Міжнародний досвід
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Удосконалення нормативно-правового регулювання використання несправжніх (імітаційних) засобів для забезпечення безпеки свідків у кримінальному судочинстві в Україні (практика захисту свідків у Сполучених Штатах Америки). Improvement of Normative and Legal Regulation of Using of False (Imitational) Measure to Ensure the Safety of Witnesses in Criminal Proceedings in Ukraine (Practice of Witness Protection in the United States of America)(2018) Канцідайло, О. О.; Kantsidailo, O.Проаналізовано питання нормативно-правового забезпечення безпеки учасників кримінального провадження, зокрема свідків, у контексті нормативного забезпечення в Україні та практики захисту свідків у Сполучених Штатах Америки. Зазначено, що ефективність реалізації заходів щодо забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві, потребує вдосконалення кримінального процесуального законодавства, положень Закону України «Про Національну поліцію», підготовки відомчих нормативних актів, а також створення в структурі Національної поліції підрозділу з відповідними завданнями та функціями, зокрема для вирішення проблемних питань з виготовлення й використання несправжніх (імітаційних) засобів з метою реалізації такого заходу безпеки, як «заміна документів». Author analyzed question about normative and legal providing of safety of participants (in particular witnesses) of criminal proceeding according to normative providing in Ukraine and practice of witness protection in USA. Supposed that efficiency of measures about protection of persons that take part in criminal proceedings need to be improved by: changing a Criminal Procedure Code and provisions of the Law of Ukraine «About National Police», preparing relevant departmental acts and also creating in National Police of Ukraine unit with related tasks and functions, including solving problems with creating and using false (imitational) measures for the purpose of realization such safety measure as «replacement of documents».Item Біоетичні принципи як утвердження в міжнародному праві нового рівня захисту прав людини.The Bioethical Principles as the Approval of a New Level of Human Rights Protection in International Law(2018) Островська, Б. В.; Ostrovska, B.З розвитком медицини, біології та генетики у ХХ ст. поширеними стали наукові досліди та медичні маніпуляції над людьми. Це зумовило необхідність збереження життя, здоров’я та гідності людини, а також закріплення на міжнародному рівні універсальних правил щодо втручання в організм людини, оскільки науково-технічних прогрес у цих сферах нерозривно пов’язаний з правами людини та їх захистом у міжнародному праві. Важливу роль у процесі утвердження та захисту прав людини відіграють біоетичні принципи як керівні положення щодо дотримання етичних вимог під час застосування біомедицини стосовно людини.Scientific research and medical manipulations on human being became widespread with the development of medicine, biology and genetics in the XX century. This has created necessety to protect life, health and dignity of a human being, and consolidate the universal rules of interference with human body on the international level. For this purpose, bioethical principles play special role in establishment and protection of human rights as guidelines for ethical requirements in case of biomedical achievements application to human being.Item Захист демократії в Чеській Республіці: аргументи конституційної юриспруденції.The Defense of Democracy in the Czech Republic: the Arguments of Constitutional Jurisprudence(2018) Лемак, В. В.; Копча, В. В.; Lemak, V.; Kopcha, V.Досліджено механізм проведення люстрації в Чеській Республіці. Із цією метою проаналізовано відповідне законодавство, яким було встановлено обмеження в доступі до посад для деяких категорій осіб у зв’язку із їхньою поведінкою під час тоталітарного режиму. Увагу акцентовано на аналізі рішення Конституційного суду Чеської Республіки, яким було вирішено питання про конституційність законів про люстрацію. Констатовано, що Конституційний суд визнав сутність люстрації як позбавлення громадян можливості доступу до посад в органах державної влади, яке здійснюють безпосередньо на підставі формальних, категоріальних ознак, а не шляхом індивідуального засудження осіб, за критеріями, встановленими законом, з огляду на обов’язок поважати демократичні принципи. Кожна держава вправі визначати умови доступу до участі в управлінні; однією з таких умов є лояльність до демократії. Водночас жодна особа не обмежується в доступі до політичної функції (депутати, сенатори). У люстраційних законах не йдеться про встановлення вини та покарання. Натомість здійснення люстраційних процедур підлягає судовому контролю. Висновки. Застосування люстраційного законодавства в Чеській Республіці безпосередньо вплинуло на напрями, послідовність і темпи системних реформ. Крім того, за допомогою люстраційного законодавства було розв’язано ще одну проблему – захисту прав осіб, яких воно стосується. Ці особи були захищені від протиправного використання архівних матеріалів щодо них. The article is devoted to the study of the mechanism of lustration in the Czech Republic. To this end, the relevant legislation was analyzed, which established restrictions on access to posts for certain categories of persons in connection with their behavior during the totalitarian regime. Particular attention was paid to the analysis of the decision of the Constitutional Court of the Czech Republic, which resolved the question of the constitutionality of laws on lustration. It was emphasized that the Constitutional Court recognized the nature of lustration as the removal of citizens from the possibility of access to positions in state authorities, which is carried out directly on the basis of formal, categorical features, rather than by individual conviction of persons, according to the criteria established by law, based on the duty to respect democratic the principles. Each state has the right to determine the conditions for access to participation in governance and one of these conditions is loyalty to democracy. At the same time, no person is limited to access to the political function (deputies, senators). In lustration laws, there is no question of guilt and punishment. Instead, the implementation of lustration procedures will be subject to judicial review. It is concluded that the application of lustration law in the Czech Republic has had an undeniable effect on the directions, sequence and pace of systemic reforms. In addition, lustration law has solved one more problem – the protection of the rights of persons it concerns. These individuals were protected against the unlawful use of archival materials relating to them.Item Досвід зарубіжних країн у наступальній стратегії боротьби з організованою злочинністю.The Experience of Foreign Countries in Preventing the Organized Transnational Crime(2018) Джужа, О. М.; Dzhuzha, O.Метою статті є аналіз заходів впливу на організовану транснаціональну злочинність. Окреслено проблемні аспекти в дослідженні організованої транснаціональної злочинності, причин, заходів запобігання їй. Розглянуто елементи наступальної стратегії боротьби з організованою злочинністю, що мають принциповий характер. Не реалізувавши їх, суспільство не зможе розраховувати на успіх у протиборстві зі злочинним світом. Обґрунтовано актуальність наукової та політичної проблеми виявлення шляхів впливу громадянського суспільства на державу, щоб примусити її вжити необхідних заходів з протидії злочинності. Висновки. Зарубіжний досвід засвідчує, що для ефективної протидії організованій злочинності слід активізувати механізм зміцнення державної системи руйнівного впливу на злочинність і створити соціальні механізми, які сприяли б усуненню системоутворювальних чинників, які зумовлюють переваги організованої злочинності, а також подолати пріоритет темпів еволюції мафії над темпами еволюції державних антикримінальних, антикорупційних структур. The purpose of the article is to analyze the impact of organized transnational crime. The problematic aspects of organized transnational crime, its causes, measures of its prevention are outlined. Considered elements of the offensive strategy to combat organized crime are of a fundamental nature. Without realizing them, society can not rely on success in confronting the criminal community. In this regard, a very relevant scientific and political problem is finding ways to influence civil society on the state in order to force it to take the necessary active measures of influence on crime. Conclusions Foreign experience shows that effective counteraction to organized crime requires the launch of a mechanism to strengthen the state system of destructive impact on crime and create social mechanisms that would eliminate system-forming factors that determine the benefits of organized crime, as well as eliminate the priority of the pace of evolution of the Mafia over the pace of evolution state anti-criminal, anti-corruption structures. The experience of confronting the state and organized crime shows that the latter is less sensitive to traditional measures of influence. In the process of criminal evolution, she was able to develop immunity to traditional crime prevention, investigation, enforcement and punishment. The task of society in confronting organized crime is to develop such measures of devastating influence on this criminal phenomenon, in the realization of which it would be possible to refrain from rolling down for a dangerous threshold of arbitrariness and lawlessness. The task of criminological science is to find the most effective measures for the destruction of organized crime within the framework of law. The system of devastating influence on organized crime will only be able to function effectively when it succeeds in neutralizing the protective mechanisms of the mafia structure. The impact on organized crime should be based on special principles, the main of which is the unconditional need for a long-term strategy.