#05/3
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing #05/3 by Subject "development"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА РОЗВИТОК КОНСАЛТИНГОВИХ ПОСЛУГ. FACTORS OF INFLUENCE ON THE CONSULTING SERVICES DEVELOPMENT(2020) КРАВЧЕНКО, Оксана Михайлівна; KRAVCHENKO, Oksana Mykhailivna; КОВАЛЕНКО, Альбіна Борисівна; KOVALENKO, Albina BorysivnaУ статті розглянуто основні тенденції консалтингу на українському ринку консалтингових послуг. Охарактеризовано перспективи розвитку консалтингових послуг на ринку України. Сформульовано тлумачення сутності консалтингових послуг. Позначено проблеми ринку консалтингових послуг та можливі причини низького попиту на консалтингові послуги в Україні. Визначено фактори впливу на ефективність консалтингових послуг та індикатори їх результативності. Запропоновано заходи стосовно підвищення ефективності консалтингових послуг. At the present stage of development of the world economy, consulting services are an extremely important element of the market infrastructure of developed countries. The formation and development of the consulting market in Ukraine is caused by the processes of transformation of the economic system in the country. After analyzing current research in this area, it is clear that the work is mainly aimed at: analysis of consulting activities; study of practical and methodical world experience of counseling etc. However, these studies are not aimed at studying the factors influencing the effectiveness of consulting services. Thus, based on the study, it can be determined that the current stage of development of consulting services in Ukraine is transitional. Factors such as: the economic situation in the country have a strong influence on the efficiency of consulting services; competition; solvency of consumers of consulting services. Medium impact - professionalism of consultants; Weak – business globalization; the level of development of the consulting services market.Item ІННОВАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ТОРГІВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ. INNOVATIVE POTENTIAL OF TRADE ENTERPRISES(2020) КРАВЧЕНКО, Оксана Михайлівна; KRAVCHENKO, Oksana Mykhailivna; МАШОШИНА, Наталія Вікторівна; MASHOSHYNA, Nataliia ViktorivnaТенденції сьогодення, сформовані в умовах активного розвитку економіки постіндустріального типу, диктують необхідність застосування інноваційного підходу для розвитку не тільки виробничої сфери, але й для формування інноваційного потенціалу підприємств сфери послуг, до яких відносять і торгівельні підприємства. Це обумовлено постійно зростаючою конкурентною боротьбою, збільшенням частоти появи нових технологій споживання послуг, підвищенням вибагливості споживачів. Інноваційно орієнтовані підприємства сфери торгівлі отримують конкурентні переваги, через можливість розширення географії обслуговування, оптимізації швидкості виконання заказів, забезпечення нового ступеня комфорту в отриманні послуг, підвищення надійності надаваних послуг, а отже і підвищення ступеня довіри серед клієнтів. Our trends, formed in the conditions of active development of the post-industrial economy, dictate the need to apply an innovative approach not only to the development of the manufacturing sector, but also to form the innovative potential of service enterprises, which include trade enterprises. This is due to growing competition, increasing the frequency of new technologies for consuming services, increasing consumer demand. Innovative trade enterprises gain competitive advantages for the ability to expand the geography of service, optimize the speed of order fulfillment, provide a new level of comfort in receiving services, increase the reliability of services provided, and therefore increase customer confidence.