СТАНІСЛАВИК Олена В’ячеславівнаSTANISLAVYK Olena ViacheslavivnaКОВАЛЕНКО Олександр МихайловичKOVALENKO Oleksandr MykhailovychМОРГУНОВА Тетяна ІванівнаMORHUNOVA Tetiana Ivanivna2023-11-272023-11-272019https://elar.naiau.kiev.ua/handle/123456789/26685Висвітлено суть маркетингової стратегії, яка полягає в забезпеченні відповідності можливостей підприємства умовам конкурентного ринку, як на поточний момент, так і на перспективу. Розглянуто стратегічні і тактичні складові інноваційної маркетингової діяльності та особливості визначення ціни на інноваційні продукти виробничого підприємства. Показано сутнісні аспекти здійснення маркетингової діяльності з просування на ринок нової продукції і технологій та комерційного обміну на ринку інновацій. Позначено особливості досягнення комерційного успіху при просуванні на ринок нової продукції виробничого підприємства. In the modern conditions for many domestic enterprises are characterized by episodic, unsystematic and, as a result, ineffective use of marketing. This state of things negatively affects their competitiveness, and well-known international agreements only aggravate the competitiveness problem, which cannot be solved by traditional methods. Therefore, the creation of holistic marketing system and the development of approaches to establish effective management of it are very important. Despite the existing work on the marketing activities of the enterprise and ensuring its effectiveness, today there is a need to study its features in relation to the enterprise that performs innovative activities, in particular the features of innovative marketing activities of the modern manufacturing enterprise.uk-UAОСОБЛИВОСТІ ІННОВАЦІЙНОЇ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СУЧАСНОГО ВИРОБНИЧОГО ПІДПРИЄМСТВА. FEATURES OF INNOVATIVE MARKETING ACTIVITY OF THE MODERN MANUFACTURING ENTERPRISEArticle