Протидія злочинності: проблеми теорії та практики
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Протидія злочинності: проблеми теорії та практики by Subject "money laundering"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Ефективність кримінального переслідування відмивання коштів в Україні.Efficiency of Criminal Prosecuting of Money Laundering in Ukraine(2018) Користін, О. Є.; Korystin, О.; Свиридюк, Н. П.; Svyrydiuk, N.Досліджено проблеми поширення складного соціально-економічного явища – відмивання коштів в Україні. Зазначена проблема є актуальною з огляду на місце цього феномену серед інших суспільно-економічних явищ: тіньова економіка, «втеча» капіталу, криміналізація економічних відносин тощо. Акцентовано увагу на недостатній ефективності національного механізму протидії відмиванню коштів, зокрема щодо активного виявлення злочинів з відмивання коштів, конфіскації злочинних активів і притягнення до кримінальної відповідальності злочинців. Констатовано необхідність моніторингу та здійснення відповідного дослідження. На підставі унікальних емпіричних матеріалів, результатів анкетування фахівців правоохоронної системи у сфері протидії відмиванню коштів здійснено стратегічний аналіз поширення зазначеного феномену. Виокремлено фактори, що формують базові засади ефективності кримінального переслідування відмивання коштів. За результатами їх оцінювання сформульовано висновки щодо пріоритетності та напрямів покращання діяльності правоохоронних органів у сфері протидії відмиванню коштів. Проаналізовано методологічні засади FATF щодо оцінювання ефективності національної системи протидії відмиванню коштів. Розглянуто засади оцінювання ефективності системи протидії відмиванню коштів за результатами нещодавно завершеного чергового раунду оцінювання України MONEYWAL. Дослідницька складова ґрунтується на зіставленні статистичних даних, результатів опитування експертів і фіксації в часових межах стратегічних завдань державної політики в зазначеній сфері.The article deals with the problems of spread of complicated socio-economic phenomenon – money laundering in Ukraine. This problem is relevant because of this phenomenonʼs place among other socio-economic phenomena: shadow economy, capital outflow, criminalization of economic relations, etc. Attention is focused on ineffectiveness of the national anti-money laundering mechanism, in particular, on active detection of money laundering, confiscation of criminal assets and criminal prosecution of criminals. It is indicated on the necessity of monitoring and conducting of the corresponding research. On the basis of unique empirical materials, results of questionnaire of specialists in the anti-money laundering law enforcement system, strategic analysis of distribution of this phenomenon were carried out. The factors that form the basis of effectiveness of money laundering prosecution are highlighted. On the basis of their evaluation, conclusions were drawn regarding the priority and directions for improving the law enforcement agenciesʼ activity in the area of antimoney laundering. The methodological principles of the FATF for assessing the effectiveness of national anti-money laundering system are analyzed. Attention is focused on evaluation results of the effectiveness of anti-money laundering system based on the results of the recently completed round of evaluation of Ukraine MONEYWAL. The research component is based on the comparison of statistical data, the surveyʼs results of experts and the fixing of strategic goals of the state policy in the given sphere within the relevant time frame.Item Напрями вдосконалення кримінально-правової протидії використанню коштів, здобутих від незаконного обігу наркотиків.Directions for the Improvement of Criminal-Legal Counteraction to the Use of the Funds Obtained from Illegal Drug Trafficking(2018) Стрільців, О. М.; Striltsiv, O.; Безногих, В. С.; Beznohykh, V.Доведено, що важливим компонентом стратегії протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів є реалізація заходів, спрямованих на виявлення та конфіскацію коштів, здобутих від такої протиправної діяльності, мінімізація можливості їх використання в легальному обігу (бізнесі) та побуті. Такі підходи в протидії організованій злочинності та наркобізнесу визнано ефективними на міжнародному рівні, тому постала необхідність криміналізації використання коштів, здобутих від незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів. З моменту впровадження 1995 року в КК України ст. 22912, а з 2001 року ‒ ст. 306 (за новим КК України), які встановлюють покарання за використання коштів, здобутих від незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, і до 2018 року правоохоронні органи викрили лише 1700 таких злочинів, причому не було викрито жодного випадку розміщення коштів, здобутих у такий спосіб, у банках, на підприємствах, в установах, організаціях та їх підрозділах. Однією з причин незадовільного стану є недосконалість наявних положень КК України. Наявність в українському законодавстві двох норм (ст. 306 та 209 КК України), які покликані захищати однакові суспільні цінності, однак різняться походженням предмета злочину (наркотики, сутенерство, зброя, розповсюдження порнографії тощо) та суворістю покарання, за певних обставин створюють додаткове навантаження для правоохоронних і судових органів у процесі зʼясування та доказування конкретного джерела кримінальних доходів. Висвітлено проблемні питання, які виникають у практичній діяльності правоохоронних органів щодо нормативного забезпечення протидії використанню коштів, отриманих від незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів. Сформульовано пропозиції щодо оптимізації норм КК України в цій сфері. Зауважено, що спрощення застосування законодавства про кримінальну відповідальність щодо протидії відмиванню доходів, одержаних від будь-яких видів кримінальної діяльності, сприятиме зменшенню навантаження на правоохоронні та судові органи. Стратегічним напрямом діяльності правоохоронних органів України в протидії незаконному обігу наркотиків визнано підрив його економічного підґрунтя, створення та реалізацію комплексної системи правових, зокрема кримінально-правових, організаційних, оперативно-розшукових та інших заходів щодо виявлення та ліквідації каналів легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом.An important component of the strategy to counteract to the illegal circulation of narcotic drugs, psychotropic substances and precursors is the implementation of measures aimed at identifying and confiscating funds derived from this illegal activities and minimizing the possibility of their use in legal turnover of funds (business) and everyday life. Such approaches to combating organized crime and drug trafficking are considered effective at the international level, that is why the criminalization of the use of funds derived from illicit drug trafficking in Ukrainian criminal legislation should comply with the requirements of the international documents to which our state has joined. Since the introduction in 1995 of the Criminal Code of Ukraine Article 22912, and since 2001 ‒ Article 306 in new Criminal Code of Ukraine, which impose penalties for the use of funds derived from illicit drug trafficking, and until 2018, only 1,700 such offenses were detected by law enforcement agencies, at the same time none of those cases was placement of funds derived from the illicit trafficking of narcotic drugs, psychotropic substances, their analogues or precursors, in banks, in enterprises, in institutions, organizations and their subdivisions. The authors note that one of the reasons for this unsatisfactory state is the imperfection of the existing provisions of the Criminal Code of Ukraine. In addition, the existence of two norms in Ukrainian legislation (Articles 306 and 209 of the Criminal Code of Ukraine), which in essence should protect the same social values, but differ in the origin of the crime (drugs, pimping, weapons, distribution of pornography, etc.) and severity of punishment, in certain circumstances, cause an additional unnecessary burden on law enforcement and judicial authorities in the process of clarifying and proving a specific source of criminal incomes.