ІНТЕГРАЦІЙНІ АСПЕКТИ КОНЦЕПТУАЛЬНИХ ПІДХОДІВ ДО ВИБОРУ РИНКОВИХ СТРАТЕГІЙ У ХАРЧОВІЙ ПРОМИСЛОВОСТІ. INTEGRATING ASPECTS OF THE CONCEPTUAL APPROACHES TO THE SELECTION OF MARKET STRATEGIES IN THE FOOD INDUSTRY
Loading...
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
У статті досліджено теоретичні аспекти інтеграційної складової при обґрунтуванні концептуальних підходів до вибору ринкових стратегій у харчовій промисловості. Визначено групи факторів, які впливають на формування стратегії розвитку суб’єктів харчової промисловості, які функціонують в умовах внутрішньогалузевої конкуренції. Визначені аспекти, які у контексті співвідношення основних рушійних сил внутрішньогалузевої конкуренції забезпечують її інтенсивність між суб’єктами харчової промисловості. The article explores the theoretical aspects of the integration component in substantiating conceptual approaches to the choice of market strategies in the food industry. There are identified groups of factors that influence the development of food industry development strategies that operate in the context of intra-industry competition. Certain aspects, which in the context of the ratio of the main driving forces of intra-industry competition, provide its intensity between the subjects of the food industry.