Browsing by Author "AVERIKHINA, Tetiana"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ АДАПТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ТУРИСТИЧНОЇ СФЕРИ. INTRODUCTION OF THE ADAPTIVE MANAGEMENT SYSTEM AT THE ENTERPRISES OF THE TOURIST SPHERE(2021) АВЕРІХІНА, Тетяна Володимирівна; AVERIKHINA, Tetiana; ВЛАЄВА, Аліна Юріївна; VLAIEVA, AlinaУ статті досліджено теоретичні основи адаптивного управління та необхідність його впровадження у підприємства туристичної сфери у кризових економічних умовах, спричинених пандемією COVID-19. Обґрунтовано необхідність впровадження адаптивних систем управління на підприємствах туристичної сфери. Розроблено практичні рекомендації для підприємств туристичної сфери, що мають потенціал адаптації до постійно мінливих умов функціонування. Запропоновано етапи адаптивного управління на підприємствах туристичної сфери. In the current situation, enterprises themselves must take responsibility for their competitiveness and market position, using all options for management systems, while stimulating the development of market relations in the field of tourism services. Businesses are required to find new, sometimes non-standard solutions and approaches. In this case, the management system should be viewed through the prism of the constant search for new adaptive forms that have focus, flexibility and diversity. Adaptive management of a tourism business requires a much more open decision-making process in which stakeholders are directly involved and decision-making powers are shared between them. It also requires that the goals, assumptions and other elements of the decision-making process be clear and therefore subject to analysis and discussion. Finally, it requires a strong commitment from managers to the necessary monitoring and evaluation that underpins adaptive management, not as marginal activities but as essential elements of the process. There is no doubt that many, and perhaps most, projects in the tourism sector involve monitoring, and in some cases management actually takes into account the results of the monitoring. But this in itself is a long way from structured, adaptive decision-making in a learning-based environment.Item ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ КЕРІВНИЦТВА ПЕРСОНАЛУ В ПИТАННЯХ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА. RESPONSIBILITIES OF PERSONNEL MANAGEMENT IN QUESTIONS OF ENSURING THE QUALITY OF PRODUCTION OF THE ENTERPRISE(2021) АВЕРІХІНА, Тетяна Володимирівна; AVERIKHINA, Tetiana; БУРЯЧЕНКО, Марина Віталіївна; BURIACHENKO, Maryna; ВАСИЛЬЄВА, Валерія Олександрівна; VASYLIEVA, ValeriiaУ статті розглянуто систему управління якістю, покращення якості та аналіз. Підготовка персоналу підприємства в галузі якості, спілкування з персоналом, його мотивація. Працівники, як найважливіший ресурс компанії. Провідна роль керівника у підвищенні якості продукції підприємства. Принципова сутність методу підвищення оплати праці у підвищенні якості продукції підприємства. Процесна модель (визначення проблеми невідповідності продукції встановлені вимоги та технічні умови; аналіз причин невідповідностей; розроблення заходів стосовно вирішення проблеми; пошук ресурсів та оцінка збитків від усунення невідповідностей; контроль за якістю роботи та виробничим процесом. Кваліфікація та професіоналізм персоналу) «Мотивація персоналу» рекомендовано МС ISO 9001. In the practice of companies based on quality management, there are two main goals of its development. First of all, it is about optimizing the company in order to ensure its viability, in particular the competitiveness of products and services and increase production efficiency. And if such a goal is really in the forefront of the company, especially for the first manager, it is already promising, and such a company has a chance to implement the current quality management system. It should be noted immediately that it cannot provide a quality management system. The quality management system is a kind of structure to which appropriate decisions to improve processes and product quality should be tied. Quality management is a system of personnel management, which should be supplemented by the introduction of a number of motivational measures, because the company needs not only to have qualified specialists, but also to motivate them to effectively use their potential.Item ОСОБЛИВОСТІ ПЛАНУВАННЯ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА. PECULIARITIES OF PLANNING OF FOREIGN ECONOMIC ACTIVITY OF THE ENTERPRISE(2022) АВЕРІХІНА, Тетяна Володимирівна; AVERIKHINA, Tetiana; ЛИСЕЙКО, Анна Андріївна; LYSEIKO, Anna; ПОСТОРОНКО, Нікіта Костянтинович; POSTORONKO, NikitaУ статті розглянуто особливості планування зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) на підприємстві, а сам процес планування описаний як поетапне розроблення стратегії. Такий план складається з семи етапів: визначення передумов; аналіз чинників, що впливають на ЗЕД; аналіз державного регулювання ЗЕД; дослідження можливостей підприємства; формування стратегічних альтернатив; реалізація і контроль. Дотримання виконання усіх перелічених етапів надасть підприємству ефективно спланувати свою ЗЕД. Nowadays, the active development of market relations presupposes a responsible approach to the planning of foreign economic activity. After all, properly planned import and export activities are the key to improving the efficiency and increase the company's profits. Thus, when planning foreign economic activity, a step-by-step plan should be followed, which will eventually help to develop the company's strategy in this area. In the work on the basis of the conducted research the theoretical substantiation on development of strategy of planning of foreign economic activity is executed. The planning process is the foundation for the development of both the enterprise as a whole and in the field of foreign economic activity. The prospect of further research is to develop stages of implementation of methods and tools to improve foreign trade planning.Item СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ СВІТОВОГО РИНКУ ЕЛЕКТРООБЛАДНАННЯ. MODERN TRENDS OF THE WORLD MARKET OF ELECTRICAL EQUIPMENT(2021) АВЕРІХІНА, Тетяна Володимирівна; AVERIKHINA, Tetiana; БУРЯЧЕНКО, Марина Віталіївна; BURIACHENKO, Maryna; ВАСИЛЬЄВА, Валерія Олександрівна; VASYLIEVA, ValeriiaУ статті розглянуто світовий ринок електрообладнання, динаміка зростання та його річний обсяг. Умови забезпечення енергопостачання та електроенергії. Структура остаточного використання кабельних та провідникових виробів на 2020 р. Структура кінцевого використання кабельно-провідникової продукції. Розмір світового ринку кабельно-провідникової продукції за напругою 2015-2022 рр., млрд дол. США. Обсяг попиту на кабельно-провідникову продукцію за регіонами, млн т. Основні країнивиробники кабельно-провідникової продукції 2020 р. Найбільші світові виробники кабельної продукції за 2020 р. The world market of electrical equipment is developing very fast. There are many companies in the market that sell electrical equipment, among them there are companies that occupy leading positions. Today, the world market of energy engineering is estimated at 87 billion dollars per year, based on the structural dynamics of growth, the annual volume can reach 110-115 billion dollars per year until 2025. The global market for energy equipment service in 2020 is 31.7 billion dollars, including: LTSA (longterm service) 47 %, modernization – 20 %, field service – 24 %, engineering – 9 %. That the global cable ladder market is developing rapidly. This market is expected to grow in the development of smart grid technologies, renewable energy cultivation and government initiatives to modernize transmission and distribution systems.Item УПРАВЛІННЯ ЕКСПОРТНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ВИРОБНИЧОГО ПІДПРИЄМСТВА. MANAGEMENT OF EXPORT ACTIVITIES OF A MANUFACTURING ENTERPRISE(2022) АВЕРІХІНА, Тетяна Володимирівна; AVERIKHINA, Tetiana; АБДУЛ, Наргіз Алімівна; ABDUL, Narhiz; МАТКОВСЬКИЙ, Артем Костянтинович; MATKOVSKYI, ArtemУправління експортною діяльністю базується на сукупності впливаючих факторів зокрема і теоретико–методологічног характеру. Статтю присвячено аналізу ролі експорту на українських виробничих підприємствах, що стає все більш популярним серед вітчизняних виробників. Розглянуто шлях виходу на нові ринки та скорочення можливих ризиків. Показано, що вихід на закордонний ринок складається з таких етапів: встановлення мети здійснення операцій, аналіз умов функціонування підприємств-партнерів, оцінювання зовнішнього середовища, вибір ринків збуту, пошук можливості виходу на них, складання угоди на реалізацію товару, визначення ціни товару та умови його постачання. Export activity has always been and remains the degree of economic development of the enterprise and a component of prosperity of the state. Productivity was influenced by various factors. From their features, duration, risk depend on the final results, in particular: production and sales, cost, profitability, sustainability and profit. Since foreign economic activity begins with the process of planning to enter a new market, it is from this time that it must be properly planned, organized and controlled for the greatest result. In modern conditions, activities in international markets require innovative approaches and consist not only of theoretical aspects, but also of practical skills.