Кафедра правничої лінгвістики
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра правничої лінгвістики by Author "Korotkova, Yuliia"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
Item Базова освіта поліцейських у Греції: загальна характеристика. Basic education of police officers in Greece: general characteristics(2023-08) Короткова, Юлія Михайлівна; Korotkova, Yuliia. Статтю присвячено висвітленню особливостей забезпечення базової поліцейської освіти в сучасній Греції. З’ясовано, що така освіта надається в Академії поліції Греції на Факультеті підготовки офіцерів поліції з чотирирічним терміном навчання. Метою поліцейської освіти є надання здобувачам знань, формування умінь і навичок, виховання моральних якостей і правил поведінки, які дозволять їм забезпечувати безпеку, долати кризові ситуації, запобігати злочинам зокрема, і захищати суспільство загалом. Схарактеризовано систему відбору вступників, яка, окрім результатів зовнішнього незалежного оцінювання, обов’язково передбачає успішне проходження попередніх випробувань: психотест із подальшою співбесідою, медичне обстеження та іспит з фізичної підготовки. Ті, хто не зможуть пройти хоча б одне з випробувань, не допускаються до вступу до Академії. Проаналізовано навчальний план підготовки офіцерів поліції й систему позанавчальних заходів. З’ясовано, що протягом чотирьох років навчання майбутнім правоохоронцям викладаються переважно дисципліни спеціальної підготовки, при цьому особлива увага приділяється вогневій і фізичній підготовці. Значне місце в освітній програмі належить і різним видам права з особливим наголосом на кримінальному праві й процесі. Позитивним також вважаємо викладання протягом трьох років навчання іноземної мови, що сприяє підготовці майбутніх поліцейських до роботи з іноземними громадянами. Загалом, перелік навчальних дисциплін і додаткових навчальних та позанавчальних заходів спрямований на розвиток й удосконалення таких ключових компентностей і соціальних навичок (soft skills), як: комунікативної компетентності, навичок прийняття рішень, командної роботи, креативності, гнучкості, розв’язання проблем тощо. Досліджено особливості забезпечення якості освіти та особливості відбору науково-педагогічного складу на Факультеті підготовки офіцерів поліції. The article is devoted to highlighting the features of basic police education in modern Greece. It was found that such education is provided at the Police Academy of Greece at the Faculty of Police Officer Training with a four-year training period. The purpose of police education is to provide students with knowledge, to form skills and abilities, and to train moral qualities and rules of behavior that will allow them to ensure safety, overcome crisis situations, prevent crimes in particular, and protect society in general. The author analyzes the entrant selection system which, in addition to the results of an external independent assessment, necessarily involves the successful passing of preliminary tests: a psychological test followed by an interview, a medical examination and a physical fitness test. Those who cannot pass at least one of the tests are not allowed to enter the Academy. The curriculum for police officers and the system of extracurricular activities are analyzed. It was found that during the four years of studying, future law enforcement officers are taught mainly the disciplines of special education and particular attention is paid to fire and physical training. A significant place in the curriculum belongs to different types of law with a special emphasis on criminal law and process. We also consider teaching a foreign language for three years to be positive, which contributes to the preparation of future police officers to work with foreign citizens. In general, the list of educational disciplines and additional curricular and extracurricular activities is aimed at the development and improvement of such key competencies and social skills (soft skills) as: communicative competence, decision-making skills, teamwork, creativity, flexibility, problem solving, etc. The peculiarities of ensuring the quality of education and the peculiarities of the selection of scientific and pedagogical staff of the Faculty of Police Officer Training were studied.Item Особливості професійного спілкування поліцейського з дітьми. Peculiarities of professional communication of a police officer with children(2022-08) Короткова, Юлія Михайлівна; Korotkova, YuliiaУ статті висвітлено питання професійного спілкування поліцейського з дітьми різних категорії. Особливу увагу приділено правилам спілкування з дітьми різного віку (діти 2-3 років, діти дошкільного віку, діти молодшого шкільного віку, підлітки, юнаки), дітьми, які загубились, дітьми під час війни. Установлено, що для ефективного спілкування правоохоронцю необхідно знати статевовікові (фізіологічні та психологічні) особливості дітей, бути здатним до вивчення їх індивідуальних особливостей, до розуміння їх внутрішнього стану, урахування конкретної ситуації спілкування. Сформульовані загальні правила професійного спілкування з визначеними категоріями дітей. The article covers the issue of professional communication between police officers and children of different categories. Particular attention is paid to the rules of communication with children of different ages (children of 2-3 years of age, preschool children, children of primary school age, teenagers, adolescents), children who got lost, children during the war. It is established that for effective communication the law enforcement officers need to know the gender-and-age (physiological and psychological) characteristics of children, be able to study their individual characteristics, to understand their inner state, taking into account the specific communication situation. The rules of communication with children who got lost, as well as with children during the war, are formulated.Item Підвищення кваліфікації викладачів юридичних дисциплін: проблеми й шляхи удосконалення. Improving the qualification of teachers of legal disciplines: problems and ways of updating(2022-05) Короткова, Юлія Михайлівна; Korotkova, YuliiaСтаттю присвячено питанням удосконалення підвищення кваліфікації викладачів юридичних дисциплін у закладах вищої освіти. Схарактеризовано нормативну базу, яка врегульовує організацію і забезпечення такого виду післядипломної освіти, як підвищення кваліфікації. Виділено недоліки в організації підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників взагалі та викладачів дисциплін правничого спрямування зокрема. До них віднесено: відсутність системи неперервного підвищення кваліфікації науково-педагогічних кадрів, відсутність державних стандартів підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників на основі компетеностей, які б забезпечили єдиний підхід і якість підвищення кваліфікації, спрямованість більшості професійних програм або на удосконалення виключно юридичної компетентності (відбувається підвищення кваліфікації в конкретних видах права), або на покращення загальної психолого-педагогічної та методичної підготовки без урахування специфіки предмета викладання. З огляду на це, автором запропоновано огляд професійної програми підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників з назвою «Удосконалення професійної компетентності викладача юридичних дисциплін» загальним обсягом 180 годин (6 кредитів ЄКТС), яка реалізується в Донецькому державному університеті внутрішніх справ. Основний фокус Програми спрямований на розвиток та удосконалення юридичної, психолого-педагогічної, комунікативної, інформаційно-комунікаційної компетентностей, а також практичних умінь і навичок інтерактивної взаємодії та професійно-особистісного розвитку для підвищення ефективності професійного спілкування та здійснення педагогічної діяльності. Проведене дослідження не вичерпує всіх аспектів проблеми, яка вивчається. Подальшого вивчення потребує досвід організації і забезпечення підвищення кваліфікації викладачів юридичних дисциплін у розвинених країнах світу з метою його творчого застосування в освітньому процесі вітчизняних закладів вищої освіти. The article is devoted to the issues of improving the professional development of teachers of legal disciplines in higher education institutions. The normative base which regulates the organization and maintenance of such kind of postgraduate education as advanced training is characterized. Shortcomings in the organization of professional development of scientific and pedagogical workers in general and teachers of legal disciplines in particular are highlighted. These include: the lack of the system of continuous professional development of scientific and pedagogical staff, the lack of state standards for professional development of scientific and pedagogical workers on the basis of competencies that would provide a unified approach and quality of professional development, the focus of the majority of professional programs either on improvement of purely legal competence qualifications (advanced training is held in specific types of law), or on updating the general psychological, pedagogical and methodological training without taking into account the specifics of the subject. Taking it into consideration, the author proposes a review of the professional program of professional development of scientific and pedagogical workers entitled "Improving the professional competence of teachers of legal disciplines" with a total of 180 hours (6 ECTS credits), which is implemented at Donetsk State University of Internal Affairs. The main focus of the Program is aimed at development and improvement of legal, psychological-pedagogical, communicative, information-communication competencies, as well as at practical skills and habits of interactive communication and professional and personal development to improve the effectiveness of professional communication and implementation of pedagogical activities. The research does not cover all aspects of the problem under study. Further study is needed on the experience of organizing and providing advanced training of teachers of legal disciplines in developed countries with the aim of its creative application in the educational process of domestic higher education institutions.Item Удосконалення академічного мовлення здобувачів освітнього ступеня «доктор філософії. Improvement of academic speech of applicants for the degree of Doctor of Philosophy(2021-11) Короткова, Юлія Михайлівна; Korotkova, YuliiaСтаттю присвячено висвітленню шляхів удосконалення академічного мовлення здобувачів освітнього ступеня «доктор філософії». Зазначено, що удосконаленню академічного мовлення в умовах аспірантури/ад’юнктури може суттєво сприяти дисципліна «Основи академічного мовлення», яка спрямована на поглиблення знань з сучасної української літературної мови, розвиток чуття наукової мови, мовного смаку, оволодіння науковим стилем мовлення і письма, мовними засобами наукового тексту, вироблення стійких умінь і навичок правильного й комунікативно виправданого вживання мовних засобів в академічному мовленні, формування мовленнєвої поведінки в усній науковій дискусії. Визначено найтиповіші помилки, які трапляються у наукових текстах. Запропоновано ряд вправ, методів і форм організації освітнього процесу, які можуть сприяти удосконаленню академічного мовлення майбутніх науковців. The article is devoted to the elucidation of ways to improve the academic speech of applicants for the degree of "Doctor of Philosophy". It is noted that the improvement of academic speech in the conditions of postgraduate / adjunct studies can be significantly contributed by the discipline "Fundamentals of Academic Speech", which aims to deepen knowledge of modern Ukrainian literary language, to develop a sense of scientific language, the language taste, to master the scientific style of speech and writing, language means of the scientific text, to develop the steady abilities and skills of the correct and communicatively justified use of language means in academic speech, to form the speech behavior in oral scientific discussion. The most common mistakes that occur in scientific texts are identified. A number of exercises, methods and forms of organization of the educational process which can contribute to the improvement of academic speech of future scientists are proposed.Item Удосконалення професійної компетентності викладача закладу вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Improving the professional competence of a teacher of a higher education establishment with the specific studying conditions(2022-04) Короткова, Юлія Михайлівна; Korotkova, YuliiaУ статті подано визначення поняття «професійна компетентність викладача», яке розуміється як інтегративне утворення особистості, що поєднує у собі сукупність професійних знань, умінь, навичок, досвіду, ціннісних орієнтацій, мотивів діяльності й особистісних якостей, які дозволяють успішно здійснювати педагогічну діяльність з урахуванням специфіки предмета, що викладається, відповідно до визначених державою освітніх стандартів. Структуру професійної компетентності викладача закладу вищої освіти представлено як сукупність таких складників: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, ціннісно-рефлексивний, емоційно-вольовий, які є взаємопов’язаними та взаємообумовленими. Висвітлюється досвід організації і забезпечення внутрішньоуніверситетського підвищення кваліфікації у закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Особливу увагу приділено роботі Школи підвищення педагогічної майстерності, яка діє у Донецькому державному університеті внутрішніх справ. Сформульовано мету навчання, яка полягає у професійному розвитку та підвищенні педагогічної майстерності науково-педагогічних працівників згідно із сучасними вимогами ефективного провадження освітньої діяльності на засадах компетентнісного, інтегрованого, студентоорієнтованого підходів та принципів «педагогіки партнерства». Виділено форми навчання та оцінювання, а саме: інституційну (очну (денну, вечірню) та технології дистанційного навчання. Обрано види навчальних занять, до яких віднесено: лекції, дистанційні курси, семінари, практикуми, тренінги, майстер-класи з використанням сучасних підходів і технік. Сформульовано загальні та фахові компетентності, які мають бути сформовані у викладачів ЗВО зі специфічними умовами навчання, а також програмні результати навчання, на досягнення яких спрямовано навчання у Школі. Схарактеризовано зміст навчання, який охоплює чотири змістові модулі, а саме: «Теорія і практика навчання та виховання у вищій школі», «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті», «Психологічні аспекти викладацької діяльності», «Ґендер в освітніх практиках сектору безпеки і оборони». Проаналізовано роботу двотижневих курсів підвищення кваліфікації для керівного резерву університету.The article deals with the concept of "professional competence of a teacher". This concept is understood as an integrative formation of personality. It includes a set of professional knowledge, abilities, skills, experience, value orientations, and motives of activity and personal qualities, which allow carrying out the successful pedagogical activity taking into account specifics of a subject that is taught in accordance with state educational standards. The structure of the professional competence of a teacher of higher education establishment is presented as a set of the following components: motivational, cognitive, active, reflexive, emotional and volitional, which are interconnected and interdependent. The experience of organizing and providing the intra-university advanced training in the higher education establishments with specific studying conditions is highlighted in the article. Particular attention is paid to the activity of the School of developing teaching competence, which operates at the Donetsk State University of Internal Affairs. The purpose of training which consists in the professional development and improvement of the teaching skills of the academic staff is formulated in accordance with modern requirements for effective educational activities on the basis of the competence, the integrated and student oriented approaches and the principles of "partnership pedagogy". The forms of training and assessment are distinguished here, these are the following: institutional (full-time, part-time) and distance studying technologies. The types of training sessions, which include the lectures, the distance courses, the seminars, the workshops, the trainings, the master classes using modern approaches and techniques, are defined here. The general and professional competencies that should be formed by the teachers of higher education establishments with specific studying conditions are determined in the article. The program studying outcomes, the achievement of which is aimed at studying at the School, are also mentioned here. The content of education, which includes four content modules, is characterized too. The four content modules are the following: "Theory and practice of education in higher education establishment", "Information and communication technologies in education", "Psychological aspects of teaching", "Gender in educational practices in the security and defense sector". The activity of two-week advanced training for the university management reserve is analyzed in the article.Item Формування та удосконалення культури ділового спілкування майбутніх поліцейських. Formation and improvement of the culture of business communication of future police officers(2021-02) Короткова, Юлія Михайлівна; Korotkova, YuliiaСтаттю присвячено дослідженню проблеми формування та удосконалення культури ділового спілкування майбутніх поліцейських. Подано визначення понять «ділове спілкування», «культура ділового спілкування», «культура ділового спілкування поліцейського». Подано характеристику інтерактивних форм і методів формування та удосконалення культури ділового спілкування майбутніх правоохоронців під час їх базової підготовки в закладі вищої освіти. Наведено приклади практичного застосування названих вище форм і методів в освітньому процесі. The article is devoted to the study of the problem of formation and improvement of the culture of business communication of future police officers. The definitions of «business communication», «culture of business communication», «culture of business communication of a police officer» are given. The characteristics of interactive forms and methods of formation and improvement of the culture of business communication of future law enforcement officers during their basic training in a higher education institution is given. Examples of practical application of the above mentioned forms and methods in the educational process are given.Item Інтерактивні методи і форми удосконалення культури мовлення майбутніх юристів. Interactive methods and forms of improving the future lawyers’speech culture(2020-12) Короткова, Юлія Михайлівна; Korotkova, YuliiaСтаттю присвячено характеристиці інтерактивних методів і форм удосконалення культури мовлення майбутніх юристів під час їх базової підготовки у закладі вищої освіти. До продуктивних форм удосконалення культури мовлення фахівців віднесено заняття-диспути, заняття дослідження, заняття-дискусії, на яких формується комунікативна компетентність студентів, виявляється їх ініціатива, створюється ситуація впевненості, інтелектуальної розкутості, реалізується педагогіка співпраці. Наголошено, що теми для дискусій та дебатів варто обирати, зважаючи на майбутній фах студентів, наприклад, «Чи може в Україні бути дві державні мови?», «Чи необхідно юристу володіти державною мовою?», «Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної»: виклики, проблеми, перспективи», «Евтаназія: психологічний та юридичний аспект» тощо. Серед методів удосконалення культури мовлення правників чільне місце посідають рольові і ділові ігри, театральні методика, техніка драми, які сприяють не лише удосконаленню культури мовлення фахівців юридичної галузі, а й розвивають їх фантазію й творчі здібності, сприяють соціалізації особистості, дозволяють реалізовувати контекстний (професійно орієнтований) підхід у підготовці юристів. Темами рольових і ділових ігор можуть бути такі: «Юридична фірма», «Час суду», «Битва юристів», «Конференція» тощо. Особливу увагу приділено методу проектів, а саме з’ясовано його роль в удосконаленні культури мовлення майбутніх правників (надає величезні можливості для емоційного та особистісного розвитку студентів, удосконалення їх комунікативної компетентності, інтелектуальних здібностей, розвитку їх автономії, реалізації міжкультурної освіти, налагодження зв’язку навчання з дійсністю, відмови від підручника як єдиного джерела знань, розвитку умінь співпраці та реалізації міжпредметних зв’язків), виділено стадії виконання проекту (стадія підготовки, визначення проблеми, планування проекту; виконання проекту; подання проекту; оцінювання проектної роботи), схарактеризовано особливості його оцінювання (оцінюванню підлягає як готовий продукт, так і внесок кожного студента в його розробку). Подано приклади практичного використання методу проектів з таких тем, як «Мовна політика України» та «Судові промови».The article deals with the characterization of interactive methods and forms of improving future lawyers’speech culture during their basic training in a higher education institution. The productive forms of improving the speech culture of specialists include lessons-debates, lessons-researches, lessons-discussions, which form students’communicative competence, identify their initiative, create a situationof confidence, intellectual relaxation, and realise the pedagogy of cooperation. It isemphasized that topics for discussions and debates should be selected in view of the students’future profession, for example, “Can there be two official languages in Ukraine?”, “Is it necessary for a lawyer to master the state language?”, “The Law of Ukraine “On Ensuring the Functioning of the Ukrainian Language as the State Language”: challenges, problems, prospects”, “Euthanasia: psychological and legal aspects”, etc.Among the methods of improving lawyers’speech culture, prominent role is played by role and business games, theatrical technique, drama technique, which contribute to both improving the culture of speech of lawyersanddevelopingtheir imagination and creative abilities, promotingsocialization of the individual, allowingto realise the context (professionally oriented) approach in training lawyers. The topics of role-playing and business games can be: “Law Firm”, “Court Hour”, “Battle of the Lawyers”, “Conference”, etc. Particular attention is paid to the method of projects, namely its role in improving the language culture of future lawyers (it provides great opportunities for emotional and personal development of students, improving their communicative competence, intellectual abilities, the development of their autonomy, the implementation of intercultural education, the establishment of connection between training with reality, rejection of the textbook as the only source of knowledge, development of cooperation skills and implementation of cross-curricular relations), the stages of project realization (the stage of preparation, of problem definition, of project planning,of project implementation,of project submission,of evaluation of project work) are highlighted, features of its evaluation are characterized (both the completed product and each student’s contribution to its development are the subject of evaluation). Examples of practical use of the project method on such topics as “Language Policy of Ukraine” and “Court Speeches” are presented.