Browsing by Author "Yusupov, V."
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
Item Криміналістика в освітньому процесі закладів вищої освіти України: історичні аспекти.Forensics in the Educational Process of the Institutions of Higher Education in Ukraine: Historical Aspects(2019) Юсупов, В. В.; Yusupov, V.Метою статті є висвітлення історичних особливостей запровадження криміналістики в освітній процес, дослідження розвитку криміналістики в провідних вітчизняних закладах вищої освіти. Методологія. У статті використано комплекс наукових методів, а саме: історичний, історіографічний, термінологічний, системно-структурний, формально-логічний, порівняльно-правовий. Наукова новизна. Установлено, що після 1917 року викладання криміналістики в закладах вищої освіти України мало певні особливості: у зв’язку із закриттям юридичних факультетів університетів припинено викладання криміналістики; було запроваджено викладання криміналістики в спеціальних закладах вищої освіти з підготовки міліціонерів, працівників карного розшуку та співробітників інших органів, що забезпечували протидію злочинності; для викладання криміналістики на курсах і в спеціальних школах обрано уніфікований підхід щодо програми навчальної дисципліни, яку затверджував Народний комісаріат внутрішніх справ; у 1930-х роках після відкриття юридичних відділень і факультетів в університетах відновлено викладання криміналістики; у повоєнні роки навчальний курс «Криміналістика» викладали на кафедрах кримінально-процесуального спрямування. Висновки. Наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. у закладах вищої освіти України криміналістику спершу викладали в межах навчальних курсів з кримінального права, кримінального судоустрою та провадження (процесуальний порядок розслідування злочинів), поліцейського права. До 1917 року криміналістика як комплекс допоміжних до кримінального права навчальних дисциплін мала статус не обов’язкового для вивчення курсу, який пропонували насамперед тим студентам університетів, які мали намір працювати в органах юстиції, що розслідували злочини. Криміналістику викладали студенти під час різних форм навчальних занять – практичних, криміналістичних семінарів, студій, секцій. Після Другої світової війни на теренах України викладання навчальної дисципліни «Криміналістика» інтегрується з «Кримінальним процесом» на кафедрах кримінально-процесуального спрямування. З 1950–1960-х років у вітчизняних юридичних та спеціальних правоохоронних закладах вищої освіти запроваджували кафедри криміналістики, що сприяло подальшому розвитку дисципліни загалом.The purpose of the article is to highlight the historical features of the establishment of forensic science in the educational process, the research on the development of forensics in leading Ukrainian higher education institutions. Methodology. In the article a set of scientific methods is used, namely: historical, historiographical, terminological, systemic-structural, formal-logical, comparative legal. Scientific novelty. It was established that after 1917 the teaching of forensics in higher education institutions of Ukraine had some peculiarities: due to the closure of the faculties of law at the universities, the teaching of forensics was discontinued; a teaching of forensics was introduced in specialized institutions of higher education for police officers, criminal investigators and employees of other bodies who counteracted crimes; a unified approach to the curriculum program, which was approved by the People’s Commissariat of Internal Affairs, was adopted to teach forensics at courses and in special schools; a teaching of forensics was restored in the 1930s, after the opening of legal departments and faculties in universities; the forensic training course was taught at the departments of the criminal procedural direction in the postwar years. Conclusions. In the late nineteenth and early twentieth centuries in institutions of higher education of Ukraine forensics was primarily taught within the framework of training courses on criminal law, criminal justice proceedings (the procedural order of criminal investigation) and police law. Until 1917, forensics as a complex of auxiliary subjects to criminal law had the status of an optional training course, which, above all things, was offered to students who had intentions to work in the justice agencies, which were investigating crimes. Forensics was taught and mastered by students during various forms of training sessions – practice sessions, seminars in forensic science, audiences, sections. After the end of the Second World War, on the territory of Ukraine a teaching of curriculum on forensics was integrated with the curriculum on criminal procedure. These subjects were provided by the departments of the criminal procedural direction. Since the 1950s and 1960s, domestic law and special law-enforcement institutions of higher education began to create departments of forensic science, which had to ensure the further development of forensics.Item Пам’яті вчителя: спогади про професора Кузьмічова Володимира Сергійовича. In Memory of the Teacher: Memories of Professor Kuzmichev Volodymyr Serhiyovych(2022) Чорноус, Ю.М.; Chornous, Yu.; Юсупов, В.В.; Yusupov, V.Висвітлено життєвий шлях і творчу діяльність доктора юридичних наук, професора, заслуженого юриста України, полковника міліції у відставці Кузьмічова Володимира Сергійовича (03.01.1957–22.12.2012) – знаного й шанованого в наукових колах українського вченого, засновника наукової школи, дослідника слідчої практики та сучасності світової криміналістики, талановитого педагога, управлінця, Considered the way of life and creative activity of the DSc (Law), Professor, Honored Lawyer of Ukraine, Colonel of the Police Resigned Kuzmichov Volodymyr Sergievich (January 3, 1957 – December 22, 2012) – a well-known Ukrainian scientist-criminalist, founder of a scientific school, researcher the investigative practice and the modern world of criminology, a talented teacher, manager, criminalist.криміналіста.Item Передумови виникнення криміналістичних знань: аналіз документів і правоохоронної діяльності.Background of Forensic nowledge: Analysis of Documents and Law Enforcement(2017-02) Юсупов, В. В.; Yusupov, V.На підставі історичного аналізу пам’яток стародавнього права та прикладів використання наукових знань під час розкриття злочинів на ранніх етапах правоохоронної практики визначено передумови виникнення основ криміналістичних знань. Розглянуто етапи розвитку наукового знання, зародження спеціальних знань, якими володіли певні групи людей. Установлено, що стародавні правові акти містили рекомендації криміналістичного характеру щодо збирання, дослідження та оцінювання доказів судом, хоча й були розрізненими і пов’язаними з клятвами, випробуванням вогнем, водою, каліченням, клеймуванням тощо. С помощью исторического анализа источников древнего права и случаев использования научных знаний при раскрытии преступлений на ранних этапах правоохранительной практики определены предпосылки возникновения основ криминалистических знаний. Рассмотрены этапы развития научного знания, зарождение специальных знаний, которыми владели определенные группы людей. Установлено, что в древних правовых актах содержались рекомендации криминалистического характера, использующиеся для сбора, исследования и оценки доказательств судом, хотя и имели отдельный, разрозненный характер и были связаны с клятвами, испытанием огнем, водой, калечением, клеймлением и пр. The article defines backgrounds of the fundamentals of forensic knowledge, basing on the analysis of historical monuments of ancient law, cases of scientific knowledge usage in solving crimes in the early stages of law enforcement practices, a comprehensive analysis of forensic editions. The development of scientific knowledge, the emergence of specialized knowledge possessed by certain groups of people were described. It was established that ancient legal acts contained recommendations on the nature of forensic collection, research and evaluation of evidence by the court, but they had separate, fragmented nature and were related to the vows, fire and water test, mutilation, branding, and other ordeals.Item Періодизація розвитку криміналістики: проблеми термінології та визначення критеріїв.Periodization of the Criminalistics: Problems of Terminology and Definition of Criterias(2016) Юсупов, В. В.; Yusupov, V.Висвітлено періодизацію криміналістики шляхом дослідження криміналістичних історіографічних джерел. Проаналізовано критерії поділу цієї науки на періоди. Обґрунтовано доцільність використання в періодизації понять «період», «етап».Исследована периодизация криминалистики по криминалистическим историографическим источникам. Проанализированы критерии классификации данной науки по периодам. Обоснована целесообразность использования в периодизации понятий «период», «этап».The article substantiates that criminology dates back to ancient times, when in crime detection were used abilities, skills and knowledge of different kinds of crafts, medicine and science. This should be considered as a starting time of criminalistics periodization.Item Предмет криміналістики як системоутворювальний чинник криміналістичних знань . The Subject of Forensics as a System Forming Factor of Forensics Knowledge(2019) Юсупов, В. В.; Yusupov, V.Метою статті є аналіз концептуальних засад поняття «система», висвітлення історичних тенденцій формування системи криміналістики, встановлення співвідношення між системою криміналістики як науки і навчальної дисципліни та впливу практики протидії злочинності на сучасну систему криміналістики.The purpose of the article is to analyze the conceptual foundations of the concept of «system», to highlight the historical trends in the formation of the forensic system, to establish a relationship between the forensic system as a science and academic discipline, the impact of the practice of combating crime on the modern forensic system.Item ПРОФЕСОР АНДРІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ ІЩЕНКО: СПОГАДИ ПРО ВЧИТЕЛЯ (до 70-річчя від дня народження). PROFESSOR ANDRIY ISHCHENKO: MEMOIRS OF A TEACHER (to the 70th anniversary of his birth)(2021) Юсупов, В. В.; Yusupov, V.Висвітлено життєвий шлях і творчу діяльність доктора юридичних наук, професора, заслуженого юриста України, полковника міліції у відставці Андрія Володимировича Іщенка (24.08.1951 – 26.04.2019), знаного і шанованого в наукових колах українського вченого, засновника наукової школи, дослідника історії та сучасного розвитку науки криміналістики, талановитого педагога, управлінця, криміналіста.Considered the way of life and creative activity of the DSc (Law), Professor, Honored Lawyer of Ukraine, Colonel of the Police Resigned Andrey Vladimirovich Ishchenko (August 24, 1951 – April 26, 2019) – a well-known Ukrainian scientist-criminalist, founder of a scientific school, researcher the history and the modern world of criminology, a talented teacher, manager, criminalist. Освещены жизненный путь и творческая деятельность доктора юридических наук, профессора, заслуженного юриста Украины, полковника милиции в отставке Андрея Владимировича Ищенко (24.08.1951 – 26.04.2019) – известного и уважаемого в научных кругах украинского ученого, основателя научной школы, исследователя истории и современного развития науки криминалистики, талантливого педагога, управленца, криминалиста.Item Професор М. В. Салтевський – відомий криміналіст і талановитий педагог (до 100-річчя від дня народження).Professor M. Saltevskyi – a Widom Criminalist and Talenty of the Pedagogue (to the 100th anniversary of birthday)(2017) Чернявський, С. С.; Юсупов, В. В.; Cherhiavskyi, S.; Yusupov, V.Item Професор Н. І. Клименко – відомий учений-криміналіст, досвідчений судовий експерт, талановитий педагог: спогади учнів і колег. Professor N. Klimenko – a well-known forensic scientist, an experienced forensic expert, a talented teacher: memoirs of apprentice and colleagues(2021) Юсупов, В. В.; Yusupov, V.; Гуріна, Д. П.; Hurina, D.; Колонюк, В. П.; Koloniuk, V.Проаналізовано основні віхи життєвого шляху та наукової діяльності відомого вітчизняного вченого, судового експерта, доктора юридичних наук, професора Ніни Іванівни Клименко (13.02.1933–27.07.2020), одного із засновників київської наукової школи з актуальних питань судової експертизи й криміналістики та фундаторів юридичної галузі знань – судової експертології, талановитого науковця, практика, педагога.The main milestones of the life and scientific activity of the famous scientist, forensic expert, doctor of law, professor Nina Klymenko (13.02.1933–27.07.2020), one of the founders of the Kyiv scientific school on topical issues of forensic science and criminology and the founders of the legal field of knowledge – forensic expertise, a talented scientist, practitioner, teacher.Проанализированы основные вехи жизненного пути и научной деятельности известного отечественного ученого, судебного эксперта, доктора юридических наук, профессора Нины Ивановны Клименко (13.02.1933– 27.07.2020), одного из основателей киевской научной школы по актуальным вопросам судебной экспертизы и криминалистики и фундаторов юридической отрасли знаний – судебной экспертологии, талантливого ученого, практика, педагогаItem Розвиток криміналістичних наукових шкіл Національної академії внутрішніх справ.Development of forensic scientific schools of the National Academy of Internal Affairs(2021) Чернявський, Сергій Сергійович; Cherniavskyi, S.; Юсупов, Володимир Васильович; Yusupov, V.Мета статті полягає у висвітленні процесу формування та розвитку криміналістичних наукових шкіл Національної академії внутрішніх справ. Методологія. Під час опрацювання матеріалу статті застосовувалися історичний, історіографічний, термінологічний, системно-структурний, формально-логічний, порівняльно-правовий і статистичний методи. Наукова новизна. Обґрунтовано, що осередком розвитку криміналістичних наукових шкіл у Національній академії внутрішніх справ є кафедра криміналістики. Систематизовано та висвітлено основні напрями досліджень криміналістичних наукових шкіл Національної академії внутрішніх справ. Доведено, що криміналістичні школи Національної академії внутрішніх справ розвиваються на основі започаткування двох наукових векторів – інноваційні дослідження нетрадиційних слідів злочину (школа професора М. В. Салтевського) та удосконалення слідчої діяльності й методик розслідування кримінальних правопорушень на підставі вивчення тактики злочинців, сучасних досягнень науки і техніки (школа професора В. П. Бахіна). Засвідчено наукові зв’язки криміналістичних шкіл Національної академії внутрішніх справ з іншими криміналістичними школами та центрами науково-дослідних установ, закладів вищої освіти, правоохоронних органів.The purpose of the article is to cover the process of formation and development of forensic scientific schools of the National Academy of Internal Affairs. Methodology. Historical, historiographical, terminological, system-structural, formal-logical, comparative-legal and statistical methods were used during the elaboration of the material of the article. Scientific novelty. It is substantiated that the center of development of criminological scientific schools in the National Academy of Internal Affairs is the Department of Criminology. The main directions of research of forensic scientific schools of the National Academy of Internal Affairs are systematized and covered. It is proved that forensic schools of the National Academy of Internal Affairs are developing on the basis of two scientific vectors – innovative research of non-traditional traces of crime (school of Professor M. V. Saltevskyi) and improvement of investigative activities and methods of criminal investigation based on studying tactics of criminals, modern science and technique (school of professor V. P. Bakhin). The scientific connections of the forensic schools of the National Academy of Internal Affairs with other forensic schools and centers of research institutions, higher education institutions, law enforcement agencies are attested.Цель статьи заключается в освещении процесса формирования и развития криминалистических научных школ Национальной академии внутренних дел. Методология. Во время обработки материала статьи применялись исторический, историографический, терминологический, системно-структурный, формально-логический, сравнительно-правовой и статистический методы. Научная новизна. Обосновано, что центром развития криминалистических научных школ в Национальной академии внутренних дел является кафедра криминалистики. Систематизированы и освещены основные направления исследований криминалистических научных школ Национальной академии внутренних дел. Доказано, что криминалистические школы Национальной академии внутренних дел развиваются в контексте двух научных векторов – инновационные исследования нетрадиционных следов преступления (школа профессора М. В. Салтевского) и усовершенствование следственной деятельности и методик расследования уголовных преступлений на основе изучения тактики преступников, современных достижений науки и техники (школа профессора В. П. Бахина). Показаны научные связи криминалистических школ Национальной академии внутренних дел с другими криминалистическими школами и центрами научно-исследовательских учреждений, высших учебных заведений, правоохранительных органов.Item Розвиток українських судово-медичних закладів у першій половині ХХ століття.Development of Ukrainian Forensic Medical Institutions in the First Half of the 20th Century(2017) Юсупов, В. В.; Yusupov, V.Досліджено питання розвитку судово-медичних закладів на території України в першій половині ХХ століття. Визначено етапи їх розвитку, а також особливості становлення експертних закладів системи охорони здоров’я в Україні.The issue of development of forensic institutions in the territory of Ukraine in the first half of the twentieth century was researched. Until 1917, forensic medical examinations were conducted in the medical facilities of the provincial administrations, at the departments of forensic medicine of universities and in hospitals – by police doctors. Departments of forensic medicine existed at the Kyiv University of St. Vladimir, Kharkiv, Novorosiysk and Lviv Universities.