БАРТАШУК Кристина Араіківна2023-11-212023-11-212019https://elar.naiau.kiev.ua/handle/123456789/26540Стаття присвячена поглибленому дослідженню теоретичних основ реалізації договірних відносин у сфері здійснення дистанційної торгівлі. Проаналізовано понятійний апарат та визначено сутнісні характеристики договору дистанційної купівлі-продажу. Досліджено нормативно-правову базу реалізації дистанційної торгівлі та укладення на її основі договорів. Відмічено проблеми організації договірного регулювання дистанційної торгівлі в Україні, а також подано ряд ґрунтовних пропозицій покращення діючого законодавства у сфері організації договірних відносин дистанційної торгівлі. The current stage in the development of market relations in Ukraine and in the world is characterized by the development of new forms of entrepreneurship, in particular the expansion of Internet commerce. Exploring statistics, worldwide online trading increased by 16 % in 2017, reaching 1.5 trillion dollars, while, for example, the US purchases goods through the worldwide network of more than 70 % of consumers. The domestic segment of e-commerce is much more modest, as the market is in the stage of formation and development, the rules of the game are defined and new directions of the goods and services sales through the Internet are formed. In Ukraine, the volume of sales of goods using the Internet site in 2017 amounted to about 50 billion UAH, while only 6.9 million consumers or 31 % of Ukrainians have access to the Internet form the market for domestic e-commerce.uk-UAДОГОВІР ДИСТАНЦІЙНОЇ КУПІВЛІ-ПРОДАЖУ: ПОНЯТТЯ, СУТНІСТЬ, ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ. THE DISTANCE AGREEMENT OF PURCHASE AND SALE: CONCEPT, ESSENCE, LEGAL ADJUSTMENTArticle