12.00.12 - філософія права
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 12.00.12 - філософія права by Subject "globalization"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Світоглядні детермінанти сучасної вітчизняної юридичної освіти. Worldview determinants of the modern native legal education.(2018-05-11) Гальонкіна, Юлія Сергіївна; Galionkina, Y.Дисертація присвячена аналізу особливостей вітчизняної юридичної освіти в контексті сучасних світоглядних орієнтирів і детермінант. Здійснено детальний аналіз основних історичних моделей юридичної освіти в європейському культурному ареалі, досліджено юридичну освіту в соціокультурному контексті як організовану систему цінностей і норм. Підкреслено, що в юридичній освіті як в елементі конкретної культурної епохи в концентрованому вигляді фокусуються панівна світоглядна настанова, характер наукової раціональності, образ людини та картина світу. Запропоновано поетапну схему розвитку європейської юридичної освіти: середньовічна, новочасова, сучасна. Доведено, що в сучасних умовах розвитку українського суспільства юридична освіта посідає особливе місце, оскільки вона є однією із найбільш включених до модернізаційних тенденцій, що виявляється у таких формах, як формування глобальних просторів вищої освіти й досліджень, зміни в організаційних засадах діяльності вищих навчальних закладів, поширення нових форм організації навчального процесу. Визначено причини низької академічної мобільності серед вітчизняних студентів-юристів.Диссертация посвящена анализу особенностей отечественного юридического образования в контексте современных мировоззренческих ориентиров и детерминант. Осуществлен подробный анализ основных исторических моделей юридического образования в европейском культурном ареале, исследовано юридическое образование в социокультурном контексте как организованную систему ценностей и норм. Подчеркнуто, что в юридическом образовании как в элементе конкретной культурной эпохи в концентрированном виде фокусируются господствующая мировоззренческая установка, характер научной рациональности, образ человека и картина мира. Предложенная трехэтапная схема развития европейского юридического образования: средневековая, нововременной, современная. Доказано, что в современных условиях развития украинского общества юридическое образование занимает особое место, его вовлеченность в модернизационные тенденции проявляется в таких формах, как: формирование глобальных пространств высшего образования и исследований, изменения в организационных основах деятельности высших учебных заведений, распространение новых форм организации учебного процесса. Определены основные причины низкой академической мобильности среди отечественных студентов-юристов. This dissertation is concerned on the analysis of the peculiarities of native legal education in the context of modern worldview orientations and determinants. A detailed analysis of the basic historical models of legal education in the European cultural area has been carried out; legal education in the sociocultural context has been studied as an organized system of values and norms. The dominant philosophical orientation, the nature of scientific rationality, the image of a man and a picture of the world are focused in legal education, as in a concentrated form of the element of a particular cultural age. The three-stage scheme of European legal education development has been offered – medieval, Modern Age, present. In today’s conditions of Ukrainian society development, legal education is important because it is one of the most involved in the modernization trends, which reveals in such forms as formation of global spaces of higher education and research, changes in the organizational principles of higher education, spread of new forms of educational process organization.Item Філософсько-правовий вимір власності як основи демократії. Philosophical and legal aspects of property as the basis of democracy(2018-03) Бутенко, Сергій СергійовичДисертація є комплексним дослідженням історичного досвіду трансформації філософського-правового змісту питань власності на всіх етапах розвитку людства. Визначено, що процеси трансформації питань власності та суспільного устрою держави перебувають у тісному взаємозв’язку. Утвердження повноцінного демократичного суспільства та правової держави неможливе без вирішення нагальних питань власності на умовах толерантності, поваги та рівності суб’єктів права усіх без винятку форм власності, серед іншого й на рівні територіальних громад. Для аналізу змісту й сутності сучасної вітчизняної філософсько-правової доктрини в галузі права власності, за визначенням автора, характерне поєднання застарілої радянської концепції примату загальнонародної власності над приватновласницькою, а також прогресивних ліберальних ідей щодо вільних ринкових відносин. Положення законодавства, якими врегульовано правовідносини у сфері власності, мають колізійних характер, наслідком чого є наявність фактів їх неоднозначного тлумачення в процесі правозастосування. На підставі результатів дослідження внесено пропозиції щодо вдосконалення положень Конституції та законів України, якими врегульовано питання власності. Диссертация является комплексным исследованием исторического опыта трансформации философско-правового содержания вопросов собственности на всех этапах развития человечества. The thesis is a comprehensive study of the historical experience of transformation philosophical and legal content ownership issues at all stages of human development. Established that the processes of transformation of ownership issues and social structure of the state are in a state of interpenetration and interconnection. This trend is clearly decisive influence on ownership of the democratization of society, and vice versa - increasing oppression property rights holders from the state leads to establishing totalitarian rule.