#10
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing #10 by Subject "enterprise"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item МЕТОДИКА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА. METHODOLOGY FOR ENSURING THE FORMATION OF MARKETING STRATEGY OF ENTERPRISE DEVELOPMENT(2021) ПОЯСНИК, Георгій Володимирович; POIASNYK, HeorhiiРинкові умови висувають нові проблеми перед суб’єктами господарської діяльності. У даний час підприємства України самі розробляють план своєї діяльності на довгострокову й короткострокову перспективу, тобто всі фірми самостійно вибирають постачальників сировини й матеріалів, номенклатуру й обсяг виробництва, споживачів продукції, величину прибутку й порядок її розподілу. Тому важливими у діяльності організацій є питання розробки й реалізації стратегії підприємства. У статті проаналізовано особливості формування маркетингової стратегії розвитку підприємства, досліджено процес вибору й обґрунтування стратегії розвитку підприємств маркетингової орієнтації, обґрунтовано принцип вибору найбільш ефективних маркетингових стратегій. Market conditions pose new problems for economic entities. Currently, Ukrainian enterprises develop a plan of their market activity on the long and short term scopes on their own, meaning that all the enterprises independently choose the raw materials suppliers, range and volume of production, consumers, profits range, and the order of profits distribution. Therefore, the important part in the activities of an enterprise is the development and the implementation of the enterprise strategy. It is very important to choose the right marketing strategy, which will choose the main focal point in the enterprise development in today's economic system. Each strategy is characterized by consistency, execution time and efficiency in order to achieve the goals of the enterprise. The analysis of the modern methodological base gives us the chance to offer efficient methods for formation of marketing strategy for enterprise growth. Thus, the purpose of the process of selection and justification of the strategy of marketing-oriented enterprises development is to achieve the competitive advantages which will provide the company with the high profitability and the long-term operation potential in today's market conditions.