Browsing by Author "Kniaziev, S."
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
Item Законодавче регулювання оперативно-розшукової діяльності: проблеми та шляхи їх розв’язання.Legislative Regulation of Operational and Investigative Activities: Problems and their Solutions(2020) Князєв, С.М.; Kniaziev, S.; Чернявський, С.С.; Cherniavskyi, S.; Грібов, М. Л.; Hribov, M.Мета дослідження –внесення пропозицій з удосконалення законодавчого регулювання оперативно-розшукової та інших видів діяльності оперативних підрозділів правоохоронних органів України. Методологія. Методологічною основою дослідження є діалектико-матеріалістичний метод наукового пізнання соціально-правових явищ, а також загальнонаукові та спеціальні методи юридичної науки, зокрема: системно-структурний –для визначення змісту досліджуваних категорій і правових явищ, зокрема формування понятійно-категорійного апарату, систематизації наукових знань обраного напряму дослідження загалом, комплексного аналізу положень нормативно-правових актів та формування системи пропозицій щодо реформування законодавства й використання в Україні іноземного досвіду; порівняльно-правовий та компаративний –для комплексного аналізу національного законодавства й підзаконних нормативно-правових актів, норм міжнародного права, що становлять правову основу оперативно-розшукової діяльності; логіко-юридичний (догматичний) –під час розроблення понятійного апарату, формулювання пропозицій щодо внесення змін і доповнень до законодавчих актів; статистичний–для аналізу вивчених матеріалів оперативно-розшукових справ, кримінальних проваджень, результатів анкетування; соціологічні (анкетування, інтерв’ювання, опитування) –для дослідження думок практичних працівників, визначення ефективності застосування окремих правових інститутів. The purposeof the study is to make proposals for improving the legislative regulation of operational and investigative and other activities of operational units of law enforcement agencies of Ukraine. Methodology.The methodological basis of the study is a dialectical-materialist method of scientific knowledge of socio-legal phenomena, as well as general and special methods of legal science, in particular: system-structural –to determine the content of the studied categories and legal phenomena, including the formation of conceptual and categorical apparatus. the direction of research in general, a comprehensive analysis of the provisions of regulations and the formation of a system of proposals for reforming legislation, the formation of a system of proposals for the use of foreign experience in Ukraine; comparative law and comparative –for a comprehensive analysis of domestic legislation and bylaws, international law, which constitute the legal basis of the ORD; logical and legal (dogmatic) –in the development of the conceptual apparatus, the formulation of proposals for changes and additions to legislation; statistical –for the analysis of the studied materials of ORS, criminal proceedings, results of questionnaires; sociological (questionnaires, interviews, surveys) –to study the opinions of practitioners, to determine the effectiveness of certain legal institutions.Item Міжнародне співробітництво у сфері негласних розслідувань.International Cooperation in the Field of Covert Investigations(2020) Князєв, С. М.; Чернявський, С.С.; Грібов, М.Л.; Kniaziev, S.; Cherniavskyi, S.; Hribov, M.Мета дослідженняполягає в здійсненні класифікації та висвітленні форм міжнародного співробітництва у сфері негласних розслідувань, а також розробленні шляхів удосконалення правової регламентації таких форм і практики їх застосування.The purposeof the study is to classify and disclose the content of forms of international cooperation in the field of covert investigations, as well as to develop ways to improve the legal regulation of such forms and the practice of their application.Item Негласна робота як фундаментальна категорія теорії оперативно-розшукової діяльності та кримінального процесу. Unofficial Investigation as a Fundamental Category of the Theory of Operational Investigation Activity and Criminal Process(2019) Князєв, С. М.; Kniaziev, S.Мета статті – проаналізувати категорію «негласна робота» шляхом порівняльного аналізу положень оперативно-розшукового та кримінального процесуального законодавства.The article reveals the concept and content of operational investigation activity and unofficial investigation, as well as correlates the specified terms. The purpose of the article is to describe the category of «unofficial investigation» on the basis of a comparative analysis of the provisions of the operational investigation activity and criminal-procedural legislation.Item НОРМАТИВНО-ПРАВОВА РЕГЛАМЕНТАЦІЯ НЕГЛАСНОЇ РОБОТИ Й ОПЕРАТИВНОРОЗШУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ.Legislative Regulation of Covert Actions and Operative-Search Activity in Ukraine(2018) Князєв, С. М.; Kniaziev, S.Схарактеризовано нормативно-правове підґрунтя негласної роботи й оперативно-розшукової діяльності в Україні. Систематизовано нормативноправові акти, що регламентують негласну роботу й оперативно-розшукову діяльність.Article presents characteristics of legislative framework regulating covert actions and operative-search activity in Ukraine. Author systematizes statutory acts regulating covert actionsItem Правова регламентація негласної роботи й оперативно-розшукової діяльності згідно з міжнародними договорами України.Legal Regulation of Covert and InvestigativeOperative Activity Performance According to International Agreements(2018) Князєв, Сергій Миколайович; Kniaziev, S.Визначено засади правової регламентації негласної роботи та оперативно-розшукової діяльності згідно з міжнародними договорами України. Обґрунтовано, що нормативно-правову регламентацію негласної роботи й оперативно-розшукової діяльності слід розглядати системно, відповідно до трьох компонентів: Конституції України, кодексів і законів України; міжнародних договорів, учасником яких є Україна; підзаконних нормативно-правових актів. Доведено необхідність дотримання положень міжнародних договорів України, які закріплюють основні права та свободи людини, під час реалізації негласної роботи та оперативно-розшукової діяльності.Article presents characteristics of background of legal regulation in the area of covert and investigative-operative activity according to international agreements of Ukraine. It is justified that statutory regulation must be analyzed systemically in three components: the Constitution of Ukraine, the Codes and Laws of Ukraine; international agreements ratified by our state; by-laws. It is underlined that provisions of international agreements which enshrine the fundamental human rights and freedoms are to be observed in the course of covert and investigative-operative activity performance, in particular the Universal Declaration of Human Rights (1948), the Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms (1950), the First Protocol and Protocols № 2, 4, 7, 11, the Convention against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment (1984) etc.Item Судовий контроль за здійсненням негласної діяльності: міжнародний досвід .Judicial Controlling for Non-Casual Activity: International Experience(2019) Князєв, С. М.; Kniaziev, S.Метою статті є аналіз іноземного досвіду реалізації судового контролю за здійсненням негласної діяльності правоохоронних органів. Відповідно до поставленої мети окреслено такі завдання: схарактеризувати суб’єктів судового контролю під час організації негласної діяльності правоохоронних органів іноземних держав; з’ясувати напрями й особливості реалізації судового контролю за проведенням негласних слідчих дій в іноземних країнах; встановити співвідношення суддівського та інших видів санкціонування негласної діяльності в різних країнах; з огляду на міжнародний досвід, виявити проблеми, які виникли під час запровадження функції судового контролю на стадії досудового слідства в Україні.The purpose of the article is to analyze foreign experience in the implementation of judicial control over the implementation of the law-enforcement bodies' secret activities. The main goals and the subjects of judicial control during the organization of the secret activity of foreign law enforcement bodies were determined. The directions and pecul?arities of judicial control over conducting of secret investigative actions in foreign countries were determined; the correlation between judicial and other types of sanctioning of unauthorized activity in different countries is established; taking into account international experience, revealed problems that arose during the introduction of the judicial control function at the pre-trial investigation stage in Ukraine.Item Удосконалення правової основи оперативно-розшукової діяльності.Іmprovement of Legal Background Operative-Search Activity(2018) Князєв, С. М.; Kniaziev, S.Зміни, які відбуваються в правовому житті держави, практиці реалізації оперативно-розшукової діяльності, зумовлюють необхідність зʼясування особливостей її правового регулювання, виявлення проблемних питань і формування пропозицій щодо їх вирішення. Із часу прийняття Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» 1992 року законодавство, що регламентує діяльність з виявлення, розкриття, розслідування та попередження кримінальних правопорушень, зазнало кардинальних змін, правоохоронна діяльність реалізується за нових реалій суспільного життя, тому питання визначення правових засад оперативно-розшукової діяльності стало надзвичайно актуальним. Здійснені дослідження засвідчили, що ст. 3 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність», за змістом якої формуються її правові основи, потребує вдосконалення. По-перше, слід акцентувати на пріоритетному значенні в системі вітчизняного законодавства міжнародних договорів України. Сучасному етапу розвитку нашої держави притаманні системні зрушення на шляху інтеграції у світове та європейське співтовариство, забезпечення відповідності національного законодавства високим міжнародним стандартам. Необхідним є якісно новий підхід до осмислення змісту й завдань оперативно-розшукової діяльності. Подруге, ст. 3 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» має певні неузгодженості з положеннями інших законів. По-третє, визначаючи правові засади оперативно-розшукової діяльності, слід зауважити про обовʼязковість урахування практики Європейського суду з прав людини. Констатовано, що правовим підґрунтям оперативно-розшукової діяльності є передусім Конституція України, що закріплює її першооснови. У зазначеному контексті розглянуто міжнародні договори України, згода на обовʼязковість яких надана Верховною Радою України, а також закони України та підзаконні нормативноправові акти. Проаналізовані положення запропоновано врахувати для вдосконалення ст. 3 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність».All transformations taking place in state legal environment, law enforcement activity necessitate the determination of the peculiarities of its legal regulation and formulation of relevant solutions. Taking into account that since the adoption of the Law of Ukraine «On operative-search activity» (1992), legislation regulating activities related to detection, solution, investigation and prevention has been modified considerably, law enforcement activity is performed in new conditions of social life, therefore the issue of establishment of legal framework of operative-search activity has become a topical one. Recent research proves that Article 3 of the Law of Ukraine «On operative-search activity», which content shapes its legal background, requires improvement. Firstly, we must underline the priority of international treaties of Ukraine in the system of Ukrainian legislation. Modern stage of countryʼs development is characterized with systemic steps taken to accelerate integration into global and European community by ensuring the compatibility of Ukrainian legislation with the highest international standards. We require new approach for understanding of the essence and tasks of operative-search activity. Secondly, the abovementioned Article 3 of the Law of Ukraine «On operative-search activity» still contains certain discrepancies with provisions of other laws. Thirdly, while determining the legal background of operative-search activity, we must stress on the obligation to consider the ECHR practices. A conclusion is justified that the Constitution of Ukraine itself is a legal background of operative-search activity. Secondly, we should mention the international treaties of Ukraine recognized as binding by Verkhovna Rada of Ukraine followed by the laws and by-laws. Mentioned provisions are offered to be taken into account in order to amend Article 3 of the Law of Ukraine «On operative-search activity».Item Історично-правові передумови законодавчого врегулювання організації негласної роботи й оперативно-розшукової діяльності в Україні.The Historical and Legal Background of Covert Operative and Search Activities Regulation in Ukraine(2018) Князєв, С. М.; Kniaziev, S.Висвітлено історично-правові передумови законодавчого врегулювання організації негласної роботи й оперативно-розшукової діяльності в Україні в контексті соціальних трансформацій і реформування правоохоронних органів. Розглянуто генезу цих видів діяльності. Схарактеризовано сучасний стан законодавчого врегулювання організації негласної роботи й оперативнорозшукової діяльності. Окреслено напрями подальшого його розвитку й удосконалення.The article presents historical and legal background of covert operative and search activity regulation in Ukraine taking in account changes and challenges society is facing today along with reforming of law enforcement system. The historical background for the abovementioned activities’ development is analyzed, current condition of covert operative and search activity regulation is characterized, future perspectives and improvement areas are outlined.