№2 Т.1
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing №2 Т.1 by Title
Now showing 1 - 20 of 38
Results Per Page
Sort Options
Item АНАЛІЗ ОБ’ЄКТИВНИХ ОЗНАК ЗЛОЧИНУ, ПЕРЕДБАЧЕН0ОГО СТ. 263-1 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ. Analysis of the objective signs of the crime provided for in Art. 263-1 of the Criminal Code of Ukraine(2023) КОЛОДІН Д.О.; Kolodin D.О.Метою статті є дослідження характерних рис об’єктивних ознак злочину, передбаченого ст. 263-1 Кримінального кодексу України. Зважаючи на аналіз положень статті, інших нормативно-правових актів та наукових робіт із зазначеної тематики, виокремлено проблемні питання визначення об’єктивних ознак злочину та перспективні напрями удосконалення чинного законодавства щодо кримінальної відповідальності за незаконне виготовлення, переробку чи ремонт вогнепальної зброї або фальсифікацію, незаконне вилучення або зміну її маркування, незаконне виготовлення боєприпасів, вибухові речовини або вибухових пристроїв. The purpose of the article is to study the characteristics of the objective features of the crime under Article 263-1 of the Criminal Code of Ukraine. Given the analysis of the provisions of the article, other legal acts and scientific works on this topic, the author identifies the problematic issues of determining the objective features of the crime and the promising areas for improving the current legislation on criminal liability for illegal manufacture, processing or repair of firearms or falsification, illegal seizure or alteration of their marking, illegal manufacture of ammunition, explosives or explosive devices.Item ВПЛИВ ПРАВОВОГО НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ НА ФОРМУВАННЯ АКТИВНОЇ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ПОЗИЦІЇ. The influence of legal education and education on the formation of an active civil positio(2023) КОНЧАКОВСЬКА В.В.; Konchakovska V.V.; МАКАРОВА О.В.; Makarova O.V.; КАРНАУХ А.А.; Karnaukh A.A.; ДЕРКАЧОВА Н.О.; Derkachova N.O.Українська спільнота нині опинилася в часи великих змін і перетворень, оскільки весь той біль, страждання, які ми сьогодні переживаємо не зламала українців, а навпаки зміцнили, об’єднали та продовжують виховувати бойовий дух та об’єднувати навколо себе весь цивілізований світ. В умовах війни особливо гостро стоїть проблема виховання активної громадянської позиції, підвищення рівня правової культури, правової культури, усвідомлення поваги та непорушності демократичних цінностей. The Ukrainian community has now found itself in the times of great changes and transformations, because all the pain and suffering that we are experiencing today did not break Ukrainians, but on the contrary, they strengthened, united and continue to raise the fighting spirit and unite the entire civilized world around them. In the conditions of war, the problem of fostering an active civic position, raising the level of legal culture, legal culture, awareness of respect and inviolability of democratic values is particularly acute.Item ВІДОБРАЖЕННЯ РОЗВИТКУ ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ РЕЖИМІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ В ПРОГРАМНИХ ДОКУМЕНТАХ. Display of the development of the legal support of special economic regimes in the program documents(2023) СЄРЄБРЯК С.В.; Sieriebriak S.V.У статті розглядаються останні зміни у правовому забезпеченні спеціальних режимів господарювання в контексті імплементації в чинне законодавство України цілей сталого розвитку та їх подальшої реалізації. Відзначається, що вказані зміни призвели до скасування ряду стрижневих законів України щодо такого спеціального режиму господарювання як територія пріоритетного розвитку – інструмент вирівнювання розвитку окремих депресивних територій, і який покликаний реалізувати сильні сторони для подолання негативу відсутності інвестицій, відтоку населення, наслідків закриття містоутворюючих підприємств тощо. The article examines the latest changes in the legal support of special economic regimes in the context of the implementation of the goals of sustainable development into the current legislation of Ukraine and their further implementation. It is noted that the specified changes led to the cancellation of a number of core laws of Ukraine regarding such a special economic regime as the priority development territory – a tool for equalizing the development of certain depressed territories, and which is designed to implement strengths to overcome the negative effects of lack of investment, population outflow, consequences of closing city-forming enterprises, etc.Item ГЕНОМНА ІНФОРМАЦІЯ ЛЮДИНИ: ПРАВОВІ ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ ТА ПРОТИДІЇ ДИСКРИМІНАЦІЇ ЗА ГЕНЕТИЧНИМИ ОЗНАКАМИ. Human genomic information: legal problems of using and countering discrimination based on genetic characteristics(2023) МІХАЙЛІНА Т.В.; Mikhailina T.V.; ДОВГАНЬ Б.В.; Dovhan B.V.Метою наукового дослідження є аналіз правових проблем використання геномної інформації людини та продидії дискримінації за генетичними ознаками, а також формулювання пропозицій та рекомендацій щодо часткового вирішення цієї проблематики. У роботі акцентується увага на тому, що необхідність нормативного переліку всіх випадків втручання у приватне життя особи, а отже, належна регламентація державної реєстрації геномної інформації людини, є не просто бажаним етапом упорядкування законодавства у відповідності до суспільних відносин, а, перш за все, забезпеченням права кожного громадянина на повагу до свого приватного життя. The purpose of the scientific research is to analyze the legal problems of using human genomic information and the prevention of discrimination based on genetic characteristics, as well as to formulate proposals and recommendations for a partial solution to this problem. The paper focuses on the fact that the need for a normative list of all cases of interference in the private life of a person, and therefore, proper regulation of state registration of human genomic information, is not just a desirable stage of streamlining legislation in accordance with public relations, but, above all, ensuring the right of every citizen to respect for their private life.Item ДЕРЖАВА, СУСПІЛЬСТВО І ОСОБИСТІСТЬ В РАКУРСІ ЛЕГІТИМНОСТІ ПРАВА: ІНДИКАТОРИ ВЗАЄМОДІЇ. The state, society and the individual from the perspective of the legitimacy of law: indicators of interaction(2023) ІВАНЧЕНКО О.М.; Ivanchenko O.M.У статті досліджено теоретичні аспекти легітимності права в полі соціально-політичного механізму держави. Визначено, що легітимність – це якісна характеристика політико-правових і соціально-духовних закономірностей формування інституційно-владного порядку в ході розвитку суспільства. Природно, що цей розвиток формує, додає, уточнює і трансформує специфічні (властиві певному часу, конкретному суспільству і його політико-правовому досвідові) джерела, принципи, механізми і практики легітимації інститутів і структур влади, владної діяльності конкретних посадових осіб та інших політичних діячів. Аргументовано, що легітимність державної влади в сучасних умовах і в контексті інституційного розвитку слід аналізувати як якісну характеристику специфічного стану політико-правової організації суспільства. The article examines the theoretical aspects of the legitimacy of law in the field of socio-political mechanism of the state. It is determined that legitimacy is a qualitative characteristic of political, legal and socio – spiritual laws of the formation of the institutional and Power order in the course of the development of society. Naturally, this development forms, adds, clarifies and transforms specific sources, principles, mechanisms and practices of legitimation of institutions and structures of power, the power activities of specific officials and other political figures (characteristic of a certain time, a particular society and its political and legal experience). It is argued that the legitimacy of state power in modern conditions and in the context of institutional development should be analyzed as a qualitative characteristic of the specific state of the political and legal organization of society.Item ДІЯЛЬНІСТЬ РАДИ БІЗНЕС-ОМБУДСМЕНА У СФЕРІ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ. Activities of the business ombudsman council in the sphere of state financial control(2023) СУДАРЕНКО О.В.; Sudarenko O.V.Стаття присвячена дослідженню повноважень Ради бізнес-омбудсмена як суб’єкта позасудового розгляду скарг суб’єктів господарювання (підконтрольних суб’єктів) на дії, бездіяльність та рішення органів державного фінансового контролю. Наголошується, що Рада бізнес-омбудсмена виступає суб’єктом державного фінансового контролю, який бере участь на п’ятій стадії державного фінансового контролю – стадії оскарження рішень та дій органів державного фінансового контролю. Встановлено, що до суб’єктів, дії та бездіяльність, рішення яких оскаржувались у Раді бізнес-омбудсмена належать суб’єкти загальної та спеціальної компетенції у сфері державного фінансового контролю, зокрема, парламент, уряд, податкові органи, державні регулятори у сфері обігу публічних коштів тощо. Встановлено, що предметом оскарження були питання у сфері справляння податків та інших обов’язкових платежів до публічних фондів коштів, валютного нагляду та регулювання, у сфері публічних закупівель, фінансування та грантів. The article is devoted to the study of the powers of the Business Ombudsman Council as a subject of out-of-court review of complaints by business entities (controlled entities) on the actions, inactions and decisions of the state financial control bodies. It is emphasized that the Council of the Business Ombudsman acts as a subject of the state financial control, which participates in the fifth stage of state financial control – the stage of appealing the decisions and actions of state financial control bodies. It was established that the subjects, actions and inactions whose decisions were challenged in the Council of the Business Ombudsman include subjects of general and special competence in the field of state financial control, in particular, the parliament, the government, tax authorities, state regulators in the field of circulation of public funds etc. It was established that the subject of the appeal was issues in the field of payment of taxes and other mandatory payments to public funds, currency supervision and regulation, in the field of public procurement, financing and grants.Item ЕВОЛЮЦІЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА КРИМІНАЛЬНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ПРОТИ ЕКОНОМІЧНОЇ СИСТЕМИ У ВІТЧИЗНЯНОМУ КРИМІНАЛЬНОМУ ЗАКОНОДАВСТВІ. Evolution of responsibility for criminal offenses against the economic system in domestic criminal legislation(2023) БАРАНОВСЬКА Т.В.; Baranovska T.V.У статті проаналізовано питання еволюції санкцій вітчизняного криміналь- ного законодавства за кримінальні правопорушення проти економічної системи. Розглянуто особливості визначених мір покарання за кримінальні правопорушення проти економічної системи, що діють та діяли в Україні протягом останніх 100 років, зокрема відповідно до Кримінальних кодексів 1922 р., 1927 р., 1960 р. та 2001 р. nomic system in domestic criminal legislation. The article analyzes the issue of the evolution of domestic criminal law sanctions for criminal offenses against the economic system. The specifics of the specified measures of punishment for criminal offenses against the economic system, which operate and have operated in Ukraine during the last 100 years, are considered, in particular in accordance with the Criminal Codes of 1922, 1927, 1960 and 2001.Item ЕВОЛЮЦІЯ ПОЛІТИЧНОГО ЗМІСТУ ОСНОВНИХ ПРИНЦИПІВ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВА США: ДОСВІД ДЛЯ УКРАЇНИ. Evolution of the political content of the basic principles of US criminal law: experience for Ukraine(2023) ГОСПОДАРЕНКО В.М.; Gospodarenko V.М.Стаття присвячена особливостям тривалої історичної еволюції політичного змісту основних засад кримінального права США. Встановлено, що прин- ципи американського кримінального права виступають сполучною ланкою між характером та рівнем злочинності у суспільстві та сукупністю правових норм, що становлять кримінальне законодавство Америки. The article is devoted to the features of the long-term historical evolution of the political content of the basic principles of US criminal law. It is established that the principles of American criminal law act as a link between the nature and level of crime in society and the system of legal norms that constitute US criminal law.Item ЗАОЧНИЙ РОЗГЛЯД СПРАВИ ЯК ПРОЯВ ПРИНЦИПУ ПРОЦЕСУАЛЬНОЇ ЕКОНОМІЇ В ЦИВІЛЬНОМУ СУДОЧИНСТВІ. Absentee consideration of the case as a manifestation of the principle of procedural economy in civil proceedings(2023) МУЗИЧКО C.Г.; Muzychko S.H.Стаття містить визначення теоретичних засад інституту заочного вирішення справи. Виокремлені характерні ознаки заочного рішення, проаналізовано їх зміст з точки зору реалізації принципу процесуальної економії. Досліджені проблемні питання при розгляді цивільних справ в заочному порядку та запропоновано вирішення шляхом внесення відповідних змін до діючого законодавства. Проаналізовано особливі умови заочного розгляду справи, конкретизовано можливості апеляційного та касаційного оскарження заочного рішення. Окреслено значимість заочного розгляду справи як прояву принципу процесуальної економії в цивільному судочинстві. The article contains a definition of the theoretical foundations of the institution of absentee case resolution. Characteristic features of the absentee decision are singled out, their content is analyzed from the point of view of implementing the principle of procedural economy. Problematic issues in the consideration of civil cases in absentia were studied and a solution was proposed by making appropriate changes to the current legislation. The special conditions of absentee consideration of the case were analyzed, the possibilities of appeal and cassation appeal of the absentee decision were specified. The significance of absentee consideration of the case as a manifestation of the principle of procedural economy in civil proceedings is outlined.Item ЗАСТОСУВАННЯ ДЕРЖАВНИХ СТАНДАРТІВ ПРИ ВРЕГУЛЮВАННІ ПРИВАТНИХ ВІДНОСИН. Application of state standards in the settlement of private relations(2023) ГЕРАСИМЧУК Л.В.; Herasymchuk L.V.У статті розглядаються питання доцільності застосування державних стандартів в сімейному законодавстві України, а саме, при врегулюванні питання стягнення аліментів на утримання дітей. Мова йде про такий державний стандарт, як прожитковий мінімум на дитину відповідного віку, взятий законодавцем як критерій при визначенні мінімального гарантованого рівня аліментів та мінімального рекомендованого рівня аліментів. The article discusses the expediency of applying state standards in the family legislation of Ukraine, namely, when regulating the issue of collecting alimony for the maintenance of children. We are talking about such a state standard as the subsistence minimum for a child of the appropriate age, taken by the legislator as a criterion in determining the minimum guaranteed level of alimony and the minimum recommended level of alimony.Item ЗАСТОСУВАННЯ ПРАКТИКИ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СУДУ З ПРАВ ЛЮДИНИ В АДМІНІСТРАТИВНОМУ СУДОЧИНСТВІ УКРАЇНИ. Application of the practice of the European Court of Human Rights in the administrative proceedings of Ukraine(2023) КОЛЕСНІКОВА М.В.; Kolesnikova M.V.; ПЕЧЕНА Т.О.; Pechena T.O.У статті досліджено проблематику застосування практики Європейського суду з прав людини в сфері адміністративного судочинства. Європейський суд з прав людини – організація створена для контролю за дотриманням прав і свобод людини і громадянина закріплених в Європейській конвенції з прав людини, яка була ратифікована в 1953 році. Європейська Конвенція з прав людини передбачає, що Суд встановлює свої власні правила і визначає свою процедуру. The article examines the problems of applying the practice of the European Court of Human Rights in the field of administrative proceedings. The European Court of Human Rights is an organization created to monitor compliance with the rights and freedoms of a person and a citizen enshrined in the European Convention on Human Rights, which was ratified in 1953. The European Convention on Human Rights provides that the Court establishes its own rules and determines its procedure.Item КОМЕРЦІЙНІ НАЙМЕНУВАННЯ ТА ТОРГОВЕЛЬНІ МАРКИ: ПРОБЛЕМИ СПІВВІДНОШЕННЯ. Commercial names and trademarks: problems of correlation(2023) МЕЛЬНИК В.В.; Melnyk V.V.; ПРЯМІЦИН В.Ю.; Pryamitsyn V.Yu.У статті досліджено найбільш поширені засоби індивідуалізації учасників цивільних правових відносин: комерційні найменування та торговельні марки. Торговельні марки є одним із найбільш досліджених об’єктів права інтелектуальної власності, а щодо правової природи комерційних найменувань, то дане питання викликає і досі безліч дискусій. Тому доцільним є проведення порівнянного аналізу комерційних найменувань та торговельних марок, що дозволить більш повно дослідити їх правову природу.The article examines the most common means of individualization of participants in civil legal relations: commercial names and trademarks. Trademarks are one of the most researched objects of intellectual property law, and as for the legal nature of commercial names, this question still causes many discussions. Therefore, it is advisable to conduct a comparative analysis of commercial names and trademarks, which will allow a more complete investigation of their legal nature.Item КУЛЬТУРНО-ОСВІТНІЙ КОЛАБОРАЦІОНІЗМ: ХАРАКТЕРИСТИКА ОБ’ЄКТИВНОЇ СТОРОНИКУЛЬТУРНО-ОСВІТНІЙ КОЛАБОРАЦІОНІЗМ: ХАРАКТЕРИСТИКА ОБ’ЄКТИВНОЇ СТОРОНИ. Cultural and educational collaborationism: characteristics of the objective side(2023) ЯСНИСЬКА Т.Ю.; Yasnyska T.Yu.У статті проаналізовано наукові дослідження та судові рішення, у яких особам повідомлено про підозру за ч. 3 ст. 111-1 КК, охарактеризовано об’єктивну сторону культурно-освітнього колабораціонізму, визначено недоліки та запропоновано зміни. Встановлено, що об’єктивна сторона ч. 3 ст. 111-1 КК характе- ризується діями: пропагандою, яка має визначену мету, та впровадженням стандартів освіти. Важливим для кваліфікації діяння є місце його вчинення – заклад освіти, до числа яких відносяться і дошкільні, позашкільні заклади. Scientific studies and the court decisions in which individuals notified of suspicion under Part 3 of Art. 111-1 of the Criminal Code are analyzed, the objective side of cultural and educational collaborationism are characterized, shortcomings are identified and changes are suggested in the article. It has been established that the objective side of Part 3 of Art. 111-1 of the Criminal Code is characterized by actions: propaganda that has a specific purpose and the implementation of educational standards. The place of its carrying out is important for the qualification of the act – an educational institution which includes pre-school and after-school institutions.Item МЕХАНІЗМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВА НА ДОСТУП ДО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ В АДМІНІСТРАТИВНОМУ ПРАВІ УКРАЇНИ. Mechanisms for ensuring the right to access to public information in the administrative law of Ukraine(2023) БРУЛЕВИЧ В.В.; Brulevych V.V.; КОВАЧ О.В.; Kovach O.V.Стаття є дослідженням механізму забезпечення права на доступ до публіч- ної інформації в адміністративному праві України. Визначено, що забезпечення права доступу до публічної інформації є важливою складовою демократичного суспільства. Це означає, що кожна людина має право на доступ до інформації, яка є власністю держави або знаходиться в її розпорядженні. Було з’ясовано, що відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» публічною інформацією є відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, яка була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим законом. The article is a study of the mechanism for ensuring the right to access public information in the administrative law of Ukraine. It is determined that ensuring the right of access to public information is an essential component of a democratic society. This means that every person has the right to access information that is owned by the state or under its control. It was found that according to the Law of Ukraine “On Access to Public Information,” public information is reflected and documented by any means and on any media, information that was obtained or created in the process of exercising the subjects of state powers their duties provided for by current legislation or in the possession of subjects of state powers, other administrators of public information defined by this law.Item ОКРЕМІ АСПЕКТИ АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКУ НА ДОХОДИ ФІЗИЧНИХ ОСІБ ПРИ ОТРИМАННІ РОЯЛТІ. Certain aspects of personal income tax administration when receiving royalty(2023) РЯДІНСЬКА В.О.; Ryadinska V.O.; КОСТЕНКО Ю.О.; Kostenko Yu.O.; МАРЦИНКЕВИЧ В.А.; Martsynkevych V.A.Стаття присвячена дослідженню поняття категорії «роялті» та порядку їх оподаткування при отриманні фізичними особами. Доведено неузгодженість дефініції «роялті», що міститься в податковому законодавстві з нормами цивіль- ного законодавства в зв’язку з чим: відбувається ототожнення категорій «об’єкт власності» та «об’єкт інтелектуальної власності»; по-різному закріплено перелік об’єктів прав інтелектуальної власності; не вирішено питання щодо віднесення до роялті платежів за видачу субліцензій. Обґрунтовано доцільність узагальненого визначення поняття роялті в Податковому кодексі України, як платежів, які отримуються в формі винагороди за користування або за надання в користування прав на користування об’єктами інтелектуальної власності без подальшої їх конкретизації. The article is dedicated to the study of the concept of the «royalties» category and the procedure for their taxation when receiving by the individuals. The inconsistency of the definition of «royalty» contained in the tax legislation with the norms of the civil legislation was proved, because of it: the categories «property object» and «intellectual property object» were identified; the list of objects of the intellectual property rights was defined in the different way; at the same time, the issue regarding the classification of payments for the issuance of sublicenses to royalties was not resolved. The expediency of the generalized definition of the concept of royalty in the Tax Code of Ukraine as payments, received in the form of remuneration for use or for the provision of rights to use objects of intellectual property without their further specification, was substantiated.Item ОСОБЛИВОСТІ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ МАЙНОВИХ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ, ЩО НАЛЕЖАТЬ КІЛЬКОМ ОСОБАМ СПІЛЬНО. Commercialization of intellectual property rights jointly owned by several persons(2023) КРИВОШЕЇНА І.В.; Kryvosheina I.V.; КРОНДА О.Ю.; Kronda O.Yu.На сучасному етапі розвитку будь-якої країни світу та активізації обміну знаннями та результатами інтелектуальної діяльності питання, пов’язані з комерціалізацією об’єктів творчої діяльності людини стають надзвичайно актуальними. Метою комерціалізації є отримання прибутку за рахунок використання об’єктів права інтелектуальної власності шляхом їх впровадження у власне виробництво або надання чи передачі майнових прав іншим особам. At the contemporary stage of development of any world country and ever more intense exchange of knowledge and intellectual deliverables, the issues related to commercialization of the human creative activity items are becoming especially relevant. Commercialization aims to obtain profit through the use of intellectual property by implementing it in one’s own production or by granting or transferring the property rights to other persons.Item ОЦІНКА ІННОВАЦІЙНОГО ЛІКАРСЬКОГО ЗАСОБУ ЯК ПЕРЕДУМОВА УКЛАДЕННЯ ДОГОВОРУ КЕРОВАНОГО ДОСТУПУ. Assessment of an innovative medicinal product as a prerequisite for concluding a managed entry agreement(2023) ЗОСИМЕНКО О.М.; Zosymenko O.M.Стаття висвітлює сучасний стан реалізації в Україні нового механізму в сфері забезпечення громадян необхідними інноваційними лікарськими засобами, який було запроваджено у національне законодавство у березні 2020 року, зокрема в частині застосування договорів керованого доступу. У довоєнний час у період пандемії COVID-19, були переглянуті правові механізми доступу до лікарських засобів закріплених в національному законо- давстві та зроблені кроки на реалізацію положень національного законодавства щодо практичного застосування договорів керованого доступу, які направлені на реалізацію закупівель за державні кошти саме інноваційних лікарських засо- бів, в тому числі для лікування орфанних хвороб. requisite for concluding a managed entry agreement This article highlights the current state of implementation of a new mechanism providing population of Ukraine with the necessary innovative medicines introduced into the national legislation in March 2020, in particular in the part of the application of managed entry agreements. In the pre-war time, during the COVID-19 pandemic, the legal mechanisms of access to medicinal products enshrined in national legislation were revised and steps were taken to implement the provisions of national legislation regarding the practical application of managed entry agreements for the state funded procurement of innovative medicinal products, including those for the treatment of orphan diseases. At the same time, information was provided on the changes in the national legislation regarding the improvement of the mechanism in the field of providing population with the necessary innovative medicines, implemented during the martial law period.Item ПОНЯТТЯ МЕХАНІЗМУ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ОХОРОНИ ПРАЦІ В УКРАЇНІ. The concept of the mechanism of administrative and legal regulation of labour protection in Ukraine(2023) ДАРАГАНОВА Н.В.; Daraganova N.V.У статті проаналізовані питання адміністративно-правового регулювання охорони праці в Україні. Установлено, що наразі перед адміністративним правом постає завдання розробки дієвого механізму адміністративно-правового регулювання охорони праці, метою якого є реалізація публічних інтересів у сфері охорони праці для впорядкування та забезпечення стабільності й ефективності функціонування цієї сфери в Україні. The article analyses the issues of administrative and legal regulation of labour protection in Ukraine. It has been established that administrative law is currently faced with the task of developing an effective mechanism of administrative and legal regulation of labour protection, the purpose of which is to realize public interests in the field of labour protection in order to regulate and ensure the stability and efficiency of the functioning of this sphere in Ukraine.Item ПОНЯТТЯ, ЗМІСТ ТА СУБ’ЄКТИ ЗДІЙСНЕННЯ ГРОМАДСЬКОГО КОНТРОЛЮ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ СУДІВ. Concept, content and subjects of exercise of public control over the activities of the courts(2023) ВІХЛЯЄВ М.Ю.; Vikhliaiev M.Yu.; МИРОНЮК Р.В.; Myroniuk R.V.У статті з’ясовано поняття та зміст громадського контролю за діяльністю суддів в Україні, виокремлено його найбільш дієві форми та способи; з’ясовано коло суб’єктів здійснення такого контролю. The article clarifies the concept and content of public control over the activities of judges in Ukraine, highlights its most effective forms and methods; the range of subjects of such control has been clarified.Item ПОНЯТТЯ, ОЗНАКИ ТА РІЗНОВИДИ ДОГОВОРУ ПРО МЕДІАЦІЮ ЩОДО ВИРІШЕННЯ ГОСПОДАРСЬКИХ СПОРІВ. Concepts, signs and types of a mediation agreement regarding the resolution of economic disputes(2023) ДОБРОВОЛЬСЬКА В.В.; Dobrovolska V.V.; ПРИЛУЦЬКА А.В.; Prylutska A.V.Для будь-якої правової категорії важливим є її договірне забезпечення, задля надання її аналітично-змістовної характеристики та доказу як факту існування. Зазначене притаманне й для медіації як важливого альтернативного способу вирішення спорів, у тому числі й господарських. Сторонами господарських спорів є, як правило суб’єкти господарювання та інші учасники господарських відносин, а його об’єктом – відповідна сфера господарювання. Саме за допомогою медіації зазначені особи виключно за взаємною згодою намагаються вирішити господарський спір та укладають договір про медіацію. For any legal category, its contractual support is important, in order to provide its analytical and substantive characteristics and proof as a fact of existence. This is also inherent in mediation as an important alternative way of resolving disputes, including economic disputes. The parties to economic disputes are, as a rule, economic entities and other participants in economic relations, and its object is the relevant sphere of economic activity. It is with the help of mediation that these persons try to resolve a business dispute exclusively by mutual consent and conclude a mediation agreement.