12.00.02 - конституційне право; міжнародне право
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 12.00.02 - конституційне право; міжнародне право by Title
Now showing 1 - 20 of 24
Results Per Page
Sort Options
Item Гарантії прав та свобод військовослужбовців в Україні (конституційно-правовий аспект). Guarantees of the rights and freedoms of military men in Ukraine (constitutional and legal aspect).(2018-06-26) Шамрай, Богдан Миколайович; Shamray, B. M.Дисертацію присвячено дослідженню гарантій прав та свобод військовослужбовців Збройних Сил України та інших військових формувань, на основі аналізу, насамперед, конституційного права та законодавства, а також перспективам удосконалення національного законодавства, яке регулює гарантії прав та свобод військовослужбовців. Розглянуто теоретико-методологічну основу, сутність і класифікацію гарантій прав та свобод військовослужбовців, розкрито загальносоціальні й правові (юридичні) гарантії прав та свобод військовослужбовців, механізм їх реалізації в Україні та зарубіжних країнах. Диссертация посвящена исследованию гарантий прав и свобод такой категории лиц, как военнослужащие Вооруженных Сил Украины, и других военных формирований на основе анализа, прежде всего, конституционного права и законодательства, а также перспективам совершенствования национального законодательства, регулирующего гарантии прав и свобод военнослужащих. Рассмотрены теоретико-методологическая основа, сущность и классификация гарантий прав и свобод военнослужащих, раскрыты общесоциальные и правовые (юридические) гарантии прав и свобод военнослужащих, механизм их реализации в Украине и зарубежных странах.The thesis is devoted to study of the guarantees of rights and freedoms of military men of Armed Forces of Ukraine and other military formations, on the basis of the analysis, first of all, constitutional law and legislation and the prospects for improvement of national legislation regulating the rights and freedoms of military men. It considers theoretical-methodological basis, the nature and classification of the guarantees of the rights and freedoms of military men, reveals the general social and legal guarantees of the rights and freedoms of military men and their implementation in Ukraine and foreign countries.Item Державний лад Республіки Польща. State System of the Republic of Poland.(2020-09) Марчук, Микола Іванович; Marchuk, MykolaДисертацію присвячено визначенню сутності й особливостей організації державного ладу Республіки Польща, з’ясуванню шляхів його вдосконалення та можливостей використання в Україні польського досвіду конституційного моделювання державного ладу. У роботі досліджено основні підходи до змістовного наповнення поняття «державний лад» у польській правовій доктрині. Визначено загальну систему засад державного ладу Республіки Польща. Здійснено їх класифікацію. Обґрунтовано основні системні риси, що дозволяють класифікувати Республіку Польща як демократичну, правову, соціальну державу. З’ясовано форму Польської держави за чинною Конституцією 1997 року. Надано розгорнуту інституціональну та функціональну характеристики практики реалізації конституційного принципу поділу влади в Республіці Польща. Визначено конституційно-правовий статус вищих органів державної влади Республіки Польща. Зокрема, встановлено особливості конституційно-правового статусу Сейму та Сенату як палат парламенту Республіки Польща. Здійснено системний аналіз конституційно-правового статусу глави держави в Республіці Польща. З’ясовано роль і місце уряду Республіки Польща в системі органів виконавчої влади. Визначено конституційно-правовий статус Верховного Суду, Конституційного Трибуналу і Державного Трибуналу в системі вищих органів судової влади Республіки Польща. Досліджено територіальну організацію влади в Республіці Польща за підсумками реформи 1997 року. Визначено конституційно-правовий статус центральних та місцевих органів виконавчої влади Республіки Польща. Вказано на особливості територіальної організації судових та правоохоронних органів Республіки Польща. З’ясовано місце й роль органів територіального самоврядування в системі публічної влади Республіки Польща. Диссертация посвящена определению сущности и особенностей организации государственного строя Республики Польша, выяснению путей его совершенствования и возможностей использования в Украине польского опыта конституционного моделирования государственного строя. The dissertation is focused on determining the essence and specific features of the organization of the state system of the Republic of Poland, on clarifying the ways of its improvement and the possibilities of using the Polish experience of constitutional modeling of the state system in Ukraine. The author of the dissertation has studied the main approaches to the content of the concept of «state system» in the Polish legal doctrine. The general system of principles of the state system of the Republic of Poland has been determined. Their classification has been carried out. The author has established the main system features that allow to classify the Republic of Poland as a democratic, legal, social state. The form of the Polish state under the current Constitution of 1997 has been clarified. The author has provided the detailed institutional and functional characteristics of the practice of realization of the constitutional principle of separation of powers in the Republic of Poland. The constitutional and legal status of the highest state authorities of the Republic of Poland has been determined. In particular, the author has established peculiarities of the constitutional and legal status of the Sejm and the Senate as Chambers of the Parliament of the Republic of Poland. The systematic analysis of the constitutional and legal status of the head of state in the Republic of Poland has been carried out. The role and place of the Government of the Republic of Poland in the system of executive agencies have been clarified. The constitutional and legal status of the Supreme Court, the Constitutional Tribunal and the State Tribunal in the system of the highest judicial agencies of the Republic of Poland has been determined. The author has studied the territorial organization of power in the Republic of Poland as the results of the reform of 1997. The constitutional and legal status of central and local executive agencies of the Republic of Poland has been determined. The peculiarities of the territorial organization of judicial and law enforcement agencies of the Republic of Poland have been established. The place and role of territorial self-government agencies within the system of public power of the Republic of Poland have been clarified.Item Конституційна скарга як форма звернення.Constitutional complaint as form of address is to the organ of constitutional jurisdiction(2015-09-23) Айріян, Крістіна БорисівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук за спеціальністю 12.00.02 – конституційне право; муніципальне право. – Національна академія внутрішніх справ, Київ, 2015. Дисертацію присвячено дослідженню правової природи конституційної скарги як форми звернення до органу конституційної юрисдикції. Проаналізовано генезу конституційного контролю в межах конституційної юрисдикції. На основі опрацювання наукових доктрин розуміння інституту конституційної скарги вдосконалено дефініцію конституційної скарги як форми звернення до конституційної юрисдикції. Охарактеризовано методологічну основу наукового дослідження інституту конституційної скарги шляхом висвітлення пізнавальних можливостей антропологічного, феноменологічного, аксіологічного, діяльнісного, системного та потребового методологічних підходів. Розширено систему знань про особливості інституту конституційної скарги в зарубіжних країнах, зокрема, встановлено, що остання характеризується значною специфікою стосовно кола суб’єктів цього права, предмета оскарження, правил подання й прийому скарг до розгляду органом конституційного правосуддя, юридичними наслідками рішень, які приймаються. Автор запропонував напрями та механізм запровадження інституту конституційної скарги у правову систему України з урахуванням національного досвіду конституційного правосуддя та особливостей індивідуального доступу до нього.Диссертация на соискание ученой степени кандидата юридических наук по специальности 12.00.02 – конституционное право; муниципальное право. – Национальная академия внутренних дел, Киев, 2015. Диссертация посвящена исследованию правовой природы конституционной жалобы как формы обращения в орган конституционной юрисдикции. Автор проанализировал генезис конституционного контроля в пределах конституционного судопроизводства. Также было расширено научное представление о соотношении конституционного судопроизводства и конституционного контроля, которое проявляется в том, что, с одной стороны, предмет конституционного судопроизводства шире предмета конституционного контроля, а с другой – перечень государственных органов, уполномоченных осуществлять конституционный контроль, шире соответствующего перечня специализированных органов конституционного судопроизводства.The dissertation for the Candidate of Legal Science Degree with a major in 12.00.02 – constitutional law; municipal law – National Academy of Internal Affairs, Kiev, Ukraine, 2015. The dissertation is devoted to the research of legal nature of constitutional complaint as forms of address to the organ of constitutional jurisdiction. An author is analyse genesis of constitutional control within the limits of the constitutional rule-making. On the basis of study of scientific doctrines of understanding of institute of constitutional complaint definition of constitutional complaint as forms of realization of constitutional control is improved. Methodological basis of scientific research of institute of constitutional complaint is described by illumination of cognitive possibilities anthropological, phenomenological, axiology, active, system and necessity of methodological approaches. A candidate for a degree is extend the system of knowledge about the features of institute of constitutional complaint in foreign countries, it is set in particular, that the last is characterized by a considerable specific in relation to the circle of this legal, article of appeal, rules of presentation and reception of complaints subjects to consideration of constitutional justice an organ, legal consequences of decisions, that is accepted. An author is offer directions and mechanism of input of institute of constitutional complaint in the legal system of Ukraine taking into account national experience of constitutional justice and features of individual access to him.Item Конституційне право власності на землю в Україні та зарубіжних країнах: порівняльно-правове дослідження. Constitutional right to land ownership in Ukraine and foreign countries: comparative law research.(2020-09) Озімок, Ірина Володимирівна; Ozimok, IrynaДосліджено конституційне право власності на землю в порівняльно-правовому контексті на основі досвіду України та зарубіжних країн. Висвітлено правову формалізацію конституційного права власності на землю в Україні та зарубіжних країнах, проведено історико-правовий аналіз конституційного закріплення даного права. Встановлено поняття, ознаки, суб’єктів, об’єкти та зміст конституційного права власності на землю в Україні та зарубіжних країнах, особливості його реалізації, охорони та захисту. The research examines the constitutional right to land ownership in the comparative law context based on the experience of Ukraine and foreign countries. The study highlights legal formalization of constitutional right to land ownership; it provides historical and legal analysis of constitutional entrenchment of this right. The academic paper covers and elucidates notions and terms, features, legal subjects, items of property and subject matter of constitutional right to land ownership in Ukraine and foreign countries, special characteristics of its enforcement, protection and defense.Item Конституційне право людини на професійну правничу допомогу в Україні.. Constitutional human right to professional legal assistance in Ukraine.(2018-06-25) Джуська, Анна Володимирівна; Dzhuska., A.Дисертація присвячена дослідженню конституційного права людини на професійну правничу допомогу в Україні. Зокрема, у дисертації послідовно розкриваються теоретико-правові засади, методологія дослідження, сутність та значення конституційного права людини на професійну правничу допомогу, суб’єкти та порядок забезпечення даного права в Україні. Диссертация посвящена исследованию конституционного права человека на профессиональную юридическую помощь в Украине. В частности, в диссертации последовательно раскрываются теоретико-правовые основы, методология исследования, сущность и значение конституционного права человека на профессиональную юридическую помощь, субъекты и порядок обеспечения данного права в Украине.The thesis is devoted to the research of constitutional human right to professional legal assistance in Ukraine. In particular, the theoretical and legal foundations, methodology of research, the essence and significance of the constitutional human right to professional legal assistance and provision of this right in Ukraine are consistently disclosed in the thesis work.Item Конституційне право особи на доступ до публічної інформації та його забезпечення Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини. Constitutional right of a person on access to public information and its securing by the Commissioner of the Verkhovna Rada of Ukraine on human rights.(2018-06-25) Кушнір, Ірина Володимирівна; Kushnir, I.Дисертація присвячена дослідженню системи конституційно-правових норм, що регулюють та охороняють право особи на доступ до публічної інформації та його забезпечення Уповноваженим Верховної Ради Україні з прав людини. Проаналізовано доктринальні й нормативні джерела даного права, методологія його дослідження, поняття і зміст конституційного права особи на доступ до публічної інформації, гарантії його забезпечення, реалізації та охорони Уповноваженим Верховної Ради Україні з прав людини. Диссертация посвящена исследованию системы конституционно-правовых норм, что регулируют и охраняют право лица на доступ к публичной информации и его обеспечение Уполномоченным Верховной Рады Украины по правам человека. Проанализировано доктринальные и нормативные источники данного права, методология его исследования, понятие и содержание конституционного права лица на доступ к публичной информации, гарантии его обеспечения, реализации и охраны Уполномоченным Верховной Рады Украины по правам человека. In the result of the research, we can formulate the following conclusions The constitutional right of access to public information is the possibility of a person envisaged by the Constitution and laws to receive any information and/or data that can be stored on the tangible media, or reflected in the electronic form from the public information holders, which have or must possess it in accordance with the legislation of Ukraine.Item Конституційне право особи не давати показання або пояснення щодо себе, членів сім’ї чи близьких родичів та його забезпечення в Україні. Constitutional human right person did not give testimony or explanation about themselves, family members or close relatives.(2019-09) Бережанська, Вікторія Володимирівна; Berezhanska, Viktoriia V.Дисертація присвячена дослідженню конституційного права особи не давати показання або пояснення щодо себе, членів сім’ї чи близьких родичів. Послідовно розкриваються доктринальні і нормативно-правові джерела, методологія дослідження, сутність та зміст даного права. Окрему увагу приділено гарантіям та особливостям його забезпечення судовими, правоохоронними та іншими органами в Україні, деяких зарубіжних державах. У дисертації сформульовано положення та висновки, обґрунтовуються пропозиції щодо перспектив удосконалення забезпечення конституційного права особи не давати показання або пояснення щодо себе, членів сім’ї чи близьких родичів, зокрема, стосовно внесення змін і доповнень до законодавства України. Диссертация посвящена изучению конституционного права лица не давать показания либо объяснения против себя, членов семьи или близких родственников. Последовательно раскрываются доктринальные и юридические источники, методология исследования, понятие, особенности и содержание этого права. The thesis is devoted to the research of constitutional human right person did not give testimony or explanation about themselves, family members or close relatives. In particular, the theoretical and legal foundations, methodology of research, the essence and significance of the constitutional human right to human right person did not give testimony or explanation about themselves, family members or close relatives. Consistently disclosed the doctrinal and legal sources, methodology, research, nature and content of the constitutional human right to human right person did not give testimony or explanation about themselves, family members or close relatives. Special attention is paid to companies and features provision of this law in Ukraine, some foreign countries. The thesis formulated provisions and conclusions, are the proposals on the prospects of improving the provision of constitutional law the person did not give testimony or explanation about themselves, family members or close relatives, in particular, concerning the amendments and additions to the legislation of Ukraine.Item Конституційно-правова реформа як основа інтеграції України до Європейського Союзу.Constitutional and legal reform as a basis for the integration of Ukraine into the European Union.(2017-09-28) Середа, Тетяна Миколаївна; Sereda, T.Дисертацію присвячено комплексному дослідженню конституційно-правової реформи в Україні як основи інтеграції України до Європейського Союзу. На підставі аналізу доктринальних і нормативно-правових вітчизняних та зарубіжних джерел у роботі розкрито теоретико-методологічне підґрунтя та правова регламентація конституційно-правової реформи та інтеграції України до Європейського Союзу, генеза, поняття, сутність і конституційно-правову основу та інституційне забезпечення співробітництва України з Європейським Союзом.Запропоновано власний погляд на конституційно-правову реформу в Україні в контексті інтеграції до Європейського Союзу. Обґрунтовано пропозиції щодо вдосконалення Конституції України та чинного законодавства у зв’язку з необхідністю здійснення конституційно-правової реформи в Україні як основи інтеграції України до Європейського Союзу.Диссертация посвящена комплексному исследованию конституционно-правовой реформы в Украине как основы интеграции Украины в Европейский Союз. На основании анализа доктринальных и нормативных правовых отечественных и зарубежных источников в работе раскрыто теоретико-методологическое основание и правовая регламентация конституционно-правовой реформы и интеграции Украины в Европейский Союз, генезис, понятие, сущность и конституционно-правовую основу и институциональное обеспечение сотрудничества Украины с Европейским Союзом. Предложено собственный взгляд на конституционно-правовую реформу в Украине в контексте интеграции в Европейский Союз. Определены основные проблемы нормативного правового обеспечения эффективности конституционно-правовой реформы в Украине.The thesis is devoted to the examination of constitutional and legal reform in Ukraine as the basis of Ukraine’s integration into the European Union. On the basis of doctrinal and legal local and foreign sources in the disclosed theoretical and methodological background and legal regulation of constitutional and legal reforms and integrating Ukraine into the European Union, genesis, concept, nature and the constitutional and legal framework and institutional support of Ukraine’s cooperation with the European Union. The content of the main functions of constitutional and legal reform in Ukraine. Characterized the development of constitutional and legal reform in Ukraine highlighted its main stages.A look at its own constitutional and legal reform in Ukraine in the context of integration into the European Union. The main problem of legal security effectiveness of constitutional and legal reform in Ukraine. Suggestions for improving the Constitution of Ukraine and current legislation in relation to the necessity of constitutional and legal reform in Ukraine as the basis of Ukraine’s integration into the European Union. Separately, the work of the Constitutional Commission, which is a special subsidiary body under the President of Ukraine, is devoted to the work of the Constitutional Commission, and it works as a group of three working groups that are developing amendments to the Constitution of Ukraine on priority areas of reform: decentralization, improvement of the constitutional principles of justice and constitutional regulation of rights, freedoms and Responsibilities of a person and a citizen.Item Конституційно-правовий статус глави держави в Україні та зарубіжних країнах: порівняльний аналіз. Constitutional-legal status of the head of state in Ukraine and foreign countries: comparative analysis.(2016-10) Задорожня, Галина ВолодимирівнаДисертація на здобуття наукового ступеня доктора юридичних наук за спеціальністю 12.00.02 – конституційне право; муніципальне право. – Національна академія внутрішніх справ, Київ, 2016. 39 У дисертації з урахуванням суспільно-політичних і законодавчих змін, порівняльного аналізу зарубіжного і національного конституційного законодавства та конституційної практики запропоновано систему доктринальних знань щодо конституційно-правового статусу глави держави в Україні та зарубіжних країнах. Досліджено правові акти, специфіку та ґенезу нормативної регламентації конституційно-правового статусу глави держави в Україні та зарубіжних країнах, розкрито методологію наукового пізнання його статусу. Проаналізовано ґенезу конституційно-правового статусу глави держави в Україні та країнах, що належать до романо-германської, англосаксонської, традиційної і релігійної правових сімей. Визначено видову різноманітність компетенції глави держави як основоположного елемента конституційно-правового статусу глави держави, обґрунтовано пропозиції, спрямовані на вирішення виявлених проблем у цій сфері правовідносин. Досліджено архітектоніку відносин глави держави з парламентом, органами виконавчої влади, іншими суб’єктами правовідносин, розкрито суть і форми таких відносин. Досліджено сутність гарантій конституційно-правового статусу глави держави, виокремлено систему таких гарантій. Проаналізовано підстави, види і наслідки юридичної відповідальності глави держави в Україні та зарубіжних країнах.Диссертация на соискание научной степени доктора юридических наук по специальности 12.00.02 – конституционное право; муниципальное право. – Национальная академия внутренних дел, Киев, 2016.The dissertation of for the degree of Doctor of Law by specialty 12.00.02 – constitutional law; municipal law. – National Academy of Internal Affairs, Kyiv, Ukraine, 2016.Item Конституційно-правовий статус голови парламенту в Україні та зарубіжних країнах: порівняльний аналіз.Constitutional and Legal Status of the Chairman of the Parliament in Ukraine and Foreign Countries: a Comparative Analysis(2015-09-25) Стопченко, Максим ІвановичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук за спеціальністю 12.00.02 – конституційне право; муніципальне право. – Національна академія внутрішніх справ. – Київ, 2015. Робота присвячена дослідженню конституційно-правового статусу голови парламенту в Україні та зарубіжних країнах на основі порівняльного аналізу. Опрацьовано та розкрито стан наукових досліджень у сфері порівняльного аналізу конституційно-правового статусу голови парламенту. Розкрито нормативно-правову регламентацію конституційно-правового статусу голови парламенту в Україні та зарубіжних країнах. Сформульовано авторське визначення конституційно-правового статусу голови парламенту, визначено елементи, розкрито зміст та гарантії. На основі порівняльно-правового аналізу статусу голови парламенту в Україні та зарубіжних країнах обґрунтовано необхідність внесення зміни і доповнень до Конституції та законів України щодо вдосконалення діяльності Голови Верховної Ради України. У дисертації сформульовані висновки і рекомендації щодо вдосконалення форм діяльності Голови Верховної Ради України на основі досвіду зарубіжних країн.Диссертация на соискание научной степени кандидата юридических наук по специальности 12.00.02 – конституционное право; муниципальное право. – Национальная академия внутренних дел. – Киев, 2015. В диссертации осуществлено сравнительное исследование конституционно-правового статуса главы парламента в Украине и зарубежных странах. Обстоятельный литературный анализ предмета исследования представил возможным проиллюстрировать глубину проблемы, определить закономерности и этапы ее развития и на этой основе выявил ранее нерешенные как теоретические, так и практические вопроосы, которые составляют предмет настоящего исследования. Сформулированы предмет и задачи исследования, выбраны и адаптированы к ним философские, общенаучные и специально-научные методы. Особое место занимает сравнительно-правовой метод, с помощью которого был произведен комплексный сравнительно-правовой анализ элементов конституционно-правового статуса главы парламента в Украине и зарубежных странах.Thesis for the Candidate Degree in Law. Speciality 12.00.02 – Сonstitutional Law; Municipal Law. – The National Academy of Internal Affairs, Kyiv, 2015. Thesis is devoted to the research of the constitutional and legal status of the Speaker in Ukraine and foreign countries on the basis of a comparative analysis. The present state of the research in the area of a comparative analysis of the constitutional and legal status of the Speaker is studied and revealed. Normative and legal regulation of the constitutional and legal Speaker’s status in Ukraine and foreign countries is considered. Author's definition of constitutional and legal status of the Speaker is formulated, its elements, the content and guarantees have been defined. On the basis of a comparative legal analysis of the status of the Chairman of the Parliament in Ukraine and foreign countries the necessity of making changes and additions to the Constitution and laws of Ukraine concerning the improvement of the activities of the Chairman of the Supreme Council of Ukraine is substantiated. In dissertation we have formulated several conclusions and recommendations for the improvement of the activities of the Chairman of the Supreme Council of Ukraine, based on the experience of foreign countries.Item Конституційно-правовий статус дитини в Україні.Constitutional and Legal Status of the Child in Ukraine.(2016-10) Волошина, Ірина ВікторівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук за спеціальністю 12.00.02 – конституційне право; муніципальне право. – Національна академія внутрішніх справ, Київ, 2016. У дисертації на основі аналізу історичних та юридичних документів, законодавства досліджено історію розвитку конституційно-правового статусу дитини в Україні. З’ясовано сутність наукового опрацювання теми дослідження, окреслено його методологію. У роботі визначено конституційно-правовий статус дитини в Україні та його елементи. Розглянуто правосуб’єктність дитини, права, свободи та обов’язки дитини. Охарактеризовано принципи та гарантії конституційно-правового статусу дитини та запропоновано їх класифікацію. Досліджено нормативні та інституційні форми захисту конституційно-правового статусу дитини. У дисертації сформульовано низку теоретичних положень, практичних висновків та рекомендацій, які спрямовані на розвиток і вдосконалення конституційно-правового статусу дитини в Україні.Диссертация на соискание ученой степени кандидата юридических наук по специальности 12.00.02. – конституционное право; муниципальное право – Национальная академия внутренних дел, Киев, 2016.Thesis for the Candidate Degree of Legal Sciences by specialty 12.00.02– constitutional law; municipal law. – National Academy of Internal Affairs, Kyiv, 2016.Item Конституційно-правовий статус прокуратури України в умовах реформування. Constitutional – Legal Status of the Prosecutor's Office of Ukraine under the conditions of reform.(2021-01) Скибенко, Олексій Ігорович; Skybenko, OleksiiДисертаційну роботу присвячено процесу реформування прокуратури України як невід’ємного складника реформування всієї системи правоохоронних органів нашої держави. Основний акцент у дисертації робиться на процесі реформування конституційно-правового статусу органів прокуратури України. Ми прийшли до висновку, що віднесення прокуратури до системи судової влади є логічним з погляду чинного українського законодавства. Однак, головне, що слід мати на увазі, вирішуючи питання про віднесення прокуратури до системи судової влади, – це безумовна вимога одночасного наближення і судової влади, і прокуратури до європейських стандартів. Диссертационная работа посвящена процессу реформирования прокуратуры Украины как неотъемлемой составляющей реформирования всей системы правоохранительных органов нашего государства. Основной акцент в работе делается на процессе реформирования конституционно-правового статуса органов прокуратуры Украины. Мы пришли к выводу, что отнесении прокуратуры к системе судебной власти, – это безусловное требование одновременного приближения и судебной власти, и прокуратуры к европейским стандартам. The dissertation is devoted to the process of reforming the Prosecutor's Office of Ukraine, as an integral part of reforming the entire law enforcement system of our country. The main focus of the work is on the process of reforming the constitutional and legal status of the Prosecutor's Office of Ukraine. There was an urgent need to reform the modern Ukrainian prosecutor's office, taking into account high European and world standards for the protection of human rights and freedoms. It became apparent that the functions, rights and powers of the prosecutor's office, inherited from the repressive Soviet totalitarian system, did not make it possible to transform the prosecutor's office into an institute for the protection of the interests of the state and citizens. As a result of the analysis of a wide range of scientific and regulatory sources, we have come to the conclusion that the constitutional and legal status of the prosecutor's office in Ukraine means the legal regime of the public-legal position of the prosecutor's office, which is conditioned by national, historical and international experience, characterized by a set of structural elements (tasks, functions, functions) , competence, legal personality, system, guarantees and responsibilities), which are defined by the Constitution of Ukraine and the laws of Ukraine and ensure stability and effective Number of functional relationships between both bodies of the prosecutor's office and other government agencies. It is logical that the prosecutor's office belongs to the judiciary system from the point of view of current Ukrainian legislation. However, the main thing to keep in mind when deciding whether a prosecutor's office is to be included in the judiciary is the unconditional requirement for both the judiciary and the prosecutor's office to converge to European standards. At different times, such well-known constitutionalists as S. Alpert, D. Bakaev, O. Bandurka, M. Bidenko, I. Vernydubov, V. Gusarov, V. Dolezhan, M. Kosyuta, M. Mychko were concerned with this issue. M. Rudenko, V. Sapunkov, V. Tatsiy, O. Tolochko P. Shumsky, each of whom contributed to the development of constitutional law in general and to the study of the constitutional and legal status of the prosecutor's office in Ukraine in particular. The doctrinal provisions developed by the above-mentioned scholars formed the basis of our dissertation research. The urgency of the research topic is due to the fact that today, there is an urgent need to reform the modern Ukrainian prosecutor's office taking into account high European and world standards for the protection of human rights and freedoms. It is obvious that the set of functions that the prosecutor's offices of independent Ukraine inherited from the USSR prosecutor's office did not make it possible to transform the prosecutor's office into a European-style human rights institution. Therefore, it is very important to address these issues at the constitutional and legal level, in particular the constitutional and legal basis for reforming the legal status, functions and competencies of the prosecutor's office in order to bring it closer to the models and standards of European countries and humanize its work. Regarding the use of international experience in prosecutorial reform, it should be noted here that no universal models have been developed in the world today to effectively organize prosecutorial activities. However, international experience proves that in every country where legal reforms are being implemented, one has to make the difficult choice of finding the best solutions. At the same time, it is considered a grave mistake to attempt to redesign the prosecutorial system of one country on the principle of another. Therefore, in order not to be mistaken and to succeed, it is necessary that any established prosecutorial system be compatible with the culture and history of their country.Item Конституційно-правовий статус українського народу. Constitutional and legal status of Ukrainians.(2021-08) Колодій, Олексій Анатолійович; Kolodiy, O.A.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора юридичних наук за спеціальністю 12.00.02 «Конституційне право; муніципальне право» (081 – Право). – Національна академія внутрішніх справ, Київ, 2021. Дисертаційне дослідження присвячено конституційно-правовому статусу Українського народу. Розглянуто та проаналізовано стан наукових досліджень, регламентацію правового статусу народів, методологію власного дослідження, поняття та елементи, сутність, правосуб’єктність, принципи, установчі, організаційно-легітимаційні, правотворчі, судові, контрольно-наглядові, майнові повноваження, загальносоціальні та спеціально-юридичні гарантії конституційно-правового статусу Українського народу. Обґрунтовано та запропоновано положення, узагальнення, класифікації, визначення, висновки, пропозиції і рекомендації, спрямовані на його удосконалення. The thesis submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of the Doctor of Law in the specialty 12.00.02 «Constitutional Law; municipal law» (081 – law). – National Academy of Internal Affairs, Kyiv, 2021. The thesis research is devoted to the constitutional and legal status of Ukrainians. The state of scientific research, the regulation of the legal status of peoples, the methodology of the very research, the concept and elements, essence, legal capacity and competence, principles, constituent, organizational and legitimizing, lawmaking, judicial, control and supervisory, property powers, general social and special legal guarantees, the legal status of Ukrainians are considered and analyzed. The provisions, generalizations, classifications, definitions, conclusions, proposals and recommendations aimed for its improving are substantiated and suggested.Item Конституційно-правовий статус церкви в Україні та зарубіжних країнах. Constitutional and legal status of the church in Ukraine and foreign countries.(2020-09) Павроз, Тетяна Вікторівна; Pavroz, TetianaДисертацію присвячено дослідженню конституційно-правового статусу церкви в Україні й іноземних країнах. Розглянуто доктрину, ґенезу та правову регламентацію статусу церкви в Україні та зарубіжних країнах, висвітлено методологію дослідження, поняття та елементи конституційно-правового статусу церкви в нашій державі, проаналізовано конституційно-правовий статус церкви в інших країнах на підставі приналежності їх до загального, континентального і традиційного права. Сформульовано визначення конституційно-правового статусу церкви, обґрунтовано його юридичну конструкцію. Досліджено чинне законодавство України, що закріплює конституційно-правовий статус церкви. Аргументовано, що деякі норми, які регламентують конституційно-правовий статус церкви в Україні, містять певні недоліки, у зв’язку з чим запропоновано зміни до законодавства в цій сфері з метою його вдосконалення. Диссертация посвящена исследованию конституционно-правового статуса церкви в Украине и зарубежных странах. The dissertation is devoted to the study of the constitutional legal status of the church in Ukraine and foreign countries. The doctrine, genesis and legal regulation of the status of the church in Ukraine and foreign countries are examined, the research methodology, the concept and elements of the constitutional legal status of the church in Ukraine are disclosed, the constitutional and legal status of the church in foreign countries is analyzed based on the classification of countries as common, continental and traditional law. The definition of the constitutional legal status of the church and the legal construction of the constitutional status of the church was substantiated, which consists of the following structural elements: 1) legal personality; 2) principles; 3) rights and obligations; 4) guarantees; 5) legal liability. The analysis of the current legislation of Ukraine, which secures the constitutional and legal status of the church. Based on the analysis of the current legislation of Ukraine, it was revealed that certain rules governing the constitutional and legal status of the church in Ukraine contain certain shortcomings, as a result of which changes are proposed in the current legislation regulating this issue with a view to improving it. The constitutional and legal status of the church in foreign countries of common, continental and traditional law is analyzed, general and distinctive features, as well as the main features, are inherent in them.Item Конституційно-правові засади державної політики у сфері фізичної культури і спорту. Constitutional and legal principles of state policy in the field of physical culture and sports.(2021-04) Палюх, Андрій ЯрославовичДисертація є першою вітчизняною роботою з конституційного права, в якій ґрунтовно на теоретичному рівні розкрито конституційно-правові засади державної політики у сфері фізичної культури і спорту. На підставі вивчення доктринальних і нормативно-правових вітчизняних і зарубіжних джерел у роботі розкрито теоретико-історичні та методологічні основи дослідження сфери фізичної культури і спорту, сформульовано авторські поняття та розкрито зміст конституційно-правових засад державної політики в цій сфері. Вивчено міжнародно-правові акти у сфері фізичної культури та спорту, прийняті в рамках міжнародних міжурядових організацій, зокрема ООН, ЮНЕСКО, Ради Європи, Європейського Союзу та досліджено рівень їх імплементації в Україні. Розглянуто та систематизовано зарубіжний досвід конституційно-правового закріплення засад державної політики у досліджуваній сфері, з’ясовано сучасну апробовану практику їх реалізації та розвитку. Обґрунтовано значення й важливість української мови у розвитку фізичної культури і спорту як системної конституційної засади державної політики. Здійснено комплексний аналіз інституційного механізму реалізації конституційно-правових засад державної політики у сфері фізичної культури і спорту. На основі міжнародних стандартів, вітчизняного та зарубіжного досвіду запропоновано напрями удосконалення конституційно-правового розвитку державної політики у сфері фізичної культури і спорту в умовах євроінтеграції та глобалізації. Диссертация является первой отечественной работой по конституционному праву, в которой комплексно раскрыто конституционно-правовые основы государственной политики в сфере физической культуры и спорта. The thesis under discussion is the first national paper in constitutional law where the constitutional-law principles of the state policy in the sphere of physical culture and sports have been substantiated on theoretical level. The theoretical-historical and methodological principles of the investigation of physical culture and sports sphere have been covered in the paper on the basis of studying the doctrinal and legislative national and foreign sources. It is stressed that the supporting of physical culture and sports sphere in Ukraine has been one of the most important directions of state policy of Ukraine and aims at creating the favorable conditions for all participants of physical cultural-sport relationships taking part in the programs of professional and other kinds of sport development, ensuring the healthy lifestyle of nation, combining the centralization and decentralization (territorial administration) of the sphere under study management system and improving its legislative basis as well. The methodology of the study of the constitutional-law principles of the state policy in the sphere of physical culture and sports has been classified as a complex system of interdependent worldview methodological cognitive approaches, methods and techniques of the essence and contents of the state policy in the sphere of physical culture and sports and of the basis of its foundation and development taking into account international standards, appropriate national and foreign practical experience. The approaches to the regulation sources classification in the sphere of physical culture and sports have been substantiated. They include: 1) international legal acts (universal and regional); 2) Constitution and other legislative acts of Ukraine; 3) “soft law” of sport organizations. It has been determined that the basics of constitutional-legal regulation in the sphere of physical culture and sports are laid in the constitutional law and have been regulated by administrative, civil, economic, criminal, labor and other branches of law and legislation system of Ukraine more in detail. The concepts of constitutional-legal principles of state policy of Ukraine in the sphere of physical culture and sports as a complex of principles, functions of state power and local authorities, the legal status of the subjects of state policy development and implementation in the sphere of physical culture and sports and the relevant guarantee of their achievement have been specified. International legal acts in the sphere of physical culture and sports adopted within the framework of international intergovernmental organizations, namely the United Nations, UNESCO, the Council of Europe, the European Union have been studied and the level of their implementation in Ukraine has been investigated. The international experience of constitutional-legal support of the state policy principles in the sphere under discussion has been considered and systematized, the modern approved practice of their implementation and development has been specified. The importance and significance of Ukrainian language in the development of physical culture and sports as a system constitutional principle of state policy has been substantiated. An institutional mechanism complex analysis of constitutional-legal principles implementation of state policy in the sphere of physical culture and sports has been made. The legal status of state-law regulation subjects in the sphere of physical culture and sports has been proved to be a complex, multi-aspect and integration category of system character which presupposes legally warranted position or state of special authorized persons consisting in the available complex of his powers, duties and responsibilities whose activity aims at providing the development of state policy in the sphere of physical culture and sports in Ukraine. The tendencies of improvement and principles of constitutional-legal regulation of physical culture and sports, development and insurance of human rights in the sphere under discussion in the countries of the world have been studied. The author’s suggestion of the necessity of the Constitution of Ukraine supplement with the statement of outstanding Ukrainian sportsmen support has been substantiated. The directions of improvement of constitution-law development of state policy in the sphere of physical culture and sports under European integration and globalization conditions have been proposed on the basis of international standards, national and foreign experience.Item Конституційно-правові основи забезпечення доступу до інформації в Україні та країнах Європейського Союзу. Constitutional-legal framework for granting access to information in Ukraine and EU states.(2019-12) Богдан, Юлія Валеріївна; Bohdan, Yuliia V.Досліджено право на доступ до інформації в контексті становлення засад інформаційного суспільства, зростання обсягу та посилення значущості інформації для функціонування сучасної держави. Висвітлено правові засади регулювання права на інформацію в Україні й окремих країнах Європейського Союзу, досвід регулювання права на інформацію в міжнародно-правових документах, здійснено порівняльно-правовий аналіз закріплення права на інформацію в країнах Європейського Союзу. Окреслено, що в країнах Європейського Союзу діє законодавство, яке чітко регулює питання права на інформацію та зобов’язує всі держави-учасниці впровадити закони, підзаконні акти й адміністративні положення, які необхідні для забезпечення права на доступ до інформації. За результатами аналізу законодавства країн Європейського Союзу, які регламентують порядок доступу до інформації, встановлено, що в переважній більшості з них стосовно доступу до інформації реалізовано принцип максимального оприлюднення: «Уся інформація, якою володіють публічні органи, підлягає розкриттю; винятки мають бути максимально обмежені, визначені законом, і публічні органи повинні довести виникнення та правомірність таких винятків». На підставі досвіду країн Європейського Союзу запропоновано закріпити в Конституції України право на доступ до інформації, а також право на доступ до інформації про діяльність органів державної влади, органів муніципальної влади й сектору безпеки та оборони разом з правом на доступ до суспільно значущої інформації про діяльність приватних юридичних осіб. Обґрунтовано необхідність удосконалення механізму реалізації права на доступ до інформації, зокрема усунення недоліків і невідповідності нормативно-правових актів, які регламентують реалізацію права на доступ до інформації в Україні. Исследовано право на информацию в контексте становления основ информационного общества, роста объема и усиления значимости информации для функционирования современного государства. Author analyzes right to data access in the context of informational society evolution, expansion and prioritization of information as basis of modern state functioning. Principles regulating the right to information in Ukraine and selected EU states, in particular those contained in international legal acts are presented, comparative analysis of right to information entrenchment in EU states is performed. Is it noted that legal acts of European states clearly regulate all issues related to the right to information and lay an obligation on all member states to implement laws, by laws and administrative provisions required to guarantee the right to information. Analysis shows that the majority of European legal acts regulating the access to information comply with the “maximum disclosure” principle: «All information owned by public bodies is subject to disclosure; exceptions are to be ultimately limited according to the law and public bodies must prove its eligibility». It is stressed that on the basis of EU practices a proposal is prepared to entrench the right to information in the Constitution of Ukraine along with right to access to data owned by state power bodies, municipal bodies and security/defence sector institutions with right to access to socially significant information on private entities’ activity. Author justifies the need to improve current mechanism of exercising the right to data access, in particular to eliminate disadvantages and discrepancies of Ukrainian legal acts regulating the abovementioned mechanism.Item Конституційні основи місцевого самоврядування в державах-учасницях Європейського Союзу і в Україні. Constitutional Basis of Local Self-Government in the Member States of the European Union and in Ukraine.(2019-09) Чернеженко, Олена Миколаївна; Chernezhenko, Olena M.Дисертацію присвячено дослідженню сутності категорії «основи місцевого самоврядування», а також питанням типології основ місцевого самоврядування. Узагальнено й систематизовано науковий досвід українських і зарубіжних учених щодо типології конституційних основ місцевого самоврядування. Проаналізовано Європейську хартію місцевого самоврядування, механізми конституційно-правового регулювання основ місцевого самоврядування в Україні та державах-учасницях Європейського Союзу. Комплексно обґрунтовано теоретико-методологічні засади конституційного регулювання основ місцевого самоврядування в державах-учасницях Європейського Союзу та в Україні. Зосереджено увагу на конституційних основах територіальної організації публічної влади, форм безпосередньої демократії на місцях і найпоширеніших систем органів місцевого самоврядування в державах– учасницях Європейського Союзу. Досліджено аналогічні складники конституційних основ місцевого самоврядування в Україні, з урахуванням реформи місцевого самоврядування та територіальної організації публічної влади на засадах децентралізації 2014–2019 рр. Систематизовано й досліджено такі чинники впливу на трансформацію українських конституційних основ місцевого самоврядування, як регіональна політика Європейського Союзу, позитивні практики децентралізації. Досліджено основні переваги й недоліки процесів децентралізації в Україні та Європейського Союзу. This thesis comprehensively studies the essence and content of the "constitutional basis of local self-government". It examines the typology of basic models of local self-government. The scientific-experience of Ukrainian and foreign scientists about the typology of constitutional basis of local self-government is generalized and systematized. It reveals the mechanisms of constitutional and legal regulation of basis of local self-government in Ukraine and EU member states. The dissertation’s introduction justifies the choice of topic. It identifies the connection between working with scientific programs, plans, themes and grants. It determines the objectives, tasks, subject-matter and methods of research. The scientific novelty and practical value of the results are presented. It demonstrates the personal contribution of the applicant, tests the dissertation’s materials, structure and volume. Диссертация посвящена исследованию сущности и содержания категории «основы местного самоуправления», а также вопросам типологии основ местного самоуправления.Item Муніципально-правова відповідальність місцевих рад та сільських, селищних, міських голів в Україні. Municipal-legal responsibility of local councils, village, town and city heads in Ukraine.(2016-10) Слободяник, Тетяна МиколаївнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук за спеціальністю 12.00.02 – конституційне право; муніципальне право. – Національна академія внутрішніх справ, Київ, 2016. Дисертацію присвячено комплексному дослідженню муніципально-правової відповідальності місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, підстав та 18 стадій її реалізації. У роботі розкрито науково-теоретичну основу дослідження муніципально-правової відповідальності та проаналізовано міжнародний і національний аспекти регламентації муніципально-правової відповідальності. З’ясовано методологію дослідження муніципально-правової відповідальності. Сформульовано поняття, ознаки та принципи муніципально-правової відповідальності. Розкрито особливості муніципально-правової відповідальності місцевих рад та сільських, селищних, міських голів в Україні. Досліджено форми та підстави притягнення та настання муніципально-правової відповідальності місцевих рад та сільських, селищних, міських голів. Проаналізовано стадії муніципально-правової відповідальності місцевих рад та сільських, селищних, міських голів: виникнення, конкретизація та здійснення. Особлива увага приділена розробці конституційних і законодавчих пропозицій щодо вдосконалення інституту муніципально-правової відповідальності місцевих рад та сільських, селищних, міських голів. Диссертация на соискание научной степени кандидата юридических наук за специальностью 12.00.02 – конституционное право; муниципальное право. – Национальная академия внутренних дел, Киев, 2016.Thesis for obtaining PhD in Juridical Science on the specialty 12.00.02 – constitutional law; municipal law. – National Academy of Internal Affairs, Kyiv, 2016.Item Муніципально-правовий статус територіальної громади в Україні та зарубіжних державах. Municipal and legal status of the territorial community in Ukraine and foreign countries.(2020-08) Шевченко, Алла Олександрівна; Shevchenko, AllaДисертація є однією з перших вітчизняних робіт з муніципального права, в якій проаналізовано інститут муніципально-правового статусу територіальної громади, досліджено його структуру і механізм реалізації в Україні та зарубіжних державах. Розкрито поняття муніципально-правового статусу територіальної громади в широкому розумінні як інституту муніципального права комплексного характеру, що об’єднує норми різних галузей права – конституційного, муніципального, цивільного, фінансового, екологічного та інших, спрямовані на задоволення потреб та інтересів даної спільноти. Підкреслено, що рівнями реалізації муніципально-правового статусу територіальної громади є місцевий (локальний), регіональний, загальнонаціональний, транскордонний і міжнаціональний. З’ясовано тенденції і закономірності становлення муніципально-правового статусу територіальних громад зарубіжних держав, що переважно зумовлені існуючими моделями місцевого самоврядування, унітарною або федеративною формою державного устрою, порядком утворення та функціонування територіальних громад тощо. Сформульовано висновки та пропозиції щодо удосконалення муніципально-правового статусу територіальної громади в Україні. The thesis is devoted to the research of different approaches regarding the clarification of the nature and essence of this phenomen as the territorial community, its organizational-structural and subject-functional characteristics also identified features of the status and personality of the territorial community in the context of existing domestic and foreign research in this field. Noted that the variety of approaches to the name of a territorial community (commune, community, local community, local community, association of residents, etc.) is determined by the following factors: historical and cultural traditions of a state or part of it; religious and linguistic features of certain territories; acts of legislation, etc. Territorial community as «legal model of self-organization» with the administrative structures able to realize and defend local interests. In general, it is a complex form of social organization, a set of local residents, the united public basis within a certain area such voluntary association acting on the basis of the statute or by the decision of local referendums are combined with other communities to exercise self-government within the Constitution and laws of the State. They are endowed with a legal personality. In a broad sense, it is an institution of municipal law of a complex nature, combining the rules of municipal law, as well as the rules of other branches of law (constitutional, civil, financial, administrative, informational, economic, land, environmental, etc.), aimed at legalizing the territorial community, regulation and protection of legal personality, its rights, interests and responsibilities, appropriate security guarantees. At the same time, the concept of municipal legal status of a territorial community in the narrow sense should be defined as a set of legal opportunities that a territorial community is endowed as a specific subject of legal relations in the manner prescribed by state law, taking into account existing international legal standards. Determination of structural elements of the municipal legal status of the territorial community, which includes: legal personality; principles; rights, responsibilities and legitimate interests; guarantees; municipal law and other types of legal liability; Among the indirect or mediated forms of implementation of community law on local self-government Select the activity of bodies and official persons of the local government, the respective associations (unions) etc. The tendencies and regularities of formation of the municipal legal status of territorial communities of foreign states, which are mainly conditioned by the existing models of local self-government (Anglo-Saxon, continental, Iberian, Scandinavian, post-Soviet, mixed), in unitary or federal form; the order of formation and functioning of territorial communities, etc. The special municipal legal status of a territorial community is characteristic of some capitals and other large cities, extending simultaneously to the regional or city and grassroots or district levels (Brussels, Stockholm, Vienna, Paris, Toronto, London, etc.); in federations, this status provides for a combination of powers of the federation and local authorities (Berlin, Bremen, Vienna, Hamburg). Finally on the verge of XX-XXI centuries territorial communities (and in some countries and regional communities), the association of bodies and official persons in local (regional government) are given a special rights, the ability to be participants in a wide or a certain circle of public, including national level, and international-legal or supranational. Despite this, we believe that the Institute community personality belongs to those who are in need as a further of study of doctrine and further legislative improvement. In foreign countries, the practice of the Commissioner for the Territorial Community, local and regional ombudsmen, and the municipal police in the system of local self-government is effective. Given this сonclusions and proposals on improving the municipal legal status of the territorial community in Ukraine are formulated.Item Місцева публічна влада в Україні: конституційно-правові засади функціонування та розвитку. Local Public Authority in Ukraine: Constitutional and Legal Principles of Functioning and Development.(2017-03-22) Калиновський, Богдан ВалерійовичДисертацію присвячено дослідженню конституційно-правових засад функціонування та розвитку місцевої публічної влади в Україні. На підставі аналізу доктринальних і нормативно-правових вітчизняних і зарубіжних джерел у роботі розкриті теоретико-методологічне підґрунтя та правова регламентація місцевої публічної влади, генеза, поняття та сутність, організаційна структура, порядок формування, функціонування, гарантії місцевої публічної влади та відповідальність її органів і посадових осіб. Здійснено комплексний аналіз такого конституційно-правового інституту, як місцева публічна влада, запропоновано власний погляд на реформу місцевої публічної влади як складову конституційної реформи, запропоновані шляхи удосконалення організації та функціонування місцевої публічної влади в Україні. Диссертация посвящена исследованию конституционно-правовых основ функционирования и развития местной публичной власти в Украине. На основании анализа доктринальных и нормативных правовых, отечественных и зарубежных источников в работе раскрыты теоретико-методологическая основа и правовая регламентация местной публичной власти, генезис, понятие и сущность, организационная структура, порядок формирования, функционирования, гарантии местной публичной власти и ответственность её органов и должностных лиц. Осуществлен комплексный анализ такого конституционно-правового института, как местная публичная власть, предложен собственный взгляд на реформу местной публичной власти как составляющую конституционной реформы, предложены пути совершенствования организации и функционирования местной публичной власти в Украине. Определено, что местная власть является разновидностью публичной власти, действует в пределах административно-территориальной единицы, реализуется от имени органов местного самоуправления и органами местной государственной власти, способствует обеспечению интересов жителей административной единицы, реализации права территориальной общины на самоуправление, тоесть решению вопросов местного значения. This thesis deals with constitutional and legal principles of functioning and development of local public authority in Ukraine. On the basis of analysis of doctrinal and regulatory-legal domestic and foreign sources, there are disclosed theoretical and methodological basis and legal regulation of local public authority, genesis, concept and essence, organizational structure, order of formation, functioning, guarantees of local public authority and responsibilities of its bodies and officers. A comprehensive analysis of the local public authority as constitutional and legal institute was carried out, offered the authorial opinion on the reform of local public authority as a part of constitutional reform, proposed ways to improve the organization and functioning of local public authority in Ukraine.