2023 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2023 рік by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 130
Results Per Page
Sort Options
Item РОЗМЕЖУВАННЯ ЕКОЦИДУ (СТ. 441 КК УКРАЇНИ) ТА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНІВ І ЗВИЧАЇВ ВІЙНИ У ФОРМІ ЗАПОДІЯННЯ ШКОДИ НАВКОЛИШНЬОМУ ПРИРОДНОМУ СЕРЕДОВИЩУ (СТ. 438 КК УКРАЇНИ). DISTINCTION BETWEEN ECOCIDE (ART. 441 OF THE CRIMINAL CODE OF UKRAINE) AND VIOLATIONS OF THE LAWS AND CUSTOMS OF WAR AS DAMAGE TO THE NATURAL ENVIRONMENT (ART. 438 OF THE CRIMINAL CODE OF UKRAINE)(2023) БРИНЗАНСЬКА, Ольга Василівна; BRYNZANSKA, OlhaУ статті розглянуто ознаки кримінальних правопорушень, кримінальних правопорушень екоциду (ст. 441 Кримінального кодексу України) та порушення законів та звичаїв війни, що виражено у формі заподіяння шкоди навколишньому природному середовищу (cт. 438 Кримінального кодексу України). Проаналізовано зміст спільних та відмінних ознак складів зазначених кримінальних правопорушень та визначено ті їхні ознаки, за якими здійснюється розмежування між екоцидом та порушенням законів та звичаїв війни, що виражено у формі заподіяння шкоди навколишньому природному середовищу. Distinction between corpus delicti of criminal offenses is a necessary condition for the correct classification of the crimes. Since the norm of art. 438 Criminal Code of Ukraine is blanket the provisions of multilateral international agreements and customs on the prohibition of harming the natural environment within military actions are analyzed for elucidation of the signs the corpus delicti of violations of the laws and customs of war as causing damage to the natural environment. The signs of ecocide are devoted in pursuant to the provisions of art. 441 of the Criminal Code of Ukraine. Joint signs of ecocide and violations of the laws and customs of war as causing damage to the natural environment: 1) subject of the crime – natural environment; 2) amount of damage to the natural environment as result of actions what are qualified under the art. 438 or art. 441 of the Criminal Code of Ukraine; 3) subjective («mens rea») – intentially action; 4) perpetrator – a person who has reached 16 years of age (except military officials). Dissenting signs of ecocide and violations of the laws and customs of war as causing damage to the natural environment: 1) object of the crime (security of mankind (ecological security) – for ecocide and peace – for violations of the laws and customs of war as causing damage to the natural environment); 2) substantive («actus reus»): violations of the laws and customs of war as causing damage to the natural environment are committed as way of waging war or consequence of waging war and only in the context of armed conflict. The signs for distinction between ecocide and violations of the laws and customs of war as causing damage to the natural environment are signs of object of the crime and peculiarities of substantive («actus reus») and contextual signs (armed conflict).Item АЛЬТЕРНАТИВНІ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ALTERNATIVE STRATEGIES OF BUSINESS DEVELOPMENT(2023) БЛИЗНЮК, Андрій Олександрович; BLYZNIUK, AndriiНеобхідною умовою для підняття та покращення економічної ситуації в Україні є вдосконалення структури управління організації, впровадження сучасних методик менеджменту, а саме стратегічного управління. Під час розроблення загальної стратегії вирішуються дві основні задачі: відбір та розподіл основних елементів загальної стратегії підприємства; встановлення конкретної ролі кожного з підрозділів підприємства під час здійснення стратегії та визначення способів розподілу ресурсів між ними. Стратегія має відповідати сильним та слабким сторонам підприємства та його конкурентним можливостям. Розрізняють такі види загальних стратегій: стабільності, зростання, скорочення. Одним із найважливіших питань для підприємства є питання наявності у неї сил та досвіду для впровадження у життя обраної стратегії.A necessary condition for raising and improving the economic situation in Ukraine is the improvement of the management structure of the organization, the introduction of modern management methods, namely strategic management. In today's unstable conditions of business, it is very important to understand the purpose of one's existence and the clarity of establishing further actions according to the plan, because often most companies are forced to close down their activities. It is for this purpose that a development strategy is developed and implemented for the long-term perspective and effective functioning of the enterprise. If we take into account the complexity of managing the effective development of the company, there is a need to develop and use scientifically based modern management technologies, as well as mechanisms that motivate development in the perspective that takes into account strategic directions.Item ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОГО СТАТУСУ СПОРТИВНИХ ФЕДЕРАЦІЙ В УКРАЇНІ. FEATURES OF THE LEGAL STATUS OF SPORTS FEDERATIONS IN UKRAINE(2023) ЗАЛІЗКО, Оксана Миколаївна; ZALIZKO, Oksana; ДАНИЛЬЧЕНКО, Віталій Сергійович; DANYLCHENKO, VitaliiСтаттю присвячено визначенню особливостей правового статусу спортивних федерацій в Україні. Авторами встановлено, що правовий статус спортивних федерацій є гібридним. З одного боку, вони є підзвітні центральному органу виконавчої влади, а з іншого вони є автономними та самостійно визначають напрямки своєї діяльності, серед яких: організація та проведення всеукраїнських, регіональних, міжнародних змагань; затвердження регламентів, положень, кодексів та забезпечення їх виконання; впровадження системи атестації клубів, тренерів та інших фахівців у сфері спорту; засновування для досягнення своїх статутних цілей та завдань установ, підприємств і організацій, участь у цивільно-правових відносинах, набуття майнових і немайнових прав; визначення механізму вирішення спортивних спорів тощо. The Law of Ukraine "On Physical Culture and Sports" provides for the delegation of powers for the development of the relevant sport, organization and holding of official international and all-Ukrainian sports competitions on the territory of Ukraine, etc. to public associations of physical culture and sports orientation. At the same time, it is difficult to talk about the complete autonomy of sports federations, since the sports federation, among other things, ensures cooperation with the structural units of local state administrations and local self-government bodies regarding the development of the respective sport; agrees with the Ministry, relevant local bodies of executive power and local self-government bodies on the issue of holding international sports competitions on the territory of Ukraine; implements and demands the same implementation from its members of the decisions of the Ministry, relevant contracts with local executive bodies in the field of physical culture and sports; submits a report on the use of budget funds in case of financial support from the state budget to a sports federation for the development of a sport, organization and holding of sports events; is obliged to submit a report to the Ministry on the state of implementation of the cooperation agreement, etc. every year. The peculiarity of the legal status of sports federations in various sports is that they can be created only as non-commercial organizations. At the same time, sports federations can independently or through legal entities created by them carry out entrepreneurial activities, if such activities are not their main activity and correspond to the purpose for which they were created and contribute to its achievement. The legal status of sports federations is hybrid. On the one hand, they are accountable to the central body of executive power - the Ministry of Youth and Sports of Ukraine, and on the other hand, they are autonomous and independently determine the directions of their activities, including: organization and holding of competitions; approval of internal documents and their implementation; implementation of the system of certification of clubs, coaches and other specialists in the field of sports; establishment of institutions, enterprises and organizations to achieve their statutory goals and objectives, participation in civil-law relations, acquisition of property and non-property rights; determination of the mechanism for resolving sports disputes.Item ВНУТРІШНІЙ АУДИТ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ. INTERNAL AUDIT UNDER MARTIAL LAW(2023) КОВАЛЬОВА, Тетяна Володимирівна; KOVALOVA, Tetiana; МАРЕНИЧ, Тетяна Григорівна; MARENYCH, TetianaВ умовах воєнного стану робота системи внутрішнього аудиту змінюється і переглядається. У статті визначено мету, функції та завдання внутрішнього аудиту під час воєнного стану. Визначено його роль в сучасному середовищі та запропоновані заходи для ефективності роботи служби під час війни. Іn the conditions of martial law, the work of the internal audit system changes and is revised. Having analyzed the points of view of scientists and forensic specialists regarding the work of the internal audit service during the war, which determined the purpose of the paper.Item "Практика – критерій істини. Без теорії практика сліпа". "Practice is the criterion of truth. Practice is blind without theory"(2023) ГОЛОВАЧ, Володимир; HOLOVACH, VolodymyrItem СУТНІСТЬ І ХАРАКТЕРИСТИКА КОМПЛАЄНСУ: ВИЗНАЧЕННЯ, ФУНКЦІЇ, ЦІЛІ, ЕТИЧНІ ОСНОВИ, МІСЦЕ В ОРГАНІЗАЦІЙНІЙ СТРУКТУРІ ПІДПРИЄМСТВА. THE ESSENCE AND CHARACTERISTICS OF COMPLIANCE: DEFINITION, FUNCTIONS, GOALS, ETHICAL FOUNDATIONS, PLACE IN THE ORGANIZATIONAL STRUCTURE OF THE ENTERPRISE(2023) КОВАЛЬЧУК, Олександра Вікторівна; KOVALCHUK, Oleksandra; МОРЕНЧЕНКО, Катерина Геннадіївна; MORENCHENKO, Kateryna; БІБІК, Дмитро Володимирович; BIBIK, DmytroУ статті розглянуто комплаєнс як складову частину організації, що забезпечує дотримання внутрішніх та зовнішніх правил і норм у ній, а також місце комплаєнсу, його функцій і цілей на підприємстві. Досліджено важливість розуміння сутності та забезпечення функціонування комплаєнсу на підприємстві та способів запобігання та виявлення його порушень, етичні основи комплаєнсу та його місце в структурі підприємства. Розглянуто досвід та історію розвитку комплаєнсу на прикладі реальних ситуацій з міжнародними компаніями й вплив цих ситуацій на формування системи введення комплаєнсу на сучасних підприємствах та бізнес-структурах.The paper examines compliance as an integral part of the organization that ensures compliance with internal and external rules and norms in it, as well as the place of compliance, its functions and goals in the enterprise. The importance of understanding the essence and ensuring the functioning of compliance at the enterprise and ways of preventing and detecting its violations, the ethical foundations of compliance and its place in the structure of the enterprise are studied. The experience and history of the development of compliance are considered on the example of real situations with international companies and the influence of these situations on the formation of the system of introducing compliance in organizations.Item ПЕРСПЕКТИВА ПОВЕДІНКОВИХ ФІНАНСІВ У ТЕОРІЇ МІЖНАРОДНОГО ПОРТФЕЛЬНОГО ІНВЕСТУВАННЯ. BEHAVIOURAL FINANCE PERSPECTIVE IN THEORY OF INTERNATIONAL PORTFOLIO INVESTMENT(2023) МАТЕЙ, Василь Васильович; MATEI, Vasyl; БУЗ, Андрій Олександрович; BUZ, AndriiПоведінкова теорія стала рушійною силою для перезапуску та переосмислення концептуальних засад загальноприйнятих положень економічної теорії, давши поштовх дослідженню поведінкової економіки, зокрема поведінкових фінансів та поведінкових підходів до теорій міжнародного портфельного інвестування. У статті висвітлено принципові відмінності між традиційними та поведінковими фінансами. Описано основні теоретичні концепції поведінкових фінансів: поведінкова модель оцінювання капітальних активів, поведінкова портфельна теорія, гіпотеза адаптивних ринків, поведінково модифікований розподіл активів та інвестування на основі цілей. Охарактеризовано основні імплікації поведінкових фінансів у портфельній теорії та вплив схильності до інвестування на місцевих ринках і культурних відмінностей на міжнародне портфельне інвестування. Behavioural theory has become a driving force for relaunching and rethinking the conceptual foundations of conventional economic theory, giving impetus to the study of behavioural economics, including behavioural finance and the theory of international portfolio investment. The theory of international portfolio investment justifies the benefits of international diversification of investment portfolios and the possibility of generating returns in different markets. However, international investment practice and empirical research show that investor behaviour is often non-rational, and investment decisions are influenced by psychology, emotions, and cognitive biases. The purpose of this paper is to compare traditional and behavioural finance and study the implications of behavioural finance in modern portfolio theory. It has been established that classical finance is based on neoclassical economics and assumes that people are rational, risk-averse, have complete information, and are focused on utility maximisation. In contrast, behavioural finance assumes that people can be rational, but in most cases, their behaviour is better explained by emotions and psychology. Investors do not always make decisions that are consistent with utility maximisation. The paper emphasizes that modern portfolio theory is based on the efficient market hypothesis, which behavioural finance rejects, as it assumes that investors' behaviour may be non-rational and influenced by psychological and behavioural factors that affect decision-making. It was revealed that today, there is no single theory of behavioural finance, but there are several theoretical concepts that describe investor behaviour from the perspective of behavioural theory. Among the most influential are the behavioural capital asset pricing model, behavioural portfolio theory, adaptive markets hypothesis, behaviourally modified asset allocation, and goal-based investing. International investment decisions and the formation of international investment portfolios are influenced by investors' behavioural biases, among which the most researched and influential are home bias, which refers to investors' preference for domestic investments, and cultural differences, which can influence risk perception and investment preferences.Item ОСОБЛИВОСТІ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ СИСТЕМНОЇ КРИЗИ В УКРАЇНІ. PECULIARITIES OF STRATEGIC MANAGEMENT OF RISKS OF ECONOMIC ACTIVITY OF ENTERPRISES IN CONDITIONS OF SYSTEMIC CRISIS IN UKRAINE(2023) МАРТИНОВА, Лілія Володимирівна; MARTYNOVA, Liliia; ЧЕРНОДУБОВА, Елеонора Валеріанівна; CHERNODUBOVA, EleonoraДосліджено сутність та складники процесу управління економічними ризиками на підприємстві. Визначено принципи та особливості формування стратегії управління ризиками на підприємстві в умовах системної фінансово-економічної кризи. Обґрунтовано основні етапи формування стратегії управління ризиком господарської діяльності підприємства. Розроблено модель процесу управління ризиками на підприємстві з орієнтацією на стратегічний складник управління із посиленим контрольно-аналітичним складником та компонентом адаптивності. The role of risk as a base category in the enterprise management system is substantiated, which determines the possibility of losses and additional costs and, at the same time, is a necessary condition for profit. The essence and components of the process of economic risk management at the enterprise are investigated. It is determined that the process of economic risk management characterizes the combination of the following main components: identification and assessment of the level of risk; making management decisions and choosing risk management tools; implementation of adopted risk management decisions; control over the implementation of management decisions and assessment of their effectiveness.Item Економіка. Фінанси. Право №4(2023)Item НОВЕЛІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУАЛЬНОГО ПОРЯДКУ ПОІНФОРМУВАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ: ПРАВОВА ЕФЕКТИВНІСТЬ ТА ПРАКТИЧНІ РИЗИКИ. NOVELIZATION OF THE PROCEDURAL PROCEDURE FOR INFORMING THE PARTICIPANTS OF THE CASE: LEGAL EFFЕCTIVENESS AND PRACTICAL RISKS(2023) БАРАНКОВА, Вікторія Валеріївна; BARANKOVA, Viktoriia; ТКАЧОВА, Вікторія Сергіївна; TKACHOVA, Viktoriia; МАЦАК, Олександр Анатолійович; MATSAK, OleksandrУ статті детально проаналізовано зміни процесуального порядку поінформування учасників справи після затвердження Державною судовою адміністрацією України Наказу від 23.01.2023 №28 «Порядку надсилання судових повісток, повідомлень і викликів учасникам судового процесу в електронній формі». Вказано на актуальність затвердження нового порядку надсилання судових повідомлень, викликів, судових повісток-повідомлень таким меcенджером, як Viber. Досліджено можливість виникнення практичних ризиків, пов’язаних із застосуванням судовою адміністрацією можливості надсилати судові повідомлення, виклики через Viber. Розглянуто проблематику доказування належності повідомленнь суду через месенджери. The paper provides a detailed analysis of the change in the procedure for informing the participants in the case after the State Judicial Administration of Ukraine approved Order No. 28 dated January 23, 2023 "The procedure for sending court summonses, notices to the participants in the legal process in electronic form." It was analyzed which factors contributed to the approval of the new procedure for sending court summonses. Among them are listed such as: the introduction of martial law on the territory of Ukraine, insufficient financing of judicial administrations, the presence of the process of digitalization of the judicial system. The expediency of using Viber as a mobile application for receiving subpoenas, instead of Telegram, WhatsAPP, Signal, was studied. Reported to the Kyiv International Institute of Sociology, which recognized Viber as the most popular messenger among Ukrainians.Item Економіка. Фінанси. Право №2(2023)Item ЧИННІСТЬ ДОГОВОРІВ ОРЕНДИ МАЙНА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ. VALIDITY OF PROPERTY RENTAL AGREEMENTS DURING THE MARTIAL STATE(2023) ЗАВ’ЯЛОВ, Єгор Володимирович; ZAVIALOV, Yehor; МАЦАК, Олександр Анатолійович; MATSAK, OleksandrПісля початку повномасштабного вторгнення російської федерації багато українців вимушені шукати долі за кордоном, на інших неокупованих територіях України. У статті проаналізовано лист Торгово-промислової палати від 28.02.2022 р. Зазначено про визначення воєнного стану як форс-мажорною обставиною (обставиною непереборної сили). Також висвітлено проблему чинності договорів, строк яких закінчився в умовах воєнного стану. Запропоновано зміни до Цивільного кодексу України. After the beginning of the full-scale invasion of the Russian Federation, many Ukrainians were forced to seek happiness abroad, in other unoccupied territories of Ukraine. The paper analyzes the letter of the Chamber of Commerce and Industry dated February 28, 2022. The definition of martial law as circumstances of force majeure (circumstances of force majeure) is indicated. The issue of the validity of contracts that expired under martial law was also highlighted. Such contracts are the most problematic, since they expired during the period of martial law and it is not known what to do with them, whether they will be automatically extended. Amendments to the Civil Code of Ukraine were proposed, which specifically relate to the issue of extending the validity of real estate lease contracts during the period of martial law. The purpose of the paper is to highlight the problem of the validity of property lease contracts under martial law, to suggest ways to solve this situation. The paper also raised the issue of payment of contracts subject to limited use of the relevant property. Yes, because due to the war, a large number of Ukrainians are unable to use rented property or are very limited in its use. The corresponding norms of the Civil Code of Ukraine were noted, which provide that in such a case it will be necessary to reduce the amount of the corresponding rent. In case of impossibility of using such property due to objective circumstances, such lease is subject to cancellation. On this issue, an analogy was drawn with the times of the coronavirus pandemic, as well as the times of the Anti-Terrorist Operation. The relevant judicial practice of the cassation instance was also given, according to which the tenant must prove the existence of a cause-and- effect relationship between the impossibility of using the property and the force majeure circumstance. It was analyzed that the judicial practice on the issue of the need for a cause-and-effect relationship between the impossibility of using the property and the force majeure circumstance did not change with the beginning of the full-scale war and remained the same.Item ОКРЕМІ ПИТАННЯ ГАРМОНІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОГО ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ЗАХИСТУ АВТОРСЬКИХ ПРАВ. SPECIFIC ISSUES OF HARMONIZING LEGISLATION IN THE FIELD OF COPYRIGHT PROTECTION(2023) ФЕСЕНКО, Максим Олександрович; FESENKO, Maksym; ІЛЬЧЕНКО, Владислав Олексійович; ILCHENKO, VladyslavУ статті розглянуто положення Закону "Про авторське право та суміжні права" № 2811-ІХ [1], який набрав чинності 01.01.2023 (далі – Закон № 2811-ІХ). Увагу авторів зосереджено на досліджені порядку захисту авторського права в мережі Інтернет. У цьому контексті здійснено аналіз нормативно-правової бази Європейського Союзу стосовно теми роботи. Досліджено вплив гармонізації національного законодавства на ефективність захисту авторських прав. Зокрема, проаналізовано зміни понятійно-категоріального апарату, який застосовує Закон №2811-ІХ, а також питання стосовно юрисдикційного та неюрисдикційного порядку захисту суб'єктів авторського права. Обґрунтовано, що зміни у системі органів державної охорони права інтелектуальної власності відіграють важливу роль для захисту авторських прав суб'єктів. Виокремлено превентивну функцію відповідного органу.. The paper discusses the new Law "On Copyright and Related Rights" No. 2811-IX, which came into force on January 1, 2023. The focus of the authors was on the procedure for protecting copyright on the Internet within civil law. In the context of harmonizing Ukrainian legislation with the legislation of the European Union, its regulatory and legal framework, which relates to the topic of the work, has been analyzed, including several directives. The administrative procedure for protecting copyright, which is constantly changing and taking on a more efficient form in Ukrainian realities, has been examined. However, it is not free of drawbacks, as the UKRNOIVI still performs exclusively the powers transferred by the central executive authority and does not have the proper independence compared to its counterparts in other countries. Certain concepts and procedures of copyright have been investigated, including the legal regulation of interactive access as a means of disseminating copyright, which has provided new ways of realizing property rights and opportunities for protecting authors' rights. The scope of the concept of technological protection has also been analyzed, which has been expanded compared to the analogous definition in Law No. 3792-XII. The research carried out in the paper made it possible to define the legal status of the list of subjects who can apply for protection of their rights in jurisdictional order and to expand the list of ways in which such subjects have the right to apply for protection. The way in which Law No. 2811-IX specified the list of copyright infringements has also been investigated. As a result, copyright holders have gained more opportunities to seek protection of their rights in case of unlawful actions by others. The features of the new non-jurisdictional procedure for protecting rights in the field of copyright on the Internet, which became more efficient due to the updating of the conceptualcategorical base of Law 2811-IX, is shown in the possibility of physical persons who are subjects of copyright to file statements without a lawyer, and changes in the deadlines for consideration of the aforementioned statements have been studied. As the result of research conducted by the compensation institute, it was found that it obtained greater detail regarding the subjects and types of compensation, divided into general and special, as well as the amount of compensation collected.Item ПОДАТКОВА ПОЛІТИКА УКРАЇНИ В РАМКАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ. THE TAX POLICY OF UKRAINE WITHIN THE FRAMEWORK OF EUROPEAN INTEGRATION PROCESSES(2023) РОМАН, Вікторія Петрівна; ROMAN, Viktoriia; СЛИВКА, Ярослава Василівна; SLYVKA, Yaroslava; МАСЛЯНКА, Павло Іванович; MASLIANKA, PavloЗа десятиліття інтеграції вітчизняної податкової політики в рамках інтеграційних процесів вдалось досягти багатьох позитивних результатів, проте виклики сьогодення щоразу розкривають нові вектори розвитку. Податкову політику України в рамках євроінтеграційних процесів направлено на гармонізацію податкових систем країн-кленів ЄС, зокрема розширення вітчизняної бази оподаткування майна і трансформація системи непрямого оподаткування України. Вплив військового стану на податкову політику зумовив швидке реагування з впровадження низки важливих регуляторних новацій, покликаних зменшити фіскальне навантаження на бізнес та стимулювати розвиток малого підприємництва. During the decades of integration of the domestic tax policy within the framework of integration processes, it was possible to achieve many positive results, however, the long struggle in the field of detinization of the economy, the reform of pension and insurance, land legislation, the conflict of interests in creating a favorable investment climate and protecting the interests of domestic enterprises every time indicates new vectors of further development tax policy of the state. The purpose of the paper is the analysis of the current tax policy of Ukraine within the framework of European integration processes, taking into account the influence of the state of war on the tax policy of Ukraine.Item ЮРИДИЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЖОРСТОКЕ ПОВОДЖЕННЯ З ТВАРИНАМИ: ПРАКТИКА ЄС І УКРАЇНИ. LEGAL RESPONSIBILITY FOR ANIMAL CRUELTY: EU AND UKRAINE PRACTICE(2023) КІРИК, Алла Юріївна; KIRYK, Alla; ДАНІЛОВА, Анна Вікторівна; DANILOVA, AnnaУ статті розглянуто питання юридичної відповідальності за жорстоке поводження з тваринами в Україні та країнах-членах ЄС. Визначено основні акти вітчизняного законодавства, які спеціалізуються на захисті тварин від жорстокого поводження. Встановлено, що країни-члени ЄС впровадили значну кількість нормативно-правових актів, які дають змогу на законодавчому рівні здійснювати захист тварин. У всіх європейських країнах знущання над тваринами вважається злочином і карається штрафом або навіть тюремним ув'язненням. На основі аналізу законодавства європейських країн запропоновано зміни в вітчизняне законодавство. The paper examines the issue of legal responsibility for animal cruelty in Ukraine and EU member states. The main acts of domestic legislation, which specialize in the protection of animals from cruel treatment, have been identified. It has been established that the EU member states have implemented a significant number of legal acts that allow the protection of animals at the legislative level. In all European countries, abuse of animals is considered a crime and is punishable by a fine or even imprisonment. The legislation of Italy, Norway, Greece and France was analyzed. It has been established that in Italy the term of imprisonment ranges from 3 to 18 months, and the fine that the animal abuser will have to pay can reach 30,000 euros. Norway is also worthy of attention, where the penalty is imprisonment for up to 1 year, the imposition of a fine with confiscation of the animal. In Greece, animal cruelty is subject to administrative and criminal liability. Administrative responsibility can reach 30,000 thousand euros. Criminal liability consists of imprisonment for up to 10 years and fines from 30,000 to 50,000 euros. In France, criminal liability is provided in the form of imprisonment for up to 5 years and a fine of up to 75,000 thousand euros. Based on the analysis of the legislation of European countries, changes to the domestic legislation are proposed, namely, it is worth borrowing foreign experience and in case of cruel treatment of animals, in addition to the prescribed confiscation of the animal, establish a ban on their further keeping. In addition, a global problem in the area of prosecution is the low public awareness of legal responsibility for animal cruelty, so one of the important measures is the implementation of legal education measures regarding administrative and criminal norms that provide for responsibility and the degree of punishment for the specified offense.Item Аудит в Україні: з чого все починалося?!? Audit in Ukraine: where did it all begin?!?(2023) ГУЦАЙЛЮК, Зіновій; HUTSAILIUK, ZinoviiItem ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ. LEGAL REGULATION OF THE ACTIVITIES OF LOCAL EXECUTIVE GOVERNMENT BODIES(2023) НАЗАР, Тетяна Ярославівна; NAZAR, TetianaСтаттю присвячено дослідженню правового регулювання діяльності місцевих органів виконавчої влади. Зазначено, що саме місцеві органи виконавчої влади найбільше взаємодіють із громадянами, а тому їх організація та компетенція повинні бути відповідними й достатніми для задоволення публічного інтересу. На основі аналізу нормативно-правових актів, що регулюють діяльність місцевих органів виконавчої влади, виокремлено важливу роль локальних нормативно-правових актів, які забезпечують належну організацію та планування діяльності місцевих органів виконавчої влади, зокрема затвердженні щорічні плани роботи, положення про відповідні структурні підрозділи місцевих органів виконавчої влади. Наголошено, що вагому роль набула діяльність місцевих органів виконавчої влади в період військової агресії російської федерації проти України, що, зі свого боку, зумовлює чітке та ефективне правове регулювання їх діяльності. The formation of a coherent and effective system of state power is the key to the establishment of Ukraine as a democratic, social, legal state. Local bodies of executive power are at the level closest to citizens, and therefore their organization and competence must be appropriate and sufficient to satisfy the public interest. The socio-economic and political state of the country primarily depends on the results of the activities of these bodies. Local state authorities extend their activities to a specific administrative-territorial unit. The main principles of legal regulation of the activities of local executive bodies are determined by Articles 118 and 119 of the Constitution of Ukraine and the Law of Ukraine «On Local State Administrations».