2020 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2020 рік by Title
Now showing 1 - 20 of 438
Results Per Page
Sort Options
Item ADMINISTRATIVE RESPONSIBILITY FOR VIOLATION OF IN AREA OF PROTECTION OF NATURAL ENVIRONMENT AND USE OF NATURAL RESOURCES: APPROACHES TO UNDERSTANDING. Адміністративна відповідальність за правопорушення в галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів: підходи до розуміння(2020) HORODETSKA І.А.; Городецька І.А.The article presents the analysis and systematization of basic scientific approaches to understanding of the administrative responsibility for violations in area of protection of natural environment and the use of natural resources. It was emphasized that the lack of a normative definition of the concept of “administrative responsibility” and its uniformly established interpretation in the doctrinal sources of administrative law has led to the establishment of a variety of scientific approaches to understanding of such responsibility for violations in area of protection of natural environment and the use of natural resources. It is determined that definitive analysis and consideration of the generic feature of the concept of “administrative responsibility” are utilized in order to separate the new and substantiate the existing concepts of administrative responsibility. Статтю присвячено аналізу та систематизації основних наукових підходів до розуміння адміністративної відповідальності за правопорушення в галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів. Наголошено на тому, що відсутність нормативного визначення поняття «адміністративна відповідальність» і єдиного усталеного його трактування у доктринальних джерелах з адміністративного права привела до розмаїття наукових підходів до розуміння такої відповідальності за правопорушення в галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів. Визначено, що на виокремлення нових та обґрунтування наявних концепцій адміністративної відповідальності спрямовано, зокрема, дефініційний аналіз та врахування родової ознаки поняття «адміністративна відповідальність».Item APPLICATION OF ADMINISTRATIVE AND LEGAL REGULATIONS FOR CUSTOMS CLEARANCE ON CERTAIN TYPES OF SEA TRANSPORT. Застосування адміністративно-правового регламенту митного оформлення на певних видах морського транспорту(2020) DZHEMLIKHANOV T.H.; Джемліханов Т.Х.Стаття присвячена дослідженню особливостей здійснення митного оформлення щодо певних видів морського транспорту. Встановлено застосування адміністративно-правового регламенту під час здійснення митного оформлення на морському транспорті, який належить до особливого типу. Визначено основні митні процедури стосовно військових кораблів і суден військово-морських сил. Охарактеризовано специфіку таких суден і відображено їх як представників державної влади. Висвітлено першочерговість митних заходів щодо таких суден. Виокремлено митні формальності відносно суден каботажного плавання та товарів, що ними перевозяться. Судна, що здійснюють каботажне плавання, перебувають під митним контролем протягом усього часу каботажу. Митні формальності відносно судна каботажного плавання, що плаває під Державним прапором України, закінчуються після завершення ним каботажного перевезення та за відсутності на ньому товарів і транспортних засобів, що перебувають під митним контролем. Визначено, що дозволяється перевезення на судні каботажного плавання водночас із українськими товарами й іноземних товарів за умови їх надійної ідентифікації, а в разі неможливості її забезпечення українські товари розміщуються на борту судна окремо від іноземних товарів. Крім того, іноземні товари перебувають під митним контролем протягом усього часу каботажу. Тому митний контроль являє собою багатопланову й різноманітну діяльність. Для здійснення митного контролю створюються зони митного контролю. У пунктах пропуску через державний кордон України зони митного контролю встановлюють митниці за згодою із Прикордонними військами. У пунктах на митному кордоні України, що є межами спеціальних митних зон, митниця самостійно визначає території зон митного контролю. The article is devoted to the study of the features of customs clearance in respect of certain types of sea transport. It has been established that the application of administrative and legal regulations in the implementation of customs clearance on sea transport, which belongs to a special type. The basic customs procedures for warships and naval vessels are determined. The specifics of such courts are characterized and reflected as representatives of state power. Highlighted the priority of customs measures in relation to such ships. Highlighted are the customs formalities in relation to coastal vessels and the goods by which they are transported. Ships engaged in coastal navigation are under customs control during the whole time of coasting. Customs formalities for a coastal vessel flying the State Flag of Ukraine end after it has completed coastal transportation and in the absence of goods and vehicles under customs control. It has been determined that shipment of a coastal vessel simultaneously with Ukrainian goods and foreign goods is permitted upon reliable identification, and if it is not possible to secure it, Ukrainian goods are placed on board the vessel separately from foreign goods. In addition, foreign goods are under customs control during the whole time of cabotage. Therefore, customs control is a multifaceted and diverse activity. For the implementation of customs control, customs control zones are created. At checkpoints across the state border of Ukraine, customs control zones are established by customs as agreed with the Border Troops. At points on the customs border of Ukraine, are the borders of special customs zones, customs independently determines the territory of customs control zones.Item EUROPEAN INTEGRATION OF UKRAINE IN THE CONTEXT OF TRANSNATIONALIZATION OF MODERN CONSTITUTIONALISM. Європейська інтеграція України в контексті транснаціоналізації сучасного конституціоналізму(2020) ZABOKRYTSKYY I.I.; Забокрицький І.І.The article analyzes the European integration of Ukraine in the context of transnationalization of modern constitutionalism. It is concluded that there has been an increase in European integration processes in Ukraine since 2014, which is connected with the signing of the Association Agreement between Ukraine and the European Union. У статті проаналізовано євроінтеграцію України в контексті транснаціоналізації сучасного конституціоналізму. Зроблено висновок, що в Україні спостерігається посилення процесів євроінтеграції з 2014 року, що пов’язано з підписанням Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом.Item FEATURES OF THE FORMATION AND DEVELOPMENT OF ADMINISTRATIVE PROCEEDINGS. Особливості становлення і розвитку адміністративного судочинства(2020) GRECHANA S.I.; Гречана С.І.The article is devoted to the study of the features of the development of administrative justice – a system of special bodies (courts) for monitoring compliance with the law in the field of public administration, namely, a special procedural procedure for resolving administrative-legal disputes between citizens, public organizations or institutions, on the one hand, and government bodies, their officials, on the other hand, belong to pre-revolutionary times [1]. Стаття присвячена дослідженню особливостей розвитку адміністративної юстиції – системи спеціальних органів (судів) із контролю за дотриманням законності у сфері державного управління, а саме: особливого процесуального порядку вирішення адміністративно-правових спорів між громадянами, громадськими організаціями чи установами, з одного боку, і органами державного управління, їхніми посадовими особами, з іншого боку [1].Item METHODOLOGICAL BASIS OF THE FORENSIC PROVIDING ON THE IDENTIFICATION AND THE PRE-TRIAL INVESTIGATION OF CRIMES AT CRITICAL INFRASTRUCTURE FACILITIES. Методологічні основи криміналістичного забезпечення з виявлення та досудового розслідування злочинів на об’єктах критичної інфраструктури(2020) BATIUK O.V.; Батюк О.В.У статті автор здійснює огляд наукових думок провідних учених – юристів і криміналістів на проблемні питання методологічних основ криміналістичного забезпечення розслідування злочинів загалом і на цій основі формулює власний науковий погляд на методологічні основи дослідження криміналістичного забезпечення з виявлення та досудового розслідування злочинів на об’єктах критичної інфраструктури. Істотне значення для дослідження проблем криміналістичного забезпечення діяльності з виявлення та досудового розслідування злочинів на об’єктах критичної інфраструктури, зокрема розслідування злочинів, мають такі формально-логічні прийоми мислення, як аналіз, синтез, індукція, дедукція, абстрагування, аналогія тощо. The author reviews scientific opinions of leading scholars, lawyers and criminologists on problematic issues of methodological basis of the forensic providing the investigation of crimes in general in the provisions of scientific article and forms own scientific view on methodological basis of research of the forensic providing on the identification and the pre-trial investigation of crimes at critical infrastructure facilities on this basis. Essential in the research of the problems of the forensic providing activity on the identification and the pre-trial investigation of crimes at critical infrastructure facilities, in particular, the investigations of crimes have such formal and logical techniques of thinking as analysis, synthesis, induction, deduction, abstraction, analogy, etc.Item SPECIFICS OF THE CONCEPTUALIZATION AND LEGAL CULTURE OF THE MILITARY SERVICEMAN. Особливості правосвідомості та правової культури військовослужбовців(2020) ZVEREV S.M.; Зверев С.М.; IGNATIEVА A.I.; Ігнатьєва А.І.The article deals with the legal culture of military personnel, it is indicated that in the legal culture of military personnel the system of spiritual and legal values, which find themselves at the level of development of legal consciousness, according to which a law-abiding way of life is formed, and the legal regulation of social relations, which establishes the regime of law and order in Ukraine, is understood. An important characteristic of the legal culture of servicemen is the state of law, which. У статті досліджено правову культуру військовослужбовців, зазначено, що під правовою культурою військовослужбовців розуміють систему духовних і правових цінностей, які виявляються на досягнутому рівні розвитку правової свідомості, відповідно до яких формується законослухняний спосіб життя і здійснюється правове регулювання суспільних відносин, яке встановлює режим правопорядку в Україні.Item THE USE OF COMPARATIVE CONSTITUTIONAL INTERPRETATION METHOD IN THE PRACTICE OF CONSTITUTIONAL COURT OF UKRAINE AS A FEATURE OF MODERN CONSTITUTIONALISM TRANSNATIONALIZATION. Використання методу порівняльної конституційної інтерпретації в практиці Конституційного Суду України як ознака транснаціоналізації сучасного конституціоналізму(2020) ZABOKRYTSKYI I.І.; Забокрицький І.І.У статті проаналізовано використання методу порівняльної конституційної інтерпретації у практиці Конституційного Суду України як ознаки транснаціоналізації сучасної конституціоналізму. Зроблено висновок про те, що таке використання ще не набуло великого поширення. The article analyzes the use of comparative constitutional interpretation method in the practice of Constitutional Court of Ukraine as a feature of modern constitutionalism transnationali-zation. It is concluded that such use has not yet become widespread. If the use of international law is fairly commonplace and increasingly common in the decisions of the Constitutional Court of Ukraine, then reference to foreign law or decisions of foreign courts is much less common.Item АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ ЯК ОБ’ЄКТ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ: «КОРУПЦІЙНІ РИЗИКИ» В НОРМАТИВНОМУ ЗАКРІПЛЕННІ ЗАСАД УРЕГУЛЮВАННЯ ДЕЯКИХ ПРОБЛЕМНИХ ПИТАНЬ В УКРАЇНІ. Automobile transport as an object of public administration: “corruption risks” in the statutory consolidation of fundamentals regulating some challenging issues in Ukraine(2020) КОЛОМОЄЦЬ Т.О.; Kolomoets T.O.; КОЛПАКОВ В.К.; Kolpakov V.K.; САМОЙЛЕНКО Г.В.; Samoilenko H.V.Транспорт взагалі й автомобільний зокрема був і залишається одним із важливих, стратегічних інструментів існування держави, що й зумовлює підвищену увагу з буку законодавця до врегулювання відносин, пов’язаних із його використанням, задля забезпечення реалізації та захисту публічних інтересів й збереження балансу останнього із приватними інтересами окремих фізичних та юридичних осіб. Оновлений доктринальний погляд на систему права як підсистеми останньої, з обґрунтуванням виокремлення новаційних елементів, впровадженням європейських аналогів завдяки запозиченню позитивного досвіду нормотворення та правозастосування в умовах євроінтеграційних та глобалізаційних процесів, зумовлює потребу зосередження поглибленої уваги на дослідженні ресурсів тих правових феноменів, які б забезпечили існування автомобільного транспорту в умовах нових економічних реалій української держави, справедливості балансу інтересів публічних та приватних й унеможливлювали б передумови для вчинення будь-яких корупційних діянь у зазначеній сфері суспільних відносин, а отже, й «негативний вплив» на автомобільний транспорт й розвиток держави загалом. Transport in general and automobile, in particular has been and remains one of the important and strategical tools for the existence of a state that determines increased attention of the legislator to the regulation of relations associated with its use to guarantee the implementation and protection of public interests and to keep a balance of the later with private interests of individuals and legal entities. The doctrinal vision of the system of law as a sub-system of the latter refined with the substantiation of specifying innovative elements, implementation of European counterparts due to the borrowing of best practices of rule-making and law enforcement under the conditions of European integration and globalization processes stipulates the need to focus on the study of resources of those legal phenomena which would ensure the existence of automobile transport in the context of new economic realities of the Ukrainian state, a fair balance between the public and private interests and exclude the preconditions for the commitment of any corruption actions in the area of social relations under consideration and thus, “negative influence” on automobile transport and development of the state as a whole.Item АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ АВІАПЕРЕВІЗНИКІВ ЗА НЕВИКОНАННЯ ОБОВ’ЯЗКУ ПЕРЕДАЧІ ПОПЕРЕДНІХ ДАНИХ РЕЄСТРАЦІЇ ОСОБИ. Administrative liability of air carriers for non-fulfillment with the obligation to transfer a person preliminary registration data(2020) НІКІФОРЕНКО В.С.; Nikiforenko V.S.У статті наведено аналіз проблеми притягнення до адміністративної відповідальності авіаперевізників за невиконання ними обов’язку передачі попередніх даних щодо реєстрації особи. Окреслено, що впорядкування потрібного для держави, суспільства та суспільних відносин порядку та правил здійснення господарчої діяльності юридичних осіб потребує законодавчого визначення та встановлення меж їх правової поведінки. Врегулювання їх з іншими нормами права та визначення конкретної за видами і формами юридичної відповідальності за вчинення неправомірних дій або бездіяльності. Запропоновано врегулювати зазначене питання окремим Законом України «Про обробку попередніх даних реєстрації особи». The article provides an analysis of the problem of bringing to administrative responsibility of air carriers for non-fulfillment of the obligation to transfer preliminary data on registration of a person. It is outlined that the regulation of the order and rules of economic activity of legal entities necessary for the state, society and public relations requires legislative definition and establishment of the limits of their legal behavior. Settlement of them with other rules of law and determination of specific types and forms of legal liability for wrongdoing or omission. It is proposed to settle this issue by a separate Law of Ukraine “On processing preliminary data of personal registration”.Item АДМІНІСТРАТИВНЕ СУДОЧИНСТВО ЯК ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ ПОРЯДОК РОЗГЛЯДУ ТА ВИРІШЕННЯ СПОРІВ, ЩО ВИНИКАЮТЬ З АДМІНІСТРАТИВНИХ ДОГОВОРІВ. Administrative proceedings as a procedural procedure for consideration and resolution of disputes arising from administrative agreements(2020) БОЙКО О.М.; Boiko O.M.У статті на підставі узагальненого аналізу різноманітних наукових підходів сформульовано авторське уявлення про адміністративне судочинство як процесуальний порядок розгляду та вирішення спорів, що виникають з адміністративних договорів. Зауважено, що автор заперечує так звану широку концепцію адміністративного процесу, особливо її управлінський аспект розуміння, оскільки адміністративний процес не повинен асоціюватися з публічним адмініструванням (державним управлінням), адже формою функціонування останнього є виключно адміністративна процедура. Окрім того, автору видається хибною теза про те, що суди є суб’єктами публічного адміністрування, як це випливає із засад широкого трактування адміністративного процесу та його структури. The article, on the basis of a generalized analysis of various scientific approaches, formulates the author’s idea of administrative proceedings as a procedural procedure for consideration and resolution of disputes arising from administrative agreements. It is noted that the author denies the so-called broad concept of administrative process, and especially its managerial aspect of understanding, because the administrative process should not be associated with public administration (public administration), because the form of the latter is purely administrative procedure. In addition, the author finds erroneous the thesis that the courts are subjects of public administration as it follows from the principles of a broad interpretation of the administrative process and its structure.Item АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА НЕВИКОНАННЯ ОБОВ’ЯЗКІВ ПО УТРИМАННЮ ТА ВИХОВАННЮ НЕПОВНОЛІТНІХ ЇХ БАТЬКАМИ (ІНШИМИ ЗАКОННИМИ ПРЕДСТАВНИКАМИ). Administrative and legal liability for failure to fulfill responsibilities for the maintenance and upbringing of minors by their parents (other legal representatives)(2020) АРТЕМЕНКО А.В.; Artemenko A.V.Статтю присвячено правовому регулюванню відносин у сфері встановлення та застосування адміністративної відповідальності за невиконання батьками (іншими законними представниками) неповнолітніх обов’язків по їх утриманню та вихованню. Є ряд питань, які потребують особливої уваги. Серед них такі: неповідомлення про існування загрози життю, здоров’ю неповнолітнього, залишення неповнолітнього без нагляду, недостатня ефективність заходів адміністративної відповідальності – попередження і адміністративного штрафу, що застосовуються до батьків (інших законних представників) неповнолітніх, що не виконують обов’язків по утриманню та вихованню дітей внаслідок зловживання алкоголем, наркотичними речовинами, небажання мати стабільний заробіток. Вказані фактори ставлять сім’ю, а особливо неповнолітніх, у небезпечне становище. The article is devoted to the legal regulation of relations in the field of establishing and applying administrative liability for non-fulfillment by parents (other legal representatives) of minor responsibilities for their maintenance and upbringing. There are a number of issues that need’s special attention. Among them: leaving a minor unattended, insufficient effectiveness of administrative liability measures – warnings and administrative fines applied to parents (other legal representatives) of minors who do not fulfill the responsibilities for the maintenance and upbringing of children due to alcohol and drug abuse, unwillingness to have stable earnings. These factors put the family, especially minors, in a dangerous situation.Item АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ В КРАЇНАХ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ. Administrative and legal support of public management in the countries of the European Union(2020) МЕЛЬНИЧЕНКО Б.Б.; Melnychenko В.В.Статтю присвячено аналізу адміністративно-правового забезпечення публічного управління в країнах Європейського Союзу. Акцентується увага на тому, що вибір Україною шляху європейської інтеграції зумовлює необхідність орієнтації на впровадження європейських стандартів публічного управління. У зв’язку з цим виникає потреба в осмисленні моделі управління, що властива країнам Європейського Союзу, і пристосуванні до неї власної моделі публічного управління. The article is devoted to the analysis of administrative and legal support of public management in the countries of the European Union. Attention is drawn to the fact that Ukraine's choice of European integration path necessitates a focus on the implementation of European standards of public management. In this context, there is a need to reflect on the governance model inherent in the European Union countries and adapt it to its own public governance model.Item АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ ІНФРАСТРУКТУРНОЇ ПОЛІТИКИ ШВЕЦІЇ. Administrative and legal regulation of state infrastructure policy of Sweden(2020) ЗУБКО Г.Ю.; Zubko H.Yu.У статті обґрунтовано особливості здійснення адміністративно-правового регулювання державної інфраструктурної політики у Швеції. Проаналізовано низку конкретних нормативно-правових актів, що регулюють суспільні відносини у сфері державної інфраструктурної політики. Аналізується поняття та зміст життєво важливих соцієтальних функцій і критичної інфраструктури. Визначені ключові цінності, а також модель формування секторів критичної інфраструктури. Обґрунтовано застосування функціональної моделі державної інфраструктурної політики. Проаналізовано 11 соцієтальних секторів та наведено до кожного з них перелік життєво важливих соцієтальних функцій. The article substantiates the peculiarities of conducting administrative and legal regulation of state infrastructure policy in Sweden. The author analyzes a range of specific statutory acts regulating the social relations in state infrastructure policy. The concept and content of vital societal functions and critical infrastructure are delved into. It is identified key values and a model of developing critical infrastructure sectors. The application of the functional model of state infrastructure policy is reasoned. 11 societal sectors are analyzed, and a list of vital societal functions is determined for each of them.Item АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС СУБ’ЄКТІВ У СФЕРІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ. Administrative and legal status of subjects in the field of intellectual property right implementation(2020) КАПІТАНЕНКО Н.П.; Kapitanenko N.P.В статті проаналізовано адміністративно-правовий статус суб’єктів у сфері реалізації права інтелектуальної власності. Визначено, що адміністративно-правовий статус суб’єкта відноситься до галузевого правового статусу і стосується статусу особи у сфері публічного управління. The article analyzes the administrative and legal status of subjects in the field of intellectual property right implementation. It is determined that the administrative and legal status of the subject belongs to the sectoral legal status and refers to the status of a person in the field of public administration.Item АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ АСПЕКТИ ВЗАЄМОДІЇ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ І ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА. Administrative and legal aspects of interaction between central executive bodies and civil society(2020) БАРАНЕНКО Д.В.; Baranenko D.V.У статті досліджено адміністративно-правові аспекти взаємодії центральних органів виконавчої влади і громадянського суспільства. Підкреслено, що громадянське суспільство є невід’ємним елементом сучасного демократичного і правового суспільства. Громадянське суспільство можна розглядати як сукупність різних зв’язків і відносин між людьми з метою якнайповнішого задоволення різних інтересів: культурних, комунікативних, освітніх, економічних. Інтереси кожної людини, реалізація яких дозволяє задовольняти індивідуальні (групові, корпоративні) потреби, і будуть приватними інтересами. The article examines the administrative and legal aspects of the interaction of central executive bodies and civil society. It is emphasized that civil society is an integral part of modern democratic and legal society. Civil society can be seen as a set of different connections and relationships between people in order to best meet the various interests: cultural, communicative, educational, economic and others. The interests of each individual, the implementation of which allows to meet individual (group, corporate) needs and will be private interests.Item АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ СТВОРЕННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ МОДЕЛІ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ДІЯЛЬНОСТІ РЕГІОНАЛЬНОЇ ПРОКУРАТУРИ. Administrative and legal bases for creating an innovative model of organization and activity of the regional prosecutor’s office(2020) МАЗУРИК Р.В.; Mazuryk R.V.У науковій публікації досліджуються адміністративно-правові засади створення інноваційної моделі організації та діяльності регіональної прокуратури. Зазначається, що сучасний стан організації та діяльності регіональних прокуратур потребує суттєвого удосконалення, що зумовлено низьким рівнем довіри громадян до органів прокуратури загалом і об’єктивною потребою реформування прокуратур на рівні областей, створення якісно нової моделі організації та діяльності прокуратури з використанням найкращого міжнародного досвіду та здобутків доктрини адміністративного права. The scientific publication is devoted to the administrative and legal principles of creating an innovative model of organization and activity of the regional prosecutor’s office. It is noted that the current state of organization and activity of regional prosecutor’s offices needs significant improvement due to the low level of public trust in the prosecutor’s office as a whole and the objective need to reform regional prosecutor’s offices, create a qualitatively new model of organization and activity of prosecutor’s offices. Current issues of organization and activity of regional prosecutor’s offices are analyzed, including the level of their administrative and legal support.Item АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ДЕРЖАВИ: НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ. Administrative fundamentals of management of environmental security control: development lines(2020) ЄМЕЦЬ Л.О.; Yemets L.O.Статтю присвячено аналізу адміністративно-правових засад управління у сфері забезпечення екологічної безпеки держави. Узагальнено зарубіжний досвід забезпечення екологічної безпеки держави й опрацьовано можливості його використання в Україні. Обґрунтовано, що значення управління у сфері забезпечення екологічної безпеки держави проявляється у таких аспектах: організаційному (визначає зміст механізму адміністративно-правого регулювання), нормативному (створює потреби й умови для формування та реалізації адміністративно-правових норм), регуляційному (регулює виникнення, розвиток і припинення правовідносин), забезпечувальному (створює умови для охорони й захисту екологічних прав і свобод людини, інтересів суспільства та держави). The article is devoted to the analysis of administrative and legal bases of management in the field of ensuring ecological safety of the state. The foreign experience of ensuring the ecological safety of the state is generalized and the possibilities of its use in Ukraine are worked out. It is substantiated that the importance of management in the field of environmental security of the state is manifested in the following aspects: organizational (determines the content of the mechanism of administrative and legal regulation), regulatory (creates needs and conditions for the formation and implementation of administrative and legal norms), regulatory (regulates the emergence, development and termination of legal relations), security (creates conditions for the protection and defence of environmental human rights and freedoms, the interests of society and the state).Item АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОВІДНОСИНИ У СФЕРІ УПРАВЛІННЯ СЕКТОРОМ БЕЗПЕКИ: ПОНЯТТЯ, ЗМІСТ ТА ОЗНАКИ. Administrative relations in the field of security sector management: concepts, content and characteristics(2020) ГОНЧАРЕНКО Г.А.; Honcharenko H.A.Статтю присвячено дослідженню особливостей сутності адміністративно-правових відносин у сфері управління сектором безпеки. Встановлено, що адміністративно-правові відносини у сфері управління сектором безпеки ‒ це суспільні відносини, які регламентовані адміністративно-правовими нормами, наявні між їх учасниками, які мають взаємні суб’єктивні права й обов’язки щодо дотримання законодавства у сфері забезпечення національної безпеки. Аргументовано, що їх об’єктом є суспільні відносини з дотримання законодавства у сфері забезпечення національної безпеки. Визначено, що адміністративно-правові відносинами у сфері управління сектором безпеки складаються з чотирьох структурних елементів, таких як суб’єкт, об’єкт, зміст, юридичні факти. Встановлено, що учасниками адміністративно-правових відносин у досліджуваній сфері є фізична або юридична особа й суб’єкти сектору безпеки, а зміст адміністративно-правових відносинами у сфері управління сектором безпеки становлять взаємні права й обов’язки останніх. The article is devoted to the study of features of the essence of administrativelegal relations in the field of security sector management. It has been established that administrative and legal relations in the field of security sector management are public relations that are regulated by administrative and legal norms existing between their participants, having mutual subjective rights and obligations regarding compliance with legislation in the field of ensuring national security. It is argued that their object is public relations to comply with legislation in the field of national security. It is determined that the administrative-legal relations in the sphere of security sector management consist of 4 structural elements as a subject, object, content, legal facts. It has been established that the participants in the administrative-legal relations in the field under study are the individual or legal entity and the security sector management entities, and the contents of the administrative-legal relations in the security sector management are the mutual rights and obligations of the latter.Item АКТИ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ В СИСТЕМІ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ. Acts of strategic planning in the system of administrative and legal regulation(2020) БІЛОШИЦЬКА Н.М.; Biloshytska N.M.У статті здійснено дослідження ролі актів стратегічного планування в системі адміністративно-правового регулювання України. В статті наголошено, що цільовим призначенням актів стратегічного планування в силу їх адміністративно-правового характеру є спрямоване поліпшення правового стану держави, діяльності громадських інститутів і життя громадян. В даний час ефективна система стратегічного планування в Україні необхідна для вирішення найважливіших питань поліпшення якості життя населення, підвищення темпів зростання економіки і гарантій безпеки країни, тобто того, що становить пріоритети розвиненої правової держави. The article examines the role of strategic planning acts in the system of administrative and legal regulation of Ukraine. The article notes that the purpose of strategic planning acts, due to their administrative and legal nature, is to improve the legal state of the state, the activities of public institutions and the life of citizens. Currently, an effective strategic planning system in Ukraine is necessary to address the most important issues of improving the quality of life of the population, increasing the growth rate of the economy and ensuring the country's security, that is, what constitutes the priorities of a developed state governed by the rule of law. It is noted that it is necessary to clearly define the functions of strategic planning by law, in particular: goal setting, forecasting, planning and programming, as well as to consolidate the system of implementation of these activities and determine how exactly the activities of government bodies are implemented, including by adopting generally binding power prescriptions that are adopted in a certain form by the law-making body within its competence and are aimed at establishing, changing or canceling legal norms designed for multiple application, that is, by adopting normative legal acts.Item АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПЕРЕХОДУ РЕЧОВИХ ПРАВ НА ЧУЖІ РЕЧІ В ДОКТРИНІ ЦИВІЛЬНОГО ПРАВА. Topical problems of the special rights transition in the doctrine of civil law(2020) ГУДИМА М.М.; Hudyma M.M.Стаття присвячена дослідженню особливостей переходу речових прав на чужі речі з метою подальшої розробки теоретичних основ концепції переходу речових прав. Досліджено складну дихотомічну структуру правовідносин, елементами яких є речові права на чужі речі, та проаналізовано кожен з різновидів таких правовідносин на відповідність вихідним положенням теорії правонаступництва в цивільному праві. The article studies the peculiarities of the special rights transition in order to further develop the theoretical basis of the concept of the real rights transition. The complex dichotomous structure of legal relations, elements of which are special rights, is investigated, and each of the varieties of such legal relations is analyzed for compliance with the initial provisions of the succession theory in civil law.