ТАБЕНСЬКА, Оксана ІгорівнаTABENSKA, Oksana Ihorivna2023-10-202023-10-202020http://elar.naiau.kiev.ua/jspui/handle/123456789/26020У статті досліджено роль Європейського Союзу в об’єднанні Східної і Західної Європи, у розвитку стабільної економічної та соціальної ситуації у Німеччині. Розглянуто розвиток системи місцевого самоврядування, на прикладі громад землі Бранденбург, де акцент був зроблений на туризм і кіноіндустрію. Досліджено використання місцевих науково-дослідницьких організацій та їх інтеграції, розвиток нових сфер бізнесу, стартапів. Проаналізовано готелі та заклади харчування міста Котбуса, переваги створення проектної моделі туристично-рекреаційного кластера “Котбус" для розвитку регіону. The article explores the role of the European Union in the unification of Eastern and Western Europe, in the development of a stable economic and social situation in Germany, the development of tourism in Brandenburg, namely in the city of Cottbus. Therefore, it is precisely through the cooperation of public authorities, scientific, research institutions, tourist agencies, hotel and restaurant complexes, information-tourist centers, transport companies, banking institutions, insurance companies that the competitiveness of enterprises and organizations increases, a synergistic effect arises. Research on the problems and prospects of green tourism development in Germany needs to be continued.uk-UAтуризмконкурентоспроможністькластерінноваційна кластерна модельсинергійний ефектінтеграціяінтеграційні процесипідприємницька діяльністьінноваційна модель підприємницької діяльностікластерифестивалівиставкиярмаркиекскурсіїпроектипідприємства готельно-ресторанного бізнесу та туризмуtourismcompetitivenessclusterinnovation cluster modelsynergistic effectintegrationintegration processesentrepreneurial activityinnovative model of business activityclustersfestivalsexhibitionsfairsexcursionsprojectshotel and restaurant businesstourismОСНОВНІ ПЕРЕВАГИ КЛАСТЕРНОЇ МОДЕЛІ ОРГАНІЗАЦІЇ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ У РЕГІОН. MAIN ADVANTAGES OF THE CLUSTER MODEL OF THE TOURIST BUSINESS ORGANIZATION IN THE REGIONArticle