Browsing by Author "Yurikov, Oleksandr"
Now showing 1 - 20 of 23
Results Per Page
Sort Options
Item ВИЗНАЧЕННЯ КОЛА ПОТЕРПІЛИХ ВІД КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПЕРЕДБАЧЕНОГО СТ. 360 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ. DETERMINATION OF THE CIRCUIT OF VICTIMS OF A CRIMINAL OFFENSE PROVIDED BY ART. 360 of the CRIMINAL CODE OF UKRAINE(2020-10-03) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrПроаналізовано ознаки потерпілого від кримінального правопорушення, передбаченого ст. 360 КК України. Обґрунтовано, що першочергово ним є власник (власники) об’єктів та обладнання телекомунікаційних мереж, а додатково (факультативно) потерпілими можуть бути користувачі телекомунікаційних послуг The signs of the victim of a criminal offense under Art. 360 of the Criminal Code of Ukraine. It is substantiated that first of all it is the owner (owners) of objects and equipment of telecommunication networks, and in addition (optionally) victims can be users of telecommunication services.Item ВИКОРИСТАННЯ ДОПОМОГИ ЗМІ ТА ГРОМАДСЬКОСТІ ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ ЗАЙНЯТТЯ ГРАЛЬНИМ БІЗНЕСОМ. USE OF MEDIA AND PUBLIC ASSISTANCE IN INVESTIGATION OF GAMING BUSINESS(2017-04-13) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrЗМІ також відіграють важливе самостійне значення у виявленні фактів зайняття гральним бізнесом, яке може відбуватися як шляхом отримання інформації правоохоронними органами самостійно із ЗМІ, що є підставою для проведення оперативно-розшукової діяльності. У різних ЗМІ (газети, телебачення, інтернет-сайти) час від часу з’являються повідомлення про проведення журналістами розслідувань та виявлення фактів зайняття гральним бізнесом. Опубліковані матеріали з додаванням фотографій гральних закладів стали підставою для повторних перевірок НПУ законності їх діяльності. The media also play an important independent role in identifying the facts of gambling, which can occur both by obtaining information by law enforcement agencies independently from the media, which is the basis for operational and investigative activities. From time to time, various media outlets (newspapers, television, Internet sites) report that journalists are investigating and revealing gambling. Published materials with the addition of photos of gambling establishments became the basis for repeated inspections of the NPU legality of their activities.Item ВІДМЕЖУВАННЯ УМИСНОГО ПОШКОДЖЕННЯ АБО РУЙНУВАННЯ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ МЕРЕЖІ (СТ. 360 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ) ВІД ДЕЯКИХ СУМІЖНИХ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ. DETERMINATION OF INTENTIONAL DAMAGE OR DESTRUCTION OF THE TELECOMMUNICATIONS NETWORK (ARTICLE 360 OF THE CRIMINAL CODE OF UKRAINE) FROM SOME SUMYS(2020-11-20) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrЗа наявності конкуренції кримінально-правових норм, які передбачені ст. 194 та 360 КК України, за правилами кваліфікації (теорії кваліфікації) необхідно застосовувати останню, оскільки вона є спеціальною по відношенню до ст. 194 КК України. Для відмежування кримінальних правопорушень, передбачених ст. 194-1, 270-1 та 360 КК України слід ураховувати предмет кримінально протиправного посягання. Відмежовувати зазначені кримінальні правопорушення за основним безпосереднім об’єктом, на нашу думку, не є доцільним через відсутність уніфікованих позицій правозастосувачів та науковців щодо його визначення In the presence of competition of criminal law norms which are provided by Art. 194 and 360 of the Criminal Code of Ukraine, according to the rules of qualification (theory of qualification) it is necessary to apply the latter, as it is special in relation to Art. 194 of the Criminal Code of Ukraine. To distinguish between criminal offenses under Art. 194-1, 270-1 and 360 of the Criminal Code of Ukraine should take into account the subject of criminal wrongful encroachment. In our opinion, it is not expedient to distinguish these criminal offenses by the main direct object due to the lack of unified positions of law enforcers and scientists on its definition.Item ДЕТЕКТИВ БЮРО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ ЯК СУБ’ЄКТ ДОКАЗУВАННЯ В КРИМІНАЛЬНОМУ ПРОВАДЖЕННІ. DETECTIVE OF THE BUREAU OF ECONOMIC SECURITY OF UKRAINE AS A SUBJECT OF EVIDENCE IN CRIMINAL PROCEEDINGS(2021-05-17) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrДетектив Бюро економічної безпеки України під час виконання покладених на нього повноважень є представником влади, діє від імені держави і перебуває під її захистом. Детектив Бюро економічної безпеки України в межах досудового розслідування належить до сторони обвинувачення, користується всіма повноваженнями слідчого, які передбачені КПК України, і є суб’єктом доказування в кримінальному провадженні. Він є самостійним у своїй процесуальній діяльності, втручання в яку осіб, що не мають на те законних повноважень, забороняється. The detective of the Bureau of Economic Security of Ukraine in the performance of his duties is a representative of the government, acts on behalf of the state and is under its protection. The detective of the Bureau of Economic Security of Ukraine within the pre-trial investigation belongs to the prosecution, enjoys all the powers of an investigator under the CPC of Ukraine, and is the subject of evidence in criminal proceedings. He is independent in his procedural activities, interference in which persons who do not have the legal authority to do so is prohibited.Item ДЕЯКІ АСПЕКТИ КОДИФІКАЦІЇ АДМІНІСТРАТИВНО-ДЕЛІКТНОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ У СВІТЛІ ЙОГО РЕФОРМУВАННЯ. SOME ASPECTS OF CODIFICATION OF ADMINISTRATIVE AND CRIMINAL LEGISLATION OF UKRAINE IN THE LIGHT OF ITS REFORM(2021-04-30) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, Oleksandr; Кав’юк, Олена Василівна; Kaviuk, OlenaУ статті проаналізовано основні підходи до тлумачення поняття «кодифікація». З’ясовано співвідношення поняття «кодифікація» з іншими видами систематизації законодавства (інкорпорацією і консолідацією). Обґрунтовано необхідність проведення реформи адміністративно-деліктного законодавства України та визначено її основні напрямки. Аргументовано що кодифікація є найбільш придатною для систематизації адміністративно-деліктного законодавства в Україні. Доведено, що процес кодифікації адміністративно-деліктного законодавства повинен базуватись на її загальних принципах з урахуванням чинних положень Конституції України, та відповідати сучасним вимогам правової, соціальної, демократичної держави. The article analyzes the main approaches to the interpretation of the concept of "codification". The correlation of the concept of "codification" with other types of systematization of legislation (incorporation and consolidation) is clarified. The necessity of reforming the administrative-tort legislation of Ukraine is substantiated and its main directions are determined. It is argued that codification is the most suitable for systematization of administrative tort law in Ukraine. It is proved that the process of codification of administrative-tort legislation must be based on its general principles, taking into account the current provisions of the Constitution of Ukraine, and meet the modern requirements of a legal, social, democratic state.Item Кримінальна відповідальність за посягання на об’єкти телекомунікацій в умовах війни. Criminal liability for encroachment on telecommunications facilities in wartime conditions(2022-10-10) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrОб’єкти телекомунікацій мають істотне значення для забезпечення громадської безпеки й обороноздатності держави. За допомогою телекомунікаційних мереж нині здійснюють протидію російській пропаганді на тимчасово окупованих територіях, а також інформування населення щодо оперативної обстановки як на лінії фронту, так і на всій території України. Телекомунікації забезпечують зв’язком та інтернетом об’єкти критичної інфраструктури, зокрема військової. Telecommunications facilities are essential for ensuring public safety and defense capability of the state. With the help of telecommunication networks, they are currently countering Russian propaganda in the temporarily occupied territories, as well as informing the population about the operational situation both on the front line and throughout the territory of Ukraine. Telecommunications provide communications and the Internet to objects of critical infrastructure, in particular military.Item КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА УМИСНЕ ПОШКОДЖЕННЯ АБО РУЙНУВАННЯ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ МЕРЕЖІ ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ ЗАРУБІЖНИХ ДЕРЖАВ. CRIMINAL LIABILITY FOR INTENTIONAL DAMAGE OR DESTRUCTION OF TELECOMMUNICATIONS NETWORK UNDER THE LEGISLATION OF FOREIGN COUNTRIES(2021-08-30) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrЗдійснено порівняльно-правове дослідження зарубіжного та національного кримінального законодавства у частині відповідальності за умисне пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі. Обґрунтовано, що: 1) родовим об’єктом більшості досліджуваних норм є суспільні відносини у сфері права власності; 2) потерпілий від посягання на об’єкти телекомунікацій конкретизований лише у відповідній нормі КК Французької Республіки; 3) переважна більшість досліджуваних норм є бланкетними; 4) не усі об’єкти телекомунікацій є предметами досліджуваних кримінальних правопорушень; 5) посягання на об’єкти телекомунікацій за кримінальним законодавством зарубіжних держав вчиняється як активною поведінкою винного – дією, так і пасивною – бездіяльністю; 6) формами прояву об’єктивної сторони є пошкодження, руйнування, демонтування, приведення у непридатний для експлуатації стан, приведення до перебоїв у роботі (перешкоджання), порушення правил охорони об’єктів телекомунікацій; 7) посягання на об’єкти телекомунікацій, з урахуванням особливостей конструкції об’єктивної сторони, є кримінальними правопорушеннями з матеріальним складом, тобто наслідки у вигляді припинення надання телекомунікаційних послуг є обов’язковою ознакою; 8) суб’єкт досліджуваних кримінальних правопорушень загальний; 9) суб’єктивна сторона посягань на об’єкти телекомунікацій за кримінальним законодавством зарубіжних держав характеризується різними формами вини (умисною, необережною, змішаною). Аргументовано, що доповнення ст. 360 КК України кваліфікуючою ознакою «під час воєнного або надзвичайного стану, або у зонах безпеки, прилеглих до району бойових дій» дозволить комплексно протидіяти посяганням не тільки на об’єкти телекомунікацій, а й на територіальну цілісність та конституційний лад України. Автором запропоновано запровадити до чинного законодавства деякі позитивні аспекти із норм зарубіжного законодавства. Результати дослідження були використані під час формування пропозицій щодо внесення змін до норм КК України, які передбачають кримінальну відповідальність за умисне пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі (ст. 360 КК України). A comparative legal study of foreign and national criminal law in terms of liability for intentional damage or destruction of the telecommunications network. It is substantiated that: 1) the generic object of most of the studied norms is public relations in the field of property rights; 2) the victim of encroachment on telecommunications facilities is specified only in the relevant provision of the Criminal Code of the French Republic; 3) the vast majority of the studied norms are blanket; 4) not all objects of telecommunications are the subject of the investigated criminal offenses; 5) encroachment on the objects of telecommunications under the criminal legislation of foreign states is committed both by the active behavior of the perpetrator - action, and passive – inaction; 6) forms of manifestation of the objective side are damage, destruction, dismantling, bringing into unusable condition, leading to interruptions in work (interference), violation of the rules of protection of telecommunications facilities; 7) encroachment on the objects of telecommunications, taking into account the peculiarities of the construction of the objective side, are criminal offenses with material composition, ie the consequences in the form of termination of the provision of telecommunications services is a mandatory feature; 8) the subject of the investigated criminal offenses is general; 9) the subjective side of encroachments on telecommunications objects under the criminal law of foreign countries is characterized by various forms of guilt (intentional, careless, mixed). It is argued that the addition of Art. 360 of the Criminal Code of Ukraine qualifying feature «during a state of war or emergency, or in security zones adjacent to the area of hostilities» will allow comprehensive counteraction to encroachment not only on telecommunications facilities, but also on the territorial integrity and constitutional order of Ukraine. The author proposes to introduce into the current legislation some positive aspects of the norms of foreign legislation. The results of the study were used during the formation of proposals for amendments to the norms of the Criminal Code of Ukraine, which provide for criminal liability for intentional damage or destruction of the telecommunications network (Art. 360 of the Criminal Code of Ukraine).Item Кримінальна відповідальність за умисне пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі. Criminal responsibility for intentional damage or destruction of the telecommunications network.(2021-12) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrДисертація є комплексним науковим монографічним дослідженням кримінальної відповідальності за умисне пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі. На підставі здійсненого дослідження засвідчено недосконалість стану доктринального опрацювання аналізованого питання. Визначено методологічні засади дослідження кримінальної відповідальності за умисне пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі. На підставі вивчення історичних джерел виокремлено періоди розвитку кримінально-правової охорони в Україні об’єктів телекомунікацій, зокрема: 1) формування передумов та встановлення кримінальної відповідальності за посягання на об’єкти телекомунікацій (1855–1903 роки); 2) консолідація статей щодо кримінальної відповідальності за посягання на об’єкти телекомунікацій, гуманізація покарання за такі діяння (1903–1922 роки); 3) нормативне вдосконалення кримінальної відповідальності за посягання на об’єкти телекомунікацій з огляду на розвиток науки й техніки (1922–2001 роки); 4) розвиток кримінально-правової охорони об’єктів телекомунікацій (з 2001 року й донині). Констатовано, що криміналізація посягань на об’єкти телекомунікацій була і залишається позитивним аспектом кримінально-правової охорони власності, громадської безпеки й обороноздатності держави. The dissertation is a complex scientific monographic study of criminal liability for intentional damage or destruction of the telecommunications network. On the basis of the conducted research the imperfection of the state of doctrinal elaboration of the analyzed question is proved. Methodological bases of research of criminal liability for intentional damage or destruction of a telecommunication network are defined.Item ОСОБЛИВОСТІ КВАЛІФІКАЦІЇ УМИСНОГО ПОШКОДЖЕННЯ АБО РУЙНУВАННЯ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ МЕРЕЖІ. Features of qualification of intentional damage or destruction of telecommunications network(2021-05-27) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrСтаттю присвячено дослідженню особливостей кваліфікації умисного пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі, зокрема відмежуванню його від суміжних кримінальних і адміністративних правопорушень. Аргументовано, що хоча під час кримінально-правової кваліфікації мають значення всі ознаки складу кримінального правопорушення, однак відмежовувати умисне пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі від суміжних складів кримінальних та адміністративних правопорушень слід з огляду на предмет посягання, спричинені наслідки, суб’єктивне ставлення особи до вчиненого нею діяння та наслідків. Обґрунтовано такі наукові позиції щодо кваліфікації умисного пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі: 1) якщо особа пошкодила або зруйнувала саме телекомунікаційну мережу, технічні засоби телекомунікації чи споруди електрозв’язку, що належать до складу телекомунікаційної мережі, то її дії слід кваліфікувати за ст. 360, а не ст. 194 Кримінального кодексу України; 2) якщо таке діяння не спричинило наслідків у вигляді припинення надання телекомунікаційних послуг, то дії винного слід кваліфікувати за ст. 147 Кодексу України про адміністративні правопорушення; 3) якщо таке діяння не спричинило наслідків у вигляді припинення надання телекомунікаційних послуг, однак призвело до зниження якості функціонування телекомунікаційних мереж, то дії винного слід кваліфікувати за ст. 148-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення; 4) якщо пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі поєднане з незаконним заволодінням предмета кримінального правопорушення, то дії винного слід кваліфікувати за ст. 360 та однією зі ст. 185–187, 189–191 Кримінального кодексу України залежно від способу заволодіння майном; 5) якщо особа пошкодила або зруйнувала телекомунікаційну мережу, технічні засоби телекомунікації чи споруди електрозв’язку, що належать до складу телекомунікаційної мережі, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, з метою ослаблення держави, то дії винного слід кваліфікувати за сукупністю ст. 113 та 360 Кримінального кодексу України; 6) якщо особа здійснює діяння щодо пошкодження, знищення або руйнування майна, а саме технічних засобів телекомунікацій, іншої особи зі спеціальним правовим статусом, у зв’язку з її законною діяльністю, але якщо умислом винної особи охоплені й суспільно небезпечні наслідки у вигляді припинення надання телекомунікаційних послуг, то такі дії слід кваліфікувати за ст. 360 та однією зі ст. 347, 347-1, 352, 378 399 Кримінального кодексу України залежно від статусу потерпілого. The article is devoted to the study of the peculiarities of the qualification of intentional damage or destruction of the telecommunications network, including its separation from related criminal and administrative offenses. It is argued that although during the criminal qualification all the features of the criminal offense are important, however, to distinguish intentional damage or destruction of the telecommunications network from related criminal and administrative offenses should be given the subject of encroachment, the consequences caused, the subjective attitude of the person the act committed by her and the consequences. The following scientific positions on the qualification of intentional damage or destruction of the telecommunications network are substantiated: 1) if a person damaged or destroyed the telecommunications network, technical means of telecommunications or telecommunications facilities that are part of the telecommunications network, his actions should be classified under Art. 360, not Art. 194 of the Criminal Code of Ukraine; 2) if such an act did not cause consequences in the form of termination of the provision of telecommunications services, the actions of the perpetrator should be qualified under Art. 147 of the Code of Ukraine on Administrative Offenses; 3) if such an act did not cause consequences in the form of termination of the provision of telecommunications services, but led to a decrease in the quality of operation of telecommunications networks, the actions of the perpetrator should be qualified under Art. 148-1 of the Code of Ukraine on Administrative Offenses; 4) if the damage or destruction of the telecommunications network is combined with the illegal seizure of the subject of a criminal offense, the actions of the perpetrator should be qualified under Art. 360 and one of Art. 185–187, 189–191 of the Criminal Code of Ukraine, depending on the method of taking possession of property; 5) if a person has damaged or destroyed the telecommunications network, technical means of telecommunications or telecommunications facilities that are part of the telecommunications network, which have important economic or defense significance, in order to weaken the state, the actions of the perpetrator should be qualified under Art. 113 and 360 of the Criminal Code of Ukraine; 6) if a person commits an act of damage, destruction or destruction of property, namely technical means of telecommunications, another person with a special legal status, in connection with his lawful activities, but the intent of the guilty person covers socially dangerous consequences in the form of termination provision of telecommunications services, such actions should be qualified under Art. 360 and one of Art. 347, 347-1, 352, 378 399 of the Criminal Code of Ukraine, depending on the status of the victim.Item Особливості парламентаризму в Українській Народній Республіці часів Великої Злуки. Problems of anti-corruption policy implementation in Ukraine(2023-04-27) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrВелика Злука УНР і ЗУНР, з одного боку, стала поштовхом до об’єднання українців і формування єдиної нації в межах однієї соборної, незалежної держави, а з іншого – утворила проблеми щодо управління державними справами через небажання поступатися повноваженнями УНРади та Директорії. Результатом цього стало утворення тимчасового законодавчого органу – Трудового конгресу України, який фактично дублював повноваження зазначених вище органів влади. The Great Split of the UNR and the ZUNR, on the one hand, became an impetus for the unification of Ukrainians and the formation of a single nation within the boundaries of one conciliar, independent state, and on the other hand, it created problems regarding the management of state affairs due to the reluctance to cede the powers of the UNRada and the Directory. The result of this was the formation of a temporary legislative body - the Labor Congress of Ukraine, which effectively duplicated the powers of the above authoritiesItem Особливості проведення обшуку під час розслідування кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов’язаної з наданням публічних послуг. Peculiarities of the search during the investigation of criminal offenses in the field of official activity and professional activities in the activity(2022-04-19) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrАнотація Обшук є однією з найважливіших і необхідних слідчих (розшукових) дій при роз-слідуванні кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов’язаної з наданням державних послуг. Обшук - це раптова слідча дія. Велике організаційно-психологічне значення має раптовість пошуку. A search is one of the most important and necessary investigative (search) actions in the investigation of criminal offenses in the field of official activities and professional activities related to the provision of public services. A search is a sudden investigative action. The suddenness of the search is of great organizational and psychological importance.Item ПОРІВНЯЛЬНО-ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ НОРМ КРИМІНАЛЬНОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ТА ФЕДЕРАТИВНОЇ РЕСПУБЛІКИ НІМЕЧЧИНИ, ЩОДО ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА УМИСНЕ ПОШКОДЖЕННЯ АБО РУЙНУВАННЯ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ МЕРЕЖІ. COMPARATIVE AND LEGAL ANALYSIS OF THE NORMS OF THE CRIMINAL LEGISLATION OF UKRAINE AND THE FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY(2021-05-28) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrСтаття 360 КК України, яка передбачає кримінальну відповідальність за умисне пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі, порівняно зі § 317 КК ФРН, потребує змін у частині збільшення кола форм прояву об’єктивної сторони. Тому пропонуємо ч. 1 ст. 360 КК України доповнити словами «або приведення у непридатний стан будь-яким іншим способом» та викласти її в такій редакції: «Умисне пошкодження, або руйнування, або приведення у непридатний стан будь-яким іншим способом телекомунікаційної мережі чи технічних засобів телекомунікації, чи споруд електрозв’язку, що входять до складу телекомунікаційної мережі, якщо такі дії спричинили припинення надання телекомунікаційних послуг». Не є доцільним впровадження в цю норму такі форми прояву об’єктивної сторони, як вилучення, змінення, позбавлення призначеної для роботи телекомунікаційної мережі електричної енергії у зв’язку з появою невиправдної конкуренції зі ст. 185 та 194-1 КК України Article 360 of the Criminal Code of Ukraine, which provides for criminal liability for intentional damage or destruction of the telecommunications network, compared to § 317 of the Criminal Code of Germany, requires changes in terms of increasing the range of forms of manifestation of the objective side. Therefore, we propose Part 1 of Art. 360 of the Criminal Code of Ukraine to add the words "or rendering unusable in any other way" and to state it in the following wording: telecommunications that are part of the telecommunications network, if such actions have led to the termination of the provision of telecommunications services. " It is not expedient to introduce into this norm such forms of manifestation of the objective side as withdrawal, change, deprivation of the electricity intended for operation of the telecommunication network in connection with the emergence of unfair competition under Art. 185 and 194-1 of the Criminal Code of UkraineItem Проблеми реалізації антикорупційної політики в Україні. Problems of anti-corruption policy implementation in Ukraine(2021-12-10) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrКорупція – одне з найнебезпечніших соціально-правових явищ, що заважає розвитку правової, економічної, політичної та інших сфер суспільного життя у будь-якій державі. Високий рівень корупції породжує недовіру громадян до органів державної влади та уповноважених осіб, які виконують функції держави або місцевого самоврядування. Розв‘язання проблеми корупції є одним із пріоритетів для українського суспільства на сучасному етапі розвитку держави. Одним із важливих аспектів державної правової політики в Україні є закінчення реформування системи запобігання та протидії корупції. Досягнення успіху в цьому процесі є передумовою для формування в суспільстві довіри до влади, зростання економічного потенціалу держави, покращення добробуту громадян. Corruption is one of the most dangerous socio-legal phenomena that hinders the development of legal, economic, political and other spheres of public life in any state. High levels of corruption create distrust of citizens in public authorities and authorized persons who perform the functions of state or local self-government. Addressing corruption is one of the priorities for Ukrainian society at the current stage of state development. One of the important aspects of the state legal policy in Ukraine is the completion of the reform of the system of prevention and counteraction of corruption. Achieving success in this process is a prerequisite for building public confidence in government, increasing the economic potential of the state, improving the welfare of citizensItem Проблемні питання здійснення антикорупційних заходів в Україні. Problem issues of implementation anti-corruption measures in Ukraine(2023-02-03) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrПопри значні успіхи у запобіганні та протидії корупційним проявам в Україні залишається досить високий рівень корупції. Така ситуація обумовлюється певними недоліками у національному законодавстві, а також організації щодо здійснення антикорупційних заходів. Анотація Попри значні успіхи у запобіганні та протидії корупційним проявам в Україні залишається досить високий рівень корупції. Така ситуація обумовлюється певними недоліками у національному законодавстві, а також організації щодо здійснення антикорупційних заходів. Despite significant successes in preventing and countering corruption, the level of corruption in Ukraine remains quite high. This situation is caused by certain shortcomings in the national legislation, as well as in the organization of anti-corruption measures.Item Проблемні питання кримінальної відповідальності за колабораційну діяльність в Україні. Problematic issues of criminal liability for collaborative activities in Ukraine(2022-04-15) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrАнотація Законом України від 3 березня 2022 року № 2108-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення кримінальної відповідальності за колабораційну діяльність» КК України було доповнено ст. 111-1 «Колабораційна діяль-ність». Цією статтею передбачено кримінальну відповідальність за різні види співпраці громадян України з окупаційною владою та військовими формуваннями держави-агресо-ра. В нинішніх умовах така норма є необхідною для збереження та захисту суверенітету України. Попри широке коло проявів об’єктивної сторони кримінального правопорушення, передбаченого ст. 111-1 КК України, диспозиції зазначеної статті мають деякі недоліки, які можуть надати можливість уникнення кримінальної відповідальності за колабораційну діяльність або навпаки – безпідставного покарання. The Law of Ukraine of March 3, 2022 № 2108-IX "On Amendments to Certain Legislative Acts of Ukraine Concerning the Establish-ment of Criminal Liability for Collaborative Activities" of the Criminal Code of Ukraine supple-mented Art. 111-1 "Collaborative activities". This article provides for criminal liability for various types of cooperation of Ukrainian citizens with the occupying power and military formations of the aggressor state. In the current circumstances, such a rule is necessary to preserve and protect the sovereignty of Ukraine. Despite the wide range of manifestations of the objective side of the criminal offense under Art. 111-1 of the Criminal Code of Ukraine, the provisions of this article have some shortcomings that may provide an opportunity to avoid criminal liability for collaborative activities or vice versa - unjustified punishment.Item Слідчий як службова особа, яка займає відповідальне становище, у змісті ст. 368, 368-5, 369 і 382 КК України.Investigator as an official who holds a responsible position, within the meaning of Art. 368, 368-5, 369 and 382 of the Criminal Code of Ukraine(2021-11-26) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrСлідчий є представником влади, тобто працівником державного органу, який наділений правом у межах своєї компетенції ставити вимоги, а також приймати рішення, обов’язкові для виконання фізичними та юридичними особами незалежно від їхньої відомчої належності чи підлеглості. Він наділений повноваженнями, які стосуються не лише учасників кримінального провадження, а й інших фізичних осіб, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, що обумовлює підвищений ризик зловживання своїм службовим становищем. Використання своїх службових повноважень всупереч інтересам служби, зокрема через одержання неправомірної вигоди, завдає істотної шкоди охоронюваним державою суспільним відносинам, знижує рівень довіри громадян до органів державної влади, зокрема правоохоронних органів, приводить до втрати їх авторитету. An investigator is a representative of the government, ie an employee of a state body who has the right within his competence to impose requirements and make decisions that are binding on individuals and legal entities, regardless of their departmental affiliation or subordination. It is endowed with powers that apply not only to participants in criminal proceedings, but also to other individuals, public authorities, local governments, enterprises, institutions and organizations, regardless of ownership, which increases the risk of abuse of office. The use of their official powers against the interests of the service, in particular through the receipt of illegal benefits, causes significant damage to public relations protected by the state, reduces the level of public confidence in public authorities, including law enforcement agencies, leads to loss of their authority.Item СПОРУДИ ЕЛЕКТРОЗВ’ЯЗКУ ЯК ПРЕДМЕТ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПЕРЕДБАЧЕНОГО СТ. 360 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ. TELECOMMUNICATION BUILDINGS AS A SUBJECT OF A CRIMINAL OFFENSE PROVIDED FOR IN ART. 360 of the CRIMINAL CODE OF UKRAINE(2021-05-07) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrУ статті проаналізовано предмет кримінального правопорушення, передбаченого ст. 360 Кримінального кодексу України. Автором встановлено, що предметом умисного пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі, окрім технічних засобів, є також споруди електрозв’язку. Обґрунтовано, що до споруд електрозв’язку, які входять до складу телекомунікаційної мережі, належать будівлі, вежі, антени, що використовуються для організації електрозв’язку. Розкрито сутність цих споруд як предметів умисного пошкодження або руйнування телекомунікаційної мережі. The article analyzes the subject of a criminal offense under Art. 360 of the Criminal Code of Ukraine. The author found that the subject of intentional damage or destruction of the telecommunications network, in addition to technical means, are also telecommunications facilities. It is substantiated that the telecommunication structures that are part of the telecommunication network include buildings, towers, antennas used for the organization of telecommunication. The essence of these structures as objects of intentional damage or destruction of the telecommunication network is revealed.Item ТЕХНІЧНІ ЗАСОБИ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙ ЯК ПРЕДМЕТ УМИСНОГО ПОШКОДЖЕННЯ АБО РУЙНУВАННЯ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ МЕРЕЖІ. TECHNICAL MEANS OF TELECOMMUNICATIONS AS A SUBJECT OF INTENTIONAL DAMAGE OR DESTRUCTION OF THE TELECOMMUNICATIONS NETWORK(2021-04-14) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrЕлектричний та оптичний кабелі електрозв’язку – кабелі, що входять до складу телекомунікаційної мережі – слід віднести до предмета кримінального правопорушення, передбаченого ст. 360 КК України. Така думка обґрунтовується тим, що: по-перше, електричний та оптичний кабелі електрозв’язку є невід’ємною частиною телекомунікаційної мережі та служать для передавання електроенергії, а також знаків, сигналів, письмового тексту, зображень та звуків або повідомлень будь-якого роду інформації; по-друге, пошкодження таких кабелів (кабелю), що вже спричиняє шкоду потерпілому, також призведе (може призвести) до перебоїв у роботі усієї телекомунікаційної мережі, що своєю чергою спричиняє (може спричинити) більшу шкоду потерпілому (потерпілим). Electric and optical telecommunication cables - cables that are part of the telecommunications network - should be attributed to the subject of a criminal offense under Art. 360 of the Criminal Code of Ukraine. This view is based on the fact that: first, electric and optical telecommunication cables are an integral part of the telecommunications network and are used to transmit electricity, as well as signs, signals, written text, images and sounds or messages of any kind of information ; secondly, damage to such cables (cable), which already causes damage to the victim, will also lead (may lead) to disruption of the entire telecommunications network, which in turn causes (may cause) greater damage to the victim (victims).Item Тлумачення кримінально-правових норм та його види. Interpretation of criminal law norms and its types(2023-03-19) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrТлумачення норм кримінального законодавства поділяється на такі види: 1) за суб’єктом тлумачення – офіційне (легальне), судове, доктринальне (наукове); 2) за прийомами (засобами) тлумачення – граматичне (філологічне), системне, історичне, логічне; 3) за обсягом тлумачення – буквальне (адекватне), поширювальне, обмежувальне. The interpretation of the norms of criminal legislation is divided into the following types: 1) according to the subject of interpretation - official (legal), judicial, doctrinal (scientific); 2) by methods (means) of interpretation – grammatical (philological), systematic, historical, logical; 3) by scope of interpretation – literal (adequate), expansive, restrictive.Item Український парламент на захисті прав і свобод людини та громадянина в умовах воєнного стану. The Ukrainian parliament on the protection of the rights and freedoms of humans and citizens under the conditions of marital state(2022-11-23) Юріков, Олександр Олександрович; Yurikov, OleksandrПід час воєнного стану значну роль у забезпеченні прав і свобод людини та громадянина відіграє парламент – Верховна Рада України, оскільки лише законами України визначаються права і свободи людини та громадянина, їх гарантії. Верховна Рада України встановила, що введення воєнного стану не може бути підставою для застосування тортур, жорстокого або такого, що принижує гідність, поводження чи покарання. Будь-яка спроба використати введення воєнного стану для захоплення влади тягне за собою відповідальність згідно із законом. During martial law, the parliament – the Verkhovna Rada of Ukraine – plays a significant role in guaranteeing the rights and freedoms of a person and a citizen, since only the laws of Ukraine determine the rights and freedoms of a person and a citizen, the guarantees of these rights and freedoms. The Verkhovna Rada of Ukraine established that the introduction of martial law cannot be a basis for the use of torture, cruel or degrading treatment or punishment. Any attempt to use the imposition of martial law to seize power entails liability under the law.