Кафедра теорії держави та права
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра теорії держави та права by Subject "effectiveness of legal reform"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Правове виховання та правова реформа: прояви взаємозв’язку і взаємовпливу. Legal education and legal reform: manifestations of interconnectedness and interaction(2022) Кривицький, Юрій Віталійович; Kryvytskyi, Yurii VitaliiovychУ статті узагальнено та розвинуто теоретико-методологічні знання про прояви взаємозв’язку і взаємовпливу правового виховання та правової реформи в межах розроблення теорії останньої. Здійснено загальнотеоретичну характеристику правового виховання шляхом визначення його ознак, цілей, завдань, функцій і системи. Встановлено, що правове виховання є складовою правової соціалізації особи та спрямоване на глибоке розуміння аспектів і рівнів цінності права, свідоме ставлення до прав, свобод та обов’язків людини і громадянина, повагу до правового порядку, сумлінну реалізацію норм права. Проаналізовано роль правового виховання в сучасній практиці праводержавотворення в умовах суспільних трансформацій. Правовиховна діяльність здатна ініціювати перетворення у важливих сферах буття людини та суспільства. Успіх багатьох суспільних трансформацій значною мірою залежить від активної правомірної поведінки суб’єктів права, прищеплення їм правових цінностей, переконань, мотивів й установок, створення необхідних правових засад для вільного розвитку громадянського суспільства, правової та професійної підготовки суб’єктів владних повноважень. Розкрито співвідношення між правовим вихованням і правовою реформою. Обґрунтовано, що правове виховання безпосередньо впливає на прогресивний правовий розвиток, ефективність правової реформи шляхом підвищення рівня правосвідомості та правової культури. Параметри правової реформи залежать від низки чинників, зокрема якісного стану суб’єкта правової реформи, його мотивації, зрілості й підготовленості до правових перетворень і високого ступеня правосвідомості та правової культури суспільства. У свою чергу правова реформа передбачає суттєву зміну змісту, форм, засобів, способів і методів правовиховної діяльності. Доведено, що правове виховання та правова реформа перебувають між собою в діалектичному взаємозв’язку і взаємовпливі. The article summarizes and develops theoretical and methodological knowledge about the manifestations of the relationship and interaction of legal education and legal reform in the development of the theory of the latter. The general theoretical characteristic of legal education by definition of its signs, the purposes, tasks, functions and system is carried out. It is established that legal education is a component of legal socialization of a person and is aimed at a deep understanding of aspects and levels of value of law, conscious attitude to human and civil rights, freedoms and responsibilities, respect for the rule of law, conscientious implementation of law. The role of legal education in the modern practice of law-making in the conditions of social transformations is analyzed. Legal education is able to initiate transformations in important areas of human life and society. The success of many social transformations largely depends on the active lawful behavior of legal entities, instilling in them legal values, beliefs, motives and attitudes, creating the necessary legal framework for the free development of civil society, legal and professional training of government officials. The relationship between legal education and legal reform is revealed. It is substantiated that legal education directly affects the progressive legal development, the effectiveness of legal reform by raising the level of legal consciousness and legal culture. The parameters of legal reform depend on a number of factors, including the quality of the subject of legal reform, its motivation, maturity and readiness for legal change and a high degree of legal consciousness and legal culture of society. In turn, legal reform involves a significant change in the content, forms, means, methods and techniques of legal education. Legal education and legal reform have been shown to be dialectically interrelated.