ДЕЛЕДИВКА, С. Г.2018-10-232018-10-232018http://elar.naiau.kiev.ua/jspui/handle/123456789/7710У статті висвітлюються види та ознаки класифікацій цивільно-правових до¬говорів, обґрунтовується висновок про віднесення договору про розміщення реклами до групи договорів на надання послуг, визначаються істотні класифі¬каційні ознаки та формулюється визначення цього договору.В статье исследуются виды и признаки классификаций гражданско-пра¬вовых договоров, содержится вывод об отнесении договора о размещении рекламы к договорам на предоставление услуг, определяются существенные классификационные признаки и формулируется определение этого договора.The article demonstrates the viewpoints of the representatives of legal science concerning name and place of an advertising contract in the system of civil law contracts, substantiates the conclusion that there is no unity of such viewpoints, investigates types and characteristics of classification of civil law contracts, concludes that an advertising contract depending on the purpose of contract conclusion can be classified as a contract aimed at services provision, defines significant characteristics of classification and formulates a definition of this contractual structure.uk-UAцивільно-правовий договірсистема цивільно-правових договорівкритерії класифікації договорівдоговір про розміщення рекламигражданско-правовой договорвиды и признаки классификаций договоровдоговор о размещении рекламыclassification of civil law contractstypes and characteristics of these classificationsadvertising contractВИЗНАЧЕННЯ ТА МІСЦЕ ДОГОВОРУ ПРО РОЗМІЩЕННЯ РЕКЛАМИ В СИСТЕМІ ЦИВІЛЬНО-ПРАВОВИХ ДОГОВОРІВArticle