Міжнародний досвід
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Міжнародний досвід by Subject "foreign experience"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Використання в Україні зарубіжного досвіду протидії масовим заворушенням.Usage of the Foreign Experience of Mass Disorders’ Counteraction in Ukraine(2021) Чернявський, С.С.; Cherniavskyi, S.; Грібов, М.Л.; Hribov, M.; Корзун, А.С.; Korzun, A.Мета дослідження –оцінювання зарубіжного досвіду протидії масовим заворушенням й обґрунтування можливості тадоцільності використання його окремих елементів в Україні. Методологія. Для досягнення зазначеної мети використано загальний діалектичний метод наукового пізнання реальних явищ, а також їх зв’язків із практичною діяльністю правоохоронних органів. Спеціальними методами дослідження, використаними в статті, є: метод системного аналізу; порівняльно-правовий; компаративний; моделювання. Теоретичнийбазис дослідження становлять останні наукові праці українських та іноземних учених за обраним напрямом. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що на підставі аналізу масиву доступних даних щодо теорії та практики протидії масовим заворушенням у різних країнах обґрунтовано можливості й доцільність застосування певних елементів зарубіжного досвіду в Україні. Висновки. Учені країн розвиненої демократії детально дослідили причини й умови виникнення масових заворушень, динаміку їх розвитку та закономірності поширення. Проте використання результатів цих досліджень в Україні можливе лише в достатньо вузькому спектрі, оскільки причини, умови та характер масових заворушень, притаманних Україні, відрізняються від таких чинників в інших державах. Реагування держави на масові заворушення слід розглядати на двох рівнях: перший ‒ дії політичного керівництва країни (керівництва регіону, міста); другий ‒ дії правоохоронних органів. На обох рівнях реагування має ґрунтуватися на чітко регламентованих нормах національногозаконодавства, зокрема тих, які відмежовують законні зібрання громадян від незаконних, а також тих, що визначають, які саме дії натовпу є масовими заворушеннями, і встановлюють відповідальність за їх організацію та участь у них. У цій частині законодавство України потребує вдосконалення. У нашій державі доцільно використовувати досвід правоохоронних органів країн Європейського Союзущодо принципів превенції стихійних масових заворушень. До таких принципів належать: активне сприяння з боку поліції реалізації учасниками масових мирних акцій їхніх законних прав та інтересів; забезпечення чіткого виконання учасниками таких акцій приписів національного законодавства щодо проведення мирних зборів; формування в суспільстві розуміння невідворотності покарання за порушення зазначених приписів. Thepurpose of the research is the evaluation of the foreign experience of mass disorders’ counteraction and making suggestions as to the feasibility and possibility of its individual elements’ usage in Ukraine. Methodology. A general dialectical method of scientific cognition of real phenomena and also their links with the practical activities of law enforcement agencies is used in order to achieve this purpose. Special researchmethods used in the article are: method of systematic analysis; comparative-law;comparative; modelling ones. The theoretical backgrounds of the study are the latest scientific works of native and foreign scientists in the chosen field. Thescientific noveltyof the study is contained in such a fact that, on the ground of the available data scope’s analysis as to the theory and the practice of mass disorders’ counteraction in different countries,the assessment of the possibility and feasibility of applying certain elements of foreign experience in Ukraine is presented. Conclusions.The causes and conditions of mass disorders outbreaks, the dynamics of their development and the patterns of their spreading are precisely studied by the scientists of the developed democracies’ countries. However, the usage of the above-mentioned researches’ results in Ukraine is possible only in a very narrow range, because the causes, the conditions and the nature of mass disorders, usual for Ukraine, are different from these factors in other countries. The state's response to mass disorders should be considered at two levels: the first one is the actions of the country's political governance (regional, city governance); the second one–the actions of law enforcement agencies. At both levels, the response should be based on clearly defined norms of national legislation, including those ones that differentiate legal and illegal gatherings, as well as those norms which determine what crowd actions can be classified as riots and establish responsibility for their organization and participation in such crimes. The legislation of Ukraine needs to be improved in this part. The experience of the EU law enforcement agencies as to the principles of spontaneous riots’ prevention is worth to be used in Ukraine. Such principles include: active police assistance to the participants of mass peaceful actions in the realization of their legal rights and interests; guaranteeof the clear obedience by participants of such gatherings to the norms of the national legislation as to the carrying out peaceful assemblies; creation in the society the awareness of punishment’s inevitability for violation of the specified instructions.Item Компаративістський аналіз законодавчих норм щодо кримінальної відповідальності за незаконне поводження зі зброєю, бойовими припасами або вибуховими речовинами. Comparative Analysis of Legislation on Criminal Liability for Illegal Handling of Weapons, Ammunition or Explosives(2021) Величенко, Л. О.; Velychenko, L.Метастатті –порівняти законодавчі норми кримінальної відповідальності за незаконне поводження зі зброєю, бойовими припасами та вибуховими речовинами українського законодавства з положеннями законодавства провідних країн світу. Досягнення цієї мети передбачало виконання таких завдань: висвітлити досвід міжнародних країн у боротьбі з незаконним обігом зброї; проаналізувати нормативно-правові акти, які полягають у дотриманні міжнародного миру й безпеки; узагальнити досвід іноземних країн щодо кримінальної відповідальності за незаконне поводження зі зброєю, бойовими припасами або вибуховими речовинами. Методологія.Методологічний інструментарій обрано відповідно до поставленої мети, специфіки об’єкта й предмета дослідження. Визначальним є загальний діалектичнийметод наукового пізнання явищ. З-поміж спеціальних методів дослідження використано такі: порівняльно-правовий –під час аналізу норм міжнародного й національного законодавства; історико-правовий –під час розгляду наукових позицій стосовно деяких проблемних питань. Наукова новизна.В умовах сьогодення для України досвід інших країн у стратегії розв’язання проблем з незаконним обігом зброї є важливим базисом для забезпечення безпеки громадян, охорони їх життя та здоров’я, особистої недоторканності. Одним з основоположних напрямів соціальної політики України є розбудова різних сфер у державі, що поєднується з прийняттям нових законів для забезпечення регулювання важливих питань, а також подолання криміногенної ситуації, що призводить до підвищення рівня професійності злочинців. Наша держава протягом тривалого часу знаходиться в стані глибоких перетворень і реформувань. Важливо зазначити, що в період спроб повалення конституційного ладу України, зазіхань на територіальну цілісність і недоторканність кордонів з боку інших держав, в умовах війни на Сході України, а також унаслідок зубожіння значної частини населення країни потрібно спрямувати зусилля на боротьбу зі злочинністю, зокрема злочинами, у яких предметом учинення правопорушення є зброя, передусім –вогнепальна. Висновки.Проблема протидії незаконному поводженню зі зброєю, бойовими припасами або вибуховими речовинами ускладнюється тим, що цей злочин є завжди резонансним, оскільки використання зброї може завдати непоправної шкоди життю чи здоров’ю громадян, призводить до загибелі публічних людей тощо. Тому протидія феномену досліджуваного злочину є однією з нагальних потреб суспільства й держави. The purposeof the article is to compare the legal norms of criminal liability for illegal handling of weapons, ammunition, and explosives of Ukrainian legislation with the leading countries of the world. Achieving this goal involved the following tasks: to highlight the experience of international countries in combating illicit arms trafficking; to analyze normative-legal acts, which consist in observance of international peace and security; summarize the experience of foreign countries in criminal liability for illegal handling of weapons, ammunition or explosives. Methodology.Methodological toolsare selected according to the purpose, specifics of the object, and subject of research. The determining factor is the general dialectical method of scientific knowledge of phenomena. Among the particular research methods used are the following: comparative law –during the analysis of international and national law; historical and legal –during the consideration of scientific positions on particular issues. Scientific novelty.Today, for Ukraine, the experience of foreign countries in the strategy of solving the problem of illicit arms trafficking is a significant basis for ensuring the safety of citizens, protection of their lives and health, personal integrity. One of the fundamental directions of Ukraine’s social policy is the development of various spheres in the state, which is combined with the adoption of new laws to ensure the regulation of important issues. As well as the fight against the criminogenic situation, which leads to an increase in the level and professionalism of criminals. Our state has long been in a state of profound transformation and reform. It is important to note that in the period of attempts to overthrow the Constitutional system of Ukraine, encroachments on the territorial integrity and inviolability of borders by other states, in the war in eastern Ukraine, as well as significant impoverishment of most segments of the population, more attention should be paid to crime, including the fight against crimes in which the subject of the offense isa weapon, especially a firearm. Conclusions.The problem of combating the illicit handling of weapons, ammunition, or explosives is that this crime is quite resonant because delinquents with the help of weapons cause irreparable damage to the life or health of citizens, in particular, lead to the death of public figures. Therefore, counteracting the phenomenon of the studied crime is one of the urgent needs of the society of our state.Item Іноземний досвід запобігання незаконнимпорубці, перевезенню, зберіганню, збуту лісу.Foreign Experience of Prevention Illegal Cutting, Transportation, Storage, Sale of Forests(2021) Кротюк, А.М.; Krotiuk, A.Метою цієї статті є дослідження іноземного досвіду запобігання незаконним порубці, перевезенню, зберіганню, збуту лісу та визначення ефективних заходів запобігання злочинам зазначеної категорії з метою імплементації їх у правову дійсність України. Методологія.Методологічний інструментарій обрано відповідно до поставленої мети, специфіки об’єкта й предмета дослідження. Здійснено опрацювання, аналіз й узагальнення отриманих результатів. Порівняльно-правовий метод застосовано під час аналізу чинного законодавства та міжнародних нормативних актів; статистичний –для опрацювання емпіричних даних і в процесі дослідження статистичного матеріалу з метою напрацювання математичного підґрунтя. Спеціальним методом дослідження, використаним у статті, є метод системного аналізу. Наукова новизнапублікації полягає в тому, що в ній окреслено проблемні питання запобігання незаконним порубці, перевезенню, зберіганню, збуту лісу в Україні й іншихкраїнах. На підставі узагальнення іноземного досвіду запропоновано ефективні заходи запобігання злочинам зазначеної категорії. Висновки. Сучасний стан лісокористування в Україні, що засвідчують динаміка макроекономічних показників й активізація злочинних посягань у формі незаконнихпорубки, перевезення, зберігання, збуту лісу, характеризується технічним відставанням від рівня світових держав.Для пошуку науково обґрунтованих заходів втручання в економіку лісокористування важливо використовувати досвід провідних країн. Це може виявитися корисним для вдосконалення законодавства України шляхом запозичення позитивних заходів, напрацьованих на шляху протидії незаконним порубці, перевезенню, зберіганню, збуту лісу в іноземних державах.У європейських країнах використання інформаційних систем контролю руху та стеження за деревиною є ефективним заходом запобіганнянезаконним порубці, перевезенню, зберіганню та збуту лісу. Thepurposeof this article is to study foreign experience in preventing illegal logging, transportation, storage, sale of forests and identify effective measures to prevent crimes of this category in order to implement them into the legal reality of Ukraine. Methodology.Methodological tools are selected in accordance with the purpose, specifics of the object andsubject of research. In the course of the research the generalization, processing and analysis of the obtained results were carried out. The comparative legal method was used in the analysis of current legislation and international regulations; statistical –for the processing of empirical data and in the process of studying statistical material in order to develop a mathematical basis. A special research method used in the article is the method of systems analysis. Thescientific noveltyof the publication is that it outlines the problematic issues of prevention of illegal logging, transportation, storage, sale of forests in Ukraine and foreign countries. Based on the generalization of foreign experience, effective measures to prevent crimes of this category are proposed. Conclusions.The current state of forest use in Ukraine, as evidenced by the dynamics of macroeconomic indicators and the intensification of criminal encroachments in the form of illegal logging, transportation, storage, sale of forests, is characterized by a technical lag behind the level of world powers. To find scientifically sound measures to intervene in the economy of forest use, it is important to turn to the experience of leading countries. This can be useful for improving the legislation of Ukraine, by borrowing positive measures developed to combat illegal logging, transportation, storage, sale of forests in foreign countries. In European countries, the use of information systems for traffic control and tracking of timber is an effective measure to prevent illegal logging, transportation, storage, sale of forests