# 4
Permanent URI for this community
Browse
Browsing # 4 by Issue Date
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
Item Характеристика правового інституту та правовідносин конфіденційного співробітництва. Characteristics of the Legal Institution and Legal Relations of Confidential Cooperation(2021) Катеринюк, В. В.; Kateryniuk, V.Конфіденційне співробітництво є окремим міжгалузевим правовим інститутом й окремим видом процесуально-правових відносин між уповноваженими працівниками органів державної влади та фізичними особами, які з ними співпрацюють. Відповідно до ст. 19 Конституції України, такі відносини та діяльність цих органів повинні бути врегульовані законами України. Однак інститут конфіденційного співробітництва в законодавстві недостатньо унормований, немає визначення основних понять, а наявні норми права містяться в різних законах і лише фрагментарно регулюють відповідні правовідносини, що ускладнює їх розуміння, дослідження та використання. Метою статті є загальноправовий аналіз інституту конфіденційного співробітництва та відповідних правовідносин; визначення його понять, принципів, суб’єктів, об’єкта й змісту в контексті діяльності Національного антикорупційного бюро України. Інститут конфіденційного співробітництва має бути детально законодавчо врегульований, оскільки він пов’язаний із правоохоронною діяльністю державних органів і ризиком порушення конституційних прав й інтересів людини. Унормування правового інституту та правовідносин не становить загрозу розкриття форм і методів проведення оперативно-розшукової, розвідувальної та контррозвідувальної діяльності, водночас надає правової визначеності, а також гарантує дотримання державою принципів законності, верховенства права, дотримання прав і свобод людини. Загалом відповідні правовідносини мають бути врегульовані в межах оперативно-розшукового права та закріплені в одному законодавчому акті – Законі України «Про оперативно-розшукову діяльність», у якому повинні бути визначені основні поняття, суб’єкти та їхні права, обов’язки, відповідальність і гарантії. Також слід усунути колізії з іншими нормами права, зокрема тими, які регулюють інститут викривачів. Confidential cooperation is a separate interdisciplinary legal institution and a separate type of procedural and legal relations between authorized employees of public authorities and individuals who cooperate with them. According to Art. 19 of the Constitution of Ukraine, such relations and the activities of these authorities must be regulated by the laws of Ukraine. However, the institution of confidential cooperation in the legislation is insufficiently regulated, there are no definitions of basic concepts, and the existing provisions of law are contained in various laws and only fragmentarily regulate the relevant legal relations, which complicates their understanding, researching and using. The purpose of the article is a general legal analysis of the institute of confidential cooperation and relevant legal relations; definition of its concepts, principles, subjects, object and content in the context of activity of the National Anti-Corruption Bureau of Ukraine (hereinafter – the National Bureau). Conclusions: the institution of confidential cooperation should be thoroughly regulated by law, as it is connected with law enforcement activities of state bodies and the risk of violation of constitutional human rights and interests. Legal adjustment of the legal institute and legal relations does not pose a threat to the disclosure of forms and methods of operational search, intelligence and counterintelligence activities. At the same time, it provides legal certainty, as well as guarantees the state’s observance of the principles of legality, supremacy of law, and respect for human rights and freedoms. In general, the relevant legal relations should be regulated within the framework of operational search activity law and fixed in one legislative act – the Law of Ukraine «On operational search activity», in which the basic concepts, subjects and their rights, duties, responsibilities and guarantees should be defined. At the same time, it is necessary to resolve the conflicts with other rules of law, in particular those governing the institution of whistleblowers.Item Конституційне право громадян на мирні зібрання в системі сучасних правових цінностей. Constitutional Right of Citizens to Peaceful Assemblies in the System of Modern Legal Values(2021) Дрозд, О. Ю.; Drozd, О.; Романов, М. Ю.; Romanov, M.Мета статті – дослідити конституційне право громадян на мирні зібрання в системі сучасних правових цінностей. Питання формування та становлення системи сучасних правових цінностей є надзвичайно актуальним в умовах становлення національної демократії, утвердження принципів правової державнос-ті. Правова система суспільства є суто юридичним явищем, що тісно пов’язане із системою правових цінностей, бере з нього витоки та формується на підставі традицій та усталених суспільних (соціальних) практик. За результатами аналізу впливу культури мирних зібрань, реалізації громадянами відповідного права та його становлення в системі сучасних правових цінностей було доведено, що кожен історичний етап становлення української державності знаменувався масовим зібранням. Українська історія, зокрема історія українського права та правової системи, має кілька виразних прикладів публічної реалізації права на мирні зібрання громадянами, що зумовили реальні юридичні наслідки, а також недопущення узурпації влади й інших протиправних діянь, що підтверджує позицію авторів щодо фундаментального значення відповідного права громадян. The purpose of the article was to study the place of the constitutional right of citizens to peaceful assembly in the system of modern legal values. The provisions presented in the article form the position that the issue of formation and formation of the system of modern legal values is the most relevant in the formation of national democracy and the establishment of the principles of the rule of law. The legal system of society is a purely legal phenomenon that is closely interconnected with the system of legal values, derives from it and is formed on the basis of long-standing traditions and established social (social) practices. According to the results of the analysis of the influence of the culture of peaceful assemblies and the implementation of the relevant law by citizens and its formation in the system of modern legal values, it was proved that every significant historical stage of Ukrainian statehood was marked by mass assemblies.Ukrainian history, including the history of Ukrainian law and the legal system, is full of several striking examples of public realization of the right to peaceful assembly by citizens, which entailed real legal consequences, as well as prevention of usurpation of power and other illegal acts. citizens’ rights.Item Актуальні питання протидії незаконним заволодінням транспортними засобами, учиненим організованими групами. Topical Issues of Countering theft of Vehicles Committed by Organized Groups Topical Issues of Countering theft of Vehicles Committed by Organized Groups(2021) Богатиков, О. В.; Bohatykov, O.Мета статті – встановити основні аспекти протидії незаконним заволодінням транспортними засобами, учиненим організованими групами. Доцільно застосовувати систему комплексних заходів протидії вчиненню таких кримінальних правопорушень шляхом оперативно тактичного прогнозування процесів, що відбуваються в кримінальному середовищі, на підставі систематичного збору інформації та її аналізу щодо сприяння усуненню обставин, що дають підґрунтя вчинення незаконних заволодінь транспортними засобами організованими групами, шляхом проведення оперативно-розшукових й інших заходів щодо попередження та протидії організованим групам із вчинення таких злочинів. Профілактичне інформуван-ня населення про джерела, обставини, що впливають на вчинення таких кримінальних правопорушень, про механізми злочинної поведінки зловмисників спонукатиме до участі громадян у попередженні таким злочинам. The purpose of the study – to establish the main (important) aspects of counteraction, illegal seizure of vehicles committed by organized groups. It is advisable to apply a system of comprehensive measures to combat such criminal offenses, through operational and tactical forecasting of processes occurring in the criminal environment, based on systematic collection of information and its analysis to help eliminate the circumstances justifying illegal seizure of vehicles by organized groups. conducting operative-search and other measures to prevent and counteract organized groups committing such crimes. Dissemination of a kind of propaganda among the population, criminological knowledge about the sources, circumstances that influence the commission of such criminal offenses about the mechanisms of criminal behavior, will encourage citizen participation in the prevention of such crimes.Item Спосіб учинення незаконного виготовлення, переробки чи ремонту вогнепальної зброї або фальсифікації, незаконного видалення чи зміни її маркування або незаконного виготовлення бойових припасів, вибухових речовин чи вибухових пристроїв. Method Commission of Illegal Manufacture, Processing or Repair of Firearms or Fraud Unlawful Removal or Changes its Labeling or Illicit Manufacture of Ammunition, Explosives or Explosive Devices(2021) Перетятко, С. А.; Peretiatko, S.Метою наукової статті є з’ясування способів учинення незаконного виготовлення, переробки чи ремонту вогнепальної зброї або фальсифікації, незаконного видалення чи зміни її маркування або незаконного виготовлення бойових припасів, вибухових речовин чи вибухових пристроїв. . Більшість способів вчинення злочинів, передбачених ст. 263-1 Кримінального кодексу України, є повноструктурними, тобто мають етапи: а) підготовки: вибір приміщень; підготовка необхідних матеріалів, пристосувань, інструментів; використання загальнодоступної інформації у відкритих джерелах щодо виготовлення, внесення конструктивних змін у предмети озброєння; придбання інструментів, металообробних пристосувань; відвідування об’єктів, пов’язаних з їх виробництвом, зберіганням і використанням; цілеспрямоване обстеження зон військових конфліктів; б) вчинення та в) приховування: неявка за викликом; давання неправдивих показань; відмова від давання показань; висунення неправдивого алібі; знищення слідів і знарядь злочинного посягання; здійснення впливу на свідків. Окрім усталених, типових способів учинення злочинів, передбачених ст. 263-1 Кримінального кодексу України, виявлено тенденції до вдосконалення, осучаснення способів незаконного виготовлення, переробки чи ремонту предметів озброєння: високотехнологічна переробка, виготовлення з використанням сучасних технічних засобів; використання довідкової інформації, купівля окремих конструктивних механізмів, деталей до предметів озброєння через інтернет-сайти; застосування засобів маскування. Дії, які охоплюються ознаками злочину, передбаченого ст. 263-1 Кримінального кодексу України, часто є окремою ланкою в ланцюгу детально спланованої злочинної діяльності, пов’язаної з незаконним обігом зброї, бойових припасів, вибухових речовин чи вибухових пристроїв. The purpose of the scientific article is to find out ways to commit the illegal manufacture, processing or repair of firearms or falsification, illegal removal or alteration of their markings, or illegal manufacture of ammunition, explosives or explosive devices. Most ways of committing crimes under Art. 263-1 of the Criminal Code of Ukraine, are fully structured, i.e. have stages: a) preparation: the choice of premises; preparation of necessary materials, devices, tools; use of publicly available information in open sources on manufacturing, making constructive changes in weapons; purchase of tools, metalworking devices; visits to facilities related to their production, storage and use; purposeful survey of military conflict zones; b) committing and c) concealment: non-appearance on call; giving false testimony; refusal to testify; putting forward a false alibi; destruction of traces and tools of crime; influencing witnesses. In addition to the established, typical ways of committing crimes under Art. 263-1 of the Criminal Code of Ukraine, identified trends to improve, modernize methods of illegal manufacture, processing or repair of weapons: high-tech processing, manufacturing using modern technical means; use of reference information, purchase of separate constructive mechanisms, details to armaments through the Internet sites; application of masking agents. Actions covered by the signs of a crime under Art. 263-1 of the Criminal Code of Ukraine, is often a separate link in the chain of detailed planned criminal activities related to the illicit trafficking of weapons, ammunition, explosives or explosive devices.Item Затримання уповноваженою службовою особою в житлі чи іншому володінні особи: актуальні проблеми теорії та практики. Detention by an Authorized Official in a Person’s Home or other Property: Current Issues of Theory and Practice(2021) Вознюк, А. А.; Vozniuk, A.; Дуда, А. В.; Duda, A.; Арешонков, В. В.; Areshonkov, V.Метою статті є аналіз проблемних питань кримінального процесуального порядку затримання в житлі чи іншому володінні особи та формування на цій підставі науково обґрунтованих рекомендацій з удоскона-лення чинного законодавства та практики його застосування. Висновки. За результатами дослідження сформульовано комплекс пропозицій, спрямованих на вдосконалення положень Кримінального процесуального кодексу України, що регламентують порядок затримання в житлі або іншому володінні особи, і практики їх застосування, зокрема: 1) для проникнення до житла чи іншого володіння особи у зв’язку з необхідністю затримання особи, яка вчинила кримінальне правопорушення, необхідні підстави як для проникнення, так і затримання, оскільки фактично це різні процесуальні дії; 2) у випадку затримання уповноваженою службовою особою без ухвали слідчого судді, суду фізичне затримання чи затримання за наказом можуть здійснювати всі працівники поліції відповідно до Закону України «Про Національну поліцію», а також працівники інших правоохоронних органів, однак процесуально оформляти ці дії шляхом складання протоколу затримання має право лише слідчий, прокурор (з огляду на зазначене положення цього Кодексу, потребують уточнення шляхом чіткого розмежування затримання, яке охоплює весь комплекс заходів від фізичного затримання до складання відповідного протоколу та фізичного затримання); 3) у ст. 208 Кримінального процесуального кодексу України доцільно передбачити положення про те, що фізичне затримання чи затримання за наказом можуть здійснювати працівники правоохоронних органів за наявності правових підстав, зазначених у ч. 1 ст. 208 Кодексу, а процесуально оформлювати ці дії можуть лише уповноважені службові особи – слідчий, прокурор; 4) на законодавчому рівні необхідно передбачити можливість затримання за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення до внесення даних до Єдиного реєстру досудових розсліду-вань; 5) слід розширити невідкладні випадки, передбачені ч. 3 ст. 233 Кримінального процесуального кодексу України, шляхом надання права слідчому, дізнавачу, прокурору до постановлення ухвали слідчого судді ввійти до житла чи іншого володіння особи в невідкладних випадках, пов’язаних із затриманням підозрюваного, обвинуваченого з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою. The purpose of the article is to analyze problematic issues of the criminal procedure for detention in housing or other property of a person and the formation on this basis of scientifically sound recommendations for improving existing legislation and practice of its application. Conclusions. Based on the results of the study, a set of proposals aimed at improving the provisions of the CPC of Ukraine regulating the procedure for detention in housing or other property and the practice of their use, in particular: 1) necessary grounds for both intrusion and detention in a person’s home or other property, as in fact these are different procedural actions; 2) in case of detention by an authorized official without the decision of the investigating judge, court, physical detention or detention by order may be carried out by all police officers in accordance with the Law of Ukraine «On National Police», as well as other law enforcement officers. drawing up a detention report, only the investigator, prosecutor has the right (given the above provisions of the CPC of Ukraine need clarification by a clear delineation of detention, which includes the full range of measures from physical detention to drawing up a protocol and physical detention); 3) Art. 208 of the CPC of Ukraine should provide for the provision that physical detention or detention by order may be carried out by law enforcement officers, in the presence of legal grounds specified in Part 1 of Art. 208 of the CPC of Ukraine, and procedurally formalize these actions can only authorized officials - investigator, prosecutor; 4) at the legislative level, it is advisable to provide for the possibility of detention on suspicion of committing a criminal offense before entering data intothe Unified Registry of Investigations; 5) it is necessary to expand the emergencies provided for in Part.3 of Art. 233 of the CPC of Ukraine, by granting the right to the investigator, investigator, prosecutor to decide on the decision of the investigating judge to enter the home or other property of a person in urgent cases involving detention of a suspect, accused in order to get him to participate in the consideration of the request for the application of a measure of restraint in the form of detention.Item Удосконалення тактики дій сторони обвинувачення та захисту під час проведення тимчасового доступу до речей і документів. Improving the Tactics of the Prosecution and Defense during Temporary Access to Things and Documents(2021) Рогатюк, І. В.; Rohatiuk, I.У статті викладено основні рекомендації для вдосконалення діяльності сторони обвинувачення та сторони захисту в кримінальному провадженні під час проведення заходу забезпечення – тимчасового доступу до речей і документів. Під час розслідування в прокурора, слідчого майже в кожному провадженні постає необхідність у вилученні будь-яких носіїв доказової інформації про вчинений злочин. Своєю чергою захисники також дедалі частіше використовують свої повноваження для проведення тимчасового доступу до речей і документів. Практика застосування цього заходу забезпечення кримінального провадження засвідчує значну кількість допущених помилок сторонами кримінального провадження, унаслідок чого зазначений захід не проводять, суд відмовляє в ухваленні рішення, тож мету, яку ставили, не досягають. The article contains the main recommendations for improving the activities of the prosecution and the defense in criminal proceedings during the security measure – temporary access to things and documents. During the investigation, the prosecutor, investigator, in almost every proceeding there is a need to seize any media evidence of the crime. In turn, defenders are also increasingly using their powers to provide temporary access to things and documents. The practice of applying this measure to ensure criminal proceedings shows a large number of mistakes made by the parties to the criminal proceedings, as a result of which this measure is not carried out, the court refuses to make a decision and, accordingly, the goal is not achieved.Item Державна політика забезпечення прав людини у сфері національної безпеки в умовах цифровізації. State Policy of Human Rights in the Field of National Security in the context of Digitalization(2021) Чижов, Д. А.; Chyzhov, D.Мета статті – на підставі дослідження наукових поглядів, нормативних документів у сфері національної безпеки, забезпечення прав людини, а також цифровізації країни визначити основні напрями державної політики забезпечення прав людини у сфері національної безпеки в умовах цифровізації. Для реалізації цієї мети поставлено такі завдання: навести аргументи щодо актуальності обраної теми для дослід-ження; схарактеризувати зміст визначених напрямів; обґрунтувати важливість забезпечення державної безпеки та прав людини в умовах цифровізації; визначити взаємозв’язок інформаційної та кібернетичної безпеки на декількох рівнях – безпека особи, суспільства й держави. Доведено, що інформаційну безпеку слід розглядати одночасно з кібернетичною. Їх симбіоз може бути представлено на трьох рівнях: безпека держави, безпека суспільства, безпека особи. У статті акцентовано, що слід поставити на найвищий щабель інформаційну й кібернетичну безпеку особи: її забезпечення стане підґрунтям для інформаційної безпеки суспільства та держави загалом. Обґрунтовано, що забезпечення кібербезпеки переходить на новий рівень – загальнодержавний, а також із цивільної сфери – в оборонну. The purpose of the article is to determine the main directions of the state policy of human rights in the field of national security in the conditions of digitalization development on the basis of research of scientific views, normative documents in the field of national security, human rights, as well as digitalization of the country. To achieve this goal, the following tasks are set: to provide arguments for the relevance of the chosen topic for research; describe the content of certain areas; provide justification for the importance of ensuring state security and human rights in the context of digitalization; to determine the relationship between information and cyber security at several levels – the security of the individual, society and the state. It is argued that information security should be considered in conjunction with cyber security. In this case, their symbiosis can be represented at three levels: security of the state, security of society, security of the person. The article emphasizes that the information and cyber security of a person should be put on the highest level: its provision will become the basis for ensuring the information security of society and the state as a whole. It is substantiated that the provision of cybersecurity reaches a new level –national, as well as from the civil sphere – in defense.Item Суб’єктивна сторона складу кримінального правопорушення незаконного збагачення. Subjective Side of the Criminal Offense of Illicit Enrichment(2021) Безгинський, Б. Г.; Bezhynskyi, B.Метою статті є комплексне дослідження суб’єктивної сторони складу кримінального правопорушення незаконного збагачення шляхом аналізу змісту окремих її ознак, а також розроблення нових правових механізмів удосконалення ст. 3685 Кримінального кодексу України. незаконне збагачення може бути здійснено лише з прямим умислом. Запропоновано інтелектуальний момент прямого умислу незаконного збагачення визначати як психічне ставлення особи до власних діянь і наслідків, у випадку вчинення нею зазначеного кримінального правопорушення, що охоплює усвідомлення трьох блоків ознак: а) ознак змісту діяння (винний, усвідомлюючи суспільну небезпечність власних дій, набуває активи); б) особливостей соціального статусу (усвідомлення суб’єктом свого правового статусу, важливості посади, яку особа обіймає в органах державної влади або органах місцевого самоврядування, і функцій, які вона виконує); в) інших ознак суспільно небезпечного діяння, що залежать від часу, способу, місця, обста-новки, які повинен усвідомлювати винний. Своєю чергою вольовий момент розглянутого кримінального правопорушення передбачає бажання вчинити відповідне суспільно небезпечне діяння, а саме бажання набути активи. Мотив – корисливий (спосіб якого полягає в незаконному,протиправному, забороненому законом заволодінні матеріальними благами (набуття активів) для власноїпотреби збагачення); мета – набуття активів, щодо яких особа зможе безпосередньо чи опосередковано вчиняти будь-які на її розсуд дії; емоційний стан – стан сильного душевного хвилювання (фізіологічний афект),однак на кваліфікацію незаконного збагачення не впливає. Запропоновано ч. 1 ст. 3685цього Кодексу доповнити перед словами «набуття особою… активів….» словом «умисне». The purpose of the article is to research the mental element of illegal enrichment through analyzing the characteristics and development a new legal framework to improve the article 3685 of the Criminal Code of Ukraine. Illegal enrichment can be with direct intent. It is proposed an intellectual intent the direct intent like a mental attitude of the person to the action that has three blocks of features: a) signs of action (the guilty party recognizes the risk of action the purchase of assets); b) social status (the subject to understand his legal status in public authorities or local governments) c) other characteristics the crime that vary with place, environment and time. At the same time, extroverted moment is desire to respond to socially dangerous actions, namely the desire to activate. The motive is mercenary (the method of which is illegal prohibited by law possession of material goods (acquisition of assets) for their own); the purpose is to acquire assets as a result the person might be to take any action at his discretion; emotional state – a state of strong emotional excitement (physiological affect) does not affect how discrimination of illegal enrichment. It is proposed to the article 3685of the Criminal Code of Ukraine add before words « acquisition ofassets…by a person » the word «deliberate».Item Залучення експерта захисником для проведення експертизи під час розслідування вбивств. Involvement of the Expert by the Defendant for an Examination during the Investigation of the Murder(2021) Ілляшенко, М. О.; Illiashenko, M.; Саковський, А. А.; Sakovskyi, A.Дослідити можливості й механізми залучення експерта захисником у кримінальному провадженні про вбивство; висвітлити можливості захисника щодо залучення експерта під час проведення обов’язкових експертиз у процесі розслідування вбивств; сформувати рекомендації захиснику щодо надання експерту, якого залучено до проведення експертизи на підставі його клопотання, об’єктів і зразків для експертного дослідження. У кримінальному провадженні про вбивство можливості захисника залучити експерта до проведення експертизи стосуються призначення обов’язкових і необов’язкових експертиз. Для прове-дення обов’язкових експертиз, якими є судово-медичні й судово-психіатричні, захисник звертається з клопотанням про їх ініціювання до слідчого або прокурора, а в разі відмови – до слідчого судді, надавши відповідне клопотання. Неможливість захисника ініціювати перед експертом або експертною установою проведення на договірних засадах судово-медичних і судово-психіатричних експертиз порушує рівні можливості сторін кримінального провадження подавати суду докази й доводити перед судом їх переконливість. Для забезпечення можливості проведення експертиз у кримінальному провадженні про вбивство захисник, який їх ініціює, подає слідчому, прокурору або слідчому судді клопотання про необ-хідність отримання конкретних об’єктів і зразків або отримує (витребовує) їх самостійно. Під час прове-дення отримання зразків для експертизи участь захисника, який ініціював експертизу за наявності відпо-відних зразків, є обов’язковою. Research of possibilities and mechanisms of involvement of the expert by the defender in criminal proceeding on murder; disclosure of the possibility of a lawyer to involve an expert in conducting mandatory examinations in the investigation of murders; formation of recommendations to the defendant on providing an expert who is involved in the examination on the basis of his request, with objects and samples for expert research. In criminal proceeding on murder, the possibility for defendant to involve an expert in the examination concerns the appointment of mandatory and optional examinations. In order to conduct mandatory forensic and forensic psychiatric examinations, the defendant makes a petition to the investigator or prosecutor to initiate them, and in case of refusal, the investigating judge, providing a relevant petition. The inability of the defendant to initiate forensic medical and forensic psychiatric examinations before an expert or expert institution violates the equal opportunities of the parties to the criminal proceeding to present evidence to the court and prove their persuasiveness before the court. In order to ensure the possibility of conducting expert examinations in criminal proceeding on murder, the defendant who initiates them, submits to the investigator, prosecutor or investigating judge a petition to obtain specific objects and samples or receives (requests) them independently. The participation of the defendant, who initiated the examination in the presence of the relevant samples, is obligatory when receiving samples for examination.