КРАВЧЕНКО Оксана МихайлівнаБОГДАН Анна Ігорівна2024-01-022024-01-022018https://elar.naiau.kiev.ua/handle/123456789/27530Стаття присвячена дослідженню існуючих алгоритмів розробки та реалізації стратегії виходу на зовнішні ринки, форм виходу підприємств на зовнішні ринки, та специфіки виходу на зовнішні ринки підприємств інформаційно- телекомунікаційних послуг. Implementing strategic management in an organization is a precondition for firm survival in a modern business environment. However, the question of constructing an algorithm for the development and implementation of an outsourcing strategy for information and telecommunication services in foreign markets requires additional research.uk-UAАЛГОРИТМ РОЗРОБКИ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ anna.bohdan@mzeid.in СТРАТЕГІЇ ВИХОДУ ПІДПРИЄМСТВА ІНФОРМАЦІЙНО- ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНИХ ПОСЛУГ НА ЗОВНІШНІ РИНКИ. THE ALGORITHM OF DEVELOPMENT AND IMPLEMENTATION OF OUTPUT STRATEGY OF INFORMATION AND TELECOMMUNICATION SERVICES ENTERPRISE TO EXTERNAL MARKETSArticle