#11/1
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing #11/1 by Subject "export efficiency"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЕКСПОРТУ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ. RECOMMENDATIONS FOR IMPROVING THE EXPORT EFFICIENCY OF DOMESTIC ENTERPRISES(2021) ПЕТРИШИН, Наталія Ярославівна; PETRYSHYN, Nataliia; КРЯЧЕНКО, Ірина Сергіївна; KRIACHENKO, IrynaУ статті досліджено основні проблеми підвищення ефективності експорту на вітчизняних підприємствах; надано рекомендації з можливих шляхів вирішення проблеми низької ефективності експорту через завищені ціни на послуги посередників на зовнішніх ринках збуту; запропоновано технологію пошуку та залучення посередників для виходу на існуючі та нові зовнішні ринки збуту; надано рекомендації для залучення потенційних посередників для ТзОВ «Укрспецтехніка». Встановлено, що ці рекомендації допоможуть підприємству покращити своє становище на зовнішньому ринку, зменшити витрати на збут і маркетинг та згодом дозволять підвищити конкурентоспроможність. One of the prerequisites for deciding on foreign economic activity (FEA) is its effectiveness. It is determined by comparing the economic result (profit, revenue) with the costs incurred by the enterprise to obtain such a result. Analysis of the effectiveness of foreign trade by the company provides an opportunity to make an informed management decision in the field of exports: which product is better to sell abroad, with which counterparties it is more profitable to cooperate, in what quantity, on what terms. . Implementation of the proposed recommendation will have a positive impact on the enterprise and will achieve the following effects: economic, due to reduced costs of sales, marketing, transportation, which will pass to the intermediary, as well as due to increased sales by increasing the company's visibility in foreign markets; social, due to the reduction of the burden on employees of sales and marketing departments, as some of their responsibilities will be transferred to the intermediary.