Теоретичні й методологічні проблеми юридичної психології та педагогіки
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Теоретичні й методологічні проблеми юридичної психології та педагогіки by Issue Date
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Психічна діяльність як предмет експериментального дослідження.Psychic activity as a subject of experimental research(2014) Романенко, О. В.Розкрито особливості дослідження психічної діяльності в психологічному експерименті. Представлено категоризацію поняття психічної діяльності. Обґрунтовано напрями операціоналізації цього поняття в експерименті відповідно до рівнів психічного відображення. Окреслено шляхи реалізації системного підходу у вивченні механізмів психіки на основі аналізу взаємодії психічних процесів.Статья посвящена особенностям исследования психической деятельности в психологическом эксперименте. Представлено категоризацию понятия психической деятельности. Обоснованы направления операционализации этого понятия в эксперименте в соответствии с уровнями психического отражения. Намечены пути реализации системного подхода в изучении механизмов психики на основе анализа взаимодействия психических процессов.The article is devoted to the peculiarities of the study of mental activity in a psychological experiment. Presented by categorizing the concept of mental activity. The directions of the operationalization of the concept in the experiment, in accordance with the levels of mental reflection. The ways of implementing a systematic approach to the study of the mechanisms of the psyche based on the analysis of the interaction of mental processesItem Основні елементи механізму злочинної поведінки.The main elements of the mechanism of criminal behavior(2014) Мартенко, О. Л.Розглянуто взаємодію об’єктивних і суб’єктивних чинників у детермінації злочинної поведінки. Визначено елементи психологічного механізму злочинної поведінки. У контексті різних підходів проаналізовано властивості особистості злочинця, зокрема його ставлення до результатів злочину, потреби, інтереси, мотиви, мету (цілі) учинення злочину, особливості використання або цілеспрямованого створення злочинцем конкретної ситуації.Рассмотрено взаимодействие объективных и субъективных факторов в детерминации преступного поведения. Определены элементы психологического механизма преступного поведения. В контексте различных подходов проанализированы свойства личности преступника и его отношение к результатам преступления, потребности, интересы, мотивы, цель (цели) совершения преступления, особенности использования или целенаправленного создания преступником конкретной ситуации.The article consider the interaction of objective and subjective factors in the determination of criminal behavior. The elements of the psychology mechanism of criminal behavior are determined, the properties of the personality of the offender and his attitude to the results of the crime, needs, interests, motives, the purpose (purposes) of the crime, features of use or purposeful creation of a criminal specific situation the need and incentives are analyzed in the context of the different approaches.Item Про математику як методологію пізнання (зокрема в психології).About mathematics as a methodology of the gnosis (in particular in the psychology)(2014) Костицький, М. В.Розкрито історичні особливості виникнення математики як науки про кількісні характеристики предметів та об’єктів пізнання. Підкреслено, що математики як «першої» методології на сьогодні вже недостатньо для пізнання, зокрема психологічних явищ, станів і процесів.It’s given the historical particularities of the mathematics’ origin as a science about the quantitative characteristics of the subjects and objects of the gnosis. It’s emphasized that mathematics as a «first» methodology today already is not enough for the gnosis including the psychological events, conditions and processes.Item Теорія установки в типології особистості.Theory of set in personality typology(2014) Присяжнюк, М. М.Окреслено основні підходи до типологізаціїї особистості. Здійснено аналіз провідних персонологічних ідей. На основі узагальнених емпіричних даних грузинської психологічної школи, згідно з теорією установки Д. Узнадзе, запропоновано типологію особистості на основі конфігурації окремих характеристик установок.The key approaches of the typology of personalities outlines in the article. Personological ideas was analysis. Based on generalized empirical data Georgian psychological school, according to the theory of set which D. Uznadze studied, we have proposed a typology of individuals on the basis of the configuration of individual characteristics of sets.Item Психологічні особливості спостережливості в процесі випереджального відображення дійсності.Psychological peculiarities of observation in the process of advanced reflection of reality(2014) Ніколенко, Д. О.Розглянуто проблему випереджального відображення дійсності в аспекті пізнавального компонента психічного відображення на особистісному рівні. Визначено суть і роль спостережливості як системотворчої, інтеграційної та визначальної складової в процесі пізнавальної діяльності.Статья посвящена особенностям исследования психической деятельности в психологическом эксперименте. Представлено категоризацию понятия психической деятельности. Обоснованы направления операционализации этого понятия в эксперименте в соответствии с уровнями психического отражения. Намечены пути реализации системного подхода в изучении механизмов психики на основе анализа взаимодействия психических процессов.The article reveals the role of observation in the process of advanced reflection of reality as cognitive regulation process and the ability to make a decision and act in spatio-temporal advance.