Психодіагностичне вивчення особистісних якостей курсантів – майбутніх поліцейських. Psyhodiagnostic Study of Personal Qualities of Courses – Future Police

Abstract
Наведено результати проведеного психодіагностичного вивчення особистісних якостей і типологічних особливостей курсантів першого курсу закладу вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Метою статті є визначення індивідуально-психологічних особливостей і психологічних типів курсантів першого курсу для подальшого врахування їх у процесі навчання та організації службової діяльності. Емпіричну базу дослідження (n=30) становили курсанти першого курсу, які почали навчання в період воєнного стану. Було використано такі методики дослідження: психогеометричний тест С. Деллінгера (в адаптації А. А. Алексєєва, Л. О. Громової); «Конструктивний малюнок людини з геометричних фігур» К. Маховера. За результатами проведеного психодіагностичного вивчення встановлено, що спочатку курсанти переважно обирають фігуру коло, а на третьому й останньому місцях у виборах відсутні «чисті» фігури, коли якійсь фігурі надають перевагу. Статистично не визначено переваг у домінуючому виборі певної геометричної фігури курсантами обох статей. Здебільшого курсанти чоловічої статі належать до психологічних типів «відповідальний виконавець» (33 %) і «тривожно-сумнівний» (27 %). Серед курсанток переважають «тривожно-сумнівний» (40 %) та «інтуїтивний» (20 %) типи особистості. Виявлено статистичні відмінності переваги «тривожно-сумнівного» типу в курсанток (φ*=1,87; р=0,03). Серед респондентів обох статей не виявлено індивідуально-типологічних особливостей, які описано психологічними типами «емотивний» та «емоційно нечутливий». Сформульовано припущення про здатність респондентів до емпатії стосовно до інших, але зі збереженням власної енергії, не витрачаючи багато сил на співпереживання та співчуття. За результатами дослідження встановлено, що курсантам переважно притаманні такі риси, як комунікабельність, цілеспрямованість, відповідальність, вимогливість до себе та інших. Вони мають різноманітні здібності, орієнтовані на опанування основ високого професіоналізму, схильні до послідовного мислення, є високочутливими, потребують підтримки та підбадьорювання. Курсантки здебільшого нетерпимі до безладу, вразливі й чутливі, здатні швидко переключатися з однієї діяльності на іншу, схильні виявляти турботу про інших, орієнтовані на відповідальне виконання своїх обов’язків. Курсантам не притаманні консервативність і креативність. The article presents the results of a psychodiagnostic study of personal qualities and typological features of first-year cadets at a higher education institution with specific learning conditions. The purpose of the article is to determine the individual psychological characteristics and psychological types of firstyear cadets for their further consideration in the process of training and organization of service activities. The empirical base of the study (n=30) was composed of first-year cadets who began their studies during the period of martial law. Research methods were used: S. Dellinger's psychogeometric test (adapted by A. A. Alekseev, L. A. Gromova); "Constructive drawing of a person from geometric figures" by K. Mahover. According to the results of the conducted psychodiagnostic study, it was established that the dominant figure in the choices of cadets/cadets is a circle, and there are no "pure" figures in the third and last place in the elections, when some figure is given preference. There are no statistically determined advantages in the dominant choice of some geometric figure by cadets of both sexes.
Description
Keywords
Citation