Browsing by Author "Yurchenko-Shekhovtsova, Tetyana"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
Item Вивчення особистісних якостей курсантів-першокурсників. Study of personal qualities of first-year cadets(2023) Хлуд, Дар’я Євгенівна; Khlud, Dari; Юрченко-Шеховцова, Тетяна Іванівна; Yurchenko-Shekhovtsova, TetyanaУ статті представлено результати проведеного психодіагностичного вивчення особистісних якостей курсантів першого курсу закладу вищої освіти із специфічними умовами навчання. За результатами вивчення встановлено, що більшість курсантів характеризуються комунікабельністю, цілеспрямованістю та їм не притаманна консервативність та креативність. Тhe article presents the results of a psychodiagnostic study of the personal qualities of first-year cadets at a higher education institution with specific learning conditions. According to the results of the study, it was established that most cadets are characterized by sociability, purposefulness, and are not characterized by conservatism and creativity.Item Відкритість новому досвіду як особистісна якість науково-педагогічних працівників. Openness to new experience as a personal quality of scientific and pedagogical staff(2021) Захаренко, Людмила Миколаївна; Zakharenko, Lyudmila; Юрченко-Шеховцова, Тетяна Іванівна; Yurchenko-Shekhovtsova, TetyanaУ сучасному світі важливою особистісною якістю людини є відкритість новому досвіду, що дозволяє їй успішно адаптуватися до навколишніх змін, творчо підходити до вирішення нагальних питань життєдіяльності, брати відповідальність за своє життя. Науково-педагогічні працівники повинні бути відкритими до пізнання нового, адже вони за специфікою своєї професійної діяльності повинні опанувати нові форми, методи та засоби навчання та активно застосовувати їх в інноваційно-креативному освітньому просторі. Метою дослідження стало емпіричне вивчення особистісних характеристик науково-педагогічних працівників з різними рівнями відкритості новому досвіду. У дослідженні використані структурно-логічний метод, методи емпіричного психологічного дослідження (тестування), порівняльного аналізу. Емпірична база дослідження: 65 науково-педагогічних працівників, які працюють у закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських. Наукова новизна. У ході дослідження було визначено, що науково-педагогічні працівники з різними рівнями відкритості новому досвіду схожі за показниками екстраверсії, спонтанності, ригідності, тривожності, інтроверсії, толерантності до невизначеності, внутрішньо-особистісного аспекту емоційного інтелекту, але відрізняються за показниками сенситивності та емоційної лабільності (межі норми або помірної вираженості), поступливості (конформізм/нонконформізм), показниками шкал міжособистісного аспекту емоційного інтелекту (середня чи низька вираженість його властивостей). Відкритість науково-педагогічних працівників новому досвіду у професійній діяльності зумовлює більшу сконцентрованість на накопиченні особистого досвіду вирішення завдань навчальної, методичної, наукової, організаційної, службової діяльності, але призводить до зменшення уваги на емоційному компоненті міжособистісної взаємодії. Висновки. Відкритість науково-педагогічних працівників новому досвіду проявляється у професійній діяльності при вирішенні ситуацій невизначеності та у міжособистісній взаємодії з учасниками освітнього процесу. Abstract. Novaday an important personal quality of a person is openness to new experiences, which allows adapting successfully to environmental changes, to be creative in addressing pressing issues of life, to take responsibility for own lives. Scientific and pedagogical staff should be open to get to know new things, because they, according to the peculiarities of their professional activities, shell master new forms, methods and means of teaching and actively apply them in the innovative and creative educational space. The aim of this research was to study empirically the personal characteristics of scientific and pedagogical staff with different levels of openness to new experiences. The structural-logical method, methods of empirical psychological research (testing), comparative analysis were used in this research. Empirical basis of the research: 65 scientific and pedagogical staff that works in higher education institutions with specific training conditions, which train police officers. Scientific novelty. The study found that scientific and pedagogical staff with different levels of openness to new experiences are similar in indicators of extraversion, spontaneity, rigidity, anxiety, introversion, tolerance for uncertainty, intrapersonal aspect of emotional intellect, but differ in indicators of sensitivity and emotional lability (limits of norm or moderate expression), compliance (conformism / nonconformism), indicators of scales of the interpersonal aspect of emotional intellect (medium or low expression of its qualities). The openness of scientific and pedagogical staff to new experience in professional activities leads to a greater focus on the accumulation of personal experience in solving problems of educational, methodological, scientific, organizational and official activities, but reduces attention to the emotional component of interpersonal interaction. Conclusions. The openness of scientific and pedagogical staff to new experiences is expressed in professional activities in solving situations of uncertainty and in interpersonal interaction with participants in the educational process.Item Дослідження організаційної поведінки команди поліцейського підрозділу. Research of organizational behavior of the team of the police unit(2022) Захаренко, Людмила Миколаївна; Zakharenko, Lyudmila; Юрченко-Шеховцова, Тетяна Іванівна; Yurchenko-Shekhovtsova, TetyanaОрганізаційна поведінка все частіше стає об’єктом вивчення, що зумовлено потребою у дієвих інструментах управління людськими ресурсами для досягнення організацією поставлених цілей. Організаційна поведінка розглядається нами як поведінка організації та поведінка людей у цій організації. Її д жерелами є індивідуальна ефективність і групова ефективність з урахуванням синергетичного ефекту. На основі аналізу нормативно-правових актів, теоретичної літератури розглянуто поліцейську організацію як цілісну систему, яку складають цен тральний орган управління поліції, структурні підрозділи, територіальні органи поліції. Команда поліцейського підрозділу розглядається як колектив, що спрямований на досягнення цілей організації. Метою даного дослідження стало емпіричне вивчення особливостей організаційної поведінки команди поліцейського підрозділу та визначення основних напрямків організаційного розвитку. Використані структурно-логічний метод, методи дослідження організаційної поведінки (спостереження, тестування), орівняльного аналізу, сприяли досягненню мети дослідження. Емпіричну базу дослідження склали поліцейські (n=24) однієї команди поліцейського підрозділу.У ході дослідження було встановлено, що організаційна поведінка команди поліцейського підрозділу характеризується активністю, комунікабельністю, здатністю оперативно реагувати і приймати рішення, діяти у стресогенних ситуаціях без проявів надмірної агресивності, самолюбства чи прагнення справляти враження. Майже половина членів/членкинь команди поліцейського підрозділу має ознаки професійного вигорання, третина – схильна проявляти мотивацію уникнення невдачі. У висновках обґрунтовано підстави впровадження організаційного розвитку команди поліцейського підрозділу. Organizational behavior is increasingly becoming an object of study due to the need for effective human resource management tools to achieve the organization’s goals. Organizational behavior is considered by us as the behavior of the organization and the behavior of people in this organization. ts sources are individual efficiency and group efficiency with regard to the synergistic effect. Based of the analysis of regulatory acts and theoretical literature the police organization is considered as a complete system which consists of the central police management unit, structural units and territorial police units. The team of the police unit is considered as a team aimed at achieving the goals of the organization. The purpose of this study is to research empirically the peculiarities of the rganizational behavior of the team of the police unit and to determine the main directions of organizational development. The structural-logic al method, methods of researching organizational behavior (observation, testing) and the comparative analysis method used in this research contributed to the achievement of its goal. The empirical basis of the research was made up of policemen (n=24) of one team of a police unit. It was established in the course of the study that the organizational behavior of the team of the police unit is characterized by activity, sociability, the ability to quickly react and make decisions, to act in stressful situations without manifestations of excessive aggressiveness, egoism or the desire to make an impression. Almost half of the team members of the police unit are showing signs of professional burnout, a third of them tend to show motivation to avoid failure. The conclusions justify the reasons for the implementation of the organizational evelopment of the team of the police unit.Item Мотивація трудової діяльності майбутніх випускників магістратури. MOTIVATION OF EMPLOYMENT FUTURE MASTER'S DEGREES(2022) Захаренко, Людмила Миколаївна; Zakharenko, Lyudmila; Юрченко-Шеховцова, Тетяна Іванівна; Yurchenko-Shekhovtsova, TetyanaПраця є однією із основних видів діяльності людини. У період навчання у виші здобувачі вищої освіти набувають компетентностей за обраною спеціальністю (чи спеціалізацією) відповідно до освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки для подальшого ефективного виконання професійних завдань. Важливим чинником їх успішної трудової діяльності виступає зовнішня і внутрішня мотивація. Врахування мотивів трудової діяльності працівників дозволить побудувати гнучку модель мотивації персоналу, зокрема молодих фахівців з числа випускників магістратури. Метою дослідження стало дослідження факторів мотивації майбутньої трудової діяльності здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю «Право» денної форми навчання та формулювання на їх основі рекомендацій роботодавцям. Емпірична база дослідження: 60 здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 081 Право (денна форма навчання) Національної академії внутрішніх справ. Наукова новизна: досліджено та проаналізовано фактори мотивації майбутньої трудової діяльності здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю «Право» денної форми навчання. У ході дослідження було визначено пріоритетні фактори мотивації трудової діяльності майбутніх випускників магістратури. На їх основі було запропоновано рекомендації роботодавцям щодо мотивації трудової діяльності молодих фахівців з числа випускників магістратур вишів. Висновки. Проведення постійного моніторингу мотивів трудової діяльності молодих працівників дозволить оцінити та врахувати у процесі стимулювання їх діяльності, підвищення продуктивності праці та збереження кадрового потенціалу. Визначено що перспективним напрямом подальших досліджень є вивчення мотивації трудової діяльності випускників вишів в період дії воєнного стану в Україні та у післявоєнний час. Work is one of the main human activities. During the period of higher education, higher education seekers acquire competencies in the chosen specialty (or specialization) in accordance with educationalprofessional and educational-scientific training programs for further effective performance of professional tasks. An important factor in their successful work is external and internal motivation. Taking into account the motives of employees' work will allow to build a flexible model of staff motivation, in particular of young professionals from among the graduates. The aim of this research was to study the factors of motivation for future work of applicants for the second (master's) level of higher education in the specialty "Law" full-time education and formulate recommendations based on them to employers. Empirical basis of the research: 60 applicants for the second (master's) level of higher education in the specialty 081 Law (full-time) of the National Academy of Internal Affairs. Scientific novelty: factors of motivation of future labor activity of applicants of the second (master's) level of higher education in the specialty "Law" of full-time education are investigated and analyzed. The study identified priority factors motivating the work of future graduates. Based on them, recommendations were offered to employers on the motivation of young professionals from among graduates of master's degrees. Conclusions. Continuous monitoring of the motives of young workers will assess and take into account in the process of stimulating their activities, increasing productivity and maintaining human resources. It is determined that a promising area of further research is the study of work motivation of university graduates during martial law in Ukraine and in the postwar period.Item Особливості розвитку толерантності у студентів-психологів. Peculiarities of the development of tolerance in psychology students(2021) Захаренко, Людмила Миколаївна; Zakharenko, Lyudmila; Юрченко-Шеховцова, Тетяна Іванівна; Yurchenko-Shekhovtsova, TetyanaПредставлено результати дослідження особливостей розвитку толерантності у студентів 3 курсу денної форми навчання – майбутніх психологів. З’ясовано, що респонденти здатні до емпатії та залежно від ситуації можуть проявити толерантність/інтолерантність у всіх сферах міжособистісної взаємодії. The results of the study of the peculiarities of the development of tolerance in students of the 3rd year of full-time education - future psychologists - are presented. It was found that the respondents are capable of empathy and, depending on the situation, can show tolerance/intolerance in all spheres of interpersonal interaction.Item Проблемні ситуації професійного спілкування: погляд поліцейських. Problematic situations of professional communication: views of police officers(2017) Галустян, Олена Аркадіївна; Galustіan, Olena; Захаренко, Людмила Миколаївна; Zakharenko, Lyudmila; Юрченко-Шеховцова, Тетяна Іванівна; Yurchenko-Shekhovtsova, TetyanaУ статті проаналізовано результати анонімного опитування поліцейських щодо особливостей проблемного професійного спілкування. This article analyzes the results of an anonymous survey of police officers regarding the peculiarities of problematic professional communication.Item Професійне спілкування поліцейських офіцерів громади: реалії та перспективи. Professional communication of community police officers: realities and perspectives(2022) Захаренко, Людмила Миколаївна; Zakharenko, Lyudmila; Юрченко-Шеховцова, Тетяна Іванівна; Yurchenko-Shekhovtsova, TetyanaВпровадження в Україні проєкту «Поліцейський офіцер громади» розпочалося у травні 2019 року і триває дотепер. Цим забезпечується реалізація нового рівня комунікації і поліцейського сервісу – community policing, що сприятиме взаємодії поліції з населенням територіальних громад на засадах партнерства відповідно до вимог статей 11, 23 Закону України «Про Національну поліцію». Конкурсний відбір та проходження спеціального підготовчого курсу виступають первинною ланкою професійної підготовки поліцейських офіцерів громади до якісного виконання покладених на них повноважень і ефективної комунікації з населенням. Ефективність професійної діяльності поліцейського офіцера громади значною мірою визначається успішністю його професійного спілкування, зокрема із мешканцями територіальної громади. Метою дослідження стало емпіричне дослідження особливостей професійного спілкування поліцейських офіцерів громади. Емпірична база дослідження: 25 офіцерів Національної поліції України, які служать на посадах поліцейських офіцерів громади. Стаж служби респондентів в поліції – від 2 до 22 років (середнє значення – 7,6 роки). Вік респондентів – від 25 до 49 років. Наукова новизна. Досліджено особливості професійного спілкування поліцейських офіцерів громади відповідно до ступеня вираженості їх міжособистісної взаємодії в рамках векторів доброзичливості і агресивності, домінування і залежності, особливостей прояву «предметно-діяльнісного» і «комунікативного» аспектів темпераменту. Висновки. Подальша професійна підготовка поліцейських офіцерів громади повинна спрямовуватись на вдосконалення професійного спілкування і формування комунікативної компетентності поліцейського офіцера громади, зокрема розвиток конфліктологічної культури, а також запобігання професійному вигоранню. Annotation: The implementation of the Community Police Officer project in Ukraine began in May 2019 and continues to this day. This ensures the implementation of a new level of communication and police service - community policing, which will facilitate the interaction of police with the population of territorial communities on a partnership basis in accordance with Articles 11 and 23 of the Law of Ukraine "On National Police". Competitive selection and passing a special preparatory course are the primary link in the professional training of community police officers for the quality of their duties and effective communication with the public. The effectiveness of the professional activity of a community police officer is largely determined by the success of his professional communication, in particular with the residents of the local community. The aim of this research was an empirical study of the features of professional communication of community police officers. Empirical basis of the research: 25 officers of the National Police of Ukraine who serve as police officers of the community. Experience of service of respondents in the police - from 2 to 22 years (average value – 7,6 years). The age of respondents is from 25 to 49 years. Scientific novelty. Peculiarities of professional communication of community police officers according to the degree of expression of their interpersonal interaction within the vectors of friendliness and aggression, dominance and dependence, features of manifestation of "subject-activity" and "communicative" aspects of temperament are studied. Conclusions. Further professional training of community police officers should be aimed at improving professional communication and the formation of communicative competence of the community police officer, in particular the development of conflict culture, as well as the prevention of burnout.Item Сутність професійного психологічного відбору на навчання за програмою підготовки офіцерів запасу. The essence of professional psychological selection for training in the stock training program(2021) Захаренко, Людмила Миколаївна; Zakharenko, Lyudmila; Юрченко-Шеховцова, Тетяна Іванівна; Yurchenko-Shekhovtsova, TetyanaІнтерес молоді до військової підготовки та захисту своєї країни значно зріс протягом кількох останніх років. Це активізувало потребу комплектування Збройних Сил України кваліфікованими та підготовленими військовими кадрами, зокрема офіцерами запасу. У зв’язку із цим важливим є здійснення якісного професійного психологічного відбору вступників для проведення військової підготовки за програмою підготовки офіцерів запасу. Метою дослідження стало емпіричне вивчення морально-ділових якостей вступників на навчання за програмою підготовки офіцерів запасу. Використані структурно-логічний метод, методи емпіричного психологічного дослідження (тестування), порівняльного аналізу сприяли досягненню мети дослідження. Авторки статті посилаються на нормативні документи, згідно з якими визначено процедуру та особливості проведення професійного психологічного відбору. Емпіричну базу дослідження (n=42) склали вступники для отримання військової підготовки за програмою підготовки офіцерів запасу на кафедрі військової підготовки Національної академії внутрішніх справ. Наукова новизна. У ході дослідження було виявлено, що вступники на навчання за програмою підготовки офіцерів запасу мотивовані на захист Вітчизни, спрямовані на справу. За результатами проведення професійного психологічного відбору було оцінено професійну придатність вступників до військової служби, успішного навчання і оволодіння обраною військово-обліковою спеціальністю. Висновки. Використаний комплект методик для психодіагностичного вивчення індивідуальних психологічних якостей вступників на навчання за програмою підготовки офіцерів запасу є достатнім для здійснення професійного психологічного відбору та прогнозування успішності їх навчання за обраною військово-обліковою спеціальністю. Тhe interest of young people to military training and protect its country has increased significantly over the past few years. This intensified the need to complete the armed forces of Ukraine with qualified and prepared military personnel, including stock officers. In this regard, it is important to carry out a qualitative professional psychological selection of entrants for military training under the program for the preparation of stock officers. The purpose of the study was the empirical study of the moral and business qualities of entrants to study programs for the preparation of stock officers. Used structural-logical method, methods of empirical psychological research (testing), comparative analysis contributed to the achievement of the purpose of the study. The author of the article references to the normative documents, according to which the procedure and features of professional psychological selection are determined. The empirical base of the study (n = 42) amounted to entrants for obtaining military training under the Program for the preparation of stock officers at the Department of Military Training of the National Academy of Internal Affairs. Scientific novelty. During the study, it was discovered that entrants for training programs for the preparation of stock officers are motivated to protect the Fatherland aimed at the case. According to the results of professional psychological selection, the professional suitability of entrants to military service, successful training and mastery was evaluated by the chosen military-accounting specialty. Conclusions. The set of techniques for the psychodiagnostic study of individual psychological qualities of entrants to study programs for the training of stock officers is sufficient to carry out professional psychological selection and forecasting the success of their training for the chosen military-accounting specialty.Item Формування ґендерної компетентності працівників підрозділів МВС України. Formation of gender competence of employees of units of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine(2023) Перунова, Ольга Сергіївна; Perunova, Olga; Юрченко-Шеховцова, Тетяна Іванівна; Yurchenko-Shekhovtsova, Tetyana; Галустян, Олена Аркадіївна; Galustyan, Olena; Волошина, Оксана Василівна; Voloshina, Oksana; Охріменко, Іван Миколайович; Okhrimenko, Ivan; Захаренко, Людмила Миколаївна; Zakharenko, Lyudmila; Андросюк, Вячеслав Георгійович; Androsiuk, Vyacheslav; Кудерміна, Олена Іванівна; Kudermina, Olena; Горбенко, Дар’я Андріївна; Horbenko, DaryaНавчально-методичний посібник містить практичні рекомендації щодо розвитку ґендерної компетентності та виваженої поведінки в службових і побутових ситуаціях серед працівників структурних підрозділів МВС України. Зміст посібника побудовано на засадах ґрунтовного експериментального дослідження джерел, феноменів і наслідків ґендерно зумовленої поведінки. Запропоновані за розділами вправи орієнтовані на корекцію та формування навичок ґендерно доцільної поведінки. Для керівників і психологів структурних підрозділів МВС України, наукових і науково-педагогічних працівників, здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Психологія». The training and methodical manual contains practical recommendations in relation to development of gender competence and self-weighted behavior in official and domestic situations among the workers of structural subdivisions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. The table of contents of the manual is built on principles of sound experimental research of sources, phenomena and consequences gender the predefined behavior. The exercises offered after divisions are oriented to the correction and formation of gender expedient behavior skills. For leaders and psychologists of structural subdivisions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, research and scientifically-pedagogical workers, bread-winners of higher education after specialty there is "Psychology".Item Індивідуально-типологічні особливості організації міжособистісної взаємодії курсантів. Individual and typological peculiarities of the organization of interpersonal interaction of cadets(2023) Андросюк, Вячеслав Георгійович; Androsiuk, Vyacheslav; Юрченко-Шеховцова, Тетяна Іванівна; Yurchenko-Shekhovtsova, TetyanaМетодичні рекомендації містять практичні рекомендації щодо організації міжособистісної взаємодії курсантів з урахуванням їх індивідуально-типологічних особливостей. Для керівництва закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання, науково-педагогічних працівників, фахівців-практиків, які залучаються до освітнього процесу, психологів ЗВО МВС України. Methodological recommendations contain practical recommendations for organization interpersonal interaction of cadets taking into account their individual and typological features. For the management of higher education institutions with specific learning conditions, scientific and pedagogical workers, specialists-practitioners who are involved in of the educational process, psychologists of the Higher Secondary School of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine.