Міжнародний досвід
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Міжнародний досвід by Author "Гаєвський, І. М."
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Аналіз і характеристика міжнародно-правових документів у сфері фінансового моніторингу.Analysis of International Documents in the Field of Financial Monitoring and their Characteristics(2018) Гаєвський, І. М.; Haievskyi, I.Система запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення ґрунтується на вимогах базових міжнародних документів у цій сфері, що формувалися й удосконалювалися у звʼязку з незворотними процесами еволюціонування фінансових систем і злочинності. Метою цієї статті є аналіз міжнародних документів, що становлять підґрунтя для національної системи фінансового моніторингу, їх характеристика, а також окреслення підходів, ключових принципів і правил, за якими здійснюють оцінювання відповідності світовим стандартам у сфері запобігання та протидії. Встановлено, що протидія відмиванню коштів як злочину, що має доволі давню історію, є одним з головних напрямів міжнародної співпраці в протидії злочинності. Визначено, що на міжнародному рівні правове підґрунтя фінансового моніторингу формують документи FATF, конвенції ООН та Ради Європи, резолюції Ради Безпеки ООН, низка директив Європейського Союзу та інші міжнародні документи. Зауважено, що рекомендації FATF є сучасним всеохопним джерелом, на підставі якого функціонують і розбудовуються системи фінансового моніторингу в усіх країнах світу. Доведено, що Методологія оцінювання рекомендацій FATF та повʼязані з нею документи є базовими в контексті глобального оцінювання рівня впровадження рекомендацій (з технічної позиції та з огляду на ефективність процесів). Україна як держава – член MONEYVAL (Комітет, що має статус спостерігача у FATF) опосередковано також бере участь у розробленні проектів документів, які приймають у FATF. Ініціатива розроблення будь-якого нового глобального документа (або зміни до нього) реалізується за умови, що це сприятиме вдосконаленню наявних процедур протидії відмиванню коштів/фінансуванню тероризму та забезпечить прозорість і чистоту фінансових систем. The system of combating money laundering, terrorist financing and financing of the proliferation of weapons of mass destruction is based on the requirements of the basic international instruments in this area, which were formed and improved in connection with irreversible processes of evolution of financial systems and crime. The purpose of this article is to analyze international documents, which form the basis of the national system of financial monitoring, their characteristics, as well as description of approaches, key principles and rules for assessing compliance with international standards in the area of prevention and counteraction. It has been established that combating money laundering as a crime that has a fairly long history is perhaps the main focus of international cooperation in the fight against crime. It has been determined that internationally, the legal basis for financial monitoring is FATF documents, the UN Convention and the Council of Europe, UN Security Council Resolutions, a number of EU Directives and other international instruments. It is emphasized that the FATF Recommendations are a modern comprehensive source on the basis of which financial monitoring systems are operating and are being developed in all countries of the world. It is proved that the FATF Recommendations Assessment Methodology and related documents are fundamental in the context of the global assessment of the implementation level of the Recommendations (from the technical point of view and in view of the effectiveness of the processes). Ukraine, as a Member State of the MONEYVAL Committee (the FATF Observer Committee), also indirectly participates in the development of draft documents adopted by the FATF. It has been emphasized that the initiative to develop any new global document (or amendments to it) will be provided on condition that it will improve the existing anti-money laundering/terrorist financing procedures and will make financial systems more transparent.