙОГО СКЛАД ТА ОСОБЛИВОСТІ. Administrative status of bodies and persons enforcing judgments and decisions of other authorities in ukraine, its composition and features(2022) ПЛОХУТА Є.П.; Plokhuta Ye.P.У статті акцентовано увагу на тому, що органи та особи, які здійснюючи адміністративну діяльність у сфері примусового виконання судових рішень і рішень інших органів в Україні, виконують одну із належних їм функцій, що полягає у практичній реалізації зовнішніх і внутрішніх адміністративних повноважень, якими наділені такі суб’єкти права. На підставі аналізу наукових положень щодо розкриття змісту таких правових категорій, як: «правовий статус»; «адміністративно-правовий статус», а також характеристики суб’єктів, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів в Україні, було запропоновано дефініцію поняття «адміністративно-правовий статус органів та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів». The article focuses on the fact that the bodies and persons carrying out administrative activities in the field of enforcement of court decisions and decisions of other bodies in Ukraine perform one of their functions, which consists in the practical implementation of external and internal administrative powers, which are vested in such subjects of law. Based on the analysis of scientific provisions regarding the disclosure of the content of such legal categories as: "legal status"; "administrative-legal status", as well as the characteristics of entities that enforce court decisions and decisions of other bodies in Ukraine, a definition of the concept of "administrative-legal status of bodies and persons that enforce court decisions and decisions of other bodies" was proposed ".Item ДОСЛІДЖЕННЯ МІСЦЯ ПІДРОЗДІЛІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ В СИСТЕМІ ОРГАНІВ І СЛУЖБИ У СПРАВАХ ДІТЕЙ ЩОДО ЗДІЙСНЕННЯ ЮВЕНАЛЬНОЇ ПРЕВЕНЦІЇ. Study of the place of the National Police units in the system of bodies and services for children regarding the implementation of juvenile prevention(2022) ІЩЕНКО І.В.; Ishchenko I.V.В статті здійснено дослідження наукових позиція, а також аналіз нормативно-правових актів щодо розуміння системи суб’єктів ювенальної превенції. Запропоновано, під суб’єктом ювенальної превенції слід визнати орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадову чи службову особу, іншу фізичну чи юридичну особу при здійсненні ними соціальних, економічних, виховних, психологічних та правових заходів впливу на суспільство, родину, окремих фізичних та юридичних осіб з метою усунення факторів, що детермінують девіантну поведінку дітей у будь-яких її негативних проявах. На підставі визначення поняття системи суб’єктів ювенальної превенції запропоновано відповідну її класифікацію: 1) загальнополітичні суб’єкти; 2) суб’єкти загальної компетенції; 3) основні суб’єкти; 4) спеціальні суб’єкти; 5) додаткові суб’єкти; 6) спеціалізовані суб’єкти; 7) суб’єкти з повноваженнями учасника превентивно-виховних заходів. The article researches scientific positions, as well as an analysis of legal acts regarding the understanding of the system of juvenile prevention subjects. It is proposed that the subject of juvenile prevention should be recognized as a body of state power, a body of local self-government, their official or official, another natural or legal entity when they implement social, economic, educational, psychological and legal measures of influence on society, family, individual physical and legal entities in order to eliminate the factors that determine the deviant behavior of children in any of its negative manifestations. Based on the definition of the system of subjects of juvenile prevention, its appropriate classification is proposed: 1) general political subjects; 2) subjects of general competence; 3) main subjects; 4) special subjects; 5) additional subjects; 6) specialized subjects; 7) subjects with the authority of a participant in preventive and educational measures. A special place in the system of juvenile prevention subjects of the National Police units regarding the implementation of preventive work has been determined. It was emphasized that the units of the National Police carry out preventive (prophylactic) activities aimed at preventing children from committing criminal and administrative offenses, identifying the causes and conditions that contribute to this, taking measures within their competence to eliminate them, etc.Item ІНСТИТУТ ДЕТЕКТИВІВ В СИСТЕМІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ. Institute of detectives in the National Police system of Ukraine(2022) ТІХОНОВ С.В.; Tikhonov S.V.; ТАРАСЕНКО О.С.; Tarasenko O.S.У статті проведено аналіз становлення інституту детективів в системі Національної поліції України. Зазначається, що діяльність підрозділів детективів НАБУ показує, що детектив як особа, яка здійснює оперативно-розшукову та кримінально-процесуальну діяльність може функціонувати в реаліях кримінального процесуального законодавства України. Проводиться аналіз наукових поглядів працівників оперативних підрозділів щодо реформування системи кримінальної поліції, впровадження інституту детективів та внесення змін до законодавчих актів. З’ясовано, що основною причиною слабкої ефективності впровадження інституту детективів в Національній поліції шляхом проведення експерименту, зокрема: відсутність законодавчого підкріплення діяльності детективів у системі Національної поліції; відсутність нормативного закріплення повноважень щодо проведення оперативно-розшукової та кримінально-процесуальної діяльності одним суб’єктом; неякісне підхід до визначення підрозділів, в яких проводився експеримент; неповноцінна підготовка працівників, які працювали в підрозділах детективів. The article analyzes the formation of the institute of detectives in the system of the National Police of Ukraine. It is noted that the activity of NABU detective units shows that a detective as a person who carries out operative-investigative and criminal-procedural activities can function in the realities of the criminal procedural legislation of Ukraine. An analysis of the scientific views of the operative units regarding the reform of the criminal police system, the introduction of the institute of detectives, and the introduction of changes to legislative acts is carried out. It was found that the main reason for the weak effectiveness of the introduction of the institute of detectives in the National Police by conducting an experiment, in particular: the lack of legislative reinforcement of the activity of detectives in the system of the National Police; lack of regulatory consolidation of powers to conduct investigative and criminal procedural activities by one entity; a poor-quality approach to determining the units in which the experiment was conducted; inadequate training of employees who worked in detective units.Item ОСОБЛИВОСТІ СУЧАСНОГО СТАНУ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ. Particularities of the modern state of administrative regulation of state policy on professional pre-higher education(2022) ПЕЛІШЕНКО О.Р.; Pelishenko O.R.Адміністративно-правове регулювання є надзвичайно динамічним та таким, що на сьогодні активно трансформується, реагуючи на новітні реалії, виклики насамперед у сфері державного управління, необхідність його демократизації, децентралізації, оптимізації методів, пошуку нових ефективних способів впливу на суспільні відносини. Не є винятком і адміністративно-правове регулювання у сфері фахової передвищої освіти, яке на сьогодні лише формується. Дослідження стану правового регулювання у зазначеній сфері є актуальним у зв’язку з тим, що від його якості залежить ефективність реалізації прав і свобод людини у сфері фахової передвищої освіти. Administrative and legal regulation is extremely dynamic and such that today it is actively transforming, responding to the latest realities, challenges primarily in the field of public administration, the need for its democratization, decentralization, optimization of methods, and the search for new effective ways of influencing public relations. Administrative and legal regulation in the field of vocational prehigher education, which is currently only being formed, is no exception. The study of the state of legal regulation in the specified area is relevant due to the fact that the effectiveness of the implementation of human rights and freedoms in the field of vocational pre-university education depends on its quality.Item МЕТОДОЛОГІЯ ПРОВЕДЕННЯ СУДОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ З ПИТАНЬ ВИЯВЛЕННЯ ОЗНАК ДІЙ З ПРИХОВУВАННЯ БАНКРУТСТВА, ФІКТИВНОГО БАНКРУТСТВА ЧИ ДОВЕДЕННЯ ДО БАНКРУТСТВА. Methodology for conduct of forensic and economic examination on tнe issues of detecting signs of concealment of bankruptcy, fictitious bankruptcy or file bankruptcy(2022) БОНДАРЧУК В.В.; Bondarchuk V.V.; ПАЛКОВСЬКИЙ Є.С.; Palkovskyi Ye.S.В умовах сьогодення зростає кількість кримінальних правопорушень, пов’язаних з доведенням до банкрутства суб’єктів господарської діяльності. Ця проблема має негативний вплив на економічну безпеку держави. Розслідування кримінальних правопорушень щодо доведення до банкрутства суб’єкта господарської діяльності характеризується значними труднощами, які зумовлені необхідністю використання спеціальних знань. In today’s conditions, the number of criminal offenses related to the bankruptcy of business entities is increasing. This problem has a negative impact on the economic security of the state. The investigation of criminal offenses related to the bankruptcy of an economic entity is characterized by significant difficulties, which are caused by the need to use special knowledge.Item СУБ’ЄКТИВНА СТОРОНА СКЛАДУ ПРОПАГАНДИ КОМУНІСТИЧНОГО ТА НАЦИСТСЬКОГО ТОТАЛІТАРНИХ РЕЖИМІВ. The subjective side of the propaganda of the communistic and nazi totalitarian regimes(2022) ЛАБА С.В.; Laba S.V.Статтю присвячено аналізу суб’єктивних ознак злочину «Виготовлення, поширення комуністичної, нацистської символіки та пропаганда комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів». Встановлено, що особливостями суб’єктивної сторони складу злочину, передбаченого ст. 436-1 КК України, є те, що це посягання може бути вчинене лише з умисною формою вини у виді прямого умислу. Автором з’ясовані загальнотеоретичні положення щодо суб’єктивної сторони кримінального правопорушення, а також наявні точки зору науковців стосовно суб’єктивної сторони кримінального правопорушення, передбаченого ст. 436-1 КК України. У статті підтримано позицію, відповідно до якої суб’єктивна сторона складу кримінального правопорушення складається з трьох ознак – вина, мотив та мета. При цьому дві останні ознаки мають кримінально-правове значення у випадках, коли вони безпосередньо вказані в диспозиції кримінально-правової норми або випливають із формулювання норми закону як обов’язкові. The article is sanctifed to the analysis of subjective signs of crime of “Making, distribution of communist, Nazi symbolic and propaganda communist and nationally socialistic (Nazi) totalitarian modes”. It has been established that the peculiarities of the subjective side of the crime under Art. 436-1 of the Criminal Code of Ukraine is the following: this crime can be committed only with a deliberate form of guilt in the form of direct intent. The author clarifies the general theoretical provisions on the subjective side of the criminal offence, as well as analyzes the views of scientists on the subjective side of the criminal offence under Art. 436-1 of the Criminal Code of Ukraine. The article supports the position that the subjective side of a criminal offense consists of three features – guilt, motive, purpose.Item ВСТАНОВЛЕННЯ ДОСТАТНОСТІ ДОКАЗІВ У ХОДІ ПРИЙНЯТТЯ ТА ОСКАРЖЕННЯ ПОСТАНОВИ ПРО ЗАКРИТТЯ КРИМІНАЛЬНОГО ПРОВАДЖЕННЯ ПІД ЧАС ДОСУДОВОГО РОЗСЛІДУВАННЯ. Establishing the sufficiency of the evidence during the adoption and appeal of the resolution on closing criminal proceedings in the pre-trial investigation(2022) КОВАЛЬЧУК С.О.; Kovalchuk S.O.Низці теоретичних і практичних аспектів проблематики закриття кримінального провадження, пов’язаних з ухваленням вказаного процесуального рішення в стадії досудового розслідування та його подальшою перевіркою, притаманний дискусійний характер. Одним із них є здійснення оцінки доказів із точки зору їх достатності на момент прийняття постанови про закриття кримінального провадження, її оскарження, розгляду та вирішення скарги на це процесуальне рішення прокурором, слідчим суддею. A number of theoretical and practical aspects of the problems of closing criminal proceedings, related to the adoption of this procedural decision at the stage of pretrial investigation and its subsequent verification, are inherently debatable. One of them is the evaluation of the evidence from the point of view of its sufficiency at the time of adoption of the decision to close the criminal proceedings, its appeal, consideration and resolution of the appeal against this procedural decision by the prosecutor, investigating judge.Item СТАН КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ОХОРОНИ ВИБОРЧОГО ПРОЦЕСУ: ПОРІВНЯЛЬНО-ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ТА ФРАНЦІЇ. The state of criminal legal protection of the election process: a comparative legal analysis of the legislation of Ukraine and France(2022) КОЛОДІН Д.О.; Kolodin D.O.; ВАСИЛИЩУК Р.А.; Vasylyshchuk R.A.У статті досліджується стан кримінально-правової охорони виборчого процесу в Україні та Франції. Враховуючи те, що одним з найважливіших інститутів конституційного права є виборче право, звернено увагу на роль ефективності кримінально-правових інструментів в забезпеченні виборчого права таких країн, як Україна та Франція. Аналізуються переваги та недоліки законодавства, що застосовується до охорони виборчого процесу, узагальнюються різні емпіричні дані щодо стану кримінально-правової охорони. В тому числі відзначаються шляхи вирішення виявлених проблем та місце кримінально-правової охорони в житті держави. The article examines the state of criminal law protection of the election process in Ukraine and France. Taking into account that one of the most important institutions of constitutional law is the right to vote, main attention is paid to the role of the effectiveness of criminal law instruments in ensuring the right to vote in countries such as Ukraine and France. The advantages and disadvantages of the legislation applied to the protection of the electoral process are analyzed, various empirical data on the state of criminal protection are summarized. Among them, the ways of solving the identified problems and the place of criminal law protection in the life of the state are noted.Item МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД ПРОТИДІЇ ДОМАШНЬОМУ НАСИЛЬСТВУ. International experience in counteraction domestic violence(2022) ШУГАЛО А.Я.; Shugalo A.Ya.На виконання вимог Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами (CETS № 210) до національного законодавства були внесені суттєві зміни. У результаті цих змін Кримінальний кодекс України було доповнено статтею 126-1 «Домашнє насильство». Поява якісно нової статті одразу викликала жвавий інтерес з боку наукової спільноти, результатом якого стала низка публікацій. Введення до Кримінального кодексу України (КК України) ст. 126-1 потребує її ґрунтовного наукового осмислення, оскільки діяння, які описані у цій нормі, охоплюються суміжними із нею статтями закону про кримінальну відповідальність. Стаття присвячена пошуку шляхів вдосконалення правових механізмів протидії та запобігання домашньому насильству зі врахуванням особливостей цього правопорушення. Substantial changes have been made to the requirements of the Council of Europe Convention on the Prevention and Combating of Violence against Women and Domestic Violence (CETS No. 210), the national legislation has been substantially amended. As a result of these changes, the Criminal Code of Ukraine has been supplemented by Article 126-1 “Domestic Violence”. The appearance of a qualitatively new article immediately aroused great interest from the scientific community, which resulted in a number of publications. Introduction to the Criminal Code of Ukraine, Article 126-1, requires its in-depth scientific comprehension, since the acts described in this provision are covered by other criminal liability law articles which are contiguous to it. The article explores the ways to improve legal mechanisms that counter and prevent domestic violence, taking into account specific traits of such offense.Item ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ РЕЛІГІЙНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ В УКРАЇНІ. Legal regulation of the activities of religious organizations in Ukraine(2022) ДМИТРІЄВ Д.А.; Dmytriiev D.A.Стаття присвячена правовому статусу, правосуб’єктності релігійної організації, а також складових елементів: адміністративній правоздатності, дієздатності релігійної організації. На підставі положень Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації», законопроектів та інших нормативно-правових актів, думок науковців прокоментовані права та обов’язки релігійної організації. Деталізовано основні блоки прав релігійних організацій, що забезпечуються державою через систему адміністративно-правових гарантій, а також обов’язків релігійних організацій у публічно-правовій сфері. При цьому запропоновано розділити обов’язки релігійних організацій на загальні та спеціальні. The article is devoted to the legal status, legal personality of a religious organization, as well as its constituent elements: administrative legal capacity, legal capacity of a religious organization. On the basis of the provisions of the Law of Ukraine «On Freedom of Conscience and Religious Organizations», draft laws and other regulatory legal acts, the opinions of scientists, the rights and duties of a religious organization are commented. The main blocks of rights of religious organizations, provided by the state through the system of administrative-legal guarantees, as well as the obligations of religious organizations in the public-legal sphere, are detailed. At the same time, it is proposed to divide the duties of religious organizations into general and special ones.Item ІНФОРМАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ. Legal features of ensuring the independence of law enforcement agencies(2022) ТЕРЕХОВ В.Ю.; Terekhov V.Yu.У статті запропоновано сучасне бачення засад незалежності правоохоронних органів через реалізацію заходів протидії неправомірному тиску та втручання в роботу. Досліджено специфіку дотримання принципу гласності та пошук оптимального балансу меж інформаційної прозорості як форми забезпечення незалежності у правоохоронній системі. In thise article is defined a modern vision of the principles of independence of law enforcement agencies through the implementation of measures to counter undue pressure and interference in work. Also, is studied the specifics of compliance with transparency and the search for an optimal balance of the limits of information transparency.Item НОРМАТИВНІ ВИМОГИ ДО СУДОВИХ РІШЕНЬ У КРИМІНАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ КРАЇН БАЛТІЇ ТА УКРАЇНИ. Normative requirements for court decisions in criminal proceedings the Baltic countries and Ukraine(2022) ЛОТИШ Т.В.; Lotysh T.V.Стаття присвячена порівняльному дослідженню нормативних вимог до судових рішень у кримінальному процесі країн Балтії та України. Досліджено поняття та наукові підходи до визначення нормативних вимог до судових рішень в кримінальному процесі, а також їх важливість з позиції кримінально-процесуальної форми, перспектив перегляду та оскарження та значення для суспільства. The article is devoted to a comparative study of normative requirements for court decisions in the criminal process of the Baltic countries and Ukraine. Concepts and scientific approaches to determining normative requirements for court decisions in criminal proceedings, as well as their importance from the point of view of the criminal procedural form, perspectives of review and appeal, and significance for society, were studied.