Матеріали наукової лабораторії з проблем психологічного забезпечення та психофізіологічних досліджень ННІЗДН НАВС
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Матеріали наукової лабораторії з проблем психологічного забезпечення та психофізіологічних досліджень ННІЗДН НАВС by Subject "competence"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Компетенції як критерії формування організаційно-управлінської компетентності слідчого. Competences as criteria for the formation of organizational and management competence of the investigator(2019) Волошина, Оксана Василівна; Voloshyna, OksanaСтаттю присвячено визначенню критеріїв формування організаційно-управлінської компетентності слідчого, зокрема її базових компетенцій. Встановлено, що генератором ефективної організаційно-управлінської діяльності слідчого є його організаційно-управлінська компетентність, яка з одного боку складається із низки організаційних та управлінських компетенцій, а з іншого – виступає якісною особистісною характеристикою, до якої входять здібності і вміння самоорганізовуватися та організовувати інших людей для спільної діяльності, впливати на процеси цієї діяльності, приймати організаційні та управлінські рішення щодо досудового розслідування. Емпірично визначено ключові компетенції організаторсько-управлінської компетентності слідчого: суто організаційно-управлінські (уміння планувати розкриття та розслідування злочинів, здатність приймати оптимальні організаційно-управлінські рішення в службовій діяльності й нестандартних ситуаціях, здатність планувати і організовувати роботу малого колективу виконавців, навички організаційного лідера); комунікативні (здатність виражати власну точку зору в усній та письмовій формі, здатність ефективно організувати роботу СОГ) та соціально-психологічні (вміння управляти своїм робочим часом, здатність проявляти ініціативу, здатність до рефлексії). Доведено, що найважливішими детермінантами організаційно-управлінської компетентності слідчого є вміння впливати на оточуючих, здібності та вміння навчати й виховувати людей та схильність до постійного саморозвитку й зростання. Встановлено, що компетентнісна парадигма становлення професіонала дозволяє досліджувати особистісно-професійне становлення не лише через призму професійно-формувального впливу в освітньому середовищі вищої освіти, але і як форму самоосвіти особистості професіонала, і як процес індивідуального супроводу (коучу) на шляху до акмемоделі професіоналізму. The article is devoted to the definition of criteria for the formation of organizational and supervisory competence of the investigator, in particular its basic competencies. It is established that the generator of effective organizational and managerial activity of the investigator is his organizational and managerial competence, which on the one hand consists of a number of organizational and managerial competencies, and on the other – acts as a qualitative personal characteristic, which includes the ability and ability to self-organize and organize others. joint activities, influence the processes of this activity, make organizational and managerial decisions regarding pre-trial investigation. Empirically determined key competencies of the managerial competence of the investigator: purely organizational and managerial (ability to plan the disclosure and investigation of crimes, the ability to make optimal organizational and managerial decisions in the service and non-standard situations, the ability to plan and organize the work of a small team of performers, the skills of an organizational leader); communicative (the ability to express their own point of view in oral and written form, the ability to effectively organize the work of SOG) and socio-psychological (ability to manage their working time, ability to show initiative, ability to reflect). It is proved that the most important determinants of organizational and managerial competence of an investigator are ability to influence others, ability and ability to teach and educate people and a tendency to constant self-development and growth. It has been established that the competent paradigm of becoming a professional allows us to investigate personal and professional formation not only through the prism of professional-formative influence in the educational environment of higher education, but also as a form of self-education of a professional’s personality, and as a process of individual accompaniment (coach) on the path to the acmemodel of professionalism.Item Методологічне підґрунтя професіографії в Національній поліції України в сучасних умовах.The Methodological Foundation of the Professiography in the National Police of Ukraine in Modern Conditions(2019-12) Андросюк, Вячеслав Георгійович; Androsiuk, V.Мета статті полягає в обґрунтуванні принципово нового теоретико-методологічного підходу до розв’язання проблеми професійно-психологічного добору персоналу до Національної поліції України. Проаналізовано сучасний стан професіографії в поліції, визначено її основні методичні недоліки й технології здійснення професійного психологічного добору. Методологія. Методологічна основа формування змісту публікації зумовлена базовими принципами психологічного дослідження – детермінізму, науковості, єдності свідомості й діяльності. The purpose of the article is to substantiate a fundamentally new theoretical and methodological approach to solve the problem of professional and psychological selection of personnel to the National Police of Ukraine. The current state of the profession in the police is analysis, its main methodological shortcomings and the technologies of professional psychological selection are determined. Methodology. The methodological basis of the content of the publication is determined by the basic principles of psychological research - determinism, science, unity of consciousness and activity.Item Методологічне підґрунтя формування особистості поліцейського в закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання Methodological grounds of policeman personality formation in Higher Educational Establishments with specific terms of education.(2018-01) Андросюк, Вячеслав Георгійович; Androsiuk, V.Статтю присвячено окресленню основних методологічних підходів до організації освітнього процесу в закладах освіти із специфічними умовами навчання на етапі сучасної перебудови правоохоронної системи в Україні і, зокрема, створення Національної поліції. Аналізуються основні тенденції в зміні психологічних смислових акцентів фахової поліцейської освіти, які полягають у перебудові освітнього процесу з формування функціональної кадрової одиниці персоналу на виховання особистості, орієнтованої на всебічний саморозвиток і безперервне самовдосконалення в процесі навчання і в подальшій професійній діяльності. Обґрунтовується актуальна необхідність застосування сучасних методологічних підходів, – акмеологічного, системного та компетентнісного, в поліцейському освітньому просторі, їх психологічних детермінант та функціональних чинників.The article is devoted to description of the main methodological approaches to the organization of the educational process in educational institutions with specific training conditions at the stage of modern restructuring of the law enforcement system in Ukraine and, in particular, the creation of the National Police. The author analyzes the main trends in the change of psychological semantic accents of special police education, which consist in restructuring the educational process from forming a functional personnel unit of the staff to personal education, directed to comprehensive self-development and continuous self-improvement in the training process and in future professional activities. It justifies the current need for the application of modern methodological approaches, acmeological, systemic and competence-based, in the police educational space, their psychological determinants and functional factors.