Browsing by Author "YURCHENKO-SHEKHOVTSOVA Tetiana"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Психодіагностичне вивчення особистісних якостей курсантів – майбутніх поліцейських. Psyhodiagnostic Study of Personal Qualities of Courses – Future Police(2023) ЮРЧЕНКО-ШЕХОВЦОВА Тетяна; YURCHENKO-SHEKHOVTSOVA Tetiana; ХЛУД Дар’я; KHLUD DariaНаведено результати проведеного психодіагностичного вивчення особистісних якостей і типологічних особливостей курсантів першого курсу закладу вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Метою статті є визначення індивідуально-психологічних особливостей і психологічних типів курсантів першого курсу для подальшого врахування їх у процесі навчання та організації службової діяльності. Емпіричну базу дослідження (n=30) становили курсанти першого курсу, які почали навчання в період воєнного стану. Було використано такі методики дослідження: психогеометричний тест С. Деллінгера (в адаптації А. А. Алексєєва, Л. О. Громової); «Конструктивний малюнок людини з геометричних фігур» К. Маховера. За результатами проведеного психодіагностичного вивчення встановлено, що спочатку курсанти переважно обирають фігуру коло, а на третьому й останньому місцях у виборах відсутні «чисті» фігури, коли якійсь фігурі надають перевагу. Статистично не визначено переваг у домінуючому виборі певної геометричної фігури курсантами обох статей. Здебільшого курсанти чоловічої статі належать до психологічних типів «відповідальний виконавець» (33 %) і «тривожно-сумнівний» (27 %). Серед курсанток переважають «тривожно-сумнівний» (40 %) та «інтуїтивний» (20 %) типи особистості. Виявлено статистичні відмінності переваги «тривожно-сумнівного» типу в курсанток (φ*=1,87; р=0,03). Серед респондентів обох статей не виявлено індивідуально-типологічних особливостей, які описано психологічними типами «емотивний» та «емоційно нечутливий». Сформульовано припущення про здатність респондентів до емпатії стосовно до інших, але зі збереженням власної енергії, не витрачаючи багато сил на співпереживання та співчуття. За результатами дослідження встановлено, що курсантам переважно притаманні такі риси, як комунікабельність, цілеспрямованість, відповідальність, вимогливість до себе та інших. Вони мають різноманітні здібності, орієнтовані на опанування основ високого професіоналізму, схильні до послідовного мислення, є високочутливими, потребують підтримки та підбадьорювання. Курсантки здебільшого нетерпимі до безладу, вразливі й чутливі, здатні швидко переключатися з однієї діяльності на іншу, схильні виявляти турботу про інших, орієнтовані на відповідальне виконання своїх обов’язків. Курсантам не притаманні консервативність і креативність. The article presents the results of a psychodiagnostic study of personal qualities and typological features of first-year cadets at a higher education institution with specific learning conditions. The purpose of the article is to determine the individual psychological characteristics and psychological types of firstyear cadets for their further consideration in the process of training and organization of service activities. The empirical base of the study (n=30) was composed of first-year cadets who began their studies during the period of martial law. Research methods were used: S. Dellinger's psychogeometric test (adapted by A. A. Alekseev, L. A. Gromova); "Constructive drawing of a person from geometric figures" by K. Mahover. According to the results of the conducted psychodiagnostic study, it was established that the dominant figure in the choices of cadets/cadets is a circle, and there are no "pure" figures in the third and last place in the elections, when some figure is given preference. There are no statistically determined advantages in the dominant choice of some geometric figure by cadets of both sexes.Item Теоретико-методологічне підґрунтя оцінки ефективності діяльності психолога (компаративний аналіз). Theoretical and Methodological Basis for Evaluating the Effectiveness of a Psychologist (Comparative Analysis)(2024) АНДРОСЮК Вячеслав; ANDROSIUK Viacheslav; ЮРЧЕНКО-ШЕХОВЦОВА Тетяна; YURCHENKO-SHEKHOVTSOVA TetianaПроблема оцінки ефективності роботи персоналу є актуальною в будь-який період. Нині постає питання визначення ефективності діяльності психологів у сфері безпеки й оборони України. Однак відсутність чітких критеріїв, за якими можна було б оцінити й визначити ефективність діяльності психолога, зокрема психолога у сфері безпеки та оборони, не дає такої можливості. Метою статті є вивчення й аналіз різних теоретико-методологічних підходів до визначення ефективності роботи психолога та місця кваліфікації й компетентності в оцінці ефективності роботи психолога, окреслення підґрунтя для розробки критеріїв ефективності професійної діяльності психологів МВС України в умовах воєнного стану. Методологією є загальна теорія професійної діяльності, компетентнісний підхід щодо оцінки професіоналізму виконавця. Наукова новизна полягає в тому, що висвітлено теоретичні підходи до проблеми визначення ефективності професійної діяльності; окреслено сутність понять ефективності, продуктивності та результативності праці; акцентовано на поглядах українських та іноземних фахівців щодо розуміння ефективності діяльності психолога. У процесі дослідження визначено, що ефективність діяльності психолога взаємопов’язана з його особистісними та професійно важливими якостями; може залежати від професійного спрямування, специфіки виду діяльності, кваліфікаційних вимог, посадових обов’язків, нормативних документів, що регламентують діяльність психолога. Неодмінною складовою ефективності діяльності психолога є дотримання ним етичних і моральних норм, провідних професійних мотиваційних тенденцій. Встановлено, що критерії оцінювання ефективності діяльності психолога різноманітні й мають поділ на об’єктивні та суб’єктивні. Оцінювання діяльності психолога полягає в зовнішній оцінці – з боку керівництва та колег, а також внутрішній – самооцінці. Перспективою майбутніх досліджень є розробка критеріїв ефективності професійної діяльності психологів системи МВС України в умовах воєнного стану. The problem of evaluating the effectiveness of personnel has always been relevant. Today, the question of determining the effectiveness of psychologists in the field of security and defense of Ukraine arises. However, the lack of clear criteria by which to evaluate and determine the effectiveness of a psychologist, in particular, a psychologist in the field of security and defense, does not allow this. The purpose of the article is to study and analyze various theoretical and methodological approaches to determining the effectiveness of a psychologist, to determine the place of qualifications and competence in assessing the effectiveness of a psychologist, to outline the basis for developing criteria for the effectiveness of professional activities of psychologists of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine under martial law. Methodology - general theory of professional activity, competence approach to assessing the professionalism of the performer. Scientific novelty. The article highlights theoretical approaches to the problem of determining the effectiveness of professional activity. The essence of the concepts of efficiency, productivity and effectiveness of labor is considered. Particular attention is paid to the views of domestic and foreign experts on understanding the effectiveness of a psychologist. Conclusions. It has been determined that the effectiveness of a psychologist’s activity is interrelated with his/her personal and professionally important qualities; it may depend on the professional direction; specificity of the type of activity; qualification requirements; job responsibilities; regulatory documents governing the activity of a psychologist, etc. An integral part of the effectiveness of a psychologist’s activity is his or her compliance with ethical and moral standards, leading professional motivational trends. It has been established that the criteria for evaluating the effectiveness of a psychologist’s activities are diverse and are divided into objective and subjective. Evaluation of a psychologist’s performance includes external evaluation by management and colleagues, as well as internal self-evaluation. Prospect for further research is the development of criteria for the effectiveness of the professional activity of psychologists of the MIA of Ukraine in martial law.Item Теоретичні підходи до вдосконалення психодіагностичних досліджень персоналу Національної поліції України. ТеореTheoretical Approaches to the Improvement of Psychodiagnostic Studies of National Police of Ukraine тичні підходи до вдосконалення психодіагностичних досліджень персоналу Національної поліції України.(2023) БАРКО Вадим; BARKO Vadym; БАРКО Вадим; BARKO Vadym; ЮРЧЕНКО-ШЕХОВЦОВА Тетяна; YURCHENKO-SHEKHOVTSOVA TetianaСтаття присвячена питанням пошуку напрямів удосконалення психологічних досліджень індивідуальних особливостей поліцейських на підставі застосування оптимального комплексу психодіагностичних методик. Зазначено, що наразі психологи органів системи МВС України з метою психологічного вивчення персоналу використовують різноманітні психодіагностичні інструменти, вибір яких іноді недостатньо обґрунтований. The article is devoted to the issue of finding ways to improve psychological research on the individual characteristics of police officers based on the application of an optimal set of psychodiagnostic techniques. It is noted that psychologists of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine currently use a variety of psychodiagnostic tools for the psychological study of personnel, the choice of which is sometimes insufficiently justified.