Browsing by Author "KOVALOVA, Hanna"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item BUSINESS REPUTATION OF THE COMPANY AS ONE OF THE MOST IMPORTANT COMPONENTS OF THE COMPANY'S SUCCESS. БІЗНЕС-РЕПУТАЦІЯ КОМПАНІЇ ЯК ОДИН ІЗ НАЙВАЖЛИВІШИХ КОМПОНЕНТІВ УСПІХУ КОМПАНІЇ(2021) КОВАЛЬОВА, Ганна Олександрівна; KOVALOVA, Hanna; AL ALI, Adil Mohamed Abdalla Sultan; ЗАМЛИНСЬКИЙ, Віктор Анатолійович; ZAMLYNSKYI, ViktorThe paper examines the company's business reputation in detail as one of the most important components of a company's success. Currently, there is no doubt that goodwill is the most important intangible asset of the enterprise, despite the fact that it differs significantly from other intangible assets in its content, methods of acquisition or disposal, valuation methods. The paper presents an analysis of the issue of business reputation and shows its relevance, reveals such concepts as “reputation”, “business reputation”, methods of management and evaluation of business reputation of the company. Today, the problem of reputation management is experiencing a real peak of its relevance. “Reputation – a valuable intangible asset of the company, which accumulates over the years and can be destroyed immediately” – this phrase in one variation or another is constantly heard at conferences, flashes on the pages of business publications, appears in corporate business plans. Experts agree that a good reputation makes a company more attractive to investors, increases its capitalization, increases income, provides a stronger position in entering new markets and supports the general population. Obviously, to achieve a noticeable effect, any actions to manage business reputation, taken by the organization, must be long-term and systematic, be integrated into key business processes. Researchers publish research results that prove the positive impact of reputation on other parameters of the business model. There is no doubt that reputation must be managed. Therefore, this is exactly what was described in detail in the paper. У статті докладно розглядається бізнес-репутація компанії, як один із найважливіших компонентів успіху компанії. На сьогодні не підлягає сумніву той факт, що ділова репутація є найважливішим нематеріальним активом підприємства, не зважаючи на те, що вона істотно відрізняється від інших нематеріальних активів своїм змістом, способами придбання або відчуження, методами оцінки. У статті подано аналіз самої проблематики бізнес-репутації й показана її актуальність, розкрито такі поняття, як «репутація», «ділова репутація», розглянуті методи управління та оцінки ділової репутації компанії. Сьогодні проблема управління репутацією переживає справжній пік своєї актуальності. «Репутація – цінний нематеріальний актив компанії, який накопичується роками й може бути зруйнований відразу» – ця фраза в тих чи інших варіаціях постійно звучить на конференціях, миготить на сторінках ділових видань, з’являється в корпоративних бізнес-планах. Експерти сходяться на думці, що хороша репутація робить компанію більш привабливою для інвесторів, збільшує її капіталізацію, збільшує дохід, забезпечує більш міцні позиції на виході на нові ринки та підтримує широке населення. Очевидно, що для досягнення помітного ефекту будь-які дії з управління діловою репутацією, що здійснюються організацією, повинні бути довгостроковими та систематичними, інтегруватися в ключові бізнес-процеси. Дослідники публікують результати досліджень, які доводять позитивний вплив репутації на інші параметри бізнес-моделі. Немає сумнівів, що репутацією потрібно керувати. Тому саме це було детально описано у статті.Item СУТНІСТЬ ТА СТРУКТУРА ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНОГО МЕХАНІЗМУ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА. NATURE AND STRUCTURE OF ORGANIZATIONAL AND ECONOMIC MECHANISM OF ENTERPRISE DEVELOPMENT STRATEGY IMPLEMENTATION(2022) КОВАЛЬОВА, Ганна Олександрівна; KOVALOVA, Hanna; АРТАМОНОВА, Наталя Савівна; ARTAMONOVA, NataliaУ статті докладно розглядається організаційно-економічний механізм, як один з найважливіших компонентів стратегії розвитку компанії. За умов тенденції посилення конкурентної боротьби проблема побудови організаційно-економічного механізму реалізації стратегії розвитку підприємства набуває особливого значення. Подано аналіз самої проблематики побудови організаційно-економічного механізму в рамках розробленої стратегії і показана її актуальність, розкрито такі поняття як «організаційно-економічний механізм», «організаційно-економічний механізм інноваційного розвитку», розглянуті їх сутність та структура. Тhe paper examines in detail the organizational and economic mechanism as one of the most important components of the company's development strategy. Currently, there is no doubt that the effective development of enterprises in dynamic and adverse environmental conditions is determined by the extent to which managers have the tools and methods of strategic management. Given the tendency to intensify competition, the problem of building an organizational and economic mechanism for implementing the strategy of enterprise development becomes especially important. The paper analyzes the problems of building an organizational and economic mechanism within the developed strategy and shows its relevance, reveals such concepts as "organizational and economic mechanism", "organizational and economic mechanism of innovation development", considers their essence and structure. Today, the problem of strategic management is experiencing a real peak of its relevance. Behind the minds of the tendency to strengthen the competitive struggle, the problem of stimulating the organizational and economic mechanism for the implementation of the strategy for the development of business is of particular importance. Organizational and economic mechanism will be presented as a structure that is made up of elements that include different countries....From the point of view of innovative development, under the organizational and economic mechanism consider the system of strategic management of innovative development of the enterprise, which takes into account the organizational model of the industrial enterprise, business process economics and financial results of innovative development. The main purpose of the organizational and economic mechanism of innovative development is the transition of existing products to a qualitatively new state, which is determined by the achievement of the goal of innovative development.