2020 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2020 рік by Author "Miloradova, N."
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Застосування тренінгових технологій у професійній підготовці слідчих (на прикладі тренінгу «Психологія допиту»).Application of Training Technologies Within Investigators’ Professional Training (on the Example of the «Interrogation Psychology» Training)(2020) Мілорадова, Н. Е.; Miloradova, N.Наукову статтю присвячено питанням удосконалення процесу підготовки та перепідготовки слідчих органів досудового розслідування Національної поліції України шляхом використання психологічних тренінгових технологій, асаме професійно-психологічних тренінгів. Зазначено, що посилення ролі комунікативної, творчої та креативної складової в діяльності поліції потребує ефективнішого опрацювання отриманих знань і зміцнення практичної складової підготовки слідчих у межах закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання. Метоюстатті євизначення ролі тренінгових технологій для розвитку умінь слідчих органів досудового розслідування Національної поліції Українивикористовувати психологічні знання в практичній діяльності на прикладі тренінгу «Психологія допиту».Методологія.Здійснено теоретичний аналіз наукових підходів українських й іноземних дослідників щодо визначення ролі тренінгових технологій у підготовці фахівця. На підставі узагальнення, систематизації наявних напрацювань у сфері застосування професійно спрямованих тренінгів розроблено авторський тренінг «Психологія допиту». Наукова новизнастатті полягає в тому що в ній розглянуто структурні, змістовні, динамічні, організаційні та методичні алгоритми проведення авторського тренінгу «Психологія допиту».The scientific article is focused on the issues of improving the process of training and retraining of investigators from pre-trial investigation agencies of the National Police of Ukraine through the use of psychological training technologies, namely professional psychological trainings. It has been noted that the growing role of communicative and creative component in the police activity requires more effective processing of obtained knowledge and the extended practical component of training of investigators within higher educational institutions with specific learning conditions. The purposeof the article is to determine the role of training technologies for the development of skills of pre-trial investigation agencies of the National Police of Ukraine to use psychological knowledge in practice on the example of «Psychology of Interrogation» training. Methodology.The author has accomplished theoretical analysis of the existing scientific approaches of national and foreign researchers to determine the place of training technologies within the training of specialists. On the basis of generalization, systematization of existing developments in the field of application of professionally oriented trainings the author has developed the «Psychology of Interrogation» training. The scientific noveltyof the article is the fact that it considers the structural, content, dynamic, organizational and methodological algorithms of conducting the author’s «Psychology of Interrogation» training.