#03
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing #03 by Subject "analysis"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item АНАЛІЗ ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ АВІАЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «УКРАЇНА» ЗА ПЕРІОД 2016-2018 РР. ANALYSIS OF FINANCIAL AND ECONOMIC ACTIVITY OF THE STATE AVIATION ENTERPRISE “UKRAINE” FOR 2016-2018(2020) ПОПОВИЧ, Оксана Василівна; POPOVYCH, Oksana Vasylivna; ОПАНАСЮК, Аліна Романівна; OPANASIUK, Alina RomanivnaДана стаття розглядає фінансово-господарську діяльність авіаційного підприємства на прикладі Державного авіаційного підприємства «Україна», здійснено необхідні розрахунки, що характеризують фінансовий стан підприємства. Рівень ефективності фінансово-господарської діяльності підприємства характеризується рівнем його витрат, доходів, результатів та фінансового стану. Також у даній статті запропоновані основні рекомендації для достатнього рівня фінансової стійкості підприємства та шляхи для поліпшення його фінансового стану. . In the current conditions of economic development, characterized by financial risks, rapid change in the market of goods, works, services - assessment of the financial and economic conditions of the enterprise are guaranteed to exist in the relevant market, creating positive reputation and the possibility of earning income from their work. The financial condition of the company is influenced by resources, relationships with employees, solvency of the company, the quality of services and payments to the contractors. For maximum profit, the company seeks to take a leading position in the market. For this purpose financial analysis of the enterprise is being carried out. Having analyzed the activity of Ukraine aviation enterprise, we can draw a not very positive conclusions. This is due to the fact that every year receivables are increasing, and the gross profit, cash is decreasing. So, there is something for the company to work on, there are also positive points, for example - operating income is increasing, the assets of the company are increasing every year. The company needs to find new ways to increase its profits and reduce costs because one of the main goals of each company is to increase profits and minimize costs. The company operates only on charter flights, if it were to launch scheduled flights, it would greatly affect its revenue. Airlines need to attract new customers to increase air travel, perhaps change their marketing strategy and launch commercials so that more customers are aware of their business.