Дисертації
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Дисертації by Title
Now showing 1 - 20 of 1099
Results Per Page
Sort Options
Item Адміністративна відповідальність за булінг (цькування) в Україні. Administrative responsibility for bullying in Ukraine.(2022-07) Приходько, Марина ВадимівнаДисертація присвячена комплексному дослідженню проблемних питань адміністративної відповідальності за булінг (цькування) в Україні. Дослідження ґенези становлення та розвитку насильства відносно дітей дало змогу запропонувати періодизацію становлення та розвитку адміністративної відповідальності за булінг (цькування), яка представлена у вигляді 7 етапів: 1 етап – інфантицидний (з появи людини до ІХ ст.); 2 етап – духовно - формаційний (Х- XV ст.); 3 етап – деспотично-експлуататорський (XVI – початок XVIІ ст.); 4 етап – пом’якшуючий (XVIІ – XVIІІ ст.); 5 етап - правовстановлюючий (ХІХ ст.); 6 етап – дитинолюбний (ХХ – початок ХХІ ст.); 7 етап – антибулінговий (середина ХХІ ст. – по сьогодення). Дослідивши соціально-правову природу булінгу (цькування) автором розкрито сутність феномену «булінгу» через розуміння у соціумі та праві та запропоновано його авторську дефініцію і здійснено адміністративно-правову характеристику запропонованого поняття. Сформульовано обов’язкові ознаки правової категорії «булінг» (цькування) та ґрунтовно їх проаналізовано. Здійснено порівняльно-правовий аналіз «булінгу» із суміжними за змістом поняттями такими як: «насильство», «насильство над дитиною», «фізичне насильство», «сексуальне насильство», «психологічне насильство», «жорстоке поводження з дитиною», «мобінг», «хейзинг», «сталкінг», «кібербулінг». Сформульовано авторську детермінанту «адміністративної відповідальності за булінг (цькування)» як різновид юридичної відповідальності, що полягає у застосуванні адміністративних стягнень та заходів впливу до винних осіб (учасників освітнього процесу), які вчинили булінг (цькування) стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого. Також виокремлено класифікуючі ознаки «адміністративної відповідальності за булінг (цькування)». Здійснена доктринальна характеристика загальних принципів адміністративної відповідальності, в результаті чого сформульовано характерологічні принципи адміністративної відповідальності за булінг (цькування) в Україні. Розглядаючи реалізацію норм адміністративної відповідальності за булінг (цькування) в Україні запропоновано авторську детермінанту «адміністративного правопорушення (проступку) у сфері протидії булінгу (цькування)» як протиправні, умисні та (або) свідомі, повторювальні суспільно-шкідливі діяння, у формі психологічного, фізичного, економічного, сексуального насильства, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій та за які передбачена адміністративна відповідальність. Виокремлено специфічні ознаки булінгу (цькування) як адміністративного правопорушення (проступку). Доведено, що склад адміністративного правопорушення (проступку) за булінг (цькування) в Україні – це сукупність передбачених нормами адміністративного права обов’язкових об’єктивних та суб’єктивних ознак, за наявності яких діяння (дію чи бездіяльність) можна кваліфікувати як адміністративне правопорушення (проступок) у сфері протидії булінгу (цькуванню). Здійснена характеристика провадження у справах про адміністративні правопорушення (проступки) за булінг (цькування) та виокремлено й охарактеризовано головні стадії цього провадження. Проаналізовано міжнародне законодавство у сфері регулювання та протидії булінгу та виокремлено країни з активною (Норвегія, США, Канада, Фінляндія) та пасивною антибулінговою політикою щодо протидії булінгу (цькування) (Азербайджан, Республіка Білорусь, Арменія, Казахстан, Республіки Молдова). На основі зарубіжного досвіду запропоновано загальні рекомендації щодо удосконалення антибулінгової політики в Україні. Встановлено, що ефективність адміністративної відповідальності за адміністративне правопорушення (проступок) у сфері протидії булінгу (цькування) полягає у досягненні каральної, превентивної та виховної мети адміністративної відповідальності. Запропоновано пропозиції щодо підвищення ефективності адміністративної відповідальності за булінг (цькування). З метою вдосконалення адміністративної відповідальності за булінг (цькування) в Україні запропоновано внесення низки змін та доповнень до чинного законодавства України у відповідній сфері. The dissertation is devoted to the complex research of problematic issues of administrative responsibility for bullying in Ukraine.Item Адміністративна відповідальність за керування транспортними засобами у стані сп’яніння в Україні та іноземних державах. Administrative liability for driving while intoxicated in Ukraine and foreign countries.(2021-12) Риндюк, Інна Іванівна; Ryndiuk, InnaУ дисертації комплексно досліджено теоретичні та практичні засади й основні проблемні аспекти адміністративної відповідальності за керування транспортними засобами в стані сп’яніння в Україні та іноземних державах, зокрема схарактеризовано основні методи, генезу, понятійний апарат, нормативно-правове забезпечення, поняття стану сп’яніння та досвід зарубіжних країн в окресленій сфері дослідження. Здійснено порівняльний аналіз, виявлено основні й відмінні ознаки відповідних адміністративно-правових норм. Розроблено теоретико-методологічні засади здійснення дослідження в порівняльно-правовому зрізі. Акцентовано на правильному виборі методології дослідження питання адміністративної відповідальності за керування транспортними засобами в стані сп’яніння, оскільки підбір належних методів сприяє визначенню предмета дослідження, об’єкта й мети, а отже, допомагає виконати поставлені в роботі завдання. Визначено поняття стану сп’яніння та його видів – алкогольного, наркотичного й токсичного. На підставі вивчення нормативно-правової бази та наукових джерел встановлено, що, крім науково-практичного коментаря до Кримінального кодексу України, на законодавчому рівні тлумачення аналізованого поняття не закріплено. З метою усунення цієї прогалини в законодавстві запропоновано до статті 16 Закону України «Про дорожній рух» внести зміни, позначивши приміткою визначення стану сп’яніння. Розглянутий досвід іноземних держав дає підстави стверджувати, що в більшості країн за керування транспортними засобами в стані сп’яніння настає як адміністративна, так і кримінальна відповідальність залежно від градації проміле алкоголю в крові особи. Зазначене засвідчують відповідні положення законодавства Федеративної Республіки Німеччини, Республіки Хорватія, Литовської Республіки, Республіки Франції, Республіки Естонії, Республіки Польщі, Республіки Фінляндії. З огляду на такі висновки, розроблено пропозиції щодо внесення доповнень і змін до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення та статті 286-1 Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за керування транспортними засобами в стані сп’яніння на основі досвіду іноземних держав залежно від рівня проміле алкоголю в крові водія, для чого доцільно встановити такі показники: від 0,25 до 0,5 проміле – адміністративна відповідальність, понад 0,6 – кримінальна відповідальність. Обґрунтовано, що дієвим й ефективним заходом у протидії керуванню транспортними засобами в стані сп’яніння є запровадження «пунктів тверезості». Така практика поширена в Республіці Фінляндії, Королівстві Нідерланди та Королівстві Швеції, вона передбачає функціонування «місць обов’язкової перевірки водіїв транспортних засобів на стан сп’яніння». У дисертації аргументовано доцільність запозичення досвіду країн Європейського Союзу й запровадження мобільних точок «пунктів тверезості». У зв’язку з тим, що в умовах сьогодення поліція не має можливості здійснювати огляд на стан наркотичного чи іншого сп’яніння, доцільно розмежувати процедури цих оглядів, а також проводити їх з використанням спеціальних технічних засобів поліцейським за умови обладнання екіпажів поліції спеціальними приладами – «наркотестерами». Зазначене унеможливить уникнення відповідальності водіями в стані наркотичного чи іншого сп’яніння, які вимагають провести огляд їх на місці виявлення, оскільки усвідомлюють, що поліція його провести не має змоги, а проведення його одразу в медичному закладі є порушенням встановленої процедури, наслідком чого є скасування результатів, отриманих у лікарні. Доведено, що керування річковим, морським або маломірним судном у стані сп’яніння становить серйозний ризик, тож є правопорушенням, що тягне за собою адміністративну відповідальність. У зв’язку із зазначеним необхідно вдосконалити нормативно-правову базу щодо відповідальності за керування річковими, морськими або маломірними суднами в стані сп’яніння та внести зміни до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 07.11.2015 № 1395, а також спільного наказу Міністерства внутрішніх справ і Міністерства охорони здоров’я України від 09.11.2015 № 1452/735 і додатків до них. У дисертаційному дослідженні запропоновано об’єднати відповідальність водіїв і судноводіїв за керування транспортними засобами або суднами в стані сп’яніння в межах однієї статті (її частин), а також замінити терміни «водій», «судноводій» на «особа», оскільки не кожна особа, яка керує транспортним засобом, є водієм згідно з Правилами дорожнього руху. Сформульовано пропозиції з удосконалення процедури розгляду справ про адміністративні правопорушення, що стосуються керування транспортними засобами в стані сп’яніння, обґрунтовано доцільність внесення змін у певні нормативно-правові акти, які стосуються досліджуваної сфери. Ці пропозиції спрямовані на покращення процедури розгляду справ про адміністративні правопорушення, оскільки мають на меті усунення прогалин у чинному національному законодавстві. Проаналізовано іноземний досвід регламентування відповідальності за керування транспортними засобами в стані сп’яніння. Здійснено порівняльний аналіз законодавства нашої держави, Великої Британії та країн Європейського Союзу, визначено переваги й недоліки, виокремлено основні аспекти законодавства України, які потребують удосконалення. Практичне значення результатів здійсненого дисертаційного дослідження полягає в тому, що вони є вагомим внеском у розвиток галузі адміністративного права. Їх можна використовувати в освітньому процесі під час викладання навчальних дисциплін: «Основи адміністративно-юрисдикційної діяльності», «Основні положення Правил дорожнього руху», «Порядок складання адміністративних матеріалів за порушення Правил дорожнього руху, у тому числі з використанням логістичних пристроїв»; у практичній діяльності розроблені рекомендації допоможуть ефективніше оформлювати та розглядати справи про адміністративні правопорушення за статтею 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення; у законотворчій діяльності напрацювання можна використовувати для покращення адміністративного та кримінального законодавства; у науково-дослідній роботі – під час проведення наукових досліджень у галузі адміністративного права та процесу. The dissertation comprehensively investigates theoretical and practical aspects, establishes the main problems of administrative liability for driving while intoxicated in Ukraine and foreign countries, in particular, and describes the main methods, historical aspects, conceptual apparatus, legal support, the concept of intoxication. Аnd the experience of foreign countries in this area of research. The comparative analysis is carried out, the basic and distinctive signs of administrative - legal norms are revealed. In addition, a number of practical and theoretical questions are covered, theoretical and methodological bases of realization of research in a comparative - legal format are developed.Item Адміністративна відповідальність за порушення правил паркування транспортних засобів. Administrative liability for violations of parking regulations for vehicles.(2023-07) Даниленко, Ігор Володимирович; Danylenko, IhorДисертацію присвячено розв’язанню теоретичних і прикладних проблем адміністративної відповідальності за порушення правил паркування транспортних засобів. Встановлено особливості та зміст адміністративної відповідальності за порушення правил паркування транспортних засобів. Комплексно досліджено систему вітчизняного нормативно-правового регулювання сфери організації та здійснення паркування транспортних засобів, порядку притягнення порушників встановлених правил паркування до адміністративної відповідальності. Окремо проаналізовано комплекс причин, які сприяють вчиненню порушень правил паркування транспортних засобів: завантаженість центральної частини міст (нестача місць для паркування, хаотичне паркування); неналагоджена система оплати за паркування та неможливість вільного ціноутворення; надмірна жорсткість та невиконання Правил дорожнього руху, державних стандартів та державних будівельних норм; відсутність якісного регулювання гостьових майданчиків тощо. The dissertation is devoted to the solution of theoretical and applied problems of administrative responsibility for violating the rules of parking vehicles. The specifics and content of administrative liability for violation of vehicle parking rules have been established.Item Адміністративна відповідальність за порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил під час будівництва в Україні. Administrative responsibility for violation of the legislative requirements, building regulations, standards and rules during construction works in Ukraine.(2022-12) Марченко, Олена Львівна; Marchenko, OlenaДисертація присвячена комплексному дослідженню проблем адміністративної відповідальності за порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил під час будівництва в Україні. У роботі розкрито теоретико-методологічні засади дослідження адміністративної відповідальності за порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил під час будівництва. Доведено, що сучасне законодавство у сфері будівництва в Україні потребує вдосконалення. На підставі вивчення досвіду високорозвинених країн світу розроблено авторський проєкт Закону України «Про внесення змін до ст. 96 КУпАП щодо посилення відповідальності», а також запропоновано систематизувати будівельні норми, стандарти і правила в кодифікованому нормативному акті – Будівельному кодексі України, в одному з розділів якого визначити відповідальність за порушення у сфері будівництва. Запропоновано його модель та орієнтовний зміст. Проаналізовано особливості юридичної відповідальності за порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил під час будівництва в окремих пострадянських державах, у країнах ЄС і США. За результатами проведеного дослідження сформульовано авторські узагальнення та визначення. The dіssertatіon іs devoted to a comprehensіve study of the problems of admіnіstratіve responsіbіlіty for violation the legislative requirements, buіldіng regulatіons, standards and rules durіng constructіon work іn Ukraіne. The content of the work reveals the theoretіcal and methodologіcal foundatіons for the study of admіnіstratіve responsіbіlіty for vіolatіng the legislative requirements, buіldіng regulatіons, standards and rules durіng constructіonItem Адміністративна відповідальність за порушення вимог фінансового контролю. Administrative responsibility for violation of financial control requirements.(2022-11) Тройчук, Руслан Дмитрович; Troichuk, Ruslanюридичний склад адміністративного правопорушенняУ дисертації запропоновано вирішення наукового завдання, яке полягає в комплексному дослідженні сутності та особливостей адміністративної відповідальності за порушення вимог фінансового контролю, обґрунтуванні напрямків і шляхів вдосконалення адміністративного законодавства та правозастосування у цій сфері. Основна частина дисертації містить вступ, три розділи, що охоплюють сім підрозділів, висновки. У Розділі 1 «Теоретико-методологічні та правові засади адміністративної відповідальності за порушення вимог фінансового контролю» здійснено аналіз наукових публікацій, які стосуються адміністративно-правових заходів протидії корупції, застосування заходів фінансового контролю та адміністративної відповідальності за правопорушення його вимог. Підкреслюється, що на сьогодні залишається малодослідженою проблематика адміністративної відповідальності за порушення вимог фінансового контролю, яка на рівні дисертаційного дослідження фактично не розглядалася. Лише окремі питання порушення поліцейськими вимог фінансового контролю були предметом досліджені у 2016 році А. В. Титко. Визначається, що на сьогодні залишається низка науково не досліджених тематик, які стосуються адміністративної відповідальності за порушення вимог фінансового контролю, зокрема, уточнення часу з якого наступає адміністративна відповідальність за порушення вимог фінансового контролю; визначення документів, які повинні долучатися до адміністративних протоколів про порушення вимог фінансового контролю; встановлення обставин, які необхідно виявляти під час складання адміністративних протоколів про порушення вимог фінансового контролю; дослідження особливостей притягнення інших категорій осіб до адміністративної відповідальності за порушення вимог фінансового контролю; зясування обставин, які повинен встановити суд під час судового розгляду протоколу про порушення вимог фінансового контролю тощо. Обгрунтовано необхідність використання історико-правового, діалетичного, статистичного, формально-логічного методів, системного аналізу, системно-структурний та інших методів дослідження під час написання дисертації з урахуванням специфіки теми, мети і завдання дослідження. Вказане сприяло розробленню пропозицій щодо практичного застосування отриманих результатів, обґрунтуванню проєктів нормативно-правових актів щодо врегулювання виявлених недоліків притягнення до адміністративної відповідальності за порушення вимог фінансового контролю. Досліджено історичний процес становлення правової системи декларування доходів в нашій державі та запровадження адміністративної відповідальності за порушення вимог фінансового контролю, який умовно поділено на чотири етапи: перший – з 1993 року по 2009 рік; другий – з 2009 року по 2010 рік; третій – з 2011 року по жовтень 2014 року; четвертий – після 14 жовтня 2014 року та продовжується реалізуватися по теперішній час. Визначається нормативні акти, які регламенують: створення ЄДРД, формування, зберігання, обробку, автоматизовану перевірку та опублікування результатів подання декларацій; роз’яснення щодо правил та вимог подання суб’єктами електронних декларацій; визначення посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків; діяльності уповноважений суб’єктів, які наділені правом перевіряти своєчасність подання декларацій; проведення перевірок та службових розслідувань за результатами несвоєчасного подання декларацій порядку оформлення протоколів за порушення вимог фінансового контролю тощо. У Розділі 2 «Юридичний склад порушення вимог фінансового контролю» надається характеристика основних елементів складу порушення вимог фінансового контролю: об’єкту, об’єктивної сторони, суб’єкту та суб’єктивної сторони. Надається авторські визначення понять «загальний об’єкт порушення вимог фінансового контролю», «родовий об’єкт порушення вимог фінансового контролю», «безпосередній об’єкт порушення вимог фінансового контролю». Складовою частиною об’єкта порушення вимог фінансового контролю є предмет, який в залежності від частин статті 1726 КУпАП, буває різний: декларація, відомості про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента, відомості про суттєві зміни у майновому стані, завідомо недостовірні відомості, які зазначені у декларації. Об’єктивна сторона порушення вимог фінансового контролю є зовнішньою стороною правопорушення, має обов’язкові ознаки (діянні у формі дії або бездіяльності). В роботі розкрито основні ознаки об’єктивної сторони порушення вимог фінансового контролю в залежності від диспозиції частин ст. 1726 КУпАП, які характеризуються як дією (частини 1, 3 та 4), так і бездіяльністю (частина 2 та 3). У розділі надано визначення часу, з якого наступає адміністративна відповідальність за несвоєчасне подання декларації в залежності від їх видів, суб’єктів та часу подання, а також за неповідомлення та несвоєчасне повідомлення про відкриття валютного рахунку в установі банку-нерезидента або про суттєві зміни у майновому стані. Суб’єкт порушення вимог фінансового контролю спеціальний, який у загальному розумінні – це посадові та службові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, які відповідно до чинного законодавства забовязані подавати декларацію (щорічну декларацію, декларацію перед звільненням, декларацію після звільнення), а також особи, які претендують на зайняття посад, які передбачають подання декларації. Надано кваліфікацію суб’єкта правопорушення в залежності від частин зазначеного адміністративного правопорушення. Вина, як одна зі складових суб’єктивної сторони, в усіх частинах 1726 КУпАП визначається лише у формі умислу (прямого чи непрямого). Мотив для кваліфікації вказаного адміністративного правопорушення значення не має. Наведено перелік поважних причин, які в окремих випадках судом можуть характеризувати у особи відсутність умислу на несвоєчасне подання декларації чи повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента або про суттєві зміни у майновому стані. При притягнення до відповідальності за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації необхідно довести наявність такого умислу, а саме те, що суб’єкт декларування усвідомлював недостовірність відомостей, які він зазначив у декларації У Розділі 3 «Особливості провадження у справі про порушення вимог фінансового контролю та застосування заходів адміністративного стягнення» визначено стадії у справах про адміністративні правопорушення про порушення вимог фінансового контролю: 1) здійснення адміністративного розслідування (виявлення та фіксація факту порушення вимог фінансового контролю), складання протоколу за його результатами та направлення його в суд; 2) розгляд справи про адміністративне правопорушення щодо порушення вимог фінансового контролю у суді й прийняття відповідного судового рішення (постанови); 3) перегляд справи про адміністративне правопорушення щодо порушення вимог фінансового контролю у зв’язку з оскарженням судового рішення (постанови) у справі; 4) виконання судового рішення (постанови) про накладення адміністративного стягнення щодо порушення вимог фінансового контролю. Визначено перелік документів, які суд може визнати доказами під час розгляду адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 1726 КУпАП, та який умовно можна класифікувати за предметом доказування: підтверджують або спростовують наявність самої події порушення вимог фінансового контролю; встановлюють або спростовують винність особи, яка порушила вимоги фінансового контролю; характеризують особу, яка притягається до адміністративної відповідальності за порушення вимог фінансового контролю, з подальшим визначенням обставини, які помякшують або обтяжують відповідальність; обставини, за яких неможливе провадження у справі щодо порушення вимог фінансового контролю (якщо є такі). Узагальнено недоліки, які мали місце при складені протоколів про адміністративне правопорушення щодо порушення вимог фінансового контролю. Розглядаючи порядок та особливості судового розгляду адміністративних справ про порушення вимог фінансового контролю, визначено обов’язкові елементи, які повинна містити постанова по справі про адміністративне правопорушення щодо порушення вимог фінансового контролю. Підкреслюється, що у законодавстві не закріплено визначення малозначного правопорушення та відсутні вказівки на його ознаки. При цьому перевага для порушника у разі закриття справи за малозначністю у тому, що поряд із уникненням особи від сплати штрафу, суд не визнає її винною у вчиненні корупційного адміністративного правопорушення. Узагальнено обставини, які були враховані судом та у подальшому сприяли закриттю справи у звязку із малозначністю правопорушення. Надано оргументовано пропозиції до КУпАП щодо необхідності скасування такого виду санкцій як «конфіскація доходу чи винагороди», яка передбачена у частині 3 ст. 1726 КУпАП та суперечить ст. 29 КУпАП, не відповідає змісту об’єкту та предмету адміністративного делікту щодо порушення вимог фінансового контролю. За результатами проведеного дослідження розроблено теоретичні положення та практичні рекомендації щодо застосування положень КУпАП під час порушення вимог фінансового контролю.Item Адміністративна відповідальність за порушення встановлених законом обмежень щодо одержання подарунків. Administrative liability for violation of statutory restrictions on receiving gifts.(2020-07) Рощупкін, Сергій Вікторович; Roshchupkin, Serhii V.У дисертаційному дослідженні з’ясовано поняття «антикорупційні вимоги та заборони щодо обмеження подарунків». Висвітлено правовий зміст особливостей адміністративної відповідальності за порушення встановлених законом обмежень щодо одержання подарунків, систематизовано принципи притягнення до адміністративної відповідальності за порушення встановлених законом обмежень щодо одержання подарунків. Сформульовано поняття мотиву вчинення правопорушення, передбаченого ст. 172-5 КУпАП. Досліджено види подарунків крізь призму обмежень і заборон, що на них поширюються. Розглянуто безпосередній об’єкт правопорушення, передбаченого ст. 172-5 КУпАП, що охоплює суспільні відносини у сфері дотримання правил етичної поведінки та відповідних антикорупційних вимог, заборон та обмежень під час одержання особами, уповноваженими на виконання функцій держави й органів місцевого самоврядування, подарунків. Обґрунтовано, що антикорупційні заборони й обмеження слід розглядати крізь призму аналізу об’єктивної сторони правопорушення, передбаченого ст. 172-5 КУпАП. В диссертационном исследовании выяснено понятие «антикоррупционные требования и запреты по ограничению подарков». The Thesis clarifies the concepts of anti-corruption requirements and prohibitions on restricting gifts. The legal content of the peculiarities of administrative liability for violation of the restrictions on receiving gifts established by law has been revealed, the principles of bringing to administrative responsibility for violation of the restrictions on receiving gifts established by law have been systematized. The paper examines the types of gifts through the prism of restrictions and prohibitions, which are applied to them. The direct object of the offense under Art. 172-5 of the Code of Administrative Offenses, which covers public relations in the area of compliance with the rules of ethical conduct and relevant anti-corruption requirements, prohibitions and restrictions on the receipt of gifts by persons authorized to perform the functions of the State and local governments. The Thesis concludes that anti-corruption prohibitions and restrictions should be considered through the prism of the analysis of the objective element of the offense under Art. 172-5 of the Code of Administrative Offenses.Item Адміністративна відповідальність за порушення порядку здійснення валютних операцій. Administrative liability for contravention of currency transaction procedures.(2020-06) Боднар, Тетяна Юріївна; Bodnar, Tetiana Yu.Дисертація присвячена комплексному дослідженню проблемних питань адміністративної відповідальності за порушення порядку здійснення валютних операцій. У роботі висвітлено теоретико-методологічні засади дослідження адміністративної відповідальності за порушення порядку здійснення валютних операцій. Визначено поняття та ознаки адміністративної відповідальності за порушення порядку здійснення валютних операцій. Здійснено порівняльно-правовий аналіз законодавства іноземних країн у сфері адміністративної відповідальності за порушення порядку здійснення валютних операцій. Проаналізовано об’єкт та об’єктивну сторону юридичного складу порушення порядку здійснення валютних операцій. З’ясовано сутність суб’єкта та суб’єктивної сторони юридичного складу порушення порядку здійснення валютних операцій. Розглянуто провадження у справі про порушення порядку здійснення валютних операцій. Виокремлено особливості заходів адміністративного стягнення за порушення порядку здійснення валютних операцій. Окреслено напрями вдосконалення законодавства у сфері адміністративної відповідальності за порушення порядку здійснення валютних операцій. Thesis presents complex research of problems concerning administrative liability for contravention of currency transaction procedures. It reveals theoretical and methodological principles used to study the administrative liability for contravention of currency transaction procedures. The concept and features of administrative liability for contravention of currency transaction procedures are defined. A comparative legal analysis of foreign legislation of in the field of administrative liability for contravention of currency transaction procedures is performed. Thesis identifies the object and the actus reus of currency transaction procedures contravention. The essence of the subject and the mens area of currency transaction procedures contravention is revealed. Proceedings in the case of currency transaction procedures contravention are considered. Peculiarities of administrative penalty recovery for currency transaction procedures contravention are highlighted. Relevant amendments to the legislation regulating administrative liability for contravention of currency transaction procedures are offered.Item Адміністративна відповідальність за порушення у сфері державних закупівель. Administrative liability for violations in the field of public procurement.(2021-06) Шаркова, Віта Володимирівна; Sharkova, VitaУ дисертаційній роботі досліджено сутність адміністративної відповідальності за порушення у сфері державних закупівель. Схарактеризовано адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері державних закупівель, визначено правові аспекти компетенції органів, що розглядають справи про адміністративні правопорушення у сфері державних закупівель, встановлено систему правових засад запобігання та протидії їм. Проаналізовано правовий механізм регулювання, передумови виникнення адміністративних правопорушень. Наголошено на адміністративно-правовому регулюванні порядку розміщення замовлення у сфері державних закупівель. Визначено особливості адміністративної відповідальності за порушення умов договору про закупівлю. З’ясовано корупційні вияви, що супроводжуються посадовими та службовими особами у сфері державних закупівель. Обґрунтовано потребу у вдосконаленні законодавства України щодо запобігання та протидії адміністративним правопорушенням у сфері державних закупівель з урахуванням зарубіжного досвіду. Встановлено шляхи впровадження в національне законодавство позитивного зарубіжного досвіду щодо запобігання та протидії адміністративним правопорушенням у сфері державних закупівель. В диссертационной работе исследована сущность административной ответственности за нарушения в сфере государственных закупок. In the dissertation work the essence of administrative responsibility for violations in the field of public procurement is investigated. The administrative responsibility for offenses in the field of public procurement as an object of research is characterized, the legal aspects of the competence of bodies considering cases of liability for offenses in the field of public procurement are determined and the system of legal bases of prevention and counteraction of administrative offenses in the field of public procurement. The legal mechanism of regulation, preconditions for the occurrence of administrative offenses are clarified. Emphasis is placed on the administrative and legal regulation of the order of placing orders in the field of public procurement. Peculiarities of administrative liability for violation of the terms of the procurement contract are determined. Corruption manifestations accompanied by officials and officials in the field of public procurement have been identified. Emphasis is placed on improving the legislation of Ukraine on prevention and counteraction to administrative and legal regulation, taking into account foreign experience. The ways of introduction into the national legislation of positive foreign experience on introduction and prevention of administrative offenses in the field of public procurement are established. The directions of improvement of legal regulation of prevention and counteraction to administrative offenses in the field of public procurement are offered.Item Адміністративна відповідальність поліцейських за порушення вимог фінансового контролю в Україні.Administrative responsibility of the police for violation of financial control in Ukraine(2016-05-12) Титко, Анна ВасилівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук за спеціальністю 12.00.07 – адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право. – Національна академія внутрішніх справ, Київ, 2016. Дисертація присвячена комплексному дослідженню правового регулювання адміністративної відповідальності поліцейських за порушення вимог фінансового контролю в Україні. Визначено теоретико-методологічні засади дослідження питання щодо поняття адміністративної відповідальності поліцейських за порушення вимог статті 172-6 КУпАП, правовий статус поліцейського, як суб’єкта державно-владних повноважень. Проаналізовано об’єкт, суб’єкт, об’єктивну та суб’єктивну сторони диспозиції порушення вимог фінансового контролю. Наведено основні шляхи удосконалення законодавства у сфері дотримання вимог фінансового контролю, охарактеризовано спеціальні суб’єкти боротьби з корупцією.Диссертация на соискание ученой степени кандидата юридических наук по специальности 12.00.07 – административное право и процесс; финансовое право; информационное право. – Национальная академия внутренних дел, Киев, 2016. Диссертация имеет комплексный характер исследования проблемы правового регулирования нарушение полицейскими требований финансового контроля. Раскрыто понятие административных правонарушений в контексте изучения правонарушений, связанных с коррупцией. Нарушение полицейскими требований финансового контроля рассмотрены через призму объективной стороны нормы: несвоевременного представления декларации об имуществе, доходах, расходах и обязательствах финансового характера, несвоевременного сообщения или несообщение об открытии валютного счета в учреждении банка-нерезидента, или о существенных имущественных изменений.A thesis for Scientific Degree of Candidate of Legal Sciences (PhD in Law) in the speciality 12.00.07 – Administrative Law and Process; Financial Law; Information Law. – National Academy of Internal Affairs, Kyiv, 2016. The research is devoted to complex analysis of legal regulation of administrative responsibility police officers for violations of financial control. Defined theoretical and methodological bases of research questions regarding the concept of administrative liability of police officers for violations of article 172-6 CUоAO, legal status of police officers as subject public authority. Analyzed object, subject, objective and subjective sides disposition violation of financial control, committed by the police. Stages of the cases of violation of financial control, committed by the police, given the definition of the cases of violation of financial control, committed by the police. Demonstrates the basic ways of improvement of legislation in compliance with financial control, special subjects described the fight against corruption.Item Адміністративний нагляд в діяльності органів публічної адміністрації.Administrative supervision in the work of public administration(2016-03-02) Ольхова, Тетяна ОлегівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук за спеціальністю 12.00.07 - адміністративне право і процес, фінансове право, інформаційне право. - Національна академія внутрішніх справ, Київ, 2016. У дисертації досліджено теоретико-методологічні та прикладні підходи щодо адміністративно-наглядової діяльності органів публічної адміністрації, з’ясовано сутність дефініцій, фактори які впливають на наглядову діяльність, а також підходи, що використовуються в науці для характеристики цього явища. Визначено шляхи та засоби удосконалення адміністративно-наглядової діяльності органів публічної адміністрації. Робиться висновок, що адміністративний нагляд – це правоохоронна діяльність, націлена на забезпечення безпеки і в різних областях людської діяльності за допомогою підтримання об'єкта управління в заданому (безпечному) стані, своєчасного виявлення відхилень від норми і їх припинення, запобігання настанню шкідливих наслідків правопорушень. Значний правоохоронний потенціал, закладений в адміністративний нагляд, дозволяє використовувати його практично в усіх сферах суспільних відносин, включаючи ті, в яких галузева безпека забезпечується приватноправовими методами (саморегулюванням, страхуванням цивільної відповідальності, добровільною сертифікацією тощо). Разом з тим правоохоронний потенціал адміністративного нагляду легко може бути звернений у корисну сферу, і тоді правоохоронна за своєю суттю діяльність перетворюється в не менш потужний корупційний фактор, створює адміністративні бар'єри, які важко подолати.Диссертация на соискание ученой степени кандидата юридических наук по специальности 12.00.07 - административное право и процесс, финансовое право, информационное право. – Национальная академия внутренних дел, Киев, в 2016. В диссертации исследованы теоретико-методологические и прикладные подходы к административно-надзорной деятельности органов публичной администрации, выяснено сущность дефиниций, факторы, влияющие на надзорную деятельность, а также подходы, используемые в науке для характеристики этого явления. Проведенный анализ юридических конструкций и мнений ученых позволил сделать вывод, что административный надзор как специальный вид государственного контроля выступает самостоятельной функцией органов публичной администрации наряду с другими регулятивными и правоохранительными функциями.Thesis for the degree of Candidate of Sciences in specialty 12.00.07 - administrative law and process, financial law, information law. - The National Academy of Internal Affairs, Kyiv, 2016. In the dissertation theoretical, methodological and practical approaches to the administrative and supervisory activities of the public administration, Essence definitions, factors that affect the supervisory activities and approaches used in science to characterize this phenomenon. The ways and means of improving the administrative and supervisory activities of the public administration. It is concluded that it supervise administrative law enforcement activities aimed at ensuring safety in various areas of human activity by means of maintaining a given object management (safe) condition, early detection of abnormalities and their cessation, prevention of occurrence of the harmful effects of the offenses. Significant law enforcement potential of administrative supervision, can be used in virtually all areas of public relations, including those in which industrial safety is ensured by means of private (self-regulation, liability insurance, voluntary certification, etc.). However, the law enforcement capacity of administrative supervision can be easily converted into useful field, and then law enforcement, in essence, the activity is transformed into equally powerful factor in corruption, create administrative barriers are difficult to overcome.Item Адміністративно-правова охорона прав і свобод громадян в умовах євроінтеграції. Administrative legal safeguard of rights and freedoms of citizens in the context of European integration.(2020-12) Мозгова, Аліна Анатоліївна; Mozhova, AlinaУ дисертації розкрито сутність, зміст, перелік прав і свобод людини та громадянина, передбачених положеннями основоположних міжнародно-правових актів і Конституції України, а також встановлено їхню роль та місце у сфері публічного управління. Сформульовано визначення поняття адміністративно-правової охорони прав і свобод людини та громадянина, з’ясовано її ключові завдання, ознаки та функції. Схарактеризовано розвиток і сучасний стан вітчизняної державної політики щодо адміністративно-правової охорони прав та свобод особи. Окреслено повноваження центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування в цій сфері. Розкрито особливості й форми взаємодії громадськості з уповноваженими суб’єктами владних повноважень з питань адміністративно-правової охорони прав і свобод людини та громадянина. Проаналізовано міжнародно-правові стандарти та зарубіжний досвід щодо адміністративно-правової охорони прав і свобод людини та громадянина. Запропоновано пріоритетні шляхи розвитку адміністративно-правової охорони прав і свобод громадян на новітньому етапі здійснення євроінтеграційних процесів. В диссертации установлена сущность, содержание и особенности реализации субъективных прав. Сформулировано понятие административно-правовой охраны прав и свобод человека и гражданина, выяснено ее ключевые задания и признаки. The dissertation reveals the essence, content, list of human and civil rights and freedoms provided by the provisions of fundamental international legal acts and the Constitution of Ukraine, as well as their role and place in the field of public administration. The definition of the concept of administrative legal protection of human and civil rights and freedoms is formulated, its key tasks, features and functions are clarified. Describes the development and current state of domestic state policy on administrative legal protection of human rights and freedoms. The main directions of administrative legal protection of subjective rights of citizens are highlighted, as well as the powers of central and local executive bodies, local governments in this area are outlined. To reveal the peculiarities and forms of interaction of the public with the authorized subjects of power on the issues of administrative legal protection of human and civil rights and freedoms. Analyzed international legal standards and foreign experience in administrative legal protection of human and civil rights and freedoms. The most priority ways of further development of administrative legal protection of the rights and freedoms of citizens at the latest stage of European integration processes are offered.Item Адміністративно-правова протидія органами Національної поліції правопорушенням у сфері виборчого процесу. Administrative and legal counteraction to offenses by the National Police in the field of the election process(2023-06) Кальна, Анастасія Володимирівна; Kalna, AnastasiiaУ дисертації досліджено адміністративно-правову протидію правопорушенням у сфері виборчого процесу органами Національної поліції, нормативно-правове забезпечення, зарубіжний досвід, повноваження органів Національної поліції, визначено поняття та елементи механізму адміністративно-правової протидії правопорушенням у сфері виборчого процесу органами Національної поліції, а також надана характеристика адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері виборчого процесу та розглянуто особливості проваджень щодо даної категорії деліктів. Наголошено на тому, що актуальність теми обумовлена перманентним розвитком адміністративно-правових норм, які є ключовою основою публічно правового забезпечення виборчого процесу та гарантування виборчих прав громадян. Зазначене пов’язане з тим, що після здобуття Україною незалежності йде постійний процес зміни виборчого законодавства, на що мають реагувати теорія і практика адміністративного права, з метою розвитку, уточнення і забезпечення реалізації конституційно-правових норм. Ефективне забезпечення виборчих прав громадян є провідною проблемою сьогодення, оскільки порушення цього права призводить до сумнівів у легітимності публічної влади в Україні. The thesis examines the administrative and legal response to offenses in the field of the election process by the National Police, regulatory and legal support, foreign experience, powers of the National Police, defines the concepts and elements of the mechanism of the administrative and legal response to offenses in the field of the election process by the National Police, and also provides the characteristics of administrative liability for offenses in the field of the election process and the specifics of the proceedings regarding this category of offenses were consideredItem Адміністративно-правове забезпечення громадської безпеки в Україні Administrative and legal support of public safety in Ukraine(2017-09) Фатхутдінов, Василь Гайнулович; Fatkhutdinov, Vasyl H.У дисертації здійснено комплексне та системне дослідження адміністративно-правового забезпечення громадської безпеки в Україні. Розв’язано науково-прикладну проблему адміністративно-правового забезпечення громадської безпеки та розроблено цілісний доктринальний підхід до формування концепції її забезпечення. Сформовано комплекс теоретико-методологічних, концептуальних та організаційно-правових напрямів удосконалення адміністративно-правового забезпечення громадської безпеки в Україні. З’ясовано місце та роль Національної поліції в системі забезпечення громадської безпеки, надано характеристику діяльності недержавних суб’єктів у забезпеченні громадської безпеки. Наведено алгоритм концепції громадської безпеки, який обумовлений послідовним корелятивним аналізом національних цінностей, національних інтересів, загроз, державної політики у сфері громадської безпеки. The thesis provides a comprehensive and systematic research into administrative and legal support of public safety in Ukraine. The research has addressed a scientific and applied problem of administrative and legal support of public safety and has provided a developed holistic doctrinal approach to the formation of concept of public safety support. A complex of theoretical and methodological, conceptual, organizational and legal directions for improvement of administrative and legal support of public safety in Ukraine has been generated. Place and role of the National Police in the system of public safety support have been determined; description of activities of the non-state actors in public safety support has been given. The algorithm of concept of public safety, which arises from a consistent correlative analysis of the national values, national interests, threats, national policy in the field of public safety, has been provided. Диссертация является одним из первых в отечественной юридической науке комплексных монографических исследований, посвященных разработке правовых основ административно-правового регулирования в сфере общественной безопасности в Украине как составляющей национальной безопасности.Item Адміністративно-правове забезпечення нормування у будівництві. Administrative and Legal Framework for Standardisation in Construction.(2022-12) Мороз, Алла Миколаївна; Moroz, AllaДисертація є комплексним дослідженням адміністративно-правового забезпечення нормування у будівництві в Україні. У дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання, яке полягає у тому, щоб з’ясувати сутність та особливості адміністративно-правового забезпечення нормування в будівництві, а також спираючись на позитивний вітчизняний та зарубіжний досвід встановити напрямки вдосконалення адміністративно-правових засад формування та реалізації нормування у будівництві. Наукова новизна отриманих результатівполягає в тому, що дисертації визначено ключові елементи адміністративно-правового механізму забезпечення нормування у сфері будівельної діяльності, здійснено аналіз системи нормування та стандартизації у будівництві. Проаналізовано основні ознаки адміністративно-правових відносин у сфері будівництва. З’ясовано питання правового регулювання, в тому числі нормативно-правових засад визначення та затвердження норм у будівництві. Проаналізовано нормативно-правове регулювання повноважень та компетенції органів виконавчої влади у сфері будівництва. В роботі вивчено історичний досвід адміністративно-правового регулювання будівельної галузі України. Визначено адміністративно-правовий статус господарських об’єднань у сфері будівництва. Розглянуто зарубіжний досвід та визначено шляхи гармонізації законодавства України у сфері будівництва. Розкрито концептуальні положення забезпечення державного контролю у сфері будівництва як необхідного елементу системи адміністративноправового регулювання будівельної діяльності. Дисертанткою в ході дослідження глибоко вивчена система нормування та стандартизації у будівництві. Вивчено розвиток адміністративно-правового регулювання будівельної галузі України. Також з‘ясовано сутність та структуру механізму адміністративно-правового забезпечення нормування у сфері будівництва. В дисертації проведена класифікація адміністративних процедур в будівництві. Також визначено адміністративно-правовий статус суб‘єктів реалізації нормування у сфері будівництва. Здійснено аналіз відповідності регулювання ринку зобов‘язань України із наближення національного законодавства до вимог законодавства Європейського Союзу за угодою про Асоціацію. Авторм в ході дослідження визначено характеристику будівництва як об’єкта адміністративноправового регулювання, під яким розуміється комплекс суспільних відносин, учасниками яких є фізичні та юридичні особи, органи публічної адміністрації та місцеві органи, наділені цивільно-правовими та публічними правами, призначенням діяльності яких є досягнення високоякісних, позитивних змін життєдіяльності суспільства, створення об’єктів нерухомості різного призначення та застосування заходів адміністративного впливу (у тому числі адміністративного покарання) до осіб, які порушують встановлений порядок здійснення та забезпечення будівельної діяльності. У роботі визначено ознаки адміністративно-правового регулювання будівельної діяльності. По-перше, адміністративно-правовому регулюванню в будівельній діяльності підлягають відносини управлінського характеру, що виникають у сфері публічного адміністрування в будівництві, по-друге, важлива роль у державному регулюванні та стимулюванні будівельної діяльності належить законодавчим і нормативним актам, по-третє, раціональним могло би бути посилення державного регулювання житлового будівництва одночасно із здійсненням заходів щодо вдосконалювання податкової політики й оптимізації банківського кредитування, стимулюючи при цьому активізацію фінансових можливостей підприємств і організацій, у яких працюють громадяни, які потребують поліпшення житлових умов. В процесі дослідження автором удосконаленонаукові положення щодо статусу та повноважень органів загальної та спеціальної компетенції в сфері адміністративно-правового регулювання будівельної діяльності. Також у роботі досліджено організаційно-правові засади функціонування системи державних органів, які здійснюють регулювання в сфері будівельної діяльності. З точки зору адміністративно-правового регулювання є суб’єкти відносин, що входять до керуючої системи, та суб’єкти керованої системи. Щодо системи будівельної діяльності це означає виділення системи адміністрування, яка складається з державних органів, органів місцевого самоврядування, яким управлінські функції делеговані державними органами.Item Адміністративно-правове забезпечення охорони громадського порядку ОВС під час проведення спортивних заходів. Administrative and legal provision of public order maintenance by internal affairs bodies during sporting events.(2010-11-11) Мартишкo, Андрій Юрійович; Martyshko, AndriiПрисвячена аналізу та вивченню теоретичних положень, чинного законодавства України щодо адміністративно-правового забезпечення охорони громадського порядку ОВС під час проведення спортивних заходів, а також розроблення шляхів удосконалення діяльності ОВС щодо забезпечення охорони громадського порядку та безпеки під час проведення спортивних заходів. У дисертації визначені поняття “спортивні заходи”, “прилегла до стадіону територія”, і запропоновано класифікацію спортивних заходів, з’ясовано зміст організації та виявлено особливості забезпечення охорони громадського порядку і громадської безпеки під час проведення спортивних заходів, визначено місце і роль органів внутрішніх справ, громадян та громадськості в загальнодержавній системі охорони громадського порядку та безпеки під час проведення спортивних заходів; виділено етапи забезпечення охорони громадського порядку та безпеки під час спортивних заходів, проаналізовано організацію охорони громадського порядку та безпеки під час проведення спортивних заходів, вивчено міжнародний досвід участі поліцейських підрозділів у забезпеченні громадського порядку під час проведення спортивних заходів. Посвящена анализу и изучению теоретических положений, действующего законодательства Украины относительно административно-правового обеспечения охраны общественного порядка ОВД во время проведения спортивных мероприятий.Dissertation is devoted to the analysis and study of theoretical positions, current legislation concerning administrative and legal provision of public order maintenance by internal affairs bodies during sporting events and also working out of ways to improve the activity of internal affairs bodies in maintenance of public order and safety during sporting events.Item Адміністративно-правове забезпечення превентивної діяльності поліції. Administrative and Legal Support for Preventive Activities of the Police.(2019-09) Лакійчук, Ярослава Олександрівна; Lakiichuk, Yaroclava O.Дисертаційне дослідження присвячено проблематиці покращення адміністративно-правового забезпечення превентивної діяльності поліції. У дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання, що полягає у визначенні сутності й особливостей адміністративно-правового забезпечення превентивної діяльності поліції, а також опрацюванні відповідних пропозицій та рекомендацій щодо їх удосконалення. Здійснено історико-правовий аналіз розвитку та становлення превенції в діяльності правоохоронних органів. Досліджено методологічні підходи до розуміння превентивних заходів і запропоновано авторське визначення цього поняття. Охарактеризовано види превентивних заходів поліції. Розкрито сутність адміністративно-правового регулювання превентивної діяльності поліції. Проаналізовано організаційні заходи щодо здійснення поліцією превентивних заходів. Визначено сутність взаємодії поліції з державними органами, установами та громадськістю щодо забезпечення превентивних заходів. Узагальнено міжнародний досвід здійснення превентивних заходів правоохоронними органами. Обґрунтовано можливі напрями вдосконалення превентивної діяльності поліції. Диссертационное исследование посвящено проблематике улучшения административно-правового обеспечения превентивной деятельности полиции. Приведены теоретическое обобщение и новое решение научной задачи, которая заключается в определении сущности и особенностей административно-правового обеспечения превентивной деятельности полиции, а также разработке соответствующих предложений и рекомендаций по их совершенствованию. The dissertation research is devoted to problems of improvement of administrative and legal support of preventive activity of police. The dissertation presents the theoretical generalization and new solution of the scientific problem, which consists in determining the nature and features of administrative and legal support of preventive police activity, as well as elaboration of appropriate proposals and recommendations for their improvement. Historical and legal analysis of the development and formation of prevention in the activities of law enforcement agencies is carried out. Methodological approaches to understanding preventative measures are explored and the author's definition is given. The types of preventive police measures are identified and characterized. The essence of administrative and legal regulation of preventive activity of police is revealed. The organizational measures of the police regarding the implementation of preventive measures by the police are given. Determined to be police interaction with government agencies, agencies and the public to provide preventative measures. It summarizes the international experience of law enforcement agencies in preventative measures. Possible directions of improvement of preventive activity of police are determined.Item Адміністративно-правове забезпечення реалізації державної політики у сфері будівництва.Administrative and Legal Support of Implementation of State Policy in the Field of Construction(2016-05-12) Резворович, Кристина РусланівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук за спеціальністю 12.00.07 – адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право. – Національна академія внутрішніх справ, Київ, 2016. Дисертація є комплексним дослідженням адміністративно-правового забезпечення реалізації державної політики у сфері будівництва в Україні. Визначено ключові елементи державної політики у сфері будівельної діяльності. Проаналізовано основні ознаки адміністративно-правових відносин у сфері будівництва. Досліджено адміністративно-правовий механізм забезпечення державної політики у будівельній галузі. Запропоновано власне визначення адміністративно-правового механізму забезпечення державної політики у будівельній галузі. З’ясовано питання правового регулювання, в тому числі нормативно-правових засад державної політики у сфері будівельної діяльності. Проаналізовано нормативно-правове регулювання повноважень та компетенції органів виконавчої влади у сфері будівництва. Визначено адміністративно-правовий статус господарських об’єднань у сфері будівництва. Здійснено аналіз правового положення органів місцевої влади у сфері будівництва. Розглянуто зарубіжний досвід адміністративно-правового забезпечення реалізації державної політики у сфері будівництва. Розкрито концептуальні положення забезпечення державного контролю у сфері будівництва як необхідного елементу системи адміністративно-правового регулювання будівельної діяльності. Досліджено та проаналізовано загальну характеристику адміністративної відповідальності у сфері будівництва.Диссертация на соискание ученой степени кандидата юридических наук по специальности 12.00.07 – административное право и процесс; финансовое право; информационное право. – Национальная академия внутренних дел, Киев, 2016. Диссертация является комплексным исследованием административно-правового обеспечения реализации государственной политики в сфере строительства в Украине. Определены ключевые элементы государственной политики в этой сфере. Предложено собственное определение дефиниции, а именно: государственная политика в сфере строительства – это деятельность публичных органов, в частности, органов государственной власти и органов местного самоуправления по управлению и руководства обществом на основе единых целей, принципов и методов, которая предусматривает разработку, законодательное закрепление и внедрение государственных и местных (региональных) целевых программ в сфере строительства с целью решения неотложных проблем (в первую очередь создание, реконструкции объектов недвижимости различного назначения) или удовлетворения потребностей общества. Проанализированы основные признаки административно-правовых отношений в сфере строительства. Определено содержание состава субъектов, и, что относится к объекту административно-правовых отношений.A thesis for Scientific Degree of Candidate of Legal Sciences (PhD in Law) in the speciality 12.00.07 – Administrative Law and Process; Financial Law; Information Law. – National Academy of Internal Affairs, Kyiv, 2016. The thesis is a complex research of administrative and legal support of implementation of the state policy in the field of construction in Ukraine. The key elements of the state policy in the sphere of construction activity are defined. The basic features of administrative and legal relations in construction are analyzed. Administrative and legal mechanism of providing public policy in the construction industry is under consideration. An original definition of administrative and legal mechanism of providing public policy in the construction industry is suggested. The issue of legal regulation, including normative and legal framework of state policy in the field of construction activity, is clarified. Normative and legal regulation of authority and competence of the executive power in the field of construction are analyzed. Administrative and legal status of business associations in the construction industry is defined. The analysis of the legal status of local authorities in the construction industry. Foreign experience of administrative and legal support implementing state policy in the field of construction is under consideration. The author reveals the conceptual provisions providing state control in construction as a necessary element of the system of administrative and legal regulation of construction activity. The general characteristics of administrative responsibility in the construction sector are investigated and analyzed.Item Адміністративно-правове забезпечення реалізації права громадян на участь в охороні публічної безпеки і порядку. Administrative-legal support for the ensuring of the right of citizens to participate in public safety and order protection.(2019-12) Костюшко, Олег Петрович; Kostiushko, Oleh P.Дисертацію присвячено аналізу адміністративно-правових засад забезпечення реалізації права громадян на участь в охороні публічної безпеки і порядку в Україні. Виокремлено етапи розвитку законодавчо закріплених форм участі громадян в охороні публічної безпеки і порядку, розкрито сутність адміністративно-правового статусу та проаналізовано механізм адміністративно-правового регулювання участі громадян в охороні публічної безпеки і порядку. Розглянуто порядок взаємодії громадян та їх об’єднань, які беруть участь в охороні публічної безпеки і порядку, з правоохоронними органами, зокрема Національною поліцією, внесено пропозиції щодо його вдосконалення. Розкрито зміст наукових категорій, що розкривають гарантії правового та соціального захисту громадян, які беруть участь в охороні публічної безпеки і порядку. Виокремлено особливості адміністративно-правового забезпечення реалізації відповідного права в інших країнах з оцінкою перспектив використання такого досвіду в Україні. Запропоновано рекомендації щодо вдосконалення законодавства та правозастосовної практики. Диссертация посвящена анализу административно-правовых основ обеспечения реализации права граждан на участие в охране общественной безопасности и порядка в Украине. Выделены этапы развития законодательно закрепленных форм участия граждан в охране общественной безопасности и порядка, раскрыта сущность административно-правового статуса граждан в охране общественной безопасности и порядка. The dissertation is devoted to the analysis of administrative and legal support for the realization of the right of citizens to participate in the protection of public security and order in Ukraine. The stages of development of legislatively enshrined forms of “participation in the protection of public security and order” were identified, the essence of its administrative and legal status was revealed, and the mechanism of administrative and legal regulation of citizens' participation in public security and order was analyzed. The procedure of interaction of citizens and their organizations, involved in the protection of public security and order, with law enforcement agencies, in particular the National Police, has been considered, and proposals for its improvement have been made. The contents of scientific categories are disclosed, which reveal the guarantees of legal and social protection of citizens who participate in the protection of public safety and order. The peculiarities of administrative and legal support of the implementation of the relevant law in other countries with an assessment of the prospects of using such experience in Ukraine are highlighted. Recommendations for improving legislation and law enforcement practices are offered.Item Адміністративно-правове регулювання адміністративного нагляду за особами, звільненими з місць позбавлення волі. Administrative-legal regulation of administrative supervision of persons released from places of imprisonment.(2018-06) Скворцов, Сергій Ігорович; Skvortsov, IhorУ дисертації проведено комплексне та системне дослідження адміністративно-правового регулювання адміністративного нагляду за особами, звільненими з місць позбавлення волі, та висвітлено низку теоретичних і практичних питань. На основі теоретичних засад та емпіричної бази дослідження, враховуючи результати аналізу історичного розвитку здійснення адміністративного нагляду за особами, звільненими з місць позбавлення волі, та сучасний досвід інших країн, запропоновано внести зміни до Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі», а також затвердити нову Інструкцію щодо здійснення адміністративного нагляду за особами, звільненими з місць позбавлення волі. Диссертация посвящена комплексному и системному исследованию административно-правового регулирования административного надзора за лицами, освобожденными из мест лишения свободы. The thesis contains a comprehensive and systematic study of the administrative and legal regulation of administrative supervision of persons released from places of imprisonment. A wide number of theoretical and practical issues are covered. Based on the results of the study of the historical development of the administrative supervision of persons released from places of imprisonment, on the theoretical principles and the empirical basis of the study, taking into account foreign experience, it was proposed to amend the Law of Ukraine «On the administrative supervision of persons released from places of imprisonment», as well as to approve a new Instruction on administrative supervision of persons released from places of imprisonment.Item Адміністративно-правове регулювання взаємодії поліції з населенням на засадах партнерства. Administrative and legal regulation of police interaction with population on a partnership basis(2021) Лебедєва, Наталя Василівна; Lebedeva, NataliaДисертація на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 081 - Право. –Національна академія внутрішніх справ, Київ, 2020. У дисертації досліджено комплекс теоретичних та практичних проблем адміністративно-правового регулювання взаємодії поліції з населенням на засадах партнерства. У роботі обґрунтовано низку нових у концептуальному плані положень і висновків, важливих для юридичної науки, а також діяльності громадських організацій та поліції в Україні. Thesis for the degree of Doctor of Philosophy in the specialty 081 Law. National Academy of Internal Affairs, Kyiv, 2020. In the dissertation the complex of theoretical and practical problems of administrative and legal regulation of interaction of police with the population on the basis of partnership is investigated. The paper substantiates a number of new conceptually important provisions and conclusions important for legal science, as well as the activities of public organizations and the police in Ukraine.