Законодавче врегулювання правозастосування

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 8 of 8
  • Item
    Актуальні питання обмеження щодо одержання подарунків.Topical Questions about the Limitations of Receiving Gifts
    (2018) Рощпукін, С. В.; Roshchupkin, S.
    Проаналізовано порушення встановлених законом обмежень щодо одержання подарунків (ст. 1725 кодексу України про адміністративні правопорушення). Зазначено основні ознаки подарунка як предмета адміністративного правопорушення, повʼязаного з корупцією, а саме: грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, які надають одержують безоплатно або за ціною, нижчою мінімальної ринкової. Подарунок розглянуто крізь призму речей, які охоплює це поняття. изначено ключові прогалини антикорупційного законодавства, що стосуються встановлення вартості подарунка, який відповідає загальновизнаним уявленням про гостинність. Окреслено винятки з обмежень щодо одержання подарунків від близьких осіб та отримання їх як загальнодоступних знижок на товари, послуги, загальнодоступних виграшів, призів, премій, бонусів. Запропоновано розширити перелік осіб, які отримують подарунки та належать до близького оточення осіб, уповноважених на виконання функцій держави та органів місцевого самоврядування. Обґрунтовано доцільність внесення змін до антикорупційного законодавства в частині чіткого визначення юридичного складу правопорушення, чітких обмежень щодо одержання подарунків під час виконання посадовими особами своїх адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих функцій. The article analyzes violations of the restrictions established by law in obtaining gifts provided for in Article 1725 of the Code of Administrative Offenses. The main features of the gift are formed as the subject of an administrative offense related to corruption, including: 1) cash or other property, benefits, benefits, services, intangible assets, 2) Providence free of charge or ) at a price below the minimum market. The author considers a gift through the prism of things covered by these concepts, in particular property, benefits, benefits, services, intangible assets that Providence free or at a price lower than the minimum market value. In addition, the author analyzes key gaps in anti-corruption legislation regarding the value of a gift that is consistent with generally accepted notions of hospitality for the proper qualification of an administrative offense related to corruption. Exceptions to the restrictions on the receipt of gifts in the context of receiving gifts from close persons and to receive them as public discounts on goods, services, public prizes, prizes, bonuses, bonuses, and also it is proposed to expand the list of persons who receive gifts and are included in the circle of a close the environment of persons authorized to perform functions of the state and local self-government bodies. Proposed changes to the anti-corruption legislation in terms of a clear definition of the legal composition of the offense, and the definition of clear restrictions on the receipt of gifts when officials perform their administrative and economic and organizational and regulatory functions.
  • Item
    Характеристика кримінальної корупції в розрізі законодавства України.Characteristic of Criminal Corruption in Context of Ukrainian Legislation
    (2018) Іванчик, І. А.; Ivanchyk, I.
    Схарактеризовано кримінальну корупцію, зокрема одержання неправомірної вигоди, у розрізі законодавства України. Злочинний механізм одержання неправомірної вигоди та взаємодія елементів його характеристики становлять дві загальні кримінальні ситуації. Перша з них охоплює механізм злочинної змови співучасників і передання предмета неправомірної вигоди. Друга ситуація утворює механізм службових дій (бездіяльності) службової особи, що вступила в змову з особою, яка надає неправомірну вигоду (безпосередньо або через посередника), розраховуючи на одержання неправомірної вигоди. Зазначено, що механізм кримінальної корупції може розвиватися у двох основних напрямах: заінтересована особа (особа, що надає неправомірну вигоду, або «посередник») передає особі, що отримує вигоду, предмет неправомірної вигоди; особа, що передає службовій особі предмет неправомірної вигоди, – винагороди за виконання останньою дій на користь заінтересованої особи (одержання очікуваного результату). Під час одержання неправомірної вигоди кваліфікуючими ознаками є: неодноразовість одержання неправомірної вигоди; вимагання неправомірної вигоди; відповідальне становище посадової особи митних органів; колишня судимість за одержання, пропозицію чи надання неправомірної вигоди; розмір неправомірної вигоди. Особа, яка пропонувала, обіцяла чи дала неправомірну вигоду, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо стосовно неї здійснювали вимагання або якщо особа добровільно заявила про вчинене діяння. In this article author gives a characteristic of criminal corruption in particular obtaining unlawful benefits in the context of legislation in Ukraine. Criminal mechanism of obtaining unlawful benefits and interaction between elements of its characteristic are two general criminal situation. First of them includes mechanism of criminal plot and handing of object of unlawful benefit. Another situation includes mechanism of official actions (inactivity) of an official person, that entered in a plot а with a person, who given an unlawful benefit (directly or with a help of mediator) in consideration for obtaining unlawful benefits. Supposed that mechanism of criminal corruption can develop in two main ways: interested person (person, that given an unlawful benefit or mediator) hand object of unlawful benefit to person, that receives it; person, that hand object of unlawful benefit to official as an award for making actions in favor of the concerned person (obtaining the expected result). Upon receipt of unlawful benefit qualifying features are: Repeated receipt of unlawful benefits; demanding of unlawful benefits; responsible official position of the customs authorities; former conviction for receiving, offering or giving unlawful benefit; the amount of undue benefit. The person who offered, promised or gave an unlawful benefit, is released from criminal liability, if he was victim of extortion or if this person willingly declared a committed act.
  • Item
    The Formation of the Legislation of Ukraine on the Right of Common Joint Property in Apartment Houses.Становлення законодавства України щодо права спільної сумісної власності в багатоквартирних будинках
    (2018) Магдич, В. П.; Mahdych, V.
    Питання спільної сумісної власності в багатоквартирних будинках України досліджували такі вітчизняні вчені: М. К. Галянтич, Г. І. Коваленко, В. Бригілевич та ін. У наукових публікаціях не здійснено аналіз становлення законодавства України щодо права спільної сумісної власності в багатоквартирних будинках. Опрацьовано нормативно-правову базу у сфері теоретичного обґрунтування питань спільної сумісної власності в багатоквартирних будинках Української УРСР та незалежної України. The issue of common joint property in apartment houses in Ukraine was studied by such domestic scientists as M. Haliantych, G. Kovalenko, V. Brygilevych and others. At the same time, there was no analysis in scientific publications concerning the formation of the legislation of Ukraine on the right of common joint property in apartment houses.
  • Item
    Удосконалення кримінального процесуального законодавства України щодо проведення окремих негласних слідчих розукових дій до постановлення ухвали слідчого судді
    (2018) Кузнєцов, К . В.
    Аргументовано необхідність внесення змін і доповнень до норм кримінального процесуального законодавства, які стосуються проведення негласних слідчих (розшукових) дій, з метою удосконалення діяльності з виявлення, документування та розслідування кримінальних правопорушень. Зазначене підвищить ефективність діяльності оперативних підрозділів у протидії злочинності, активізує їх роботу, стимулює до ініціативності в розкритті злочинів. Також запропоновані зміни нададуть можливість: виконати вимоги ст. 2 КК України щодо забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування кримінальних правопорушень; зосередити роботу слідчих на проведенні більш важливих, складних й актуальних процесуальних дій у кримінальному провадженні, виконання яких потребує їх особистої участі; на належному рівні керувати членами слідчо-оперативної групи та визначати напрями досудового розслідування; досягти якісного та своєчасного проведення слідчих (розшукових) дій і негласних слідчих (розшукових) дій завдяки розвантаженню слідчих за напрямом роботи, яка безпосередньо не повязана з їх здійсненням. За умови реалізації зазначених пропозицій з удосконалення нормативно-правового забезпечення кримінального процесуального законодавства можна забезпечити сприйняття європейського й міжнародного досвіду та підвищити ефективність досудового розслідування.n this article author argued need for changes and additions in criminal procedure law, that relate carrying out secret investigative (searching) actions with a purpose of improvement detection, documenting and investigation of crimes. Written improve efficiency of activity of operational units in combating crimes, activates their work, stimulates initiative in the disclosure of crimes. Also proposed changes will allow: fulfill the requirements of Article 2 of the Criminal
  • Item
    Досудове врегулювання господарського спору: обов’язок чи право.Pre-Trial Settlement of a Commercial Dispute: an Obligation or Right
    (2018) Балюк, І. А.; Baliuk, I.
    Зазначено, що правовий інститут досудового врегулювання господарського спору має тривалу історію розвитку. На цьому шляху правові вимоги поступово змінювалися, послабляючи обов’язковість впровадження досудового врегулювання спору від абсолютної імперативної вимоги дотримання до цілковитої відмови від неї. Причому залишалась можливість застосовувати досудове врегулювання спору за взаємною згодою сторін як альтернативний спосіб вирішення господарського спору. Останні зміни господарського процесуального законодавства зумовили повернення такого інституту, як обов’язок, у передбачених законом випадках, який треба застосовувати, перш ніж звертатися до господарського суду. Водночас залишилася можливість використовувати досудове врегулювання господарського спору як альтернативний засіб вирішення господарських спорів.The legal institute of pre-trial settlement of an commercial dispute has a long history of its development. In this way the legal requirements gradually changed, decreasing the mandatory implementation of the pre-trial settlement of the dispute from the absolute imperative requirement of compliance to the absolute abandonment of it. At the same time, it remained possible to apply the pre-trial settlement of a dispute by mutual consent of the parties as an alternative way to resolve an economic dispute. Recent changes in the commercial procedural legislation have again led to the return of such an institution as a duty to pre-trial settlement of commercial disputes in cases envisaged by law, which must be applied before appealing to the economic court. At the same time, it was still possible to use the pre-trial settlement of a commercial dispute as an alternative means of resolving commercial disputes.
  • Item
    Значення деяких принципів права на стадії створення кримінального законодавства .Significance of Some Legal Principles at the Stage of Creation of Criminal Legislation
    (2018) Babanina, V.; Бабаніна, В. В.
    Досліджено сучасні підходи науковців до питання про значення деяких принципів кримінального права на стадії створення кримінального законодавства. Доведено, що всі принципи в кримінальному законодавстві тісно пов’язані між собою, а неврахування одного з них призводить до порушення функціонування кримінально-правової системи загалом. Особливу увагу зосереджено на таких принципах, як справедливість, стабільність і принципі динамічного розвитку. Аргументовано положення стосовно доцільності закріплення принципів в окремих статтях Кримінального кодексу України. Усі принципи кримінального права слугують підґрунтям кримінальної правотворчості та кримінального правозастосування. Їх дотримання в кримінальному законодавстві слід розглядати на двох основних рівнях: правотворчості та застосування покарання чи інших заходів кримінальноправового характеру.The modern scientists’ approaches to the question of importance of some principles of criminal law at the stage of the creation of criminal legislation are studied. The article substantiates the provision that all principles of criminal law are closely interrelated, the exclusion of one of them leads to a violation of the functioning of the entire criminal justice system. Particular attention is given to such principles as justice, stability and dynamic development. The idea of the appropriateness of consolidating the principles in certain articles of the Criminal Code of Ukraine is supported. All the principles of criminal law are at the core of criminal law-making and criminal law enforcement, therefore their compliance with criminal law should be considered on two main levels – law-making and the use of punishment or other criminal-legal measures. It is proved that criminal legislation requires a thorough and system monitoring as well as a comprehensive study of its improvement.
  • Item
    Освітній омбудсмен у системі забезпечення та захисту прав здобувачів освіти.Educational Ombudsmen in the System of Supply and Protection of Educational Lawʼs Rights
    (2018) Рижук, Ю. М.; Полякова, І. М.; Ryzhuk, Yu.; Poliakova, I.
    Розглянуто функціонування інституту спеціалізованого омбудсмена – освітнього омбудсмена в Україні. Увагу акцентовано на механізмі захисту права на освіту в навчальних закладах. Основою формування єдиного європейського простору вищої освіти визнано забезпечення доступу до якісної вищої освіти, що орієнтує суспільство на отримання нових знань, підвищення кваліфікації, задоволення власних інтересів людини та громадянина. Доведено, що проблеми захисту законних прав та інтересів учасників навчального процесу пов’язані із забезпеченням конституційного права на освіту та його фактичною реалізацією. Проаналізовано особливості становлення інституту омбудсмена, висвітлено повноваження спеціалізованих омбудсменів у зарубіжних країнах. Аргументовано важливість становлення інституту уповноваженого із захисту прав здобувачів освіти, перспективи його розвитку в Україні. Зауважено, що в сучасному світі у зв’язку з розвитком інформаційного суспільства та вдосконаленням механізмів захисту прав людини в різних сферах передбачено наявність різних спеціалізованих омбудсменів, серед яких: омбудсмен з прав дитини; омбудсмен з прав літніх людей; омбудсмен з питань рівних можливостей; омбудсмен з питань меншин; омбудсмен із захисту прав споживачів; із захисту особистих даних; банківські та страхові омбудсмени. З-поміж них вирізняється інститут омбудсмена в системі освіти – університетський омбудсмен, що активно функціонує на всіх рівнях. У контексті дослідження проблеми захисту освітніх прав встановлено, що в Україні також існує належна правова база, яка дає змогу державі належним чином забезпечувати право громадян на отримання освіти. Запровадження посади омбудсмена в університетах практично доводить, що механізм забезпечення інтересів студентів є цілком реальним. The article is devoted to the consideration of the functioning of the institution of a specialized ombudsman – an educational ombudsman in Ukraine. The main emphasis is placed on the mechanism for protecting the right to education in educational institutions. The article emphasizes that the basis of the formation of a united European higher education area is the provision of access to high-quality higher education, which strengthens the societyʼs orientation towards obtaining new knowledge, raising the level of qualification and ultimately satisfying the interests of the individual and the citizen. Problems of protecting the legal rights and interests of participants in the educational process are connected with ensuring the constitutional right to education and its actual implementation. The article analyzes the peculiarities of the formation of the institution of the ombudsman, the powers of specialized ombudsmen in foreign countries, and, directly, emphasizes the importance of establishing an institution for the protection of the rights of educators and its prospects for development in the Ukrainian state. The author noted that in the modern world in connection with the development of the information society and the improvement of mechanisms for the protection of human rights in various spheres, various specialized ombudsmen operate: the Ombudsman for the rights of the child; ombudsman for the rights of the elderly; Ombudsman on Equal Opportunities; minority ombudsman; ombudsman for consumer rights protection; protection of personal data; bank and insurance ombudsmen, including the ombudsman institution in the education system, the university ombudsmen active at all levels. In the aspect of studying the problem of the protection of educational rights, the researcher emphasized that Ukraine also has a strong legal framework that allows the state to properly ensure the citizensʼ right to education (amendments to the Law of Ukraine «On the Authorized Representative of the Verkhovna Rada of Ukraine on Human Rights» dated November 2012, the Law of Ukraine «On Education» dated September 5, 2017, the draft Regulations «Some Issues of the Educational Ombudsman»). A striking example of the implementation of the mechanism for the provision and protection of the rights of participants in the educational process is the introduction by the order of the Rector of the University of the Regulation «On the Ombudsman on the Rights of the Student of the State Higher Educational Institution» Vadym Hetman Kyiv National Economic University. The introduction of a corresponding post at universities, practically shows that the mechanism of ensuring the interests of students is absolutely real.
  • Item
    Принципи формування доказової бази під час розгляду Конституційним Судом України справ щодо антикорупційного законодавства.Principles of Formation of the Evidence Base when Considering the Anti-Corruption Legislation by the Constitutional Court of Ukraine
    (2018) Шаптала, Н. К.; Shaptala, N.
    Висвітлено питання, повʼязані з процесом формування доказової бази під час розгляду Конституційним Судом України справ щодо антикорупційного законодавства. Автор, дослідивши практику Суду щодо вирішення питань конституційності положень законів України в галузі протидії корупційним правопорушенням, акцентує увагу на особливостях процесу формування юридичних позицій Суду щодо конституційності положень цих законів, оскаржених субʼєктами права звернення до Конституційного Суду України. За результатами дослідження сформульовано висновки, сутність яких полягає в такому: корупція є соціально-політичним явищем, обумовленим, насамперед, недосконалістю функціонування державних і суспільних інститутів, своєрідною реакцією індивідуума на вади соціуму. Негативний вплив корупції не обмежується завданням шкоди економічним чи політичним інтересам суспільства, вона є психологічним явищем, яке, пронизуючи суспільство наскрізь, зводить нанівець багатовікові досягнення людської цивілізації в галузях моралі, правової культури та поваги до принципів демократичного, правового й соціального устрою суспільного життя. Держава не тільки має право, а й зобовʼязана вжити дієвих заходів з протидії цьому антисоціальному явищу.The article is devoted to issues related to the process of formation of the evidence base in the consideration of the Constitutional Court of Ukraine case concerning anti-corruption legislation. The author, having examined the practice of the Constitutional Court of Ukraine in resolving issues of constitutionality of the provisions of the laws of Ukraine in the field of combating corruption offenses, has paid special attention to the peculiarities of the process of formation of legal positions of the Court regarding the constitutionality of the provisions of these laws challenged by the subjects of the right to appeal to the Constitutional Court.