#08
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing #08 by Issue Date
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ОЦІНЮВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ЗА КРИТЕРІЄМ РОСТУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО КАПІТАЛУ. METHODOLOGICAL BASIC OF ASSESSMENT OF ORGANIZATIONAL DEVELOPMENT BY THE INTELLECTUAL CAPITAL GROWTH CRITERION(2020) ДОРОШУК, Ганна Анатоліївна; DOROSHUK, Hanna AnatoliivnaУ статті обґрунтовано приріст інтелектуального капіталу як критерій організаційного розвитку. Запропоновано класифікацію видів інтелектуального капіталу. Доповнено критерії організаційного розвитку за стадіями життєвого циклу з виділенням кількісних, якісних критеріїв та видів капіталу. Систематизовано та доповнено методичний інструментарій оцінки інтелектуального капіталу з використанням результатного підходу та запропоновано у структурному підході виділяти методи оцінки за трьома рівнями: рівнем організації; рівнем індивіду; рівнем об’єкта інтелектуальної власності. Наведено приклади оцінки ефективності впровадження штучного інтелекту як складової інтелектуального капіталу. In modern conditions of formation of a new type of organizations - intellectual organizations, organizational knowledge becomes an important criterion of the level of organizational development. The study of methodological principles of assessing organizational development suggests that in an unstable environment, an increasing role in the development of knowledge of the organization, which can be assessed through the growth of intellectual capital. To assess organizational development, quantitative and qualitative criteria for determining each stage of development with the separation of the criterion of type capital growth are proposed. The combination effective and structural approaches to assessing of intellectual capital has a significant impact on the methodology of organizational development management by stages and requires careful study and supplementation of methods of organizational development management.Item СУДОВО-ЕКОНОМІЧНА ЕКСПЕРТИЗА В УКРАЇНІ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТ. COURT AND ECONOMIC EXAMINATION: THEORETICAL-METHODICAL ASPECT(2020) АРТЮХ-ПАСЮТА, Олена Василівна; ARTIUKH-PASIUTA, Olena Vasylivna; КРАВЧЕНКО, Алла Петрівна; KRAVCHENKO, Alla Petrivna; ТОВСТА, Світлана Петрівна; TOVSTA, Svitlana PetrivnaУзагальнено та проаналізовано підходи до визначення сутності «судово-економічна експертиза», представлено власне її трактування. Запропоновано розподіл класу судово-економічних експертиз за родами та видами, що дозволить конкретизувати об’єкти судово-експертного дослідження. Удосконалено класифікацію методів судово-бухгалтерської експертизи, до яких авторами віднесено: філософські, загальнонаукові, часткові та специфічні методи (судової бухгалтерії та економікоправового аналізу). The reform of the judicial system in Ukraine is accompanied by the criminalization of society and the rapid growth of offenses in the economic sphere. At the same time, the implementation of the principle of inevitability of punishment involves the maximum use in court proceedings of the results of forensic economists and necessitates the appointment and conduct of forensic economic examination during the pre-trial investigation or trial of economic crimes. Based on the generalization of the interpretation of the category "forensic economic expertise» by various authors, forensic economic expertise is proposed to understand procedural research, which is carried out through the application of special scientific and practical knowledge of forensic economist and allows to solve economic issues. investigation or court in order to resolve criminal, civil-administrative, arbitration or economic disputes.Item СТРАТЕГІЧНИЙ АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ: ВИКЛИКИ. COVID-19 STRATEGIC ANALYSIS OF THE HOSPITALITY INDUSTRY: CHALLENGES COVID-19(2020) ЧМІЛЬ, Ганна Леонідівна; CHMIL, Hanna LeonidivnaУ роботі розглянуто особливості визначення стратегій розвитку та діяльності підприємства індустрії гостинності. Побудовано SWOT-таблицю вибору базової стратегії для підприємства ресторанного господарства, що складається з трьох базових стратегій з відповідними заходами: А – стратегія нарощування виробництва; В – стратегія стабілізації виробництва; С – стратегія скорочення виробництва. Обґрунтовано, що за умов адаптаційного карантину ресторан повинен обрати стратегію С6 (за наявності можливостей) та С12 (за існування тільки загроз). Запропоновано для стратегії С6 обрати такі заходи стабілізації – забезпечення зменшення постійних витрат, використання резервів; С12 – оренда оборотних активів; оптимізація персоналу за кваліфікацією; виведення неефективного обладнання. Визначено чинники, що впливають на ефективність управління витратами підприємств ресторанного господарства. The paper considers the features of determining the development strategies and activities of the enterprise in the hospitality industry. A SWOT table for selecting the basic strategy of a restaurant enterprise is constructed. it consists of three basic strategies with corresponding measures: A – strategy for increasing production; B – strategy for stabilizing production; and C – strategy for reducing production. It is proved that under the conditions of adaptive quarantine, the restaurant should choose the strategy C6 (if there are opportunities) and C12 (if there are only threats). It is proposed to choose the following stabilization measures for strategy C6: ensuring the reduction of fixed costs, the use of reserves; C12-lease of current assets; optimization of personnel for qualification; removal of inefficient equipment.Item ФІНАНСУВАННЯ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ: ДОСВІД ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН І УКРАЇНИ. FINANCING OF MEDICAL SERVICES: EXPERIENCE OF FOREIGN COUNTRIES AND UKRAINE(2020) КАРПИШИН, Наталія Іванівна; KARPYSHYN, Nataliia Ivanivna; СИДОР, Ірина Петрівна; SYDOR, Iryna PetrivnaУ статті досліджено особливості фінансування медичних послуг в зарубіжних країнах і Україні. З’ясовано, що громадяни країн OECD, на відміну від українців, оплачують в середньому 21 % всіх витрат на охорону здоров’я, а пріоритетними джерелами фінансування для однієї групи країн є бюджетні кошти (Норвегії, Данії, Швеції, Великобританії, Канади тощо), а для іншої – кошти обов’язкового медичного страхування (Німеччина, Японія, Франція тощо). В Україні майже 53 % витрат на охорону здоров’я фінансує населення і цей показник є критичним для країни, оскільки малозабезпечені громадяни не в змозі оплатити вартість медичної допомоги і це збільшує кількість хронічних хвороб, рівень інвалідизації і смертності. Досліджено, що медична реформа спрямована на правові, інституційні та фінансові трансформації для покращення доступу до медичного обслуговування і зниження фінансового навантаження на бюджети громадян. Research into the sources of health care funding is necessary to develop an effective policy to improve the domestic health care system and improve the accessibility and quality of medical care. Funds of the population are the main source of funding for medical services in Ukraine – 53 %. This indicator is critical for the country, as low-income citizens are unable to pay for medical care and the number of chronic diseases, disability and mortality are increased. The transformational reform of the health care system in Ukraine was started in 2015 and according to international experts is successful and meets international practices of accessibility, quality and efficiency of medical services. Further consistent implementation of health care reform can provide financial protection for the population from excessive out-of-pocket spending, improve access to health care, and improve public health.Item Економіка. Фінанси. Право №8(2020)