Статті
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Статті by Author "Poludjonna, Natalija Stanislavivna"
Now showing 1 - 12 of 12
Results Per Page
Sort Options
Item Актуальні проблеми підготовки фахівців для ОВС у сучасних умовах. Actual problems of training specialists for the Police in modern conditions(2015) Полудьонна, Наталія Станіславівна; Poludjonna, Natalija StanislavivnaОсобливості суспільних відносин в Україні обумовлюють системний підхід до процесу реформування підготовки фахівців у сфері вищої освіти за напрямком «право». Як свід-чить практика, окремі нововведення не мають позитивного результату. Серед основних компонентів системного підходу вирізняють нормативний, економічний, науковий, психо-лого-педагогічний та ін. Означені компоненти, зрозуміло, не вичерпують повного переліку, але саме останній складає науковий інтерес нашого аналізу. Peculiarities of social relations in Ukraine condition a systematic approach to the process of reforming the training of specia-lists in the field of higher education in the direction of "law". As evidenced practice, some inno-vations do not have a positive effect result Among the main components of the system appro-ach distinguish normative, economic, scientific, psychological pedagogical, etc. The specified components are, of course, not exhaust the full list, but it is the last one that makes up scientific interest of our analysis.Item Емпірична оцінка індивідуально-типологічних властивостей курсантів ВНЗ МВС України в рамках теорії провідних тенденцій. Empirical assessment of individual typological properties of cadets of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine within the framework of the theory of leading trends(2017) Полудьонна, Наталія Станіславівна; Poludjonna, Natalija StanislavivnaЗапропонована модель психодіагностики індивідуально-типологічних якостей курсантів в умовах ВНЗ МВС України на основі багатовимірного підходу та з урахуванням трьох ос-новних аналітичних напрямків наукових досліджень щодо формування базових системних вимірів побудови цілісної психологічної структури особистості, а саме: соціальнопсихоло-го-індивідуального, діяльнісного, генетичного. The proposed model of psychodiagnosis of individual and typological qualities of cadets in the conditions of higher education institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine is based on a multidimensional approach and taking into account three main analytical directions of scientific research on the formation of basic systemic dimensions of building a complete psychological structure of the personality, namely: social-psychological-individual, activity, genetic.Item Етапи розвитку дистанційного навчання та дистанційних технологій хронологічний аналіз. Stages of development of distance learning and distance technologies chronological analysis(2021) Полудьонна, Наталія Станіславівна; Poludjonna, Natalija StanislavivnaРозглянуто три етапи історичного розвитку дистанційного навчання, а саме: кореспондентський, технічний та етап цифровізації. Зроблено висновок, що у нинішньому глобальному інформаційному світі спостерігається тенденція до зникнення межі між традиційною освітою і дистанційною, яка стала більш доступною для широкого кола охочих отримати освіту. Дистанційна форма навчання перспективна і має право на існування, не замінюючи, а доповнюючи класичну освіту. Three stages of the historical development of distance learning are considered, namely: correspondence, technical and digitization stages. It was concluded that in the current global information world, there is a tendency to the disappearance of the boundary between traditional education and distance education, which has become more accessible to a wide range of those who want to get an education. Distance learning is promising and has the right to exist, not replacing, but supplementing classical education.Item Ефективність інтерактивних методів в закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання (компетентнісний підхід). Effectiveness of interactive methods in higher education institutions with specific learning conditions (competence approach)(2019) Полудьонна, Наталія Станіславівна; Poludjonna, Natalija StanislavivnaУ якості провідного напряму розвитку вищої освіти міжнародною організацією ЮНЕСКО також рекомендовано обрати компетентнісний підхід, складовими якого визначено: знання як розуміння (це поняттєва складова); розуміння ситуації, готовність діяти (діяльнісна складова); діяльність у системі цінностей, пов’язана з відповідальністю за професійні вчинки (мотиваційно-етична складова). Метою застосування інтерактивних методів в навчальному процесі закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання є створення умов для отримання здобувачами вищої освіти колективного інтелектуального продукту й відповідного досвіду пізнавальної діяльності безпосередньо у процесі навчальної взаємодії. As a leading direction of higher education development, the international organization UNESCO also recommended choosing a competency-based approach, the components of which are defined as: knowledge as understanding (this is a conceptual component); understanding of the situation, readiness to act (activity component); activity in the value system associated with responsibility for professional actions (motivational and ethical component). The purpose of using interactive methods in the educational process of institutions of higher education with specific learning conditions is to create conditions for students of higher education to obtain a collective intellectual product and the corresponding experience of cognitive activity directly in the process of educational interaction.Item Здібності у структурі професійно важливих якостей персоналу оперативних підрозділів міліції. Value orientations of the individual in modern Ukrainian society(2011) Полудьонна, Наталія Станіславівна; Poludjonna, Natalija StanislavivnaУ силу складності соціально-психологічного феномена понять "праця" і "професія", до профе¬сійно важливих якостей традиційно відносять широкий спектр -від природних задатків до професійних знань і вмінь, а також індивідуальні властивості особистості (мотивацію, спрямованість, характер), психофізіологічні (темперамент, особливості вищої нервової діяльності), психічні процеси (пам'ять, увагу, мислення, уяву). Більшість науковців основою професійно важливих якостей вважають спеціальні здібності. У контексті професіографії професійно важливі якості розглядаються як компоненти професій-ної придатності, тобто такі якості, які необхідні для успішного вирішення професійних завдань. У науковій літературі підсистема професійно важливих якостей виділяється, змістовно та інструментально описується, а також інтерпретується різними вченими як менш або більш інтегровані психологічні "одиниці" професійної придатності у системі "здібності" - "професійно важливі якості" -"компетентність" - "потенціал" - "майстерність". Тому дослідження здібностей у структурі професійно важливих якостей є необхідною умовою для визначення професійної придатності фахівців. Due to the complexity of the socio-psychological phenomenon of the concepts of "work" and "profession", professionally important qualities traditionally include a wide range - from natural gifts to professional knowledge and skills, as well as individual personality properties (motivation, orientation, character), psychophysiological (temperament, features of higher nervous activity), mental processes (memory, attention, thinking, imagination). Most scientists consider special abilities to be the basis of professionally important qualities. In the context of professionography, professionally important qualities are considered as components of professional suitability, that is, qualities that are necessary for successfully solving professional tasks. In the scientific literature, the subsystem of professionally important qualities is distinguished, meaningfully and instrumentally described, and also interpreted by various scientists as more or less integrated psychological "units" of professional suitability in the system of "ability" - "professionally important qualities" - "competence" - "potential " - "skill". Therefore, the study of abilities in the structure of professionally important qualities is a necessary condition for determining the professional suitability of specialists.Item Наукова складова магістерської програми і освітньо-кваліфікаційної підготовки фахівців як невід’ємний елемент навчального процесу у ВНЗ МВС України. The scientific component of the master’s program and educational and qualification training of specialists as an integral element of the educational process at the Higher Education Institution of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine(2011) Полудьонна, Наталія Станіславівна; Poludjonna, Natalija StanislavivnaРобота актуалізована тим, що професійна діяльність у практичних підрозділах ОВС вимагає від фахівців умінь самостійно ставити і вирішувати принципово нові завдання, у тій чи іншій формі проводити дослідження, творчо використовувати досягнення науки та вдосконалювати свою кваліфікацію. У силу цього, одним з головних завдань діяльності ВНЗ МВС України є організація НДД курсантів (слухачів), що характеризується єдністю цілей і напрямів навчальної, наукової і виховної роботи, тісною взаємодією всіх форм і методів. До того ж, практика показує, що наукова діяльність суб’єктів навчально-виховного процесу ВНЗ істотно підвищує інтерес до вивчення спеціальних дисциплін, сприяє формуванню теоретичних і практичних навичок майбутніх фахівців права, розвиває систему інтелектуально-творчих якостей. The work is updated due to the fact that professional activity in the practical units of the OVS requires specialists to independently set and solve fundamentally new tasks, to conduct research in one form or another, to creatively use the achievements of science, and to improve their qualifications. Due to this, one of the main tasks of the Higher Education Institution of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine is the organization of the cadets' (students') training program, which is characterized by the unity of goals and directions of educational, scientific and educational work, close interaction of all forms and methods. In addition, practice shows that the scientific activity of subjects of the educational and educational process of universities significantly increases interest in studying special disciplines, contributes to the formation of theoretical and practical skills of future law specialists, develops a system of intellectual and creative qualities.Item Недоліки та переваги навчання у рамках онлайн формату дистанційної освіти у вищій школі: аналіз педагогічного досвіду. Disadvantages and advantages of learning in the online format of distance education in higher education: analysis of pedagogical experience(2022) Полудьонна, Наталія Станіславівна; Poludjonna, Natalija StanislavivnaУ статті висвітлені проблеми та позитивні аспекти власного практичного досвіду дистанційного викладання у формі онлайн, які систематизовані за групами: технічні, методичні, психологічні та медичні. Розглянуто низку перспективних можливостей даної форми навчання як в умовах закладу вищої освіти, так й з метою саморозвитку та самовдосконалення. Висловлено переконання щодо того, що обмежуючим фактором в онлайн навчанні є відсутність можливості формувати вміння та навички (особливо із спеціальних дисциплін). Акцентовано увагу на тому, що змінилися вимоги і до навчальної діяльності здобувачів освіти. Успішне навчання в реальній аудиторії не завжди означає успішне навчання онлайн форматі. The article highlights the problems and positive aspects of one's own practical experience of online distance teaching, which are systematized by groups: technical, methodical, psychological, and medical. A number of promising possibilities of this form of education were considered both in the conditions of a higher education institution and for the purpose of self-development and self-improvement. It is believed that the limiting factor in online education is the lack of opportunity to develop skills and abilities (especially in special disciplines). Attention is focused on the fact that the requirements for the educational activities of education seekers have also changed. Successful learning in a real classroom does not always mean successful learning in an online format.Item Оптимізація пізнавальної активності на семінарських заняттях ВНЗ МВС України: педагогічний досвід НАВС. Optimization of cognitive activity at seminar classes of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine: pedagogical experience of the National Academy of Sciences(2011) Полудьонна, Наталія Станіславівна; Poludjonna, Natalija StanislavivnaЗапропоновані ідеї акумулюють у собі багаторічну педагогічну діяльність, спілкування з колегами, аналіз наукової та методичної літератури, постійний пошук нових форм та методів роботи. Реалізація принципу оптимізації навчання і виховання стане можливою на основі системного підходу, а також врахування наступних чинників: організація навчання на достатньому науковому рівні з погляду розуміння сутності навчання, його рушійної сили, логіки навчального процесу, методів, засобів, форм, типів; забезпечення високого рівня психолого-педагогічної підготовки персоналу; оптимальність змісту навчального матеріалу його відповідність ОКХ фахівця; демократизація і гуманістична спрямованість навчально-виховного процесу; врахування міжпредметних зв’язків, виховного та розвиваючого характеру змісту навчання; надання курсантам (слухачам) реальної можливості накопичення балів (добором форм, засобів і методів роботи); опанування педагогічною майстерністю, інноваційними технологіями навчання, педагогічною технікою та психотехнікою. The proposed ideas accumulate many years of pedagogical activity, communication with colleagues, analysis of scientific and methodical literature, constant search for new forms and methods of work. Implementation of the principle of optimizing education and training will be possible based on a systematic approach, as well as taking into account the following factors: organization of education at a sufficient scientific level from the point of view of understanding the essence of education, its driving force, the logic of the educational process, methods, means, forms, types; ensuring a high level of psychological and pedagogical training of personnel; the optimality of the content of the educational material, its compliance with the OKH of the specialist; democratization and humanistic orientation of the educational process; taking into account inter-subject connections, educational and developmental nature of the learning content; giving cadets (students) a real opportunity to accumulate points (by selecting forms, means and work methods); mastering pedagogical skills, innovative learning technologies, pedagogical techniques and psychotechniques.Item Освітня інновація: данина традиції чи прояв інноваційної культури. Educational innovation: a tribute to tradition or a manifestation of innovative culture(2021) Полудьонна, Наталія Станіславівна; Poludjonna, Natalija Stanislavivna; Кравець, Віталій Михайлович; Kravec, Vitalij MyhajlovychНа основі аксіологічного підходу розглядається інноваційна культура як система цінностей, відображених у свідомості й поведінці особистості, що виражається через виявлення творчих сил і здібностей, талантів, розвиток і реалізація креативного потенціалу. Таким чином, інноваційна культура фахівця з вищою освітою відображає його здатність до творчого сприйняття, розуміння і перетворення дійсності в професійній сфері, його здатність успішно діяти в динамічному інноваційному середовищі. Based on the axiological approach, innovative culture is considered as a system of values reflected in the consciousness and behavior of the individual, which is expressed through the identification of creative forces and abilities, talents, development and realization of creative potential. Thus, the innovative culture of a specialist with a higher education reflects his ability to creatively perceive, understand and transform reality in the professional sphere, his ability to successfully operate in a dynamic innovative environment.Item Підходи та концептуальні засади вивчення індивідуально-психологічних властивостей особистості. Approaches and conceptual foundations of the study of individual psychological properties of the personality(2011) Полудьонна, Наталія Станіславівна; Poludjonna, Natalija StanislavivnaНа основі теоретичного аналізу наукових праць (Б.Г. Ананьєва, Л.С. Виготського, О.Г. Ковальова, Г.С. Костюка, О.М. Леонтьєва, Ф. Лерша, Н.Л. Коломинського, С.Д. Максименка, В.С. Мерліна, В.М. Мясищева, А.В. Петровського, В.В. Рибалки, К.К. Платонова, С.Л. Рубінштейна, 3.Фройда, К. Юнга та ін.), робиться висновок про те, що особистість – складна цілісна, ієрархічна система, у якій диференціюються та інтегруються різноманітні якості, що розвиваються під впливом соціальних факторів протягом часу, в умовах професійної діяльності. Based on the theoretical analysis of scientific works (B.G. Ananyev, L.S. Vygotskyi, O.G. Kovalev, G.S. Kostyuk, O.M. Leontyev, F. Lersh, N.L. Kolomynskyi, S.D .Maksimenko, V.S. Merlin, V.M. Myasishchev, A.V. Petrovsky, V.V. Rybalka, K.K. Platonov, S.L. Rubinstein, 3. Freud, K. Jung, etc.) , it is concluded that personality is a complex, integrated, hierarchical system in which various qualities are differentiated and integrated, which develop under the influence of social factors over time, in the conditions of professional activity.Item Інноваційне навчання: мета, ознаки, головні риси. Innovative learning: purpose, features, main features(2013) Полудьонна, Наталія Станіславівна; Poludjonna, Natalija StanislavivnaІнноваційне навчання виступає готовністю до дії в нових умовах та характеризується низкою критеріїв. Характерними рисами інноваційного навчання є: передбачення (anticipation) і спільна участь (particapication). Метою інноваційного навчання є формування активно-творчої особистості, здатної до ефективного саморозвитку; формування актуальних і перспективних компетенцій особистості, які необхідні для ефективного здійснення професійної діяльності. Innovative learning is a readiness to act in new conditions and is characterized by a number of criteria. Characteristic features of innovative learning are: anticipation and joint participation. The goal of innovative education is the formation of an active and creative personality capable of effective self-development; the formation of actual and promising personal competencies, which are necessary for the effective implementation of professional activities.Item Інтерактивні методи навчання як засіб формування професійних вмінь фахівців за спеціальністю «право» та «правоохоронна діяльність. Interactive learning methods as a means of forming the professional skills of specialists in the specialty "law" and "law enforcement(2019) Полудьонна, Наталія Станіславівна; Poludjonna, Natalija StanislavivnaЕфективність професійної діяльності правника залежить від чи-малої кількості факторів. Особливого значення набувають вміння пов’язані із спілкуванням, роботою в команді, управлінням людьми у складних професійних ситуаціях, застосування знань у адекватних ситуаціях тощо. Тобто такі, що не визначаються академічною оцінкою і здібностями до навчання, а залежать від розвитку особистісних якостей, які у навчальному процесі не оцінюються, але можуть формуватися за допомогою інтерактивних методів. The effectiveness of a lawyer's professional activity depends on a small number of factors. Skills related to communication, teamwork, managing people in difficult professional situations, applying knowledge in adequate situations, etc., are of particular importance. That is, those that are not determined by academic evaluation and learning abilities, but depend on the development of personal qualities, which are not evaluated in the educational process, but can be formed with the help of interactive methods.