Теоретичні та методологічні проблеми юридичної психології
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Теоретичні та методологічні проблеми юридичної психології by Title
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Взаємодія філософії, психології, семіотики в дослідженні свідомості та мислення (від давнини до нового часу). The Interaction of Philosophy, Psychology, Semiotics in the Study of Consciousness and Thinking (From Antiquity to Modern Times).(2016) Павлишин, О. В.; Pavlyshyn, O.Розглянуто процес історичного розвитку уявлень про свідомість людини як об’єкт дослідження філософії, психології та семіотики від давнини до Нового часу. Висвітлено зміст філософських, психологічних і семіотичних ідей відомих мислителів різних періодів. Схарактеризовано значення цих підходів для взаємодії семіотики, філософії та психології в дослідженні свідомості людини як найвищої форми знакового відображення. Рассмотрен процесс исторического развития представлений о сознании человека как объект исследования философии, психологии и семиотики от древности до Нового времени. Раскрыто содержание философских, психологических и семиотических идей известных мыслителей разных периодов. Охарактеризовано значение этих подходов для взаимодействия семиотики, философии и психологии в исследовании сознания человека как высшей формы знакового отражения. In the article the historical development of ideas about the human mind as an object of study of philosophy, psychology and semiotics from antiquity to the Modern times is considered. Philosophical, psychological and semiotic discoveries of famous thinkers from different periods are characterized. In particular, the author examines the basic ideas of Empedocles about the knowledge kind of this kind, Anaxagoras about the knowledge such opposite and mind (noos), which is above and beyond nature, the Sophists about the relationship between world and thoughts about the world, Plato’s metaphorical description of the structure of the soul by means of an allegory about the driver who ruled the chariot of naughty wild horse and easy-ruled tribal horse, as well as three levels of knowledge, Aristotle’s individual mind (material, potential side of reason) and its interaction with the immortal creative mind, Epicurus about the individual feeling as a source of knowledge, Tertullian, Gregory of Nyssa, Aurelius Augustine about theItem Методичні засади вивчення кореляційної парадигми у структурі курсу експериментальної психології. Methodological Principles of Study of the Correlation Paradigm Shift in the Structure of Experimental Psychology Course.(2016) Романенко, О. В.; Romanenko, O.Визначено методичні засади вивчення кореляційної парадигми у структурі курсу експериментальної психології. Розроблено алгоритм викладення навчального матеріалу. Досліджено генезу наукових уявлень про кореляцію, що надає можливість зіставити її з експериментальною парадигмою. Розглянуто види кореляційного зв’язку в контексті ілюстрування відомими психологічними законами. Окреслено проблеми спрямованості і третьої змінної як основних форм інтерпретації кореляційного дослідження. Обґрунтовано доцільність самостійної організації та проведення кореляційного дослідження студентами за певним планом. Определены методические основы изучения корреляционной парадигмы в структуре курса экспериментальной психологии. Разработан алгоритм изложения учебного материала. Исследована генеза научных представлений о корреляции, что дает возможность ее сопоставления с экспериментальной парадигмой. Рассмотрены виды корреляционной связи с иллюстрированием известными психологическими законами. Определены проблемы направленности и третьей переменной как основных форм интерпретации корреляционного исследования. Обоснована целесообразность самостоятельной организации и проведения корреляционного исследования студентами по определенному плану.The article defined methodological principles study of the correlation paradigm shift in the structure of the course in experimental psychology. Proved the importance of this subject, which allows students to get acquainted with the scientific paradigm of modern psychology and master the rules of psychological research; to understand how scientific knowledge was obtained in the various fields of psychology; to understand the technology of knowledge in any scientific field; to develop the skills of experimentation and experimental means of evaluating the effectiveness of molding influences; to develop scientific thinking, which allows to perceive the surrounding critical information. Presented algorithm is a presentation of educational material.Item Особливості методології дослідження питань власності. Specialities of the Research Methodology of the Property’s Questions(2016) Бутенко, С. С.; Butenko, S.Проаналізовано основні концептуальні підходи до розуміння сутності методології дослідження власності як складної та багатофункціональної системи. Розглянуто прийоми, методи та логічну організацію пізнання філософських, економічних, правових, соціальних, історичних і культурно-моральних засад власності як підґрунтя для формування політичного устрою демократичного суспільства. Проанализированы основные концептуальные подходы к пониманию сущности методологии исследования собственности как сложной и многофункциональной системы. Рассмотрены приемы, методы и логическая организация познания философских, экономических, правовых, социальных, исторических и культурно-моральных аспектов собственности как основы формирования политического устройства демократического общества. In the article it is analyzed the main conceptual approaches to understanding of the essence of the research methodology of the property as a complicated and multifunctional system. The author studies the means, methods and logical organization of the gnosis of the philosophical, economical, legal, social, historical and cultural-moral bases of the property’s questions as a foundation of the formation of the political order of the democratic society.Item Проблема структури особистості у психології. Problem of Personality Structure in Psychology(2016) Хохліна, О. П.; Khokhlina, O.Проаналізовано проблему структури особистості у психології. Визначено тенденцію створення багатовимірної системної психологічної структури особистості. Розглянуто найпоширеніші у вітчизняній психологічній науці та практиці структури особистості О. Г. Ковальова, К. К. Платонова, С. Д. Максименка та С. А. Мула, В. В. Рибалки, які належать до одновимірних, двовимірних і тривимірних. Висвітлено змістове наповнення найважливіших складових особистості – спрямованості, характеру, здібностей, темпераменту, самосвідомості, підструктури досвіду, підструктури форм відображення, біологічно обумовленої підструктури, внутрішнього світу, психічного стану. Констатовано, що з’ясування сутності особистості як цілісного утворення, яке має певну структуру, і визначення її складу є необхідною умовою ефективної психолого-педагогічної роботи в контексті особистісного підходу. Проанализирована проблема структуры личности в психологии. Отмечена тенденция создания многомерной системной психологической структуры личности. Представлены наиболее распространенные в отечественной психологической науке и практике структуры личности А. Г. Ковалева, К. К. Платонова, С. Д. Максименко и С. А. Мула, В. В. Рыбалки, которые отнесены к одномерным, двумерным и трехмерным. Раскрыто смысловое наполнение важнейших составляющих личности – направленности, характера, способностей, темперамента, самосознания, подструктуры опыта, подструктуры форм отражения, биологически обусловленной подструктуры, внутреннего мира, психического состояния. Рассмотрены выяснение сути личности как целостного образования, имеющего определенную структуру, и определение ее состава как необходимое условие эффективной психолого-педагогической работы в контексте личностного подхода. Problem of the personality structure in psychology has been analyzed. Tendency to create a systemic multi-dimensional psychological structure of personality is marked. Personality structures by A. G. Kovalev, K. K. Platonov, S. D. Maximenko and S. A. Mula, V. V. Rybalko that are most widely used in domestic psychology science and practices and which are referred to as one-dimensional, two-dimensional and three-dimensional are presented; meaning content of the most important components of the personality is revealed.Item Психологічна та кримінально-правова періодизація неповнолітнього віку. Psychological and Criminal-Legal Periodization of Minor Age(2016) Свириденко, О. А.; Svyrydenko, O.Проаналізовано психологічні засади періодизації вікових меж неповноліття у кримінальному законодавстві. Здійснено порівняння підходів до визначення вікових меж неповноліття у кримінальному праві України та інших країн світу. Висвітлено психологічний зміст вікових особливостей становлення правової свідомості неповнолітнього. Проанализированы психологические основы периодизации возрастных границ несовершеннолетия в уголовном законодательстве. Проведено сравнение подходов определения возрастных границ несовершеннолетия в уголовном праве Украины и других стран. Освещено психологическое содержание возрастных особенностей становления правового сознания несовершеннолетнего. The article analyzes the psychological principles of periodization of the age limits of minority in the criminal law. The comparison approach determine the age limits of minority in the criminal law of Ukraine and other countries. It reveals the psychological content of age-appropriate development of legal consciousness of a minor. To understand the approaches to the interpretation of age-committed criminal responsibility comparison of domestic criminal law with international standards. Based on comparative analysis of criminal laws of the countries we have identified certain patterns of criminal responsibility age limits:Item Психологічні, юридичні та політичні аспекти запровадження української мови як державної. Psychological, Legal and Political Aspects of Introduction of the Ukrainian Language as a State Language.(2016) Костицький, М. В.; Kostytskyi, M.Проаналізовано психологічні, юридичні та політичні проблеми запровадження української мови як державної. Наведено стислий історичний огляд дискримінування українців за мовною ознакою, здійснюваного царським російським і радянським урядами. Розглянуто дві спроби українізації суспільного життя в УРСР (20-ті і 50–60-ті роки ХХ століття), висвітлено фрагменти колонізаційної політики щодо українців. Визначено психологічні, юридичні та політичні причини ускладнення мовної ситуації в Україні, а також підґрунтя для її оптимізації. Проанализированы психологические, юридические и политические проблемы внедрения украинского языка как государственного. Подан краткий исторический обзор дискриминации украинцев по языковому признаку, осуществляемой царским и советским правительствами. Рассмотрены две попытки украинизации общественной жизни (20-е и 50–60-е годы ХХ века), освещены некоторые фрагменты колонизаторской политики в отношении украинцев. Определены психологические, юридические и политические причины осложнения языковой ситуации в Украине, а также направления ее оптимизации. In the article it is analyzing psychological, legal and political problems of implementation of the Ukrainian language as a state language. It is given the short historical review of the Ukranians’ discrimination by the language factor which is realized by the czar’s and soviet governments.