#10/1
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing #10/1 by Author "POIASNYK, Heorhii"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item ПОРЯДОК ЗАСТОСУВАННЯ КОНЦЕПЦІЇ МАРКЕТИНГОВОГО ПЛАНУВАННЯ НА ПІДПРИЄМСТВІ. PROCEDURE FOR APPLYING THE CONCEPT OF MARKETING PLANNING AT THE COMPANY(2021) ПОЯСНИК, Георгій Володимирович; POIASNYK, HeorhiiСучасні підприємства працюють в умовах високої конкуренції, де необхідно шукати різні способи підвищення ефективності своєї діяльності. Один із напрямів активізації підприємства повинен бути спрямованим на застосування концепцій маркетингового планування. Планування маркетингу вкрай необхідно з погляду корисності і важливості, оскільки потреби соціуму не мають кордонів, а ресурси підприємства часто обмежені, де правильна організація маркетингової діяльності може дати підприємству бажаний прибуток, а також завоювати нові ринки і сформувати позитивну репутацію. Грамотне планування в змозі убезпечити підприємство від більшості непередбачених ситуацій, що дозволить надалі займати високі позиції на ринку. У статті проаналізовано концепції, у керівництві якими підприємства планують маркетингову діяльність, досліджено три основні системи на яких базується маркетингове планування на підприємстві. During the period of instability and crisis, there is an increased risk and increased competition in the market. For the company, marketing is the mechanism by which it can seize new opportunities to survive and grow. Marketing planning is essential in terms of usefulness and importance, as the needs of society have no boundaries, while the company resources are often limited. The proper organization of marketing activities can give the company the desired profit, as well as conquer new markets and build a positive reputation. The rapid development of consumer demand is inextricably linked with the growing demands of a company to increase its market competitiveness. The activities of the companies are often carried out in different markets and therefore the enhancing of the marketing planning efficiency is becoming increasingly more important. Marketing planning should become a continuous process, the vector of which will be focused on the actions of the company operating at the flux market conditions, and through it ensure the stable profit growth and strong market positions.