Browsing by Author "Bandura, O."
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item АНТРОПОЛОГІЯ ПРАВА ЯК СКЛАДОВА ФІЛОСОФІЇ ПРАВА (ЗАГАЛЬНІ МІРКУВАННЯ).Anthropology of Right as Part of the Philosophy of Right (General Considerations)(2017) Бандура, О. О.; Bandura, O.Проаналізовано засади становлення правової антропології як науки про правову людину, що зумовлено необхідністю з’ясування співвідношення правової людини і правового буття. Констатовано, що правова людина має правосвідомість, є суб’єктом та об’єктом права. Розглянуто зв’язки антропології права з іншими складовими філософії права – правовими онтологією, гносеологією, праксеологією та аксіологією.Creation of legal anthropology as science about a legal man (like legal ontology as science about legal existence) there was predefined by a necessity of the decision of basic question of legal philosophy as question about the relation of legal man and legal existence. On the whole philosophy of right can be examined as the unfolded answer for its basic question. Among the main features of the legal man are the following: it has the legal consciousness (which includes legal ideology and legal psychology); it acts as a subject and object of law; as in other spheres of life, the right man shows himself as a player.Item Гносеологія права як складова філософії права (загальні думки).Gnosiology of Law as the Constituent Part of Philosophy of Law (General Thoughts)(2018) Бандура, О. О.; Bandura, O.Досліджено діалектичні взаємозвʼязки правової гносеології як складової філософії права з іншими її складовими – правовими онтологією, антропологією, праксеологією та аксіологією. З’ясовано, що взаємозвʼязки правової гносеології з правовою онтологією полягають у такому. З одного боку, пізнавальні процеси в праві належать до сфери правового буття, оскільки вони існують. Загалом акт пізнання є онтологічним актом у тому значенні, що він відбувається насправді. Чимало дослідників включають правові ідеї, концепції, теорії до складу правової реальності. З іншого боку, онтологічно-правові знання здобувають за допомогою методів і підходів, які розробляє правова гносеологія з урахуванням досягнень філософської гносеології. Взаємні звʼязки правової гносеології з правовою антропологією висвітлено в таких висновках. Зміст правової антропології є продуктом правового (і загального) пізнання, водночас, правове пізнання є функцією людини як правової істоти, у цьому контексті правова гносеологія є складником правової антропології. Обґрунтовано висновок про те, що правова гносеологія органічно повʼязана з правовою праксеологією – пізнавальна діяльність у правовій сфері є складовою правової діяльності загалом, а теорія правової діяльності є результатом відповідних пізнавальних процедур. Аргументовано, що правова гносеологія органічно повʼязана з правовою аксіологією як ученням про ціннісний аспект права. Увагу акцентовано на питанні критерію значущості цінностей. Таким критерієм визначено істину, дослідження якої посідають центральне місце в правовій гносеології (як і в загальній гносеології). Проблема істини є також сферою перетину правової гносеології з правовими онтологією, антропологією та праксеологією. Отже, правова гносеологія має діалектичні звʼязки з іншими філософсько-правовими дисциплінами та органічною складовою філософії права.The dialectical interrelations of legal gnosilogy as a component of the philosophy of law along with its other components – legal ontology, anthropology, praxiology and axiology are studied. The relationship of legal epistemology with legal ontology is shown. On the one hand, cognitive processes in law are the part of the sphere of legal existence, as they exist. In general, the act of cognition is an ontological act in the sense that it occurs in reality. Many researchers include legal ideas, concepts, and theories into the legal reality. On the other hand, ontological and legal knowledge is acquired through methods and approaches that are developed by legal gnosiology, taking into account the achievements of philosophical gnosiology. Mutual connections of legal gnosiology with legal anthropology are disclosed in the conclusionsof the article. The entire content of legal anthropology is the product of legal (and general) knowledge and, at the same time, legal knowledge is the function of a human being as a legal one, in this respect, legal gnosiology acts as an integral part of legal anthropology. The conclusion is grounded on the fact that legal gnosiology is organically linked with legal praxiology – cognitive activity in the legal sphere is an integral part of legal activity in general, and the theory of legal activity is the result of the corresponding cognitive procedures. It is shown that legal gnosiology is organically connected with the legal axiology as a doctrine of the value aspect of law.Attention is focused on the question of the criterion of value. This criterion is the truth, the study of which occupies a central place in legal gnosiology (so as in general gnosiology). The problem of truth is also the area of intersection of legal gnosiology with legal ontology, anthropology and praxiology. Consequently, legal gnosiology has dialectical links with other philosophical and legal disciplines and is an integral part of the philosophy of law.Item Онтологія права як складова філософської онтології (попередні міркування). Ontology of Law as a Component of Philosophical Ontology (Preliminary Considerations)(2021) Бандура, О. О.; Bandura, O.Мета – розглянути онтологію права (правову онтологію) як складову філософської онтології, виявити ті характеристики онтології права, які притаманні філософській онтології, і, відповідно, онтології права. Висновки. Взаємозв’язки правової онтології з правовими антропологією, праксе-ологією, теорією практичної діяльності (теорією практичної юридичної діяльності), гносеологією, аксіологією, семіотикою та методологією зумовлені в першу чергу взаємними зв’язками філософ-ської онтології з філософськими антропологією, праксеологією, теорією практичної діяльності, гносеологією, аксіологією, семіотикою та методологією. The purpose is to consider the ontology of law (legal ontology) as a component of the philosophical ontology, identify those characteristics of the ontology of law that are inherent in the philosophical ontology and therefore inherent in the ontology of law. Conclusions. Relationships of legal ontology with legal anthropology, praxeology, theory of practical activity (theory of practical legal activity), epistemology, axiology, semiotics and methodology are prima-rily due to the interrelationships of philosophical ontology with philosophical anthropology, praxeology, theory of practical activity, epistemology, axiology, semiotics and methodology.Item Онтологія права як складова філософії права (деякі міркування). Ontology of Right as a Component of the Philosophy of Law (Some Reasoning)(2016) Бандура, О. О.; Bandura, O.Доведено, що правове буття містить у собі правові ситуації, правовідносини, правові норми та інститути. Досліджено взаємозв’язок онтології права з правовими антропологією, праксеологією, аксіологією та гносеологією. Обґрунтовано положення про те, що зазначені філософсько-правові дисципліни істотно визначають зміст онтології права. Доказано, что правовое бытие включает в себя правовые ситуации, правоотношения, правовые и институты. Исследована взаимосвязь онтологии права с правовыми антропологией, праксиологией, аксиологией и гносеологией. Обосновано положение о том, что указанные философско-правовые дисциплины существенно определяют содержание онтологии права. Ontology of right (legal ontology) – one of basic constituents of philosophy of right. It investigates legal existence, that presents embodiment in the field of right for such deepest essence that lies in foundation of the world, as material (second such essence – ideal – expressed in legal consciousness in the field of right). Legal existence is totality of legal situations, legal relationships, legal norms and institutes.Item Праксеологія права як складова філософської праксеології (загальні аспекти). The Praxeology of Law asa Component of Philosophical Praxeology (General Aspects)(2020) Бандура, О.О.; Bandura, O.Метастатті полягає в тому, щоб привернути увагу сучасних учених у галузі філософії права до праць української філософської школи 1960-х років у галузі загальної філософії та філософської праксеології, а також обґрунтувати, що низка положень праксеології права є складовою відповідних положень філософської праксеології, а діалектичні взаємозв’язки правової праксеології з правовими гносеологією, аксіологією, антропологією та онтологією зумовлені діалектичними взаємозв’язками філософської праксеології із філософськими гносеологією, аксіологією, антропологією та онтологією. Thepurposeof the article is to attract the attention of modern scientists in the sphere of philosophy of law to the works of the Ukrainian Philosophical School of the 1960s in the sphere of general philosophy and philosophical praxeology, as well as to show that a number of positions of the praxeology of law are the components of the relevant positions of philosophical praxeology and that the dialectical relations of legal praxeology with legal gnoseology, axiology, anthropology and ontology are caused by the dialectical relations of philosophical praxeology with philosophical gnoseology, axiology, anthropology and ontology.