#09/1
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing #09/1 by Subject "business social networks"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item ПРО ОДИН ІЗ СУЧАСНИХ ТРЕНДІВ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ БІЗНЕСУ. ABOUT ONE OF THE MODERN TRENDS OF BUSINESS DIGITALIZATION(2021) ЗАДОРОЖНА, Анна Володимирівна; ZADOROZHNA, AnnaУ статті досліджуються питання діджиталізації бізнесу в Україні протягом останніх двох років. Приділено увагу формам ділового спілкування, які реалізуються за допомогою ділових соціальних мереж. Указано на недостатнє використання соціальних мереж вітчизняними підприємствами на противагу до європейських. На підставі проведеного аналізу статистичної інформації зроблено висновки, які характеризують зростання внеску соціальних мереж у розвиток бізнескомунікацій в Україні. Зроблено акцент на можливостях, які соціальні мережі надають бізнесу та проблемах, із якими він може зіткнутися. Також розглянуто один із підвидів ділових мереж, який дозволяє організувати ділові комунікації у корпораціях, – корпоративні соціальні мережі. Currently, a business both organizes its sales through social networks and solves various business problems for them, for example, finding employees and business partners, expanding sales markets. Companies that want to grow successfully, to be in demand in the market, must pay close attention to social networks. Ukraine is characterized by a higher than the world average, Internet penetration. The same trend is observed in relation to the use of social networks in Ukraine. Although social networks for private use serve as a good platform for advertising and selling goods, from a business point of view, business social networks are the most appropriate for solving business issues and establishing business contacts. Their importance is growing due to the growing globalization of the economy, as well as the need for remote communication, which is due to the danger of the spread of Covid-19.