НЕСПРАВА М.В.2024-04-242024-04-242018https://elar.naiau.kiev.ua/handle/123456789/30682Стаття присвячена розгляду філософських основ правового суспільства скрізь призму християнської онтології права. Показано, що відправним пунктом цієї онтології є віра у Божественне творення усього сущого, з якої походить твердження про зверхність Божого закону та пріоритетність природного права над позитивним. Визначено, що саме ця диференціація зумовлює дуалістичну природу правового суспільства. Проаналізовані суб’єктний, суб’єктивний і комунікативний компоненти його неінституційної сфери. Доведено, що всі умови існування правового суспільства мають у своїй основі сформовані на фундаменті християнської онтології цінності: автономність ґрунтується на почутті власної гідності людини, правосвідомість – на розумінні права як справедливості, а комунікація – на відкритості до діалогу. The article considers the philosophical foundations of law society throughout the prism of the Christian ontology of law. This paper shows that the starting point of this ontology is a faith in the Divine creation of all things. The assertion about the supremacy of God’s law and the priority of natural law over positive comes from this postulate. Such differentiation determines the dualistic nature of law society. The author analyzes the subject’s, subjective and communicative components of its non-institutional sphere, and argues that all conditions of law society’s existence are based on values that create by Christian ontology: autonomy is based on the human dignity, legal awareness – on the understanding of law as justice, and communication – on the openness to dialogue.uk-UAправове суспільство, християнська онтологія, автономія правової особи, людська гідність, правосвідомість, справедливість, комунікація, law society, Christian ontology, autonomy of a legal person, human dignity, justice, justice, communicationХРИСТИЯНСЬКА ОНТОЛОГІЯ ПРАВА ЯК ФІЛОСОФСЬКА ОСНОВА ПРАВОВОГО СУСПІЛЬСТВАArticle